Lediga jobb som Löneadministratör i Borlänge

Se lediga jobb som Löneadministratör i Borlänge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borlänge som finns hos arbetsgivaren.

Dala Airport söker en löneadministratör med handläggningsansvar

Nu har du chansen! Dala Airport söker en Löneadministratör med ansvar för handläggingsfrågor till sitt team i Borlänge.   Om tjänsten Tjänsten är en kombination av två roller där du kommer att introduceras i rollen som löneadministratör inför en kommande pensionsavgång men även ansvara för handläggningsfrågor kopplat till stationsfunktionen på flygplatsen som ett vikariat för en kommande föräldraledighet.   I rollen som löneadministratör hos Dala Airport k... Visa mer
Nu har du chansen! Dala Airport söker en Löneadministratör med ansvar för handläggingsfrågor till sitt team i Borlänge.
 
Om tjänsten
Tjänsten är en kombination av två roller där du kommer att introduceras i rollen som löneadministratör inför en kommande pensionsavgång men även ansvara för handläggningsfrågor kopplat till stationsfunktionen på flygplatsen som ett vikariat för en kommande föräldraledighet.
 
I rollen som löneadministratör hos Dala Airport kommer du bland annat att arbeta med: 
- Löpande redovisning och månadsavstämningar
- Hantering av kund- och leverantörsfakturor
- Löneadministration
- Rapportering av skatt och moms till Skatteverket.
- Allmänna administrativa uppgifter
 
Utöver detta kommer du att arbeta med administration och samordning av flygplatsens löpande ärenden samt fungera som kontaktperson i praktiska och handläggningsrelaterade frågor. Du kommer att samverka med underleverantörer och hyresgäster till flygplatsen samt ha ansvar för konferensbokning och andra administrativa sysslor på kontoret. 
 
Din profil
För att bli lyckosam i rollen ser vi att du har en gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration. Du har dokumenterad erfarenhet av redovisningsarbete och löneadministration och har varit självgående i roller inom området tidigare. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska och känner dig bekväm i de flesta IT-miljöer. Vi ser att du har goda kunskaper i Officeprogrammen och med fördel tidigare erfarenhet av Fortnox och lönesystemet är AGDA lön och AGDA tid. 
Du är en social person som tycker om att kommunicera och samarbeta med andra, såväl med kollegor på flygplatsen som med andra externa leverantörer eller gäster. 
 
Vi erbjuder dig
En spännande och attraktiv tjänst med intressanta och varierande arbetsuppgifter. Du blir anställd som konsult hos HR Dalarna under de första 6 månaderna med ambitionen om att bli övertagen och anställd av Dala Airport efter uppdragsperiodens slut. 
 
Du kommer att arbeta dagtid, måndag till fredag.
 
För oss är det viktigt att du känner dig stolt över det företag som får din tid och ditt engagemang, att du gillar dina arbetsuppgifter och tycker att det är kul och trivsamt att vara tillsammans med oss på dagarna. Du erbjuds givetvis konkurrenskraftiga anställningsvillkor och förmåner. Anställningen omfattar krav på straffregister- och bakgrundskontroll. 
 
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan till tjänsten redan idag! 
 
Varmt välkommen med din ansökan!


Dala Airport är en regional flygplats och flygbas belägen vid Rommehed i utkanten av Romme i Borlänge. Den första flygningen ägde rum 1913 på flygfältet. Idag har Dala Airport ett brett register av flygtrafik som nyttjar flygplatsen så som charterflyg, samhällsviktigt flyg, militärflyg, motor- och segelflyg, fallskärmshoppning, modellflyg och ultralätt flyg m.m.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

BusinessGroup Dalarna söker lönekonsulter!

Är du en positiv och serviceinriktad lönekonsult som söker en flexibel och utvecklande arbetsmiljö? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig! Hos oss står arbetsglädje, samarbete och professionell utveckling i fokus. Om jobbet Som lönekonsult hos oss ansvarar du för hela lönehanteringsprocessen för våra kunder inom olika branscher. Du säkerställer att lagar och regler efterlevs och fungerar som ett stöd och en rådgivare inom löneområdet. Dina arbetsuppgi... Visa mer
Är du en positiv och serviceinriktad lönekonsult som söker en flexibel och utvecklande arbetsmiljö? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig! Hos oss står arbetsglädje, samarbete och professionell utveckling i fokus.
Om jobbet
Som lönekonsult hos oss ansvarar du för hela lönehanteringsprocessen för våra kunder inom olika branscher. Du säkerställer att lagar och regler efterlevs och fungerar som ett stöd och en rådgivare inom löneområdet. Dina arbetsuppgifter innefattar allt från insamling av löneunderlag till utbetalning samt administration av pensioner, förmåner och kollektivavtal. Du hanterar även beräkning av semesterskulder och slutlöner samt rapporterar till relevanta myndigheter. Dessutom fungerar du som ett bollplank för chefer och anställda i lönerelaterade frågor och arbetar aktivt med att utveckla och effektivisera våra löneprocesser.
Om dig
Vi söker dig som har ett intresse för löneadministration och trivs i en roll där du får ta ansvar och arbeta självständigt. Du har en eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi eller ett liknande område, samt erfarenhet av löneadministration – gärna i en konsultroll. Vi ser gärna att du har god kunskap om lagar och regler inom löneområdet samt erfarenhet av lönehanteringssystem.
Oavsett om du är i början av din karriär och vill utvecklas i en trygg och lärorik miljö eller om du har lång erfarenhet och vill bidra med din kompetens och driva förbättringsarbete, så är du varmt välkommen till oss! Det viktigaste är att du har en serviceinriktad och lösningsorienterad inställning, ett genuint engagemang för löneprocesser och en vilja att skapa värde för både kunder och kollegor. Du arbetar strukturerat, har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och trivs i en roll där noggrannhet och effektivitet går hand i hand.
Om oss
BusinessGroup Dalarna är en dynamisk och växande ekonomikonsultbyrå som har haft en stark utveckling sedan starten 2015. Vi är idag 19 engagerade medarbetare med bred erfarenhet inom ekonomi och lön. Vi strävar efter att alltid erbjuda det lilla extra för våra kunder och arbetar utifrån våra värdeord: flexibla, personliga och professionella.
Vi skapar skräddarsydda lösningar för varje kund och erbjuder allt från löpande bokföring till bokslut, årsredovisning och avancerad ekonomistyrning samt servar våra kunder med helhetslösningar inom lön. Hos oss kombineras en trygg helhetslösning med en personlig touch – och det är precis därför vi fortsätter att växa! Nu söker vi fler engagerade lönekonsulter som vill vara en del av vår framgångsresa och bidra till vår positiva och energifyllda arbetsmiljö.
Vi erbjuder dig
En arbetsplats med högt i tak, härlig energi och starkt teamfokus
Möjlighet att utvecklas professionellt och personligt i takt med vår tillväxt
En varierad och stimulerande roll där du får arbeta med kunder från olika branscher
En inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter samarbete, trivsel och arbetsglädje
Roliga personalaktiviteter och ett team som stöttar och inspirerar varandra

Vill du vara med på vår resa?
Välkommen att söka och bli en del av vårt team i Borlänge! Ansök redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!
Bra att veta
Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta vår rekryterare Sofia Wester på 073-934 43 94. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag den 4 maj 2025 – så vänta inte med din ansökan! Visa mindre

Lönekonsult sökes!

BusinessGroup Dalarna växer och söker ännu en lönekonsult! Vi söker dig som vill arbeta med lön bland ett gäng härliga arbetskollegor. Som lönekonsult kommer du att arbeta med lönehantering samt HR frågor. Du kommer att arbeta både i team samt självständigt och vara ett värdefullt bollplank för våra kunder. Har du rätt personlighet och talang är utvecklingsmöjligheterna väldigt stora. BusinessGroup Dalarna är en snabbväxande lokal ekonomikonsultbyr... Visa mer
BusinessGroup Dalarna växer och söker ännu en lönekonsult!

Vi söker dig som vill arbeta med lön bland ett gäng härliga arbetskollegor.

Som lönekonsult kommer du att arbeta med lönehantering samt HR frågor. Du kommer att arbeta både i team samt självständigt och vara ett värdefullt bollplank för våra kunder. Har du rätt personlighet och talang är utvecklingsmöjligheterna väldigt stora.

BusinessGroup Dalarna är en snabbväxande lokal ekonomikonsultbyrå i Borlänge. Vi är nu 15 medarbetare. Vårt mål är att sätta kunden i fokus och skapa flexibla lösningar utifrån varje kund. Det gör vi genom att vara flexibla, personliga och professionella.
Våra värdeord ovan är mycket viktiga även hur vi är mot varandra på arbetsplatsen för att skapa bästa trivsel och stämning.

Vi söker dig som har utbildat dig inom lön med goda kunskaper och erfarenhet inom lön och kollektivavtal. Det vi värdesätter högst är att du är engagerad, strukturerad och social och har lätt för att ta nya kontakter, skapa relationer och få förtroende samt att du är en person med hjärtat på rätt ställe!

Tveka inte att kontakta oss, vi ser fram emot att få träffa dig!
Maila din ansökan till [email protected]

Intervjuer sker löpande


Besök www.bgdalarna.se

//BusinessGroup Dalarna Visa mindre

Löneadministratör till ByggPartner i Borlänge

ByggPartner i Dalarna AB är en del av ByggPartner Gruppen AB som är ett expansivt börsnoterat byggbolag med rötterna i Dalarna. Idag omfattas koncernen av flera byggbolag, Flodéns i Göteborgsregionen, Åhlin & Ekeroth i Östergötland och ByggPartner i Dalarna AB. Tillsammans i koncernen är vi cirka 1 100 anställda och har en omsättning på ca 5 miljarder kronor. ByggPartner i Dalarna AB är i Dalarna marknadsledande som byggföretag och i övriga geografier sik... Visa mer
ByggPartner i Dalarna AB är en del av ByggPartner Gruppen AB som är ett expansivt börsnoterat byggbolag med rötterna i Dalarna. Idag omfattas koncernen av flera byggbolag, Flodéns i Göteborgsregionen, Åhlin & Ekeroth i Östergötland och ByggPartner i Dalarna AB. Tillsammans i koncernen är vi cirka 1 100 anställda och har en omsättning på ca 5 miljarder kronor.

ByggPartner i Dalarna AB är i Dalarna marknadsledande som byggföretag och i övriga geografier siktar vi på fortsatt expansion. Vi är det stora byggbolaget med det lilla företagets smidighet och korta beslutsvägar. Sunt förnuft präglar allt vi gör. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd . Vi finns representerade i Avesta, Borlänge, Falun, Gävle, Hedemora, Stockholm, Uppsala och Västerås. ByggPartner har cirka 600 medarbetare. År 2023 omsatte vi cirka 2,7 miljarder kronor

Är du en driven löneadministratör med passion för att hantera lönefrågor och skapa effektiva processer? Då kan du vara den vi letar efter!

Om oss:

Vi på ByggPartner är mitt i en spännande förändringsresa där vi implementerar ett affärssystem och därmed byter lönesystem från Agda till Unit4. Som vår nya löneadministratör kommer du att få en nyckelroll i att delta implementeringen det nya systemet och forma vår framtida löneadministration. Du blir en del av vår HR-avdelning där du tillsammans med vår lönespecialist Minna kommer utgöra vår lönefunktion. Vi arbetar nära varandra och ger varandra råd och stöd i vardagen och tillsammans servar vi 5 olika bolag inom ByggPartner. Vi är ett team av drivna och passionerade individer som brinner för att ge verksamheten det stöd som krävs för att ByggPartner skall leva upp till en hållbar och attraktiv arbetsgivare.

Om rollen:

Som löneadministratör hos oss kommer du att ansvara för att hantera alla aspekter av löneadministration och viss personaladministration allt från att bearbeta löneutbetalningar till att säkerställa korrekt rapportering och följa upp frågor från medarbetare och chefer. Vi letar efter någon med gedigen erfarenhet av att arbeta brett inom lön och har kunskap inom olika lönesystem och kollektivavtal, avseende både tjänstemän och yrkesarbetare. Har du erfarenhet från byggbranschen eller liknande bransch är det meriterande.

Dina kvalifikationer:

• Erfarenhet av löneadministration och arbete i olika lönesystem, företrädesvis Agda och Unit4.
• God förståelse för svenska kollektivavtal, skattelagar och lönebestämmelser.
• Analytisk förmåga och noggrannhet i arbete.
• Förmåga att kommunicera tydligt och samarbeta effektivt i team.

Personliga egenskaper:

Vi värdesätter personlig lämplighet lika mycket som den formella kompetensen. Vi söker efter någon som är engagerad, kommunikativ och har en positiv inställning till förändring. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta i en driftig och mångsidig miljö. Du delar våra värderingar som i vår roll innebär att vi är en omtänksam och rådgivande HR-funktion som ständigt arbetar för att utvecklas och bidra till en hållbar arbetsplats.

Vad vi erbjuder:

• En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång.
• En konkurrenskraftig lön och förmånspaket.
• Möjligheter till kontinuerlig utbildning och professionell utveckling.
• En varm och välkomnande arbetsplats där du blir en del av en positiv och stöttande gemenskap.

Sök nu:

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan redan idag och berätta varför du är rätt person för rollen som löneadministratör hos oss. Vi ser fram emot att lära känna dig!

Har du frågor kontakta HR-chef Ann-Louise Holmbom på telefon 070-278 98 93, eller HR-Specialist Erika Johansson telefon 072-401 25 12.

Läs mer om ByggPartner på vår hemsida www.byggpartner.com

*ByggPartner strävar efter att bli en jämställd arbetsplats och välkomnar sökande oavsett kön, ålder, etnisk bakgrund, religion, sexuell läggning eller funktionshinder.* Visa mindre

Löneadministratör | Manpower | Borlänge

Vill du ha en spännande sommarutmaning? Manpower söker en skicklig löneadministratör för ett konsultuppdrag i juli, med upplärning i juni. Du får hantera löner, tidrapporter och avvikelser som sjukdom och semester. Vi söker dig med erfarenhet, systemkunskap och stark kommunikationsförmåga. Missa inte chansen - ansök idag! Vi på Manpower söker nu en noggrann och engagerad löneadministratör för ett konsultuppdrag under juli månad. Uppdraget inleds med viss ... Visa mer
Vill du ha en spännande sommarutmaning? Manpower söker en skicklig löneadministratör för ett konsultuppdrag i juli, med upplärning i juni. Du får hantera löner, tidrapporter och avvikelser som sjukdom och semester. Vi söker dig med erfarenhet, systemkunskap och stark kommunikationsförmåga. Missa inte chansen - ansök idag!

Vi på Manpower söker nu en noggrann och engagerad löneadministratör för ett konsultuppdrag under juli månad. Uppdraget inleds med viss upplärning i juni. Som löneadministratör kommer du att hantera löner för företagets anställda, kontrollera och registrera tidrapporter samt bearbeta avvikelser såsom sjukdom, semester och övertid. Du kommer även att supportera och rådgiva medarbetare i lönefrågor samt administrera pensioner och försäkringar. En viktig del av rollen är att säkerställa att löneutbetalningar sker enligt gällande lagar och avtal.

Arbetsuppgifter

Som löneadministratör kommer du att hantera löner för företagets anställda, kontrollera och registrera tidrapporter samt bearbeta avvikelser såsom sjukdom, semester och övertid. Du kommer även att supportera och rådgiva medarbetare i lönefrågor samt administrera pensioner och försäkringar. En viktig del av rollen är att säkerställa att löneutbetalningar sker enligt gällande lagar och avtal.

Kvalifikationer

För att passa i rollen ser vi att du har:

* Erfarenhet av löneadministration
* God kunskap i löneprogram och system
* Förmåga att arbeta noggrant och strukturerat
* God kommunikationsförmåga
* Förmåga att arbeta självgående och ansvarstagande

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Josefine Frisendahl via e-post: [email protected]

Sök tjänsten omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Löneadministratör till Symetri

Vi på Symetri utvecklar och tillhandahåller tekniska lösningar och tjänster till företag inom arkitektur, konstruktion, bygg, infrastruktur, samt tillverkningsindustrin. Vi hjälper människor att arbeta smartare för en bättre framtid genom att erbjuda den expertis och teknik som krävs för att kunna öka effektiviteten och arbeta mer hållbart. Symetri grundades i Sverige 1989 och har idag mer än 1000 medarbetare. Företaget har kontor i Sverige, Norge, Danma... Visa mer
Vi på Symetri utvecklar och tillhandahåller tekniska lösningar och tjänster till företag inom arkitektur, konstruktion, bygg, infrastruktur, samt tillverkningsindustrin. Vi hjälper människor att arbeta smartare för en bättre framtid genom att erbjuda den expertis och teknik som krävs för att kunna öka effektiviteten och arbeta mer hållbart.

Symetri grundades i Sverige 1989 och har idag mer än 1000 medarbetare. Företaget har kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Storbritannien, Irland och USA, och Symetri är en del av Addnode Group AB.

Vi söker en erfaren löneadministratör till vårt härliga team

Tjänsten

Som löneadministratör hos oss kommer du bli en del av Symetri ABs finansteam. I denna roll ska du säkerställa att alla anställda får rätt lön i rätt tid.

Arbetet omfattar främst lönehantering och frågor kring löner. Du kommer också att få vara behjälplig med kund- och leverantörsreskontra och andra uppgifter inom redovisning som månadsbokslut och rapportering.

• Lönehantering (inklusive kontroll av reseräkningar, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg etc).
• Rapportering av pensionsgrundande lön
• Stötta chefer och medarbetare i frågor gällande lön, avtal, pension, försäkringar och förmåner.
• Kontrollera att lönesystemet samt HR-system är uppdaterat och att löneflödet hanteras på ett effektivt sätt.
• Vara kontaktperson för Skatteverket och övriga myndigheter för HR-frågor.
• Hålla dig uppdaterad om arbetsrättsliga lagar och regler på arbetsmarknaden.
• Delta i projekt och bidra till utveckling och effektivisering av arbetsprocesser.
• Vara delaktig vid månadsbokslut med avstämningar, rapportering etc

Din profil

För att lyckas i den här rollen hos oss söker vi dig som har stor erfarenhet av löneadministration tidigare där du har arbetat självständigt med hela löneprocessen. Du är flytande i svenska och duktig på engelska, i såväl tal som skrift.

Som person är du ansvarsfull, kommunikativ, strukturerad och duktig på att planera ditt arbete. Dy tycker om att hjälpa till och har en hög servicekänsla. Erfarenhet av redovisning är meriterande.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete i ett framåtdrivande företag och en dynamisk miljö. På Symetri välkomnas nya idéer och egna initiativ. I det dagliga arbetet har du därför goda möjligheter att själv forma och påverka din roll. Stor vikt kommer att läggas vid de personliga egenskaperna då de är avgörande för din utveckling inom företaget.

Tjänsten är heltid och tillsvidare med placeringsort Borlänge.

Besök gärna vår hemsida www.symetri.se för mer information om oss.

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Lundin & Boström och du lämnar in din ansökan på hemsidan www.lundinbostrom.se Kontakta rekryteringskonsult Maria Lindström, [email protected],
070-510 12 50 alt. Peter Boström, [email protected], 073-826 71 00 vid frågor.

Vi hanterar ansökningar löpande. Visa mindre

Löneadministratör till Depona AB

Om oss Depona AB är moderbolag i en dokumenthanteringskoncern med fem svenska dotterbolag och helägda dotterbolag i Norge, Danmark, Finland och Lettland. Med ca 220 anställda och en årlig omsättning på ca 185 miljoner finns Depona representerat på sju orter i Sverige. Depona tillhandahåller kundanpassade och högkvalitativa arkiv- och digitaliseringstjänster för all typ av dokumentation. Vi skapar och tillämpar innovativa effektiviseringslösningar i informa... Visa mer
Om oss
Depona AB är moderbolag i en dokumenthanteringskoncern med fem svenska dotterbolag och helägda dotterbolag i Norge, Danmark, Finland och Lettland. Med ca 220 anställda och en årlig omsättning på ca 185 miljoner finns Depona representerat på sju orter i Sverige. Depona tillhandahåller kundanpassade och högkvalitativa arkiv- och digitaliseringstjänster för all typ av dokumentation. Vi skapar och tillämpar innovativa effektiviseringslösningar i informationsförvaltningen för våra kunder.

Depona växer och behöver en löneadministratör med inriktning mot HR.

Dina arbetsuppgifter
I arbetet som löneadministratör är ingen dag den andra lik, men det övergripande uppdraget innebär att arbeta brett med lönehantering, ansvara för hela löneprocessen fram till lönekörning och se till att lönerna blir korrekta och betalas ut i tid. Du kommer i huvudsak ha ansvar för löneadministrationen för våra, i dagsläget, 225 anställda.

Förutom löpande löneuppgifter ser vi gärna att du är ett administrativt och konsultativt stöd till verksamheten i frågor om avtal, lön och ersättningar. Det kan handla om allt från onboardingen, nyanställning med avtal och behörigheter, under hela anställningsprocessen med lön, lönerevisioner och förmåner tills personen slutar med reglering av slutlön och offboarding.

Det är en ny roll i organisationen vilket innebär självständigt arbete och viljan att själv vara med och forma rollen.

Din profil
Vi söker dig som har en relevant YH-utbildning inom löneadministration, motsvarande högskoleutbildning eller erfarenhet, som av oss bedöms likvärdig. Du har minst ett - två års erfarenhet av kvalificerad löneadministration och av att arbeta i lönesystem.

Vi tror att du är en person som drivs av att ge förstklassig service och trivs med att arbeta självständigt likväl som i team. Du motiveras av att ge kvalitativa lösningar utifrån verksamhetens behov. Du behöver vara en skicklig administratör och ha god struktur och se till att saker blir gjorda!

Du är en lagspelare som kan vara rak och tydlig. Vi tror att du trivs med att aktivt arbeta för att skapa goda relationer på olika nivåer i organisationen!

Ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering & Bemanning. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2023-03-14. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna rekryteringskonsult Anna Andersson på 070-821 53 18 eller via mail: [email protected]

För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt. Visa mindre

Ekonomibyrå Abic växer och söker en lönekonsult!

Ekonomibyrå Abic växer och kommer att bli fler. Nu söker vi en driven och prestigelös lönekonsult som vill vara med och bygga upp lönefuktionen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av fortnox lön samt av arbete på byrå eller ekonomiavdelning. I rollen som lönekonsult på Ekonomibyrå Abic kommer du ha helheltsansvar för löner och diverse HR-frågor samt en väldigt viktig roll i uppbyggnaden av hela lönefuktionen. Vi söker dig som har lätt för att skapa relat... Visa mer
Ekonomibyrå Abic växer och kommer att bli fler. Nu söker vi en driven och prestigelös lönekonsult som vill vara med och bygga upp lönefuktionen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av fortnox lön samt av arbete på byrå eller ekonomiavdelning.
I rollen som lönekonsult på Ekonomibyrå Abic kommer du ha helheltsansvar för löner och diverse HR-frågor samt en väldigt viktig roll i uppbyggnaden av hela lönefuktionen.
Vi söker dig som har lätt för att skapa relationer, har hög servicekänsla och ett starkt driv, inte minst är du väldigt vass på lön!
Ekonomibyrå Abic är en kund- och serviceorienterad ekonomibyrå. Vi har funnits i tre och ett halvt år men redan kommit långt i uppbyggnaden av byrån och organisationen.
Våra ledord är kundvård och medarbetarvård.
Vi har stora ambitioner och bra idéer och vill nu ha ytterligare en spelare med på resan.
Vi är belägna i trivsamma miljöer på CoSpace i Borlänge centrum.
Tjänsten är på heltid och vi är flexibla med startdatum. Intervjuer kommer ske löpande.
Har du frågor eller andra funderingar, tveka inte att höra av dig till [email protected] Visa mindre

Vikarierande löneadministratör

Ansök    Dec 5    Borlänge kommun    Löneadministratör
Vi behöver nu ersätta vår kollega som nu ska bilda familj Hr-Lön tillhör Sektorn Verksamhetsstöd där vi tillsammans med våra kollegor på Hr-Arbetsrätt, Hr-Kompetensförsörjning, Hr-Arbetsmiljö har till uppdrag att erbjuda ett professionellt samordnat verksamhetsstöd. Verksamhetens arbete genomsyras av samarbete, service och utveckling. Hr-Lön består av 11 löneadministratörer, 1 löneadministratör/Samordnare och 1 systemadministratör. Vi ansvarar för ca 680... Visa mer
Vi behöver nu ersätta vår kollega som nu ska bilda familj

Hr-Lön tillhör Sektorn Verksamhetsstöd där vi tillsammans med våra kollegor på Hr-Arbetsrätt, Hr-Kompetensförsörjning, Hr-Arbetsmiljö har till uppdrag att erbjuda ett professionellt samordnat verksamhetsstöd.
Verksamhetens arbete genomsyras av samarbete, service och utveckling.
Hr-Lön består av 11 löneadministratörer, 1 löneadministratör/Samordnare och 1 systemadministratör.
Vi ansvarar för ca 6800 utbetalningar/ månad varav ca 4500 av dessa avser tillsvidare personal.
Har påbörjat en resa vad gäller automatisering och digitalisering av våra processer. En väg in till oss via ett ärendehanteringssystem. Vilket säkerställer vår hantering samt minskar vår hantering av papper.

Borlänge kommun värnar om alla Borlängebor vi möter i vår arbetsvardag samt våra anställda. Vi ser gärna att du som söker arbete hos oss är vaccinerad mot covid-19.

Självklart lockar vår värdegrund dig!
- Jag finns här för Borlängebon
- Jag gillar utmaningar
- Jag möter varje människa med öppenhet

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla arbetet inom lön- och personaladministration där utveckling av verksamheten, digitalisering och automatisering av processer samt en god servicenivå är en viktig pusselbit, då ska du söka jobbet hos oss.

Som löneadministratör hos oss arbetar du tillsammans med kollegorna med lönerelaterade arbetsuppgifter i hela kedjan från anställning till avslut.
Du är ett stöd i personaladministrativa frågor med syftet att skapa goda förutsättningar för våra chefer att göra rätt.

Hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem och bemanna vår telefonsupport för chefer och medarbetare.
Vara kontakten mot myndigheter vad gäller förfrågningar intyg mm.
Kvalitetssäkra våra utbetalningar inför varje lönekörning
Vara lyhörd mot verksamheten för att fånga upp krångliga processer.
Omvärldsbevaka områden som påverkar oss i det dagliga arbetet.

Vikariatet sträcker sig till december -23 med eventuell möjlighet till förlängning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial yrkesutbildning inom lön eller kunskap och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vi ser att du har erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation.
Goda kunskaper i lagar och avtal som styr oss i vårt dagliga arbete är meriterande.
Tjänsten kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Du behöver ha god kunskap i Excel, PowerPoint och Word.

För att trivas hos oss bör du ha följande förmågor:
- Kommunikativ och lätt för att samarbeta.
- Att självständigt ta ansvar för egna och verksamhetens arbetsuppgifter
- Vara engagerad och drivande i verksamhetens utveckling
- Vara strukturerad
- Ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt
- Ha en känsla för god service och stöd
- Att vara noggrann är ditt kall

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693. Visa mindre

Sökes! Lönekonsult med den rätta känslan

SÖKES! LÖNEKONSULT MED DEN RÄTTA KÄNSLAN Moodeko Consulting har som vision att vara branschens mest personliga konsultbyrå som ger den rätta känslan och tillför mervärde till våra kunder och medarbetare. Det gör vi genom att skapa goda relationer och hålla hög kvalitet samt genom att förenkla företagandet. Vi är flexibla, teamorienterade och levererar med ett leende på läpparna. Rätt känsla är ledordet, och nu behöver vårt team förstärkas med ytterligare ... Visa mer
SÖKES! LÖNEKONSULT MED DEN RÄTTA KÄNSLAN
Moodeko Consulting har som vision att vara branschens mest personliga konsultbyrå som ger den rätta känslan och tillför mervärde till våra kunder och medarbetare.
Det gör vi genom att skapa goda relationer och hålla hög kvalitet samt genom att förenkla företagandet. Vi är flexibla, teamorienterade och levererar med ett leende på läpparna.
Rätt känsla är ledordet, och nu behöver vårt team förstärkas med ytterligare en lagspelare med hjärtat på rätt ställe.
Trivs du med att arbeta i en kundorienterad miljö och vara företagarens hjälpande hand? Är du en modig lagspelare som vågar bryta ny mark? Älskar du nya utmaningar och att ingen dag är den andra lik?
Vi håller tummarna för att vi hittar dig som är lika glad att hjälpa våra kunder att få sin lön som du är att få din egen. Drömmen är att du går igång på att skapa effektiva och moderna löneprocesser samtidigt som du är en fena på att tolka lagar och regler. Har du dessutom erfarenheter av bokföring, ja då är vi en ”match in heaven”!
Om du hänger med i vårt gäng får du:
• Arbeta med fantastiska kollegor och kunder både i team och självständigt
• Utveckling i en digital miljö
• En spännande och utmanande men framförallt rolig vardag
Kontakta Jenny Isaksson på telefon 070-748 64 54 eller per mail [email protected] om du vill veta mer om tjänsten. Visa mindre

Löneadministratör

Ansök    Aug 30    Borlänge kommun    Löneadministratör
HR-Lön tillhör sektorn Verksamhetsstöd där vi tillsammans med våra kollegor på HR har till uppdrag att erbjuda ett professionellt samordnat verksamhetsstöd. Verksamhetens arbete genomsyras av samarbete, service och utveckling. HR-Lön består av 11 löneadministratörer, 1 löneadministratör/samordnare och 1 systemadministratör. Vi ansvarar för ca 6800 utbetalningar/månad varav ca 4500 av dessa avser tillsvidarepersonal. Borlänge kommun värnar om alla Borlän... Visa mer
HR-Lön tillhör sektorn Verksamhetsstöd där vi tillsammans med våra kollegor på HR har till uppdrag att erbjuda ett professionellt samordnat verksamhetsstöd.
Verksamhetens arbete genomsyras av samarbete, service och utveckling.

HR-Lön består av 11 löneadministratörer, 1 löneadministratör/samordnare och 1 systemadministratör.
Vi ansvarar för ca 6800 utbetalningar/månad varav ca 4500 av dessa avser tillsvidarepersonal.

Borlänge kommun värnar om alla Borlängebor vi möter i vår arbetsvardag samt våra anställda. Vi ser gärna att du som söker arbete hos oss är vaccinerad mot covid-19.

Självklart lockar vår värdegrund dig!
- Jag finns här för Borlängebon
- Jag gillar utmaningar
- Jag möter varje människa med öppenhet

ARBETSUPPGIFTER
Just nu är vi inne i ett spännande skede då vi arbetar med upphandling av vårt nästa Hr och Lönesystem. Vi behöver därför förstärka upp arbetsgruppen under en tid
Du kommer att arbeta med registrering och kontroller i vårt nuvarande Hr- och lönesystem Heroma. Du kommer även att jobba med support, service och stöd till våra chefer och administratörer i lönerelaterade frågor

Som löneadministratör hos oss arbetar du tillsammans med kollegor med lönerelaterade arbetsuppgifter i hela kedjan från anställning till avslut.
Du är ett stöd i personaladministrativa frågor med syftet att skapa goda förutsättningar för våra chefer att göra rätt.
Vara kontakten mot externa myndigheter vad gäller lönerelaterade frågor.
Kvalitetssäkra våra utbetalningar inför varje lönekörning.
Vara lyhörd mot organisationen för att fånga upp krångliga processer.
Omvärldsbevaka områden som påverkar oss i det dagliga arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial yrkesutbildning inom lön eller kunskap och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Erfarenhet av arbete i offentlig sektor ser vi som meriterande liksom goda kunskaper i lagar och avtal som styr oss i vårt dagliga arbete.

Goda IT-kunskaper är även det meriterande och att man har arbetat i etablerade personaladministrativa system tidigare.

För att trivas hos oss bör du ha följande förmågor:
- God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
- Att vara noggrann och strukturerad
- Att självständigt ta ansvar för egna och verksamhetens arbetsuppgifter
- Vara engagerad och drivande i verksamhetens utveckling
- Ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt
- Ha en känsla för god service och stöd

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte, sök!

Intervjuer kommer att ske löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693. Visa mindre

Löneadministratör till Borlänge kommun

Ansök    Feb 4    Borlänge kommun    Löneadministratör
HR-Lön tillhör Sektorn Verksamhetsstöd där vi tillsammans med våra kollegor på HR har till uppdrag att erbjuda ett professionellt samordnat verksamhetsstöd. Verksamhetens arbete genomsyras av samarbete, service och utveckling. HR-Lön består av 11 löneadministratörer, 1 löneadministratör/Samordnare och 1 systemadministratör. Vi ansvarar för ca 6800 utbetalningar/månad varav ca 4500 av dessa avser tillsvidarepersonal. Vi är inne på en resa vad gäller auto... Visa mer
HR-Lön tillhör Sektorn Verksamhetsstöd där vi tillsammans med våra kollegor på HR har till uppdrag att erbjuda ett professionellt samordnat verksamhetsstöd.

Verksamhetens arbete genomsyras av samarbete, service och utveckling.

HR-Lön består av 11 löneadministratörer, 1 löneadministratör/Samordnare och 1 systemadministratör.
Vi ansvarar för ca 6800 utbetalningar/månad varav ca 4500 av dessa avser tillsvidarepersonal.
Vi är inne på en resa vad gäller automatisering och digitalisering av våra processer samt en väg in till oss via ett ärendehanteringssystem. Vill du vara med på denna resa så är du välkommen med din ansökan.

Självklart lockar vår värdegrund dig!
- Jag finns här för Borlängebon
- Jag gillar utmaningar
- Jag möter varje människa med öppenhet


ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla arbetet inom lön- och personaladministration, där utveckling av verksamheten, digitalisering och automatisering av processer samt att erhålla en god servicenivå är viktiga pusselbitar, då ska du söka jobbet hos oss.

Som löneadministratör hos oss arbetar du tillsammans med kollegor med lönerelaterade arbetsuppgifter i hela kedjan från anställning till avslut.
Du är ett stöd i personaladministrativa frågor med syftet att skapa goda förutsättningar för våra chefer att göra rätt.

Vara kontakten mot externa myndigheter vad gäller lönerelaterade frågor.
Kvalitetssäkra våra utbetalningar inför varje lönekörning
Vara lyhörd mot organisationen för att fånga upp krångliga processer
Omvärldsbevaka områden som påverkar oss i det dagliga arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial yrkesutbildning inom lön eller kunskap och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Erfarenhet av arbete i offentlig sektor ser vi som meriterande liksom goda kunskaper i lagar och avtal som styr oss i vårt dagliga arbete.
Goda IT-kunskaper i Officepaketet och framförallt excel är även det meriterande och att man har arbetat i etablerade personaladministrativa system tidigare.

För att trivas hos oss bör du ha följande förmågor:
- God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
- Att vara noggrann och strukturerad
- Att självständigt ta ansvar för egna och verksamhetens arbetsuppgifter
- Vara engagerad och drivande i verksamhetens utveckling
- Ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt
- Ha en känsla för god service och stöd

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693. Visa mindre

Löneadministratör/samordnare till Borlänge kommun

Ansök    Feb 4    Borlänge kommun    Löneadministratör
HR-Lön tillhör Sektorn Verksamhetsstöd där vi tillsammans med våra kollegor på HR har till uppdrag att erbjuda ett professionellt samordnat verksamhetsstöd. Verksamhetens arbete genomsyras av samarbete, service och utveckling. HR-Lön består av 11 löneadministratörer, 1 löneadministratör/Samordnare och 1 systemadministratör. Vi ansvarar för ca 6800 utbetalningar/månad varav ca 4500 av dessa avser tillsvidarepersonal. Vi är inne på en resa vad gäller auto... Visa mer
HR-Lön tillhör Sektorn Verksamhetsstöd där vi tillsammans med våra kollegor på HR har till uppdrag att erbjuda ett professionellt samordnat verksamhetsstöd.

Verksamhetens arbete genomsyras av samarbete, service och utveckling.

HR-Lön består av 11 löneadministratörer, 1 löneadministratör/Samordnare och 1 systemadministratör.
Vi ansvarar för ca 6800 utbetalningar/månad varav ca 4500 av dessa avser tillsvidarepersonal.
Vi är inne på en resa vad gäller automatisering och digitalisering av våra processer samt en väg in till oss via ett ärendehanteringssystem. Vill du vara med på denna resa så är du välkommen med din ansökan.

Borlänge kommun värnar om alla Borlängebor vi möter i vår arbetsvardag samt våra anställda. Vi ser gärna att du som söker arbete hos oss är vaccinerad mot covid-19.

Självklart lockar vår värdegrund dig!
- Jag finns här för Borlängebon
- Jag gillar utmaningar
- Jag möter varje människa med öppenhet



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en samordnare till vårt team! Här finns chansen till en spännande roll som kombinerar arbetsledning med löneadministration. Tjänsten är till ca 30% arbetsledande och till ca 70% löneadministration.

Vill du vara med och utveckla arbetet inom lön- och personaladministration, där utveckling av verksamheten, digitalisering och automatisering av processer samt att erhålla en god servicenivå är viktiga pusselbitar, då ska du söka jobbet hos oss.


-I de löneadministrativa uppgifterna ingår bland annat:

-Vara ett stöd i personaladministrativa frågor med syftet att skapa goda förutsättningar för våra chefer att göra rätt.
-Vara kontakten mot externa myndigheter vad gäller lönerelaterade frågor.
-Kvalitetssäkra våra utbetalningar inför varje lönekörning
-Vara lyhörd mot organisationen för att fånga upp krångliga processer
-Omvärldsbevaka områden som påverkar oss i det dagliga arbetet.


Som samordnare kommer du att ha ett övergripande ansvar i det dagliga arbetet i form av att planera, strukturera, coacha och motivera medarbetarna till att nå de gemensamma målen. Det kan till exempel handla om:

-Ta fram gemensamma spelregler för gruppen i dialog med lönechef.
-Skapa förutsättningar för att uppnå målen.
-Utveckla arbetssätt och processer.
-Ansvara för enhetens årshjul och planera för hur arbetet ska fördelas vid arbetstoppar.
-Ansvara för kompetensutveckling och lärande inom gruppen tillsammans med lönechef.
-Tillsammans med lönechef hålla i veckomöten samt leda övriga avstämningar som behövs regelbundet i gruppen.
-Fungera som kontaktperson mellan lön och systemförvaltning.
-Arbeta med coachande ledarskap
-Ansvara för att fira delmål och mål.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial yrkesutbildning inom lön eller kunskap och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Erfarenhet av arbete i offentlig sektor ser vi som meriterande liksom goda kunskaper i lagar och avtal som styr oss i vårt dagliga arbete.

Goda IT-kunskaper i Officepaketet och framförallt excel är även det meriterande samt att ha arbetat i etablerade personaladministrativa system tidigare, t.ex Heroma och Artwise, Tidigare erfarenhet av arbetsledande arbete är meriterande.

För att trivas hos oss bör du ha följande förmågor:
- God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
- Vara noggrann och strukturerad
- Självständigt ta ansvar för egna och verksamhetens arbetsuppgifter
- Vara engagerad och drivande i verksamhetens utveckling
- Ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt
- Ha en känsla för god service och stöd
-Ha goda ledarskapsförmågor där du kan kombinera lyhördhet med att påverka andra i rätt riktning.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693. Visa mindre

Löneadministratör till Borlänge kommun

Ansök    Mar 29    Borlänge kommun    Löneadministratör
Borlänge kommun värnar om alla Borlängebor vi möter i vår arbetsvardag samt våra anställda. Vi ser gärna att du som söker arbete hos oss är vaccinerad mot covid-19. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och utveckla arbetet inom lön- och personaladministration, där utveckling av verksamheten, digitalisering och automatise... Visa mer
Borlänge kommun värnar om alla Borlängebor vi möter i vår arbetsvardag samt våra anställda. Vi ser gärna att du som söker arbete hos oss är vaccinerad mot covid-19.

Självklart lockar vår värdegrund dig!
- Jag finns här för Borlängebon
- Jag gillar utmaningar
- Jag möter varje människa med öppenhet

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla arbetet inom lön- och personaladministration, där utveckling av verksamheten, digitalisering och automatisering av processer samt att erhålla en god servicenivå är viktiga pusselbitar, då ska du söka jobbet hos oss.

Som löneadministratör hos oss arbetar du tillsammans med kollegor med lönerelaterade arbetsuppgifter i hela kedjan från anställning till avslut.
Du är ett stöd i personaladministrativa frågor med syftet att skapa goda förutsättningar för våra chefer att göra rätt.

Vara kontakten mot externa myndigheter vad gäller lönerelaterade frågor.
Kvalitetssäkra våra utbetalningar inför varje lönekörning
Vara lyhörd mot organisationen för att fånga upp krångliga processer
Omvärldsbevaka områden som påverkar oss i det dagliga arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial yrkesutbildning inom lön eller kunskap och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Erfarenhet av arbete i offentlig sektor ser vi som meriterande liksom goda kunskaper i lagar och avtal som styr oss i vårt dagliga arbete.
Goda IT-kunskaper i Officepaketet och framförallt excel är även det meriterande och att man har arbetat i etablerade personaladministrativa system tidigare.

För att trivas hos oss bör du ha följande förmågor:
- God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
- Att vara noggrann och strukturerad
- Att självständigt ta ansvar för egna och verksamhetens arbetsuppgifter
- Vara engagerad och drivande i verksamhetens utveckling
- Ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt
- Ha en känsla för god service och stöd

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693. Visa mindre

Löneadministratör

Ansök    Nov 9    Borlänge kommun    Löneadministratör
Vi behöver ersätta vår kollega som nu väljer att testa på livet som pensionär. HR-Lön tillhör Sektorn Verksamhetsstöd där vi tillsammans med våra kollegor på HR har till uppdrag att erbjuda ett professionellt samordnat verksamhetsstöd. Verksamhetens arbete genomsyras av samarbete, service och utveckling. HR-Lön består av 11 löneadministratörer, 1 löneadministratör/Samordnare och 1 systemadministratör. Vi ansvarar för ca 6800 utbetalningar/månad varav ca... Visa mer
Vi behöver ersätta vår kollega som nu väljer att testa på livet som pensionär.

HR-Lön tillhör Sektorn Verksamhetsstöd där vi tillsammans med våra kollegor på HR har till uppdrag att erbjuda ett professionellt samordnat verksamhetsstöd.
Verksamhetens arbete genomsyras av samarbete, service och utveckling.

HR-Lön består av 11 löneadministratörer, 1 löneadministratör/Samordnare och 1 systemadministratör.
Vi ansvarar för ca 6800 utbetalningar/månad varav ca 4500 av dessa avser tillsvidarepersonal.
Vi är inne på en resa vad gäller automatisering och digitalisering av våra processer samt en väg in till oss via ett ärendehanteringssystem. Vill du vara med på denna resa så är du välkommen med din ansökan.

Självklart lockar vår värdegrund dig!
- Jag finns här för Borlängebon
- Jag gillar utmaningar
- Jag möter varje människa med öppenhet

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla arbetet inom lön- och personaladministration, där utveckling av verksamheten, digitalisering och automatisering av processer samt att erhålla en god servicenivå är viktiga pusselbitar, då ska du söka jobbet hos oss.

Som löneadministratör hos oss arbetar du tillsammans med kollegor med lönerelaterade arbetsuppgifter i hela kedjan från anställning till avslut.
Du är ett stöd i personaladministrativa frågor med syftet att skapa goda förutsättningar för våra chefer att göra rätt.
Vara kontakten mot externa myndigheter vad gäller lönerelaterade frågor.
Kvalitetssäkra våra utbetalningar inför varje lönekörning
Vara lyhörd mot organisationen för att fånga upp krångliga processer
Omvärldsbevaka områden som påverkar oss i det dagliga arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial yrkesutbildning inom lön eller kunskap och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Erfarenhet av arbete i offentlig sektor ser vi som meriterande liksom goda kunskaper i lagar och avtal som styr oss i vårt dagliga arbete.
Goda IT-kunskaper är även det meriterande och att man har arbetat i etablerade personaladministrativa system tidigare.

För att trivas hos oss bör du ha följande förmågor:
- God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
- Att vara noggrann och strukturerad
- Att självständigt ta ansvar för egna och verksamhetens arbetsuppgifter
- Vara engagerad och drivande i verksamhetens utveckling
- Ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt
- Ha en känsla för god service och stöd

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693. Visa mindre

Lönespecialist

Ansök    Jan 21    Trafikverket    Löneadministratör
Som lönespecialist på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Lönespecialist Arbetsuppgifter Som lönespecialist ger du service, support och systemstöd inom lön- och HR området till chefer, medarbetare och externa myndigheter. Utöver support är det arbete med löneproduktion. Arbetsuppgifterna innefattar: Utföra lönerutiner enlig... Visa mer
Som lönespecialist på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.


Lönespecialist

Arbetsuppgifter

Som lönespecialist ger du service, support och systemstöd inom lön- och HR området till chefer, medarbetare och externa myndigheter. Utöver support är det arbete med löneproduktion.
Arbetsuppgifterna innefattar:
Utföra lönerutiner enligt rullande planering
Analysera olika situationer som uppstår vid löneberäkning och föreslå åtgärder
Analysera och presentera information muntligt och skriftligt.
Utifrån lag och avtal samt andra styrdokument utforma och välja praktisk tillämpning i löneprocessen
Driva förändringsarbete och arbete med ständiga förbättringar på ett, utifrån lönerollen, professionellt sätt
Ge support inom löne- och HR-frågor till chefer och medarbetare

En stor del av arbetstiden kommer att gå till den verksamhetsnära HR-supporten där du arbetar konsultativt och proaktivt med utbildning och information till chefer. Här besvaras även generella HR-frågor utöver de vanligt förekommande frågorna i en lönesupport. En introduktion till HR-supporten, kommer att ingå som en del i din introduktionsplan. 

Övrig information

Denna rekrytering avser en tillsvidaretjänst men även ett vikariat på ca 1 år.
För att bidra till en mer fördomsfri och kompetensbaserad process så är det här en helt CV-fri rekrytering. Det innebär att du inte ska bifoga något CV. För att kunna ansöka kommer du ändå, på grund av hur vårt rekryteringssystem är uppbyggt, att uppmanas att bifoga CV men bifoga istället ett tomt dokument. Urvalet kommer endast att baseras på svaren du ger på urvalsfrågorna. 
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Testerna skickas till dig i samband med att ansökningstiden går ut och vi ber dig därför ha koll på din mail, även skräppost.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du som vill möjlighet att ha en dialog kring att arbeta hemifrån eller från ett annat Trafikverkskontor ett par dagar i veckan.



Kvalifikationer

Vem är du?
Som person har du god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt anpassar din kommunikation till mottagaren. Du är självgående samtidigt som du på ett prestigelöst sätt ber dina kollegor om hjälp vid behov och du samarbetar gärna med andra. Du har en god problemlösningsförmåga som gör att du identifierar problem och utvecklar lösningar ur ett helhetsperspektiv. Du är öppen för förändringar vilket innebär att du har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och snabbt kan ändra ditt synsätt.
Vi söker dig som

är utbildad lönespecialist via YH alternativt auktoriserad lönekonsult

i närtid haft lönearbete som dina huvudsakliga arbetsuppgifter på ett större företag (minst 800 anställda)



Det är meriterande om du

har kunskap i HR-systemet Heroma

har erfarenhet av HR-support



Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
På HR arbetar du tillsammans med verksamheten för att skapa en modern och attraktiv arbetsplats. Fokus för oss är att hitta talanger, i rätt tid, på rätt plats och med rätt profil. Vi bidrar med stöd och styrning inom hela HR-området till både organisation och chefer. Tillsammans med verksamheten arbetar vi för att skapa en stimulerande arbetsmiljö som präglas av arbetsglädje och engagemang - och vi hoppas du vill vara en del av den.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle. Visa mindre

Löneadministratör med start omgående

Ansök    Nov 9    Performiq AB    Löneadministratör
Tjänstebeskrivning & erbjudande Har du tidigare erfarenhet av yrket som löneadministratör och är van vid att hantera stora volymer av löner? Då kan detta vara tjänsten för dig! TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE Till vår kund söker vi en person under en tidsbegränsad period till löneenheten. Tjänsten utgår från Borlänge och innebär att du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter inom löneområdet. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta självständig... Visa mer
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du tidigare erfarenhet av yrket som löneadministratör och är van vid att hantera stora volymer av löner? Då kan detta vara tjänsten för dig!

TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE

Till vår kund söker vi en person under en tidsbegränsad period till löneenheten. Tjänsten utgår från Borlänge och innebär att du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter inom löneområdet. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta självständigt med lönehanteringens alla delar, från ax till limpa.

I rollen som löneadministratör kommer du till exempel att arbeta med:

• Registrering, beräkning och utbetalning av löner
• Vara ett konsultativt stöd till medarbetare i personal- och lönefrågor
• Sammanställa tid- och frånvarorapporter
• Ta fram rapporter och statistik

PERSONPROFIL

Vi söker dig som har minst ett års arbetslivserfarenhet inom löneadministration. Det är även önskvärt att du har utbildning inom området. Vi söker dig som vill jobba i ett kortare uppdrag med administrativa löneuppgifter. Som person är du strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Du har också en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi ser även att du har mycket god allmän systemvana.

För rollen som löneadministratör krävs vidare:

• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• flytande svenska i tal och skrift
• mycket goda kunskaper i Microsoft Office med tyngd på Excel

ÖVRIGT

Omfattning: Heltid
Uppdragsperiod: Omgående till 31 januari 2022
Ort: Borlänge

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ och uthyrd vår kund.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”.

Sökord: lönespecialist, löneekonom, lön, salary specialist, salary administrator, payroll Visa mindre

Löneadministratör med start omgående

Ansök    Nov 8    Performiq AB    Löneadministratör
Tjänstebeskrivning & erbjudande Har du tidigare erfarenhet av yrket som löneadministratör och är van vid att hantera stora volymer av löner? Då kan detta vara tjänsten för dig! TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE Till vår kund söker vi en person under en tidsbegränsad period till löneenheten. Tjänsten utgår från Borlänge och innebär att du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter inom löneområdet. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta självständig... Visa mer
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du tidigare erfarenhet av yrket som löneadministratör och är van vid att hantera stora volymer av löner? Då kan detta vara tjänsten för dig!

TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE

Till vår kund söker vi en person under en tidsbegränsad period till löneenheten. Tjänsten utgår från Borlänge och innebär att du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter inom löneområdet. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta självständigt med lönehanteringens alla delar, från ax till limpa.

I rollen som löneadministratör kommer du till exempel att arbeta med:

• Registrering, beräkning och utbetalning av löner
• Vara ett konsultativt stöd till medarbetare i personal- och lönefrågor
• Sammanställa tid- och frånvarorapporter
• Ta fram rapporter och statistik

PERSONPROFIL

Vi söker dig som har minst ett års arbetslivserfarenhet inom löneadministration. Det är även önskvärt att du har utbildning inom området. Vi söker dig som vill jobba i ett kortare uppdrag med administrativa löneuppgifter. Som person är du strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Du har också en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi ser även att du har mycket god allmän systemvana.

För rollen som löneadministratör krävs vidare:

• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• flytande svenska i tal och skrift
• mycket goda kunskaper i Microsoft Office med tyngd på Excel

ÖVRIGT

Omfattning: Heltid
Uppdragsperiod: Omgående till mars 2022
Ort: Borlänge

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ och uthyrd vår kund.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”.

Sökord: lönespecialist, löneekonom, lön, salary specialist, salary administrator, payroll Visa mindre

Löneadministratör/lönespecialist till Bahnhof i Borlänge

Ansök    Okt 1    Bahnhof AB (Publ)    Löneadministratör
Vi söker dig som har arbetat något år i en liknande roll och vill ta steget vidare i din karriär eller helt enkelt är nyfiken på en ny arbetsgivare. Om tjänsten Delar av lönefunktionen har varit outsourcad och nu är det dags att ta tillbaka den i organisationen. Huvudsaklig uppgift för denna tjänst är lönehantering och frågor kring detta. Lönefunktionen jobbar nära ekonomiavdelningen och tidigare erfarenhet av redovisning är meriterande men inte ett krav... Visa mer
Vi söker dig som har arbetat något år i en liknande roll och vill ta steget vidare i din karriär eller helt enkelt är nyfiken på en ny arbetsgivare.


Om tjänsten
Delar av lönefunktionen har varit outsourcad och nu är det dags att ta tillbaka den i organisationen. Huvudsaklig uppgift för denna tjänst är lönehantering och frågor kring detta. Lönefunktionen jobbar nära ekonomiavdelningen och tidigare erfarenhet av redovisning är meriterande men inte ett krav.


Arbetsuppgifter
- Löneadministration
- Hantera ca 300 löner/månad
- Personaladministration och personalfrågor.
- Rapportering och kontaktperson gentemot myndigheter.


Dina kunskaper och egenskaper
Du har en vilja och nyfikenhet att snabbt sätta dig in i bolagets tjänster och verksamhet. För rätt person finns det också en fantastisk karriärmöjlighet inom Bahnhof om du vill vara med och utvecklas i en intressant framtidsbransch.


Ett krav är att du har en relevant utbildningsbakgrund, alt. arbetslivserfarenhet inom lön.


Arbetsplats
Tjänstens placering är på Bahnhofs kontor i Borlänge.


Tillträde och omfattning
Tillträde: senast i januari 2021 men gärna tidigare
Omfattning: heltid 100% som inleds med provanställning


Ansökan
Mejla din ansökan som ett personligt brev, tillsammans med ditt CV till [email protected]
Sista ansökningsdag är 23:e oktober 2020, men det kan hända att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdatum.
Ange "Löneadministratör/lönespecialist " i ämnesraden.


Om Bahnhof
Bahnhof är ett profilstarkt företag med starka värderingar om frihet på nätet och internet som redskap i människans tjänst. Vi bygger idag bredbandstjänster och molntjänster till både företag och privatpersoner. Bahnhof är verksamma i hela Sverige och siktar nu mot den internationella marknaden för nya typer av moln- och kommunikationstjänster.


I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Koncernen omsätter 1,5 miljarder milliarder kronor, och visar sedan många år en långsiktigt och uthållig tillväxt, med positiva rörelsemarginaler. VI värdesätter samtidigt att behålla det lilla bolagets själ i det stora, där vi jobbar med en organisation som bygger på personlig frihet men också stort ansvarstagande av den enskilde medarbetaren. Visa mindre

Lönespecialist

Ansök    Nov 5    Trafikverket    Löneadministratör
Som lönespecialist på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur. Lönespecialist Arbetsuppgifter Trafikverkets löneenhet söker nya medarbetare! Som lönespecialist ger du service, support och systemstöd inom lön- och HR området till chefer, medarbetare och externa myndigheter. Utöver support är det arbete med löneproduktion. Arbetsuppgi... Visa mer
Som lönespecialist på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.


Lönespecialist

Arbetsuppgifter

Trafikverkets löneenhet söker nya medarbetare! Som lönespecialist ger du service, support och systemstöd inom lön- och HR området till chefer, medarbetare och externa myndigheter. Utöver support är det arbete med löneproduktion.

Arbetsuppgifterna innefattar:


Beräkna lön med tillägg och avdrag samt utföra utbetalningar

Utföra årliga lönerutiner

Analysera olika situationer som uppstår vid löneberäkning och föreslå åtgärder

Analysera och presentera information muntligt och skriftligt .

Utifrån lag och avtal samt andra styrdokument utforma och välja praktisk tillämpning i löneprocessen

Driva förändringsarbete och arbete med ständiga förbättringar på ett, utifrån lönerollen, professionellt sätt

Ge support inom löne- och HR-frågor till chefer och medarbetare



En stor del av arbetstiden kommer att gå till den verksamhetsnära HR-supporten där du arbetar konsultativt och proaktivt med utbildning och information till chefer. Här besvaras även generella HR-frågor utöver de vanligt förekommande frågorna i en lönesupport.

Denna rekrytering avser en tillsvidaretjänst men även ett vikariat på 1 år.

Övrig information

Skypeintervjuer är planerade att ske enligt preliminär tidplan den 10/12.

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Kvalifikationer

Vem är du?

Som person har du god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt anpassar din kommunikation till mottagaren. Det är viktigt att du drivs av utveckling och ständiga förbättringar, är öppen för förändringar och ser innovativa lösningar då detta är en del av vardagen. Du har förmåga att förmedla dina och andras idéer om hur organisationen kan utvecklas. Rollen kräver att du har god problemlösningsförmåga som gör att du identifierar problem och utvecklar lösningar ur ett helhetsperspektiv.

Vi söker dig som


är utbildad lönespecialist via YH alternativt auktoriserad lönekonsult

har erfarenhet från lönearbete



Det är meriterande om du


har kunskap i Heroma

har erfarenhet av HR-support



Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. 

Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva genomgå en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

På HR arbetar du tillsammans med verksamheten för att skapa en modern och attraktiv arbetsplats. Vi bidrar med stöd och styrning inom hela HR-området till både organisation och chefer. Tillsammans med verksamheten arbetar vi för att skapa en stimulerande arbetsmiljö som präglas av arbetsglädje och engagemang - och vi hoppas du vill vara en del av den.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle. Visa mindre

Löne- och ekonomiadministratör till byggbranschen

Lundin & Boström är ett rekrytering- och konsultföretag som startade verksamheten 2008 och vi har genom åren fått förtroendet att tillsätta hundratals nyckelpersoner till företag och organisationer som varit i behov av det bästa. Genom vår kunskap, passion för kundens affärer och hårt arbete ger vi förutsättningar för tillväxt, trivsel och utveckling. Vi är idag sex personer på kontoret och ute hos våra kunder arbetar ett 50-tal konsulter. Är du en driv... Visa mer
Lundin & Boström är ett rekrytering- och konsultföretag som startade verksamheten 2008 och vi har genom åren fått förtroendet att tillsätta hundratals nyckelpersoner till företag och organisationer som varit i behov av det bästa. Genom vår kunskap, passion för kundens affärer och hårt arbete ger vi förutsättningar för tillväxt, trivsel och utveckling. Vi är idag sex personer på kontoret och ute hos våra kunder arbetar ett 50-tal konsulter.

Är du en driven person med intresse för byggbranschen? Vi söker dig för uppdrag hos en av våra kunder med start v. 33 i Borlänge. Uppdraget börjar med 6 månader och leder därefter till anställning hos kund om det känns bra för båda parter. 

Arbetsbeskrivning:

Som löne- och ekonomiadministratör är din huvudsakliga arbetsuppgift att hantera inkommande och utgående fakturor, löpande bokföring samt löner. Till stöttning har du också en controller. Då kunden  verkar inom byggbranschen är det meriterande om du har erfarenhet av den omvända byggmomsen.

Systemen du främst kommer att arbeta i är Visma (Lön och ekonomiprogram), Movenium (Tidssystem) och Centsoft (Attest och konteringsprogram).

Din bakgrund:

Vi söker dig som har erfarenhet av byggbranschen och känner till komplexiteten i olika ackord med mera. Utbildning med ekonomisk inriktning alt. yrkeserfarenhet vi bedömer som likvärdig är meriterande, men kunskap om branschen bär större tyngd.

Din Profil:

Som person är du serviceinriktad, kvalitetsmedveten och noggrann. Du är flexibel och vågar ta dig an nya uppgifter när de dyker upp. Du trivs med kontakt med många människor.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt. Senast 26/7. Du ansöker via vår hemsida, www.lundinbostrom.se. Har du frågor är du välkommen att kontakta Ida Ryentorp 070-360 71 90 eller Maria Lindström 070-510 12 50. Visa mindre

Bahnhof söker en löneadministratör (vikariat 1–1 , 5 år)

Ansök    Jul 22    BAHNHOF AB (PUBL)    Löneadministratör
Om tjänsten och avdelningenVår löneadministratör ska vara föräldraledig, och vi söker nu hennes ersättare till vårt kontor i centrala Borlänge. Du kommer att förstärka vårt ekonomigäng på 8 personer.Arbetsuppgifter• Självständigt ansvar för ca 250 st löner/månad (lönekörning)• Provisionsberäkning• Myndighetsrapportering, personaladministration och personalfrågor• Upprätta statistik i samband med rapporteringDina kunskaper och egenskaperDu är en engagerad p... Visa mer
Om tjänsten och avdelningenVår löneadministratör ska vara föräldraledig, och vi söker nu hennes ersättare till vårt kontor i centrala Borlänge. Du kommer att förstärka vårt ekonomigäng på 8 personer.Arbetsuppgifter• Självständigt ansvar för ca 250 st löner/månad (lönekörning)• Provisionsberäkning• Myndighetsrapportering, personaladministration och personalfrågor• Upprätta statistik i samband med rapporteringDina kunskaper och egenskaperDu är en engagerad person som gillar att arbeta strukturerat och med siffror. Du ser noggrannhet som medel för framgång samtidigt som du är stresstålig och motiveras av att arbeta mot deadlines.Du är en positiv person som har lätt för att samarbeta med andra och bidrar till en trevlig stämning på arbetet.Du har en vilja och nyfikenhet att snabbt sätta sig in i bolagets tjänster och verksamhet. För rätt person finns det också en fantastisk karriärmöjlighet inom Bahnhof om du vill vara med och utvecklas i en intressant framtidsbransch.Ett krav är att du har en relevant utbildningsbakgrund, alt. arbetslivserfarenhet inom lön. Meriterande om du har tidigare erfarenhet från Hogia Lön.Tillträde och omfattningTillträde i augusti 2019 eller enligt överenskommelse.Tjänsten är ett vikariat på 1–1,5 år men med goda möjligheter till förlängning.AnsökanMejla din ansökan som ett personligt brev, tillsammans med ditt CV, till Angelica Svensson, till: [email protected] ansökningsdag är 12 augusti 2019, men det kan hända att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdatum. Visa mindre

Löne- och ekonomiadministratör

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tretton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Dina arbetsuppgifter
Har du erfarenhet av löneadministration? Har du tidigare arbetat med löpande bokföring? Våra kunder är nu i behov av duktiga administratörer inom lön och ekonomi.

Förutom lönebearbetning kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av att registrera reseräkningar, utlägg, semesterberäkningar samt arbetsintyg. Vid sidan av lönearbetet administrerar du löpande bokföring med fokus på leverantörreskontra.

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som löneadministratör och är självgående inom löpande bokföring. Du har med fördel några års erfarenhet av arbetet med löner.

Du är en serviceinriktad och prestigelös person som utför ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du har förmågan att kombinera noggrannhet och flexibilitet i din vardag. Vidare är du en lagspelare som trivs med att arbeta i en tjänst där du har många olika kontaktytor.

Som konsult hos Clockwork får du ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

Vi arbetar löpande med intervjuer och tillsättningar så ansök så snart som möjligt via https://clockworkpersonal.se/

För mer information är du varmt välkommen att kontakta Julia Wiklund, [email protected] Visa mindre

Uppdrag till löneadministratör

Ansök    Maj 23    Lundin & Boström    Löneadministratör
Lundin & Boström är ett rekrytering- och konsultföretag som startade verksamheten 2008 och vi har genom åren fått förtroendet att tillsätta hundratals nyckelpersoner till företag och organisationer som varit i behov av det bästa. Genom vår kunskap, passion för kundens affärer och hårt arbete ger vi förutsättningar för tillväxt, trivsel och utveckling. Vi är idag sex personer på kontoret och ute hos våra kunder arbetar ett 50-tal konsulter. Vi söker dig ... Visa mer
Lundin & Boström är ett rekrytering- och konsultföretag som startade verksamheten 2008 och vi har genom åren fått förtroendet att tillsätta hundratals nyckelpersoner till företag och organisationer som varit i behov av det bästa. Genom vår kunskap, passion för kundens affärer och hårt arbete ger vi förutsättningar för tillväxt, trivsel och utveckling. Vi är idag sex personer på kontoret och ute hos våra kunder arbetar ett 50-tal konsulter.

Vi söker dig som vill arbeta som uthyrd konsult till en av våra kunder under några månader, troligen juni-september. 

Arbetsbeskrivning:

Som löneadministratör är din huvudsakliga arbetsuppgift att administrera löner i systemet Agda. Du ingår i ett mindre team.

 

Din bakgrund:

Vi söker dig som har utbildning med ekonomisk inriktning alt. yrkeserfarenhet vi bedömer som likvärdig.

Du har arbetat flera år med löner. Det är ett krav för att vara aktuell för uppdraget!

Meriterande är om du har erfarenhet av att tillämpa byggavtalet. 

 

Din Profil:

Som person är du serviceinriktad, kvalitetsmedveten och noggrann. Eftersom uppdraget kommer vara under en begränsad period så är det extra meriterande om du arbetat som konsult tidigare och har erfarenhet av att snabbt sätta dig in i ett nytt arbete och team.

Uppdraget ska börja i juni och pågår till september. Ett krav är därför att du är tillgänglig under den perioden.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt. Senast 2/6. Du ansöker via vår hemsida, www.lundinbostrom.se. Har du frågor är du välkommen att kontakta Maria Lindström 070-510 12 50.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Uppdrag till löneadministratör

Ansök    Apr 25    Lundin & Boström    Löneadministratör
Lundin & Boström är ett rekrytering- och konsultföretag som startade verksamheten 2008 och vi har genom åren fått förtroendet att tillsätta hundratals nyckelpersoner till företag och organisationer som varit i behov av det bästa. Genom vår kunskap, passion för kundens affärer och hårt arbete ger vi förutsättningar för tillväxt, trivsel och utveckling. Vi är idag sex personer på kontoret och ute hos våra kunder arbetar ett 50-tal konsulter. Vi söker dig ... Visa mer
Lundin & Boström är ett rekrytering- och konsultföretag som startade verksamheten 2008 och vi har genom åren fått förtroendet att tillsätta hundratals nyckelpersoner till företag och organisationer som varit i behov av det bästa. Genom vår kunskap, passion för kundens affärer och hårt arbete ger vi förutsättningar för tillväxt, trivsel och utveckling. Vi är idag sex personer på kontoret och ute hos våra kunder arbetar ett 50-tal konsulter.

Vi söker dig som vill arbeta som uthyrd konsult till en av våra kunder under några månader, troligen juni-september. 

Arbetsbeskrivning:

Som löneadministratör är din huvudsakliga arbetsuppgift att administrera löner i systemet Agda. Du ingår i ett mindre team.

 

Din bakgrund:

Vi söker dig som har utbildning med ekonomisk inriktning alt. yrkeserfarenhet vi bedömer som likvärdig.

Du har arbetat flera år med löner. Det är ett krav för att vara aktuell för uppdraget!

Meriterande är om du har erfarenhet av att tillämpa byggavtalet. 

 

Din Profil:

Som person är du serviceinriktad, kvalitetsmedveten och noggrann. Eftersom uppdraget kommer vara under en begränsad period så är det extra meriterande om du arbetat som konsult tidigare och har erfarenhet av att snabbt sätta dig in i ett nytt arbete och team.

Uppdraget ska börja i juni och pågår till september. Ett krav är därför att du är tillgänglig under den perioden.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt. Senast 1/5. Du ansöker via vår hemsida, www.lundinbostrom.se. Har du frågor är du välkommen att kontakta Maria Lindström 070-510 12 50.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Bahnhof söker en löneadministratör (vikariat 1–1 , 5 år)

Ansök    Jun 12    BAHNHOF AB (PUBL)    Löneadministratör
Om tjänsten och avdelningenVår löneadministratör ska vara föräldraledig, och vi söker nu hennes ersättare till vårt kontor i centrala Borlänge. Du kommer att förstärka vårt ekonomigäng på 8 personer.Arbetsuppgifter• Självständigt ansvar för ca 250 st löner/månad (lönekörning)• Provisionsberäkning• Myndighetsrapportering, personaladministration och personalfrågor• Upprätta statistik i samband med rapporteringDina kunskaper och egenskaperDu är en engagerad p... Visa mer
Om tjänsten och avdelningenVår löneadministratör ska vara föräldraledig, och vi söker nu hennes ersättare till vårt kontor i centrala Borlänge. Du kommer att förstärka vårt ekonomigäng på 8 personer.Arbetsuppgifter• Självständigt ansvar för ca 250 st löner/månad (lönekörning)• Provisionsberäkning• Myndighetsrapportering, personaladministration och personalfrågor• Upprätta statistik i samband med rapporteringDina kunskaper och egenskaperDu är en engagerad person som gillar att arbeta strukturerat och med siffror. Du ser noggrannhet som medel för framgång samtidigt som du är stresstålig och motiveras av att arbeta mot deadlines.Du är en positiv person som har lätt för att samarbeta med andra och bidrar till en trevlig stämning på arbetet.Du har en vilja och nyfikenhet att snabbt sätta sig in i bolagets tjänster och verksamhet. För rätt person finns det också en fantastisk karriärmöjlighet inom Bahnhof om du vill vara med och utvecklas i en intressant framtidsbransch.Ett krav är att du har en relevant utbildningsbakgrund, alt. arbetslivserfarenhet inom lön. Meriterande om du har tidigare erfarenhet från Hogia Lön.Tillträde och omfattningTillträde i augusti 2019 eller enligt överenskommelse.Tjänsten är ett vikariat på 1–1,5 år men med goda möjligheter till förlängning.AnsökanMejla din ansökan som ett personligt brev, tillsammans med ditt CV, till Angelica Svensson, till: [email protected] ansökningsdag är 30 juni 2019, men det kan hända att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdatum. Visa mindre

Löneadministratör

ByggPartner i Dalarna AB är ett expansivt börsnoterat byggbolag med rötterna i Dalarna. Idag har vi kontor i Stockholm, Uppsala, Borlänge och Västerås. Verksamheten omfattar alla typer av nybyggnation, ROT-entreprenader samt byggservice. Tillsammans är vi runt 380 anställda och har en omsättning på närmare 1,2 miljarder kronor. ByggPartner är det stora byggbolaget med det lilla företagets smidighet och korta beslutsvägar. Sunt förnuft präglar allt vi gör. ... Visa mer
ByggPartner i Dalarna AB är ett expansivt börsnoterat byggbolag med rötterna i Dalarna. Idag har vi kontor i Stockholm, Uppsala, Borlänge och Västerås. Verksamheten omfattar alla typer av nybyggnation, ROT-entreprenader samt byggservice. Tillsammans är vi runt 380 anställda och har en omsättning på närmare 1,2 miljarder kronor. ByggPartner är det stora byggbolaget med det lilla företagets smidighet och korta beslutsvägar. Sunt förnuft präglar allt vi gör. Det handlar om att vara okomplicerade och pålitliga, lätta att ha att göra med helt enkelt. Sunt förnuft handlar också om balans och långsiktig hållbarhet för både våra kunder och oss själva, samt för ekonomin och miljön. Vi arbetar hårt för att våra medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss, och vi tror att både struktur och frihet är viktiga redskap för att åstadkomma det.

ByggPartner i Dalarna Holding AB (publ) är ett börsnoterat bolag. Tillsammans med dotterbolag utgör vi en expansiv koncern med rötterna i Dalarna. Idag har vi kontor i Falun, Borlänge, Hedemora, Västerås, Eskilstuna, Uppsala och Stockholm. Våra tre verksamhetsområden är Byggentreprenad, Byggservice samt Ställningar och fallskydd. Vi är med och utvecklar framtidens miljöer och i det arbetet löper hållbarhet som en röd tråd. Tillsammans är vi 450 anställda och har en omsättning på 1,6 miljarder kronor.

Är du redo för nya utmaningar, vill du vara med att utveckla vår löne- och PA funktion?

ByggPartner är ett företag som står med fötterna på jorden. Vi arbetar hårt för att våra medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss och tror att struktur och frihet är viktiga redskap för att de ska kunna göra det. Vår bransch utvecklas ständigt och det berör också vår löne- och personaladministrativa process.

Dina uppgifter
Som löneadministratör på ByggPartner kommer du att ansvara för hela löneprocessen inom ditt område. Du arbetar självständigt med arbetsuppgifter kopplade till lön- och personaladministration i systemet Agda. Du är inte ensam i funktionen då det finns ytterligare en löneadministratör och två kollegor inom HR. Vi arbetar med ständiga förbättringar och ser gärna att du trivs med den typen av arbete. Ytterligare arbetsuppgifter, beroende på din profil, kan till exempel vara: utbildningsadministration, rehabiliteringsärenden eller ekonomisk redovisning. Du har en viktig funktion i att vid introduktion informera och utbilda nya medarbetare inom lön och anställningsvillkor.

Den vi söker
Vi söker dig som har utbildning inom PA/löneadministration eller yrkeserfarenhet som kan ses likvärdig. Du har flera års erfarenhet och kunskap om löneadministrativt arbete. Det är meriterande om du har något av följande erfarenheter, ekonomisk redovisning, utbildningsadministration eller rehabiliteringsarbete. Gedigen kunskap i arbetsrätt och erfarenhet av att tolka olika kollektivavtal ser vi som en naturlig del i din profil, erfarenhet av Byggavtalet ses meriterande.

Som person har du en förmåga att skapa relationer och bidra till ett positivt arbetsklimat. Du är pedagogisk och har ett konsultativt arbetssätt. Du är flexibel, samarbetsvillig och trivs med att ha många ”järn i elden”, vi tror dessutom att du är lösningsorienterad.

Intresserad av att veta mer?

Har du frågor kontakta Helena Blom CFO mobil 070-658 50 90 eller Ann-Louise Holmbom HR-Chef mobil 070 278 98 93 . Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök senast 2019-05-12.

ByggPartner har gjort medieval för denna rekrytering så vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster Visa mindre