Lediga jobb Poolia Sverige AB i Borlänge

Se alla lediga jobb från Poolia Sverige AB i Borlänge. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Borlänge som finns inom det yrket.

Ekonom till kund i Borlänge

Ansök    Sep 24    Poolia Sverige AB    Redovisningsekonom
Vi söker nu en engagerad ekonom till vår kund i Borlänge. Vill du vara ett viktigt ekonomiskt stöd och arbeta i nära samarbete med chefer? Då har vi rollen för dig! Tjänsten är på heltid med beräknad start i början av oktober och kommer att pågå i 1 år framåt. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen... Visa mer
Vi söker nu en engagerad ekonom till vår kund i Borlänge. Vill du vara ett viktigt ekonomiskt stöd och arbeta i nära samarbete med chefer? Då har vi rollen för dig!

Tjänsten är på heltid med beräknad start i början av oktober och kommer att pågå i 1 år framåt. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som ekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfatta:
• Budgetarbete, ekonomisk analys och uppföljning
• Prognoser och ekonomisk planering
• Fungera som en kvalificerad diskussionspartner för totalt 10 chefer
• Ansvara för redovisningsrelaterade uppgifter

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har en mycket god analytisk förmåga och djup förståelse för ekonomiska processer. Du har även en god pedagogisk förmåga och kan förklara komplexa ekonomiska sammanhang på ett enkelt och tydligt sätt. Din förmåga att bygga förtroende och skapa tillit genom starka relationer är avgörande, då du kommer att ha många kontaktytor inom organisationen. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav eftersom en stor del av arbetet sker i detta verktyg.

Vi ser också att du har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande, samt minst två års erfarenhet som ekonom. Du har goda kunskaper i vanligt förekommande bokföringssystem och erfarenhet av kalkylering och redovisning.

Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och trivs med att hantera flera parallella uppgifter samtidigt. Du är van vid att arbeta både självständigt och i team och har en stark kommunikativ förmåga.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

UTESÄLJARE BORLÄNGE- FAGERHULTS BELYSNING AB

Vill du arbeta med Norra Sveriges kanske bästa säljteam? Hos oss gör vi saker tillsammans, vi hjälper varandra, vi skrattar och har otroligt kul på jobbet men vi vågar också visa oss sårbara. Vill du också vara en bidragande faktor till vår gemensamma framgång och fortsatt starka sammanhållning?  Är du dessutom en person som passionerat levererar kreativa lösningar till dina kunder, tycker om att utmana dig själv och det traditionella och den som aldrig ko... Visa mer
Vill du arbeta med Norra Sveriges kanske bästa säljteam?
Hos oss gör vi saker tillsammans, vi hjälper varandra, vi skrattar och har otroligt kul på jobbet men vi vågar också visa oss sårbara. Vill du också vara en bidragande faktor till vår gemensamma framgång och fortsatt starka sammanhållning?  Är du dessutom en person som passionerat levererar kreativa lösningar till dina kunder, tycker om att utmana dig själv och det traditionella och den som aldrig kompromissar med att ge en kundupplevelse utöver det vanliga? Som gör det där ”lilla extra”. Du vet vad. Då kan du vara helt rätt för oss!
Fortsätt att läsa!
Rollen- och vad du ska bidra med!
Vi ska inte ljuga – vi är inte som andra företag. Vi är ett gäng kreativa ”doers” som visslar på vägen till jobbet. Vi på Fagerhult har en stark position på marknaden och erbjuder nu rätt person möjligheten att vara en del av en spännande och utvecklande resa i en region med mycket stor potential! Tillsammans ska vi fortsätta bygga Fagerhult som varumärke i Norr, och till det behöver vi din nyfikenhet! Ledord är kreativitet, lösningsorientering, kundfokus, kvalitet och hållbarhet. Du blir en del av teamet som ansvarar för försäljningen inom region Norr. Vi ser gärna att du bor någonstans runt Gävle, Falun, Leksand eller Borlänge.  

Tjänsten innebär resor då närvaro hos våra kunder är en nyckel till framgång, och eftersom upptagningsområdet är stort räknar vi med 1-2 övernattningar varannan vecka. I din roll kommer du att ha förmånen att ha härliga och kompetenta kollegor att kroka arm med. Kundstocken utgörs framför allt av befintliga kunder – elinstallatörer, el-konsulter m.fl., där du genom kundvärdesanalyser och värdebaserad försäljning skapar affärer och långsiktiga relationer. Viss nykundsbearbetning förekommer i rollen.
I din roll ansvarar du för såväl marknadsföring som försäljning av Fagerhults belysningslösningar för inomhussortimentet. En väldigt viktig del hos oss på Fagerhult är att ständigt sträva efter att bidra till miljömässigt hållbara val. Det i kombination med smarta, energibesparande uppkopplade lösningar bidrar vi till att skapa absolut bästa värde för våra kunder. Du har även budgetansvar för tilldelat distrikt och blir kundansvarig för flertalet viktiga konton.
Vem är du?
Du är nyfiken och har ett genuint tekniskt intresse, gärna i kombination med någon form av el-teknisk eller annan relevant utbildning. Du har jobbat några år med försäljning B2B och tidigare erfarenhet från belysningsbranschen eller närliggande branscher som bygg- eller fastighetssektor är en solklar fördel! Har du dessutom ett intresse och god förståelse för belysningsstyrning eller smarta system är det ytterligare en merit. Du uttrycker dig väl på både engelska och svenska, i tal och i skrift.
Vi söker en person som inte bara är motiverad och drivs av utmanande och tydliga målsättningar, utan också aktivt strävar efter att utmana sina kunder till nya kreativa lösningar. Du har en vilja och förmåga till nytänkande, innovation och modernt säljarbete, och du söker ständigt ny information genom omvärldsbevakning för att kunna utvecklas i din roll. Med fullt fokus på pågående och framtida projekt inom bygg- och belysningsbranschen, ser du värdet i att hela tiden förbättra och utveckla dig själv inom försäljning.
Med en öppen och entusiastisk personlighet är du en skicklig relationsbyggare, som är lyhörd och kommunikativ. Att hålla presentationer för såväl mindre som större grupper är något som du tycker är energiskapande och kul! Som person är du självständig och duktig på att strukturera ditt arbete och trivs i en roll där du får stor möjlighet att själv påverka resultatet.
Du tycker, precis som vi, att vara proffsig innebär inte att det är tråkigt. Sök till ett företag som har kul! I denna rekrytering har vi ett gott samarbete mellan Fagerhult och Poolia. Ansvarig rekryterare är den trevlige Linnea Broman, ([email protected]). Vi ser fram emot att läsa just din ansökan och kanske välkomnar vi just dig in som nästa stjärna hos Fagerhult! 
Om verksamheten
Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 100 medarbetare i 27 länder. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus- och utomhusmiljöer. Ett brett utbud av produkter och lösningar som utvecklas med kunskap och insikt om ljusets positiva inverkan på människan i olika miljöer. Fagerhults portfölj av tretton varumärken har samtliga starka positioner på sina respektive hemmamarknader. De har en central roll i tillväxtstrategin för att nå en större marknadstäckning och öka våra marknadsandelar. Läs gärna mer på We light up your world - Fagerhult Group Visa mindre

Teknisk säljare till Edströms Maskin

Brinner du för att fånga affärsmöjligheter och skapa långsiktiga relationer med såväl nya som befintliga kunder? Har du förmågan att tänka utanför boxen och vill kombinera det med tekniska lösningar? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Till Edströms Maskin söker vi en Teknisk säljare. Då nuvarande säljare kommer att fortsätta utvecklas internt inom bolaget söker vi nu efter dennes ersättare. Tjänsten är en tillsvidareanställning där du blir direk... Visa mer
Brinner du för att fånga affärsmöjligheter och skapa långsiktiga relationer med såväl nya som befintliga kunder? Har du förmågan att tänka utanför boxen och vill kombinera det med tekniska lösningar? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Till Edströms Maskin söker vi en Teknisk säljare.

Då nuvarande säljare kommer att fortsätta utvecklas internt inom bolaget söker vi nu efter dennes ersättare. Tjänsten är en tillsvidareanställning där du blir direkt anställd av Edströms Maskin AB. Urval och intervjuer kommer att genomföras först från och med v. 33. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Teknisk säljare hos oss ges du möjligheten att arbeta självständigt, samtidigt som du blir en viktig del av vårt säljteam i Sverige. Du kommer att bygga starka relationer med våra kunder och blir en viktig del i utvecklingen av våra välkända varumärken och produktsortiment.

Du kommer i huvudsak att verka i ett starkt distrikt som sträcker sig norr om Mälardalen upp till Sundsvall, men med störst fokus på södra delen av distriktet.

Med en väldigt stark varumärkesportfölj med bla Haas, en av de största aktörerna inom CNC-maskiner globalt, erbjuder Edströms Maskin en spännande roll för dig. Du kommer att ansvara för att bearbeta kunder i regionen inom en väldigt intressant bransch. Kunderna består ofta av små och medelstora företag inom legotillverkning med plast och metall, men det kan variera.

Din vardag är till stor del på plats hos kunden, där du kommer vägleda och utveckla affärerna för kunden och skapa de bästa lösningarna. Rollen innefattar även resor inom och utanför Europa för utbildning, kundresor och möten.

Vem är du?
Vi söker dig som är självgående, förtroendeingivande och lösningsorienterad. Du är en driven person som har påvisat goda försäljningsresultat i din tidigare erfarenhet som säljare. Branschkunskap är meriterande, men vi lägger stor vikt vid dig som person och välkomnar nya infallsvinklar och erfarenheter.

Det viktigaste för oss är att du trivs med att utveckla relationer och att skapa långsiktiga samarbeten. Du är skicklig på att skapa förståelse för kundens behov och att se vilka möjligheter våra produkter erbjuder inom olika typer av verksamheter.

Dina starka sidor inkluderar även nyfikenhet, initiativtagande, socialt utåtriktad och en inbyggd tävlingsanda. Du tar initiativ, ansvarar för dina egna resultat och arbetar mot att uppnå uppsatta mål.

Vi värdesätter en person som är öppen för utveckling och som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du kommer att ha möjlighet att växa och utvecklas i vår organisation samtidigt som du bidrar till vårt team med din energi och entusiasm.

Om verksamheten
Vi är ett snabbfotat bolag som drivs av entreprenörskap. Vi strävar efter att vara ledande aktör inom vår bransch och söker ständigt nya tillvägagångssätt för att nå våra mål. Som en del av vårt team kommer du att få möjlighet att vara med och forma vår framtid och bidra till vår fortsatta tillväxt.

Vi tror på att ge våra medarbetare väldigt stor frihet och handlingsutrymme för att utforska och testa nya tillvägagångssätt. Vi uppmuntrar till kreativitet och initiativtagande, och vi tror att bästa resultatet uppnås genom att låta våra medarbetare ta egna beslut och ansvar i sina roller.

Som säljare kommer du att ha tillgång till viktiga resurser för att lyckas i din roll. Du kommer att ha regelbunden kontakt med våra leverantörer och produktspecialister för att säkerställa att du har den senaste kunskapen om våra produkter och kan erbjuda de bästa lösningarna till våra kunder. Dessutom kommer du att ha möjlighet att samarbeta med engagerade kollegor som stöttar varandra och delar kunskap och erfarenheter.

Vi är stolta över vår verksamhet och den kultur vi har skapat. Vi är ett team av drivna och passionerade personer som strävar efter att leverera kvalitetsprodukter och enastående service till våra kunder. Tillsammans arbetar vi mot våra gemensamma mål och bidrar till att bygga upp vår framgångsrika organisation.


Bra för dig att veta
• Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
• Du rapporterar till VD för Edströms Maskin.
• Placeringsort är flexibel men vi ser gärna att du bor i de södra delarna av distriktet, exempelvis Borlänge, Gävle, Uppsala eller Västerås.
• Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Jonna Jonsson på 072-177 52 68 eller [email protected]. Under veckorna 28–30 når du Signe Lindquist på [email protected] eller 076- 883 8393.

VÅR REKRYTERINGSPROCESS:
I denna process kommer urval och intervjuer att påbörjas först v. 33, då för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Intervjuer och tillsättning kommer att göras därefter. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester och referenstagning. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Visa mindre

Teknisk säljare till Edströms Maskin

Brinner du för att fånga affärsmöjligheter och skapa långsiktiga relationer med såväl nya som befintliga kunder? Har du en bakgrund inom tillverkningsindustrin och erfarenhet av försäljning? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Till Edströms Maskin söker vi en Teknisk säljare. Då nuvarande säljare kommer att fortsätta utvecklas internt inom bolaget söker vi nu efter dennes ersättare. Tjänsten är en tillsvidareanställning där du blir direkt anställ... Visa mer
Brinner du för att fånga affärsmöjligheter och skapa långsiktiga relationer med såväl nya som befintliga kunder? Har du en bakgrund inom tillverkningsindustrin och erfarenhet av försäljning? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Till Edströms Maskin söker vi en Teknisk säljare.

Då nuvarande säljare kommer att fortsätta utvecklas internt inom bolaget söker vi nu efter dennes ersättare. Tjänsten är en tillsvidareanställning där du blir direkt anställd av Edströms Maskin AB. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande därav önskar vi att du skickar in din ansökan direkt. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Teknisk säljare hos oss ges du möjligheten att arbeta självständigt, samtidigt som du blir en viktig del av vårt säljteam i Sverige. Du kommer att bygga starka relationer med våra kunder och blir en viktig del i utvecklingen av våra välkända varumärken och produktsortiment.

Du kommer i huvudsak att verka i ett starkt distrikt som sträcker sig norr om Mälardalen upp till Sundsvall, men med störst fokus på södra delen av distriktet.

Med en väldigt stark varumärkesportfölj med bla Haas, en av de största aktörerna inom CNC-maskiner globalt, erbjuder Edströms Maskin en spännande roll för dig. Du kommer att ansvara för att bearbeta kunder i regionen inom en väldigt intressant bransch. Kunderna består ofta av små och medelstora företag inom legotillverkning med plast och metall, men det kan variera.

Din vardag är till stor del på plats hos kunden, där du kommer vägleda och utveckla affärerna för kunden och skapa de bästa lösningarna. Rollen innefattar även resor inom och utanför Europa för utbildning, kundresor och möten.

Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet från tillverkningsindustrin, specifikt inom skärande bearbetning och försäljning. Du kan exempelvis ha arbetat inom produktion och därefter byggt upp försäljningserfarenhet eller haft tidigare säljroller inom industrin.

Viktigt för oss är att du trivs med att utveckla relationer och att skapa långsiktiga samarbeten. Du är skicklig på att skapa förståelse för kundens behov och att se vilka möjligheter våra produkter erbjuder inom olika typer av verksamheter. Du kan även påvisa goda försäljningsresultat i din tidigare erfarenhet som säljare.

Som person är du självgående, förtroendeingivande och lösningsorienterad. Dina starka sidor inkluderar även nyfikenhet, initiativtagande, socialt utåtriktad och en inbyggd tävlingsanda. Du tar initiativ, ansvarar för dina egna resultat och arbetar mot att uppnå uppsatta mål.

Vi värdesätter en person som är öppen för utveckling och som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du kommer att ha möjlighet att växa och utvecklas i vår organisation samtidigt som du bidrar till vårt team med din energi och entusiasm.

Om verksamheten
Vi är ett snabbfotat bolag som drivs av entreprenörskap. Vi strävar efter att vara ledande aktör inom vår bransch och söker ständigt nya tillvägagångssätt för att nå våra mål. Som en del av vårt team kommer du att få möjlighet att vara med och forma vår framtid och bidra till vår fortsatta tillväxt.

Vi tror på att ge våra medarbetare väldigt stor frihet och handlingsutrymme för att utforska och testa nya tillvägagångssätt. Vi uppmuntrar till kreativitet och initiativtagande, och vi tror att bästa resultatet uppnås genom att låta våra medarbetare ta egna beslut och ansvar i sina roller.

Som säljare kommer du att ha tillgång till viktiga resurser för att lyckas i din roll. Du kommer att ha regelbunden kontakt med våra leverantörer och produktspecialister för att säkerställa att du har den senaste kunskapen om våra produkter och kan erbjuda de bästa lösningarna till våra kunder. Dessutom kommer du att ha möjlighet att samarbeta med engagerade kollegor som stöttar varandra och delar kunskap och erfarenheter.

Vi är stolta över vår verksamhet och den kultur vi har skapat. Vi är ett team av drivna och passionerade personer som strävar efter att leverera kvalitetsprodukter och enastående service till våra kunder. Tillsammans arbetar vi mot våra gemensamma mål och bidrar till att bygga upp vår framgångsrika organisation.


Bra för dig att veta
• Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
• Du rapporterar till VD för Edströms Maskin.
• Placeringsort är flexibel men vi ser gärna att du bor i de södra delarna av distriktet, exempelvis Borlänge, Gävle, Uppsala eller Västerås.
• Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Jonna Jonsson på 072-177 52 68 eller [email protected].

VÅR REKRYTERINGSPROCESS:
I denna process kommer urval och intervjuer genomföras löpande. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester och referenstagning. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Visa mindre

Säsongsjobb i sommar hos Spira Blommor!

Stig in i en värld av färg och doft som fältsäljare för Spira Blommor i sommar! Spira Blommor är en ledande leverantör av högkvalitativa blommor till livsmedelsbutiker över hela landet och söker nu en driven säsongsmedarbete för jobb under sommaren i Borlänge. Har du en annan huvudsaklig sysselsättning eller arbetar deltid finns möjlighet till deltidsarbete från v. 27 till v. 31. Urval kommer ske löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om tjänsten... Visa mer
Stig in i en värld av färg och doft som fältsäljare för Spira Blommor i sommar!

Spira Blommor är en ledande leverantör av högkvalitativa blommor till livsmedelsbutiker över hela landet och söker nu en driven säsongsmedarbete för jobb under sommaren i Borlänge. Har du en annan huvudsaklig sysselsättning eller arbetar deltid finns möjlighet till deltidsarbete från v. 27 till v. 31.

Urval kommer ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som fältsäljare kommer du att vara det glada ansiktet utåt och möter kunder och shoppare i butikerna. Du kommer att ha ansvaret för att sälja och leverera fantastiska blommor till kunder i butiken och se till att blomsteravdelningen skiner med kvalitet och effektivitet i alla dess delar.

Dina dagar kommer att spenderas med att besöka olika butiker och vårda blomsteraffären, genom att ordna exponering, skyltning med priser och information, beställningar och ombesörjande av blommor.

Vem är du?
Vi söker dig som har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer, alltid med ett leende på läpparna. Du har ett intresse för blommor och ett öga för detaljer. Att ha körkort och tillgång till egen bil är ett krav i denna tjänst.

Om du har tidigare erfarenhet från livsmedelshandel, blomsterbranschen eller försäljning är det som att du redan känner doften av framgång i luften. Men även om du inte har den exakta erfarenheten är det din inställning och ditt engagemang som verkligen spelar roll. Vi letar efter någon som är redo att lära, växa och blomstra i denna spännande roll.

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Verksamhetschef till kund i Borlänge

Är du en erfaren chef med tidigare erfarenheter av att arbeta inom en politisk styrd verksamhet? Läs då vidare! Till vår kund i Borlänge söker vi nu en verksamhetschef för ett heltidsuppdrag. Tjänsten är beräknad satt starta omgående och kommer att pågå initialt till årsskiftet, med möjlighet till fortsättning därefter. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpnade. Vi ser fram e... Visa mer
Är du en erfaren chef med tidigare erfarenheter av att arbeta inom en politisk styrd verksamhet? Läs då vidare!

Till vår kund i Borlänge söker vi nu en verksamhetschef för ett heltidsuppdrag. Tjänsten är beräknad satt starta omgående och kommer att pågå initialt till årsskiftet, med möjlighet till fortsättning därefter. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Vi genomför urval och intervjuer löpnade. Vi ser fram emot att läsa just din ansökan!

Om tjänsten
Som verksamhetschef förväntas du leda genom omfattande förändringar och ekonomiska utmaningar inom verksamheten. Din erfarenhet av att driva förändringsarbete och hantera ekonomiska svårigheter kommer att vara avgörande för att uppnå framgång. Dessutom förväntas du samarbeta nära med fackliga parter för att säkerställa en god arbetsmiljö och hantera eventuella frågor som kan uppstå.

Utöver detta kommer du att ha en roll i hanteringen av mediakontakt och professionell kommunikation för att säkerställa ett positivt externt kommunikationsflöde. Dessutom kommer du att agera som föredragande inför politiska beslutsfattare.

Vem är du?
Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av att leda andra chefer inom politiskt styrd verksamhet, såsom kommun eller region. Du bör ha erfarenhet av verksamhetschefsuppdrag inom vård och omsorg och/eller hälso- och sjukvård, samt kompetens och erfarenhet av att leda och driva förändringsarbete genom andra chefer. Vi ser även att du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom relevant område.

För att trivas i rollen ser vi att du som person är trygg, kommunikativ och har en coachande ledarstil. Om detta låter som en roll för dig, tveka inte att ansöka till tjänsten redan idag.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Erfaren teknisk Projektledare till Trafikverket i Borlänge.

Nu söker vi för ett långt konsultuppdrag en teknisk Projektledare med erfarenhet av att varit med i minst ett (1) projekt inom järnväg och erfarenhet av tågskyddsystem, så som ATC-systemet. - Omfattning: Heltid 100% - Start: 21a augusti -24 - Längd: 20e augusti -26, eventuellt längre. Distansarbete möjligt till 60% resterande tid på plats hos Trafikverket. Om tjänsten Du blir anställd av Dreamwork, men möjlighet kan även finnas att fakturera från eget b... Visa mer
Nu söker vi för ett långt konsultuppdrag en teknisk Projektledare med erfarenhet av att varit med i minst ett (1) projekt inom järnväg och erfarenhet av tågskyddsystem, så som ATC-systemet.

- Omfattning: Heltid 100%
- Start: 21a augusti -24
- Längd: 20e augusti -26, eventuellt längre.

Distansarbete möjligt till 60% resterande tid på plats hos Trafikverket.

Om tjänsten
Du blir anställd av Dreamwork, men möjlighet kan även finnas att fakturera från eget bolag som underkonsult.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vi söker för Trafikverkets räkning en projektledare till projekt som ska bidra med att ta fram förutsättningar och skapa en djupare insikt i hur störningar uppstår i gränssnittet, mellan infrastruktur och fordon. Fokus ligger på tågskyddssystemet. Konsulten kommer att driva egna projektgrupper där syftet är att ta fram underlag för att kunna fatta beslut, som bidrar till att förebygga störningar i tågtrafiken.

Målsättningen med de olika projekten är att på sikt skapa förutsättningar för ett mer proaktivt arbetssätt. Projektresultaten kan vara förslag på förändrade arbetssätt och processer inom underhållsverksamheten. Gällande både infrastruktur och fordon.
Du som Projektledaren kommer även att driva projekt där beslutade förslag ska införas i Trafikverkets verksamhet.

Arbetsuppgifter:
- Driva en arbetsgrupp, med syfte att ta fram förslag till att minska störningar i tågtrafiken.
- Driva en arbetsgrupp, med syfte att genomföra beslutade förslag för att minska störningar i tågtrafiken.
- Samordna och boka in möten, samt medverka på dessa.
- Vara den samlande länken mellan både järnvägsföretag och Trafikverket.
- Leta efter information i diverse system för att identifiera eventuella problemområden.
- Sköta de administrativa uppgifter som tillhör rollen projektledare.

Du kommer tillsammans med representanter från järnvägsföretagen och Trafikverket driva arbetet med att identifiera orsaker till störningar. Arbetet kommer främst att ske i olika former av möten så som arbetsmöten, workshop eller en till en-samtal. Underlagen kommer att analyseras och förslag till åtgärder kommer att tas fram tillsammans med arbetsgruppen.
På motsvarande sätt kommer beslutade förslag att inarbetas i de olika verksamheterna.


Vem är du?
För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:

Allmänna krav:

- Tekniskt- eller naturvetenskapligt gymnasium
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som projektledare
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Erfarenhet att arbeta enligt någon av de vanligaste förekommande projektmodellerna t.ex XLPM, PMP, Lean, Sig Sigma, Prince 2
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Ovan kriterier skall verifieras via CV, tydligt markerat när och hur du uppfyller kraven.

Preciserade krav:

- Vart med i minst ett (1) projekt inom järnväg.
- Erfarenhet av tågskyddsystem, så som ATC-systemet.

Ovan preciserade krav verifieras via CV, tydligt markerat när och hur du uppfyller kraven.

Mervärden
- Civilingenjör eller motsvarade som Trafikverket bedömer likvärdig.
- Allmän kunskap i järnvägssystemet.
- Erfarenhet av dataöverföring via radiokommunikation (4g) mellan reguljära fordon och Trafikverket eller motsvarande.
- Arbetet i minst ett (1) uppdrag där man använt sig av ATC-handboken.

Om verksamheten
Rycker du detta låter som ett intressant och passande uppdrag för dig?
Då tycker ja att du skall söka :)

Välkommen! Visa mindre

Säsongsjobb i sommar hos Spira Blommor!

Stig in i en värld av färg och doft som fältsäljare för Spira Blommor i sommar! Spira Blommor är en ledande leverantör av högkvalitativa blommor till livsmedelsbutiker över hela landet och söker nu en driven säsongsmedarbete för jobb under sommaren i Borlänge. Har du en annan huvudsaklig sysselsättning eller arbetar deltid finns möjlighet till extrajobb från v. 27 till v. 31. Urval kommer ske löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om tjänsten Som... Visa mer
Stig in i en värld av färg och doft som fältsäljare för Spira Blommor i sommar!

Spira Blommor är en ledande leverantör av högkvalitativa blommor till livsmedelsbutiker över hela landet och söker nu en driven säsongsmedarbete för jobb under sommaren i Borlänge. Har du en annan huvudsaklig sysselsättning eller arbetar deltid finns möjlighet till extrajobb från v. 27 till v. 31.

Urval kommer ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som fältsäljare kommer du att vara det glada ansiktet utåt och möter kunder och shoppare i butikerna. Du kommer att ha ansvaret för att sälja och leverera fantastiska blommor till kunder i butiken och se till att blomsteravdelningen skiner med kvalitet och effektivitet i alla dess delar.

Dina dagar kommer att spenderas med att besöka olika butiker och vårda blomsteraffären, genom att ordna exponering, skyltning med priser och information, beställningar och ombesörjande av blommor.

Vem är du?
Vi söker dig som har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer, alltid med ett leende på läpparna. Du har ett intresse för blommor och ett öga för detaljer. Att ha körkort och tillgång till egen bil är ett krav i denna tjänst.

Om du har tidigare erfarenhet från livsmedelshandel, blomsterbranschen eller försäljning är det som att du redan känner doften av framgång i luften. Men även om du inte har den exakta erfarenheten är det din inställning och ditt engagemang som verkligen spelar roll. Vi letar efter någon som är redo att lära, växa och blomstra i denna spännande roll.

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Redovisningsekonom till Trafikverket i Borlänge

Ansök    Feb 15    Poolia Sverige AB    Redovisningsekonom
Om tjänsten Nu söker vi för ett konsultuppdrag en erfaren redovisningsekonom till vår kund Trafikverket i Borlänge. Omfattnining: Heltid 100% Start 2024-03-11 Längd_ 2024-11-01, eventuellt längre. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer att arbeta med Trafikverkets övergripande redovisning med inriktning mot tid- och personalkostnadsredovisning. I arbetsuppgifterna ingår stödja verksamheten i redovisnings- och ekonomistyrningsfrågor. Det finns inslag... Visa mer
Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag en erfaren redovisningsekonom till vår kund Trafikverket i Borlänge.

Omfattnining: Heltid 100%
Start 2024-03-11
Längd_ 2024-11-01, eventuellt längre.



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att arbeta med Trafikverkets övergripande redovisning med inriktning mot tid- och personalkostnadsredovisning. I arbetsuppgifterna ingår stödja verksamheten i redovisnings- och ekonomistyrningsfrågor. Det finns inslag av både analyserade och problemlösande karaktär samt av rutinartade moment.

Några exempel på arbetsuppgifter:
• Bokföring av lönefil och tidrapportering
• Deklaration och betalning av arbetsgivaravgifter
• Avstämning av bokförda personalrelaterade skulder och fordringar
• Arbete med avstämningar i samband med periodstängningar
• Stöd till resterande delar av Trafikverkets verksamhet i frågor rörande tid och personalkostnadsredovisning.

Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Högskoleutbildning inom ekonomi eller utbildning som Trafikverket bedömer likvärdig och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
• Erfarenhet av statlig redovisning.
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Ovan krav ska redovisas i CV, tydligt markerat med vilka uppdrag/jobb som påvisar efterfrågad
erfarenhet. Uppdragstider/anställningar skall anges med år och månad, ÅÅ-MM

Om verksamheten
Känner du at detta skulle kunna vara ett uppdrag för dig, då tycker jag du skall söka via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan svarstiden gått ut.

Välkommen! Visa mindre

Distriktsansvarig Säljare till Elkapsling AB

Elkapsling AB, baserat i Ånge, är inte bara ett företag - det är en passionerad kraft som driver teknikutvecklingen framåt. De är en växande industrispelare, specialiserade på att utveckla, tillverka och marknadsföra skåp och kapslingar för att skydda elektrisk och elektronisk utrustning. Med 95 engagerade medarbetare och en stolt plats inom Lagercrantz-koncernen strävar de ständigt efter att leverera skräddarsydda lösningar för de mest krävande miljöerna.... Visa mer
Elkapsling AB, baserat i Ånge, är inte bara ett företag - det är en passionerad kraft som driver teknikutvecklingen framåt. De är en växande industrispelare, specialiserade på att utveckla, tillverka och marknadsföra skåp och kapslingar för att skydda elektrisk och elektronisk utrustning. Med 95 engagerade medarbetare och en stolt plats inom Lagercrantz-koncernen strävar de ständigt efter att leverera skräddarsydda lösningar för de mest krävande miljöerna.

Besök dem på www.elkapsling.se, eller www.lagercrantz.com, för att lära dig mer om deras passion och innovation.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Distriktsansvarig Säljare ingår att, inom definierat geografiskt område/kundsegment samt med bas i företagets strategier och mål, aktivt driva försäljning och marknadsföring av företagets hela utbud av produkter och tjänster. Du kommer arbeta i region Mellansverige och du rapporterar till sälj-och marknadschef. Placeringsort kan vara valfri plats över hela distriktet.

Befattningen innefattar eget ansvar gällande planering och genomförande av erforderliga försäljnings- och marknadsaktiviteter för att nå uppsatta mål på distriktet och för företaget som helhet. Försäljningsarbetet innebär uppsökande försäljning samt byggande av nätverk och relationer riktad mot definierad marknad med kontakter mot slutkund, projektansvariga, entreprenörer, grossister och konsulter. Resor efter behov, bedömt ca 10–15 arbetsdagar per månad samt medverkan vid mässor och andra kundaktiviteter tillsammans med övriga teamet.

Vem är du?
Du som söker har minst en gymnasieutbildning och motsvarande erfarenhet inom relevant område. Vi letar efter dig som har förankring i behovs- och värdebaserad försäljning, med färdigheter som sträcker sig från grundläggande kunskap om ekonomiska nyckeltal till en djup förståelse för marknadsförutsättningar och affärslogik hos våra samarbetspartners.

Du besitter skicklighet i förhandling och arbete med nära kundkontakter och är en engagerad samt affärsinriktad person. Vidare har du stark datavana, motsvarande Office-paketet och kommunicerar flytande på svenska och engelska. Erfarenhet från industri-, telekom- eller grossistbranschen är meriterande.

Denna rekryteringsprocess hanteras av Poolia Sverige AB och Elkapsling önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Poolia.

Är du redo att anta utmaningen och bli en del av teamet? Skicka in din ansökan redan idag och ta steget mot en spännande och givande karriär. Tillsammans kan vi forma framtiden för Elkapsling och göra skillnad i den tekniska världen! Visa mindre

Administratör till Trafikverket i Borlänge

Om tjänsten Vi söker en noggrann och erfaren administratör för ett konsultuppdrag hos Trafikverket i Borlänge. I rollen som administratör kommer du att arbeta med att stötta förvaltningsledningen med administrativt stöd för att underlätta arbetet att förvalta och utveckla Trafikverkets stödprocess för infrastrukturregelverk. • Omfattning: Heltid 100% • Start: senast 2024-01-02 • Längd: ca 10 månader Du blir anställd av Dreamwork men kommer att arbeta u... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker en noggrann och erfaren administratör för ett konsultuppdrag hos Trafikverket i Borlänge. I rollen som administratör kommer du att arbeta med att stötta förvaltningsledningen med administrativt stöd för att underlätta arbetet att förvalta och utveckla Trafikverkets stödprocess för infrastrukturregelverk.

• Omfattning: Heltid 100%
• Start: senast 2024-01-02
• Längd: ca 10 månader
Du blir anställd av Dreamwork men kommer att arbeta ute i Trafikverkets lokaler i Borlänge. Resor förekommer till Trafikverkets kontor i Solna. Viss möjlighet till distansarbete finns i överenskommelse med myndigheten.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen kan följande arbetsuppgifter förekomma:
• Förvalta arbetsrum (Sharepoint)
• Uppdatera interna websidor
• Samla in verksamhetens behov kopplat till publiceringsverktyget PUBEN
• Verifiera dokument inför publicering av infrastrukturregelverk
• Hantera administration i IT-verktyg DOORS
• Administrera utbildning i IT-verktyg DOORS
• Administrera behörigheter i publiceringsverktyget PUBEN
• Sammanställa rapport om publicerade infrastrukturregelverk
• Hantera ärenden i dispensbanken
• Hantera verksamhetsbrevlådor
• Mötesbokningar.
Arbetet innebär även dialog med interna och externa målgrupper.


Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha en gymnasial- eller likvärdig utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent.

Nödvändiga erfarenheter och kvalifikationer därutöver är:
• Mycket goda kunskaper i MS Office, Powepoint och digitala arbetsrum
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• Kunna administrera Sharepoint (arbetsrum)
• Kunna administrera ärenden i publiceringsverktyget PUBEN
• Kunna administrera ärenden i IT-verktyg DOORS
• Kunna administrera TFS IT verktyg.
Därtill har du en god känsla för service, är initiativtagande och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att nå uppsatta mål.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Notera att ovan specificerade krav tydligt bör framgå i ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Vi söker en erfaren IT-tekniker till en av våra myndigheter i Borlänge

Om tjänsten Vill du vara en nyckelperson inom den dagliga driften av datorer, kringutrustning och mobiltelefoner? Har du en passion för teknik och erfarenhet av att inkommande hantera ärenden från första linjens support? Då kan detta vara jobbet för dig! Omfattning: 100% Start: så snart som möjligt. Längd: 12 månader, med möjlighet till förlängning. Myndigheten är en förvaltningsmyndighet inom infrastrukturplanering för vägtrafik, järnvägstrafik, sjöf... Visa mer
Om tjänsten
Vill du vara en nyckelperson inom den dagliga driften av datorer, kringutrustning och mobiltelefoner? Har du en passion för teknik och erfarenhet av att inkommande hantera ärenden från första linjens support? Då kan detta vara jobbet för dig!

Omfattning: 100%
Start: så snart som möjligt.
Längd: 12 månader, med möjlighet till förlängning.

Myndigheten är en förvaltningsmyndighet inom infrastrukturplanering för vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. Du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta ute hos myndigheten i Borlänge och arbetstiderna är mellan 08:00-16:30.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som IT-tekniker för andra linjens support kommer du att ansvara för den dagliga driften, inklusive felsökning och åtgärdande av fel. Du kommer att vara den som tar emot ärenden från första linjens support och ansvara för att lösa dem, både vad det gäller hårdvara och mjukvara för datorer och mobiltelefoner. Andra ansvarsområden inkluderar lagerhållning av reservdelsutrustning på kontor samt vara tekniskt stöd vid större digitala möten.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning med erfarenhet av MS Office
• Minst ett års arbetslivserfarenhet som IT-tekniker eller motsvarande likvärdigt uppdrag.
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet.
• Kunskaper om ärendehanteringssystem (gärna Remedy ITSM).
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av att ge support på distans och på plats.
• Kunskaper inom livcykelhantering av mobiltelefoner genom arbetslivserfarenhet.
• Erfarenhet av att arbeta självständigt samt ta egna beslut och prioritera arbetsuppgifter genom arbetslivserfarenhet.
Du behöver även kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Kvalificerad HR-partner till Peab Anläggning AB

Vill du ingå i ett engagerat och drivet HR-team hos Peab? Nu söker vi en kvalificerad HR-partner för en bred och omväxlande HR-roll till Peabs anläggningsverksamhet i Södra Norrland med placeringsort Borlänge/Gävle. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Peab är Sveriges största bygg- och anläggningsföretag. Vi driver många spännande projekt, stora som små, som utvecklar vårt samhälle. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill driva och utveckla... Visa mer
Vill du ingå i ett engagerat och drivet HR-team hos Peab? Nu söker vi en kvalificerad HR-partner för en bred och omväxlande HR-roll till Peabs anläggningsverksamhet i Södra Norrland med placeringsort Borlänge/Gävle. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Peab är Sveriges största bygg- och anläggningsföretag. Vi driver många spännande projekt, stora som små, som utvecklar vårt samhälle. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill driva och utveckla HR-arbetet inom affärsområdet Anläggning i Norrland.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som HR-partner hos Peab kommer du att arbeta både operativt och strategiskt med frågor inom alla delar av HR-området. Du driver Peabs HR-processer i nära samverkan med chefer inom ditt geografiska ansvarsområde, samtidigt som du deltar i HR-teamets strategiska arbete med att långsiktigt utveckla dessa HR-processer. Allt för att på bästa sätt bidra till att uppnå Peabs mål.

Exempel på uppgifter som ingår i tjänsten:
• Kompetensförsörjning från attraheraarbete till rekrytering
• Arbetsrättslig hantering av personalärenden
• Lag- och avtalstolkningar, Samverkan och fackliga förhandlingar
• Kompetensutveckling och utbildningsinsatser
• Hälsofrämjande insatser och rehabilitering
• Att stötta och stärka våra chefer, både på plats och på distans
• Ytterligare fokusområde utifrån din kompetens

Peab är en stabil arbetsgivare i en spännande bransch. Vi verkar i hela Norden och erbjuder både goda utvecklingsmöjligheter i rollen och karriärvägar på sikt. Du får ta dig an varierande och utmanande arbetsuppgifter tillsammans med fina kollegor i en organisation som vilar på våra gemensamma kärnvärden.

Vem är du?
Vi vill att du är en driven och självständig person med förmågan att kommunicera tydligt både i tal och i skrift. Du trivs med att ta ansvar och att jobba metodiskt mot uppsatta mål. Vidare är du lyhörd, engagerad och har en god förmåga att samarbeta, även på distans.

För att trivas i rollen söker vi dig som har minst fem års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. I grunden har du en akademisk utbildning från högskola/universitet inom PA eller motsvarande inriktning. Vi ser gärna att du har en god erfarenhet av arbetsrättsliga frågor och förhandlingar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Låter det här som rätt tjänst för dig? Tveka inte, utan skicka in din ansökan idag!

I denna rekryteringsprocess samarbetar Peab med Poolia. Har du frågor eller funderingar kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på Poolia.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Handläggare till Chefsstöd hos Trafikverket

Om tjänsten Nu söker vi för konsultuppdrag två (2) st handläggare till Chefsstöd Trafikverket. - Omfattning: Heltid 100% (Ner till 80% är ok också) - Start: 20230901 - Längd: 20240630, med möjlighet till förlängning ytterligare 12 månader. Det finns möjlighet att jobba från Borlänge, Solna eller Sundsvall. Distansarbete upp till 40% är möjligt efter överenskommelse. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Inom avdelningen Verksamhetsstyrning stärker nu Tra... Visa mer
Om tjänsten
Nu söker vi för konsultuppdrag två (2) st handläggare till Chefsstöd Trafikverket.

- Omfattning: Heltid 100% (Ner till 80% är ok också)
- Start: 20230901
- Längd: 20240630, med möjlighet till förlängning ytterligare 12 månader.

Det finns möjlighet att jobba från Borlänge, Solna eller Sundsvall.

Distansarbete upp till 40% är möjligt efter överenskommelse.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Inom avdelningen Verksamhetsstyrning stärker nu Trafikverket upp med 2 st konsulter inom chefsstöd för att hantera ärenden för konsultavrop och on-boarding av konsulter och anställda inom VO IKT.

Arbetet innebär att stödja chefer i att avropa och administrera avrop, optionsförlängningar och tilläggsavtal på alla de avtal som finns att tillgå inom IKT.

Du kommer att arbeta med:
• Administration av konsultavrop, så som att hantera beställningar inom Trafikverkets beställäningssystem
• Handlägga behörigheter för konsulter och nyanställda
• Handlägga beställningar för utrustning och resurser

Arbetet innebär även att man visar omdöme för god service samt att säkra en korrekt hantering av ärenden. Du är en del av ordinarie verksamhet och deltar i de möten som åligger uppdraget. Möten sker antingen via Skype eller fysiskt på överenskommen plats.


Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område. Trafikverket bedömer vad som avses vara likvärdig utbildning.
• Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

Ovanstående tre krav behöver du verifiera och skall tydligt framgå i ditt CV.

Dessutom behöver du:
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
- Utfört minst ett tidigare uppdrag/arbete där du skaffat dig erfarenhet från administrativa uppgifter från en större organisation.

Låter detta som ett jobb som passar in på dig? Då är du välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om verksamheten
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 900 Visa mindre

Fältsäljare Blommor till Borlänge

Ansök    Feb 4    Poolia Sverige AB    Utesäljare
Vi söker nu fältsäljare till vår kund i Borlänge. De är ledande inom import och distribution av blommor till dagligvaruhandeln. Tjänsten är en visstidsanställning på deltid under sommaren och för rätt person kan det även finnas möjlighet att fortsätta jobba extra vid behov efter sommaren. Urval kommer ske löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om tjänsten Du kommer att vara vårt och vår kunds ansikte utåt och möter kunder och konsumenter i butike... Visa mer
Vi söker nu fältsäljare till vår kund i Borlänge. De är ledande inom import och distribution av blommor till dagligvaruhandeln. Tjänsten är en visstidsanställning på deltid under sommaren och för rätt person kan det även finnas möjlighet att fortsätta jobba extra vid behov efter sommaren.

Urval kommer ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Du kommer att vara vårt och vår kunds ansikte utåt och möter kunder och konsumenter i butiker. Tjänsten innebär ansvar för att sälja och förse våra kunder med härliga blommor i butik, och att se till att blomavdelningen sköts med kvalitet och effektivitet i uppdragets alla delar.

Du åker runt till butiker för att sköta blommavdelningen med exempelvis exponering, pris/info-skyltning, beställning och upplockning av blommor.

Vem är du?
Vi söker dig som är social och trevlig med körkort och tillgång till egen bil. Meriterande är om du dessutom har erfarenhet av dagligvaruhandel, blommor eller säljarbete.

Om verksamheten
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Adven/Värmevärden i Avesta söker Underhållsledare

Adven/Värmevärden är en ny energikoncern vars gemensamma resa mot att bli den ledande aktören inom hållbara energilösningar påbörjades under 2020. Tillsammans levererar våra 520 medarbetare hållbar fjärrvärme och geoenergi till flertalet olika fastighetstyper samt ånga, värme, kyla och relaterade infrastrukturlösningar till industrier. Med mer än 50 års erfarenhet inom energibranschen driver koncernen idag cirka 350 anläggningar i Norden och Baltikum. Väl... Visa mer
Adven/Värmevärden är en ny energikoncern vars gemensamma resa mot att bli den ledande aktören inom hållbara energilösningar påbörjades under 2020. Tillsammans levererar våra 520 medarbetare hållbar fjärrvärme och geoenergi till flertalet olika fastighetstyper samt ånga, värme, kyla och relaterade infrastrukturlösningar till industrier. Med mer än 50 års erfarenhet inom energibranschen driver koncernen idag cirka 350 anläggningar i Norden och Baltikum.

Välkommen till anläggningen i Avesta - här har vi ett nära samarbete med en större industri på orten och på det sättet kan vi använda restvärme från industrin till att värma bostäder och lokaler, en miljövänlig och effektiv metod att tillvarata jordens resurser.

Nu söker vi dig som vill fortsätta utveckla underhållsarbetet som Underhållsledare.

Skicka gärna din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten

Som Underhållsledare hos Adven/Värmevärden i Avesta ansvarar du för att erforderligt underhåll planeras och genomförs inom produktionsområdet. Tillsammans med underhållspersonal säkerställer du att det dagliga underhållsarbetet sker utifrån den gemensamt framtagna underhållsplanen samt tillser att resurser finns för att avhjälpa uppkomna problem som.

Du deltar i daglig styrning, driver ständiga förbättringar inom underhåll och ser till att det dagliga arbetet följer uppsatta standarder, processer och rutiner. Du leder mer komplexa problemlösningar tillsammans med personalen i Avesta. I ditt ansvar ingår även att tillse att vårt underhållssystem uppdateras och används utifrån vår arbetsorderprocess.

Tjänsten har inget formellt personalansvar men du leder det dagliga arbetet för en grupp på sex personer. Det omfattar både ett praktiskt ansvar för schemaläggning, bemanning och arbetsplanering av underhållspersonal men också att leda, samordna och kompetensutveckla din personal längre sikt. För att säkerställa en välfungerande anläggning arbetar du med tydliga mål både för gruppen och individerna.

Du hanterar fakturor, sammanställer underlag till ledningsgruppsmöten och tillser att ett systematiskt arbete utifrån tredjepartsdirektiv utförs och efterlevs.

Du ingår i den lokala ledningsgruppen och tillsammans med driftledaren ansvarar ni för att analysera, föreslå och implementera förbättringar inom verksamheten i Avesta.

Vidare ingår det i rollen att leda anläggningsrevisioner och tillse att det utförs inom satta ramar, allt enligt våra processer.



Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av att driva ett strukturerat underhållsarbete. Meriterande är givetvis erfarenhet från liknade verksamhet men även erfarenhet från processindustrin är relevant.

Som person är du van att ta ansvar, trivs i en ledarroll och drivs av att utveckla och optimera underhållet Du har en god förmåga att prioritera och se till vad som är bäst för anläggningen som helhet. Du är positiv och med ditt engagemang får du med dig gruppen och skapar en vilja att leverera goda resultat.

Du upplevs som en person som lätt skapar goda relationer både internt i företaget och med externa parter. Samtidigt är du en tydlig kravställare. Visa mindre

HR-direktör till Trafikverket

Ansök    Apr 21    Poolia Sverige AB    Personalchef/HR-chef
Som HR-direktör på Trafikverket leder du och ansvarar för HR-arbetet i hela Trafikverket. Du tillsammans med din organisation arbetar för att skapa en modern och attraktiv arbetsplats med rätt kompetens på rätt plats. Ambitionen är att skapa en stimulerande arbetsmiljö som präglas av arbetsglädje och engagemang. Här är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige samt bidrar till framtidens infrastruktur! Om tjänsten Som HR-d... Visa mer
Som HR-direktör på Trafikverket leder du och ansvarar för HR-arbetet i hela Trafikverket. Du tillsammans med din organisation arbetar för att skapa en modern och attraktiv arbetsplats med rätt kompetens på rätt plats. Ambitionen är att skapa en stimulerande arbetsmiljö som präglas av arbetsglädje och engagemang. Här är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige samt bidrar till framtidens infrastruktur!

Om tjänsten
Som HR-direktör är du strategiskt och övergripande ansvarig för Trafikverkets HR organisation som består av sex avdelningar, 160 medarbetare varav 16 chefer. I streckad linje finns ytterligare 9 HR-chefer.

Utmärkande för uppdraget är att det som en modern HR organisation inkluderar en avdelning för fastighet där ansvar för bland annat ett stort fastighetsbestånd om cirka 600 byggnader ingår. Direktören leder, planerar, följer upp och utvecklar verksamheten. Vidare verkar du för hållbara arbetsformer bland organisationens medarbetare samt skapar förutsättningar för en god samverkansmiljö med arbetstagarrepresentanter. I rollen som HR-direktör företräder du Trafikverket både externt och internt. HR-direktören ansvarar för det långsiktiga strategiska kompetensutvecklings- och kompetensförsörjningsarbetet.

Uppdraget som HR direktör är en unik tjänst som ger möjlighet att vara med och fortsatt utveckla Trafikverkets HR organisation för att på bästa sätt möta och leverera i den ständigt växande svenska infrastrukturen. Det är en bred roll där HR direktören tillsammans med sina avdelningschefer arbetar genom kärnverksamheten, som medlemmar i ledningsgrupper och som ett viktigt stöd till cheferna i arbetet med att utveckla organisationen och medarbetarna. Trafikverket har stort fokus på kompetensförsörjning för att kunna leverera på sitt uppdrag. Den nya HR direktören kommer att tillsammans med sin organisation och verksamheten hitta nya former för att attrahera, rekrytera men även behålla personal. Detta för att nå de leveransmål som krävs av Trafikverket för att svensk infrastruktur ska fungera i framtiden.

Då Trafikverket är i en tillväxtfas förväntas du vidareutveckla arbetssätt för att ha en proaktiv och väl avvägd försörjning av både medarbetare och konsulter. Andra strategiskt viktiga områden är, med utgångspunkt i Trafikverkets värdegrund och ledarskap, ett hållbart arbetsliv samt effektiva HR-processer och leveranser – ett projekt benämnt ”Vår nya Vardag” är initierat för detta. Du ansvarar också för bemanning för Trafikverkets internationella medlemsorganisationer - EIM (European Infrastructure Management) och CEDR och PIARC vilket innefattar resor till bl. a Bryssel och Paris. Dessutom regelbundet utbyte med motsvarande myndigheter i övriga nordiska länder.

Som HR-direktör har du två ledningsgrupper som stöd för att leda verksamheten, en för ledning av centrala funktionen och en för utövande av det samordnade ansvaret. Du ingår i den högsta ledningsgruppen på Trafikverket och rapporterar till Generaldirektören.

Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande och erfarenhet av ledarskap och strategisk ledningsgruppsarbete i en stor och komplex organisation. Du har erfarenhet av att leda genom andra chefer samt tidigare erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete. För att skapa framgång i rollen har du gedigen erfarenhet av att leda HR verksamhet med väl utvecklade HR processer och du är väl förtrogen med att arbeta med kompetensförsörjning. Du har erfarenhet av att coacha och leda chefer på hög ledningsnivå samt erfarenhet av och förmåga att bygga goda relationer och samverkan med arbetstagarorganisationer. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av säkerhetsfrågor samt arbete kring fastighets- och lokalfrågor.

Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din problemlösande och kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas.

Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år.


Om verksamheten
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva genomgå en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Placeringsort: Borlänge eller Solna.


Denna rekrytering utförs av Poolia Executive Search AB, Poolia-koncernens verksamhet för rekrytering av ledningspersoner samt styrelserekrytering. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Värmevärden i Avesta söker Underhållsledare

Ansök    Sep 28    Poolia Sverige AB    Underhållsmekaniker
Värmevärden är ett växande företag som levererar hållbara energilösningar till bostäder, industrier och lokaler. Verksamheten finns i 12 kommuner i Mellansverige och totalt har vi ca 100 anställda – alla engagerade för en trygg och säker leverans till våra kunder. I flera av våra nät finns ett nära samarbete med industrin på orten, på det sättet kan vi använda restvärme från industrin till att värma bostäder och lokaler, en miljövänlig och effektiv metod a... Visa mer
Värmevärden är ett växande företag som levererar hållbara energilösningar till bostäder, industrier och lokaler. Verksamheten finns i 12 kommuner i Mellansverige och totalt har vi ca 100 anställda – alla engagerade för en trygg och säker leverans till våra kunder. I flera av våra nät finns ett nära samarbete med industrin på orten, på det sättet kan vi använda restvärme från industrin till att värma bostäder och lokaler, en miljövänlig och effektiv metod att tillvarata jordens resurser.

Värmevärden har en spännande tid framför sig då bolaget under våren 2021 påbörjat en sammanslagning tillsammans med energibolaget Adven, vilket gör den nya gemensamma verksamheten till en av de större energileverantörerna i Norden.

Läs mer på varmevärden.se

Till verksamheten i Avesta söker vi nu Underhållsledare.

Skicka gärna din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten

Som Underhållsledare hos Värmevärden i Avesta ansvarar du för att erforderligt underhåll planeras och genomförs inom produktionsområdet. Tillsammans med underhållspersonal säkerställer du att det dagliga underhållsarbetet sker utifrån den gemensamt framtagna underhållsplanen samt tillser att resurser finns för att avhjälpa uppkomna problem som kräver insatser från underhållsavdelningen.

Du är deltar i daglig styrning, driver ständiga förbättringar inom underhåll och ser till att det dagliga arbetet följer uppsatta standarder, processer och rutiner. Du leder mer komplexa problemlösningar tillsammans med personalen i Avesta. I ditt ansvar ingår även att tillse att vårt underhållssystem uppdateras och används utifrån vår arbetsorderprocess.

Tjänsten har inget formellt personalansvar men du leder det dagliga arbetet för en grupp på sex personer. Det omfattar både ett praktiskt ansvar för schemaläggning, bemanning och arbetsplanering av underhållspersonal men också att leda, samordna och kompetensutveckla din personal längre sikt. För att säkerställa en välfungerande anläggning arbetar du med tydliga mål både för gruppen och individerna.

Du hanterar fakturor, sammanställer underlag till ledningsgruppsmöten och tillser att ett systematiskt arbete utifrån tredjepartsdirektiv utförs och efterlevs.

Du ingår i den lokala ledningsgruppen och tillsammans med driftledaren ansvarar ni för att analysera, föreslå och implementera förbättringar inom verksamheten i Avesta.

Vidare ingår det i rollen att leda anläggningsrevisioner och tillse att det utförs inom satta ramar, allt enligt våra processer.



Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av att driva ett strukturerat underhållsarbete. Meriterande är givetvis erfarenhet från liknade verksamhet men även erfarenhet från processindustrin är relevant.

Som person är du van att ta ansvar och drivs av att utveckla och optimera underhållet Du har en god förmåga att prioritera och se till vad som är bäst för anläggningen som helhet. Du är positiv och med ditt engagemang får du med dig gruppen och skapar en vilja att leverera goda resultat.

Du upplevs som en person som lätt skapar goda relationer både internt i företaget och med externa parter. Samtidigt är du en tydlig kravställare. Visa mindre

Projektkoordinator till väletablerat företag i Avesta!

Trivs du i en stöttande roll och har tidigare erfarenhet inom administration och projektkoordinering? Är du intresserad av att bli en del av ett globalt och föränderligt företag? Just nu söker vi en kvalificerad Projektkoordinator för långsiktigt uppdrag hos vår välkända kund i Avesta! Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå under sex månader, med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas f... Visa mer
Trivs du i en stöttande roll och har tidigare erfarenhet inom administration och projektkoordinering? Är du intresserad av att bli en del av ett globalt och föränderligt företag? Just nu söker vi en kvalificerad Projektkoordinator för långsiktigt uppdrag hos vår välkända kund i Avesta! Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå under sex månader, med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Projektkoordinator kommer du arbeta brett och varierande med framförallt administrativa uppgifter då du bland annat stödjer chefer och ledningsgrupp kopplat till projekt. Detta innefattar bland annat:
• Projektdokumentation innefattande koordinering och uppföljning av projekt
• Sammanställa information för rapportering
• Ta fram underlag och statistik
• Framställa presentationsmaterial
• Inköpshantering, beställningar och fakturering
• Ta fram material för viss intern kommunikation

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Projektkoordinator söker vi dig med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och att arbeta i projekt, gärna från en internationell verksamhet. Du har mycket god administrativ och kommunikativ förmåga samt lätt för att samarbeta med många kontaktytor. Vidare besitter du goda kunskaper i MS Office och Sharepoint samt har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Som person är du positiv, driven, självgående och framför allt serviceinriktad. Du trivs som bäst när du får hjälpa andra och du är den som tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar och driver dem i mål. Vi tror också att du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och trivs i en internationell miljö. Vidare är du angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Raw Material Coordinator för uppdrag i Avesta!

Ansök    Okt 18    Poolia Sverige AB    Materialplanerare
Har du ekonomisk bakgrund och trivs i en administrativ roll? Just nu söker vi en Raw Material Coordinator för uppdrag hos vår väletablerade kund i Avesta! Uppdraget är på heltid och önskad start är omgående för att pågå under sex månader, med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag! Om tjänsten Rollen som Raw Material Coordinator är... Visa mer
Har du ekonomisk bakgrund och trivs i en administrativ roll? Just nu söker vi en Raw Material Coordinator för uppdrag hos vår väletablerade kund i Avesta! Uppdraget är på heltid och önskad start är omgående för att pågå under sex månader, med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Rollen som Raw Material Coordinator är administrativ där du tillhör ett team som arbetar med råvaruhantering och inköp. Detta kommer innefatta bland annat beställning av inkommande leveranser, hantera tullklarering och fakturering, samt se till att inköp, prisberäkningar och certifikat görs enligt certifikatbestämmelse. Vidare kommer du ansvara för sammanställning av statistik rörande exempelvis budget, volymer och intäkter.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Raw Material Coordinator söker vi dig med någon form av ekonomisk utbildning och med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har administrativ bakgrund, ekonomisk förståelse och det anses meriterande om du har erfarenhet inom antingen finance controlling, supply chain eller annan administrativ tjänst kopplat till ovan ansvarsområden. Vidare är datorn ett självklart arbetsverktyg för dig och du har lätt för att sätta dig in i nya system. Tidigare kunskaper inom SAP är meriterande. För rollen krävs flytande kunskaper i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift.

Som person besitter du goda kommunikationskunskaper i såväl tal som skrift och trivs i det sociala. Du är administrativt lagd med ett strukturerat och flexibelt arbetssätt. Vidare är du duktig på att se detaljer samtidigt som du har förståelse för helheten i arbetsprocessen.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

BoKlok rekryterar Byggledare

Ansök    Jun 16    Poolia Sverige AB    Byggledare
Som Byggledare hos BoKlok erbjuds du en bred roll i ett snabbväxande företag. BoKlok är ett boendekoncept utvecklat av Skanska och IKEA. Tillsammans bygger de hållbara och prisvärda hem med god design, funktion och kvalitet. BoKlok är en platt organisation, med snabba beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Här erbjuds du en spännande tjänst med frihet under ansvar och möjlighet att växa tillsammans med företaget i en dynamisk kultur. Om tjänsten Som by... Visa mer
Som Byggledare hos BoKlok erbjuds du en bred roll i ett snabbväxande företag. BoKlok är ett boendekoncept utvecklat av Skanska och IKEA. Tillsammans bygger de hållbara och prisvärda hem med god design, funktion och kvalitet.

BoKlok är en platt organisation, med snabba beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Här erbjuds du en spännande tjänst med frihet under ansvar och möjlighet att växa tillsammans med företaget i en dynamisk kultur.


Om tjänsten
Som byggledare i BoKlok kommer du att ansvara för, driva och koordinera bostadsprojekt inom Marknadsområde Norr. Du kommer vara beställarens representant gentemot produktionen. Du driver projektet som ansvarig byggherre för produktion och arbetsplats. Du samordnar projektörer och underentreprenörer på arbetsplatsen och tillser att avtal efterlevs och att arbetet synkas i tid och genomförande. Du kommer även ansvarar för ekonomi och tidplan avseende produktion tillsammans med produktionschef. Vidare kommer du säkerställa att Hälsa & Säkerhet och BAS-U arbeten efterlevs på arbetsplatsen samt arbeta med Byggherrekalkyler.

I det dagliga arbetet har du ett tätt samarbete med kollegerna i projektteamen för att säkerställa att projektidéerna blir till verklighet med goda boendemiljöer för BoKloks kunder.


Vem är du?
Vi söker dig som har några eller flera års erfarenhet av att leda byggprojekt ute i produktion. Vi ser att du har relevant eftergymnasial utbildning inom bygg eller fastighet. Du har erfarenhet av projektekonomi och goda kunskaper i myndighetskrav, samhällsplanering och byggregler. Vi ser gärna att du har erfarenhet av markprojektering och förståelse för geotekniska frågor. Vidare är du van att upprätta handlingar, vara kontaktperson gentemot leverantörer samt jobba i en beställande roll. Då du kliver in i en central roll är det viktigt att du har förståelse för hela byggprocessen.

För att lyckas och trivas i rollen som byggledare hos BoKlok är det viktigt att du är drivande, proaktiv och tar stort eget ansvar. Du är snabblärd, har en väl utvecklad social förmåga och trivs i samspelet med både interna och externa aktörer. Vi ser även att du är analytisk och ekonomiskt lagd, strukturerad, noggrann och självständig. Det är mycket viktigt att du har ett prestigelöst förhållningssätt och är öppen för att lära dig nya saker samtidigt som du coachar och delar med dig av din erfarenhet till övriga kolleger. Då du kommer arbeta över många kontaktytor så känner du dig bekväm i både tal och skrift i det svenska och engelska språket. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Office-paketet, Asta Powerproject samt BIM 360.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort i antingen Gävle eller Borlänge.
I denna tjänst är det krav på B-körkort då det kommer förekomma resor i tjänsten och då främst i området Gävle/Falun/Borlänge.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så ansök redan idag.


Om verksamheten
BoKlok är ett boendekoncept utvecklat av Skanska och IKEA. Tillsammans bygger vi hållbara och prisvärda hem med god design, funktion och kvalitet. Vi har medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien och ansvarar för hela värdekedjan från markanskaffning, produktutveckling och produktion, fram till att våra kunder kan flytta in i sina hem. Visa mindre

BoKlok rekryterar Byggledare

Ansök    Jun 30    Poolia Sverige AB    Byggledare
Som Byggledare hos BoKlok erbjuds du en bred roll i ett snabbväxande företag. BoKlok är ett boendekoncept utvecklat av Skanska och IKEA. Tillsammans bygger de hållbara och prisvärda hem med god design, funktion och kvalitet. BoKlok är en platt organisation, med snabba beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Här erbjuds du en spännande tjänst med frihet under ansvar och möjlighet att växa tillsammans med företaget i en dynamisk kultur. Om tjänsten Som by... Visa mer
Som Byggledare hos BoKlok erbjuds du en bred roll i ett snabbväxande företag. BoKlok är ett boendekoncept utvecklat av Skanska och IKEA. Tillsammans bygger de hållbara och prisvärda hem med god design, funktion och kvalitet.

BoKlok är en platt organisation, med snabba beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Här erbjuds du en spännande tjänst med frihet under ansvar och möjlighet att växa tillsammans med företaget i en dynamisk kultur.


Om tjänsten
Som byggledare i BoKlok kommer du att ansvara för, driva och koordinera bostadsprojekt inom Marknadsområde Norr. Du kommer vara beställarens representant gentemot produktionen. Du driver projektet som ansvarig byggherre för produktion och arbetsplats. Du samordnar projektörer och underentreprenörer på arbetsplatsen och tillser att avtal efterlevs och att arbetet synkas i tid och genomförande. Du kommer även ansvarar för ekonomi och tidplan avseende produktion tillsammans med produktionschef. Vidare kommer du säkerställa att Hälsa & Säkerhet och BAS-U arbeten efterlevs på arbetsplatsen samt arbeta med Byggherrekalkyler.

I det dagliga arbetet har du ett tätt samarbete med kollegerna i projektteamen för att säkerställa att projektidéerna blir till verklighet med goda boendemiljöer för BoKloks kunder.


Vem är du?
Vi söker dig som har några eller flera års erfarenhet av att leda byggprojekt ute i produktion. Vi ser att du har relevant eftergymnasial utbildning inom bygg eller fastighet. Du har erfarenhet av projektekonomi och goda kunskaper i myndighetskrav, samhällsplanering och byggregler. Vi ser gärna att du har erfarenhet av markprojektering och förståelse för geotekniska frågor. Vidare är du van att upprätta handlingar, vara kontaktperson gentemot leverantörer samt jobba i en beställande roll. Då du kliver in i en central roll är det viktigt att du har förståelse för hela byggprocessen.

För att lyckas och trivas i rollen som byggledare hos BoKlok är det viktigt att du är drivande, proaktiv och tar stort eget ansvar. Du är snabblärd, har en väl utvecklad social förmåga och trivs i samspelet med både interna och externa aktörer. Vi ser även att du är analytisk och ekonomiskt lagd, strukturerad, noggrann och självständig. Det är mycket viktigt att du har ett prestigelöst förhållningssätt och är öppen för att lära dig nya saker samtidigt som du coachar och delar med dig av din erfarenhet till övriga kolleger. Då du kommer arbeta över många kontaktytor så känner du dig bekväm i både tal och skrift i det svenska och engelska språket. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Office-paketet, Asta Powerproject samt BIM 360.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort i antingen Gävle eller Borlänge.
I denna tjänst är det krav på B-körkort då det kommer förekomma resor i tjänsten och då främst i området Gävle/Falun/Borlänge.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så ansök redan idag.


Om verksamheten
BoKlok är ett boendekoncept utvecklat av Skanska och IKEA. Tillsammans bygger vi hållbara och prisvärda hem med god design, funktion och kvalitet. Vi har medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien och ansvarar för hela värdekedjan från markanskaffning, produktutveckling och produktion, fram till att våra kunder kan flytta in i sina hem. Visa mindre

Drift- och Underhållstekniker till Värmevärden i Avesta

Hos Värmevärden trivs man och känner en stolthet över att vara en del av företaget! En anledning till det är att har möjlighet att påverka genom att dina förslag och idéer värdesätts och tas till vara. I ett litet företag med platt organisation som Värmevärden så hörs din röst helt enkelt! Värmevärden är på frammarsch! Under de senaste åren har många förvärv gjorts och i strategin framåt ligger en fortsatt stark tillväxt. Till anläggningen i Avesta söker ... Visa mer
Hos Värmevärden trivs man och känner en stolthet över att vara en del av företaget! En anledning till det är att har möjlighet att påverka genom att dina förslag och idéer värdesätts och tas till vara. I ett litet företag med platt organisation som Värmevärden så hörs din röst helt enkelt!

Värmevärden är på frammarsch! Under de senaste åren har många förvärv gjorts och i strategin framåt ligger en fortsatt stark tillväxt. Till anläggningen i Avesta söker vi nu ytterligare medarbetare inom drift och underhåll.

Varmt välkommen att bli en del av Värmevärden!

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om tjänsten
Som drift- och underhållstekniker har du och dina elva kollegor det operativa ansvaret för att produktions- och distributionsverksamheten körs på ett optimalt och säkert sätt, och enligt gällande produktions- och underhållsplan. På fjärrvärmeverket arbetar utöver ledningsfunktioner även två mekanisk UH-tekniker, en el/instrumenttekniker och en underhållssamordnare – med vilka du har ett tätt samarbete. Du arbetar med standardiserade processer, optimerar och genomför lättare underhåll och reparationer och bistår vid större reparationer. I dina arbetsuppgifter ingår också rondering och avvikelsehantering, där du rapporterar och korrigerar avvikelser och störningar i driften. Du jobbar även med ständiga förbättringar av existerande processer och skapande av nya processer.

Tjänsten innebär fem-skift.





Vem är du?
Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete inom energibranschen eller inom processindustri. Det är givetvis positivt om du är utbildad driftstekniker från YH-utbildning, högskola eller universitet, gärna inriktad mot energibranschen. B-körkort är ett krav.

Att vara noggrann och strukturerad är naturligt för dig och du trivs att arbeta utifrån fastställda standarder och processer. Du jobbar gärna självständigt och är trygg i din roll som drift- och underhållstekniker men när det behövs det fungerar du även bra i samarbete med andra kollegor. Du tar ansvar för arbetet med ständiga förbättringar och är aktiv i gruppens gemensamma arbetsuppgifter.

Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i något underhållssystem och har datavana

Om verksamheten
Värmevärden levererar hållbara energilösningar till bostäder, industrier och lokaler. Verksamheten finns i 12 kommuner i Mellansverige och totalt har vi ca 100 anställda – alla engagerade för en trygg och säker leverans till våra kunder. I flera av våra nät finns ett nära samarbete med industrin på orten, på det sättet kan vi använda restvärme från industrin till att värma bostäder och lokaler, en miljövänlig och effektiv metod att tillvarata jordens resurser. www.varmevarden.se.

Läs mer på www.varmevarden.se Visa mindre

Verksamhetsledare stålrelaterad spetskompetens

Den medlemsbaserade ideella föreningen Sustainable Steel Region, som grundats av stålindustrin via Jernkontoret, IUC Dalarna och IUC Stål & Verkstad i Värmland, är under uppstart. Det handlar om att bibehålla och utveckla stålrelaterad spetskunskap, Initiera och koordinera behovsdrivna FoI projekt samt att synliggöra vår fantastiska stålindustri och innovativa mindre tillväxtföretag i branschen, både nationellt och internationellt. Vi söker nu en Verksamh... Visa mer
Den medlemsbaserade ideella föreningen Sustainable Steel Region, som grundats av stålindustrin via Jernkontoret, IUC Dalarna och IUC Stål & Verkstad i Värmland, är under uppstart. Det handlar om att bibehålla och utveckla stålrelaterad spetskunskap, Initiera och koordinera behovsdrivna FoI projekt samt att synliggöra vår fantastiska stålindustri och innovativa mindre tillväxtföretag i branschen, både nationellt och internationellt.

Vi söker nu en Verksamhetsledare som kan ta föreningen till nästa nivå.

Om tjänsten
Utifrån din erfarenhet och kunskap om den stålrelaterade industrin ska du kunna förstå olika nyanser av kunskap och utifrån detta diskutera relevanta insatser på ett initierat sätt med behovsägarna. I rollen ingår att utifrån nuvarande läge och trender kunna diskutera framtida behov med företagen. Du skapar nätverk, engagemang och delaktighet inom universitet och högskolor både nationellt och internationellt.
Placeringsort: Huvudkontoret är placerat i Borlänge, men det är också möjligt att förlägga tjänsten till Karlstad eller Sandviken.


Vem är du?
Vi tror att du har en relevant utbildning på minst master-nivå. Högre examina är meriterande. Du har ett väl uppbyggt nätverk inom stålrelaterad industri samt en god förmåga att nätverka och kommunicera. Du har en kunskap om stål som material och dess tillverkningsprocesser. Arbetslivserfarenhet från industriföretag, särskilt mindre, är meriterande.

Vi ser gärna att du har en bred industriell kompetens som gör det möjligt att diskutera både nuvarande och kommande behov med stora och små företag. Du har en god förmåga att samarbeta med och skapa förtroende hos företrädare för industri, akademi och offentlig förvaltning. För att trivas i rollen har du en förmåga att utifrån identifierade behov kunna organisera en verksamhet och genomföra insatser som på ett ändamålsenligt sätt möter dessa behov. Erfarenhet från ledande befattning är meriterande.

Urval sker löpande, så sök nu. Visa mindre

Säljrepresentant till Colmec

Ansök    Dec 22    Poolia Sverige AB    Utesäljare
Är du en mästare på att knyta kontakter och lockas av en roll med mycket självständigt arbete där du får ta mycket ansvar? Trivs du i däckbranschen och vill arbeta med försäljning? Då har vi helt rätt möjlighet för dig! Till vår kund Colmec AB söker vi nu en självgående och engagerad Säljrepresentant. Tjänsten är en tillsvidareanställning där du blir fast anställd av Colmec. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om... Visa mer
Är du en mästare på att knyta kontakter och lockas av en roll med mycket självständigt arbete där du får ta mycket ansvar? Trivs du i däckbranschen och vill arbeta med försäljning? Då har vi helt rätt möjlighet för dig! Till vår kund Colmec AB söker vi nu en självgående och engagerad Säljrepresentant. Tjänsten är en tillsvidareanställning där du blir fast anställd av Colmec. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som säljrepresentant kommer du ansvara för att representera Colmec i ditt geografiska område bestående av Dalarna, Gävleborg, Hälsingland och vissa delar av Härjedalen. Din huvudsakliga arbetsuppgift är försäljning av däckprodukter och tjänster till företagskunder. Det innebär förvaltning av en befintlig kundstock, men också bearbetning av nya kunder. Kunderna återfinns i både verkstäder och åkerier.

Som del i din vardag kommer du vara ute på kundbesök, presentera kampanjer och upprätthålla goda relationer med beställare. Du kommer även du vara delaktig i olika event och mässor. Du blir del av ett engagerat team bestående av 5 ytterligare säljare runtom i Sverige. Arbetet sker på distans utifrån din bostadsort, men vi ser gärna att du har en central utgångspunkt i området då rollen till stor del innefattar resor. Tjänsten innefattar ca 1-2 övernattningar/vecka.


Vem är du?
För oss är det viktigaste att du har ett genuint intresse för branschen, rätt inställning och förmågan att självständigt driva ditt arbetsområde framåt. Du brinner för att skapa relationer och bygga långsiktiga samarbeten med kund. Att vara ansvarsfull och serviceinriktad är nyckelfaktorer för att lyckas i rollen. Du kommer på egen hand planera din vecka vad gäller schema och resor, vilket ställer krav på att du är strukturerad och ordningsam. Därutöver är du affärsmässig och strategisk för att veta hur du på bästa sätt ska prioritera din tid. Till dina egenskaper hör också att du är tydlig i din kommunikation för att kunna skapa givande dialog med kunder såväl som kollegor. Har du tidigare arbetat inom däckbranschen med beställning, kundkontakt eller försäljning är det starkt meriterande.

Om verksamheten
Colmec AB är en marknadsledande helhetsleverantör av däck och däcktjänster. Colmec erbjuder kunden funktionslösningar inom bland annat distribution och försäljning av nya däck, inköp och lagerhållning och försäljning av stommar samt tjänstelösningar. Colmec bedriver verksamhet i Sverige och Polen, med egna produktionsanläggningar i båda länderna. De är dessutom verksamma i Norge, Danmark och Finland. Totalt finns 360 anställda i koncernen som omsatte 770 miljoner 2019. Colmec har sitt huvudkontor i Norrköping och är ett dotterbolag till Colmec Holding AB. Läs gärna mer på deras hemsida www.colmec.se. Visa mindre

Säljrepresentant till Colmec

Ansök    Nov 26    Poolia Sverige AB    Utesäljare
Är du en mästare på att knyta kontakter och lockas av en roll med mycket självständigt arbete där du får ta mycket ansvar? Trivs du i däckbranschen och vill arbeta med försäljning? Då har vi helt rätt möjlighet för dig! Till vår kund Colmec AB söker vi nu en självgående och engagerad Säljrepresentant. Tjänsten är en tillsvidareanställning där du blir fast anställd av Colmec. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om... Visa mer
Är du en mästare på att knyta kontakter och lockas av en roll med mycket självständigt arbete där du får ta mycket ansvar? Trivs du i däckbranschen och vill arbeta med försäljning? Då har vi helt rätt möjlighet för dig! Till vår kund Colmec AB söker vi nu en självgående och engagerad Säljrepresentant. Tjänsten är en tillsvidareanställning där du blir fast anställd av Colmec. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som säljrepresentant kommer du ansvara för att representera Colmec i ditt geografiska område bestående av Dalarna, Gävleborg, Hälsingland och vissa delar av Härjedalen. Din huvudsakliga arbetsuppgift är försäljning av däckprodukter och tjänster till företagskunder. Det innebär förvaltning av en befintlig kundstock, men också bearbetning av nya kunder. Kunderna återfinns i både verkstäder och åkerier.

Som del i din vardag kommer du vara ute på kundbesök, presentera kampanjer och upprätthålla goda relationer med beställare. Du kommer även du vara delaktig i olika event och mässor. Du blir del av ett engagerat team bestående av 5 ytterligare säljare runtom i Sverige. Arbetet sker på distans utifrån din bostadsort, men vi ser gärna att du har en central utgångspunkt i området då rollen till stor del innefattar resor. Tjänsten innefattar ca 1-2 övernattningar/vecka.


Vem är du?
För oss är det viktigaste att du har ett genuint intresse för branschen, rätt inställning och förmågan att självständigt driva ditt arbetsområde framåt. Du brinner för att skapa relationer och bygga långsiktiga samarbeten med kund. Att vara ansvarsfull och serviceinriktad är nyckelfaktorer för att lyckas i rollen. Du kommer på egen hand planera din vecka vad gäller schema och resor, vilket ställer krav på att du är strukturerad och ordningsam. Därutöver är du affärsmässig och strategisk för att veta hur du på bästa sätt ska prioritera din tid. Till dina egenskaper hör också att du är tydlig i din kommunikation för att kunna skapa givande dialog med kunder såväl som kollegor. Har du tidigare arbetat inom däckbranschen med beställning, kundkontakt eller försäljning är det starkt meriterande.

Om verksamheten
Colmec AB är en marknadsledande helhetsleverantör av däck och däcktjänster. Colmec erbjuder kunden funktionslösningar inom bland annat distribution och försäljning av nya däck, inköp och lagerhållning och försäljning av stommar samt tjänstelösningar. Colmec bedriver verksamhet i Sverige och Polen, med egna produktionsanläggningar i båda länderna. De är dessutom verksamma i Norge, Danmark och Finland. Totalt finns 360 anställda i koncernen som omsatte 770 miljoner 2019. Colmec har sitt huvudkontor i Norrköping och är ett dotterbolag till Colmec Holding AB. Läs gärna mer på deras hemsida www.colmec.se. Visa mindre

Drift- och Underhållstekniker till Värmevärden i Avesta

Hos Värmevärden trivs man och känner en stolthet över att vara en del av företaget! En anledning till det är att har möjlighet att påverka genom att dina förslag och idéer värdesätts och tas till vara. I ett litet företag med platt organisation som Värmevärden så hörs din röst helt enkelt! Värmevärden är på frammarsch! Under de senaste åren har många förvärv gjorts och i strategin framåt ligger en fortsatt stark tillväxt. Varmt välkommen att bli en del... Visa mer
Hos Värmevärden trivs man och känner en stolthet över att vara en del av företaget! En anledning till det är att har möjlighet att påverka genom att dina förslag och idéer värdesätts och tas till vara. I ett litet företag med platt organisation som Värmevärden så hörs din röst helt enkelt!

Värmevärden är på frammarsch! Under de senaste åren har många förvärv gjorts och i strategin framåt ligger en fortsatt stark tillväxt.

Varmt välkommen att bli en del av Värmevärden!


Om tjänsten
Som drift- och underhållstekniker har du och dina elva kollegor det operativa ansvaret för att produktions- och distributionsverksamheten körs på ett optimalt och säkert sätt, och enligt gällande produktions- och underhållsplan. På fjärrvärmeverket arbetar utöver ledningsfunktioner även två mekanisk UH-tekniker, en el/instrumenttekniker och en underhållssamordnare – med vilka du har ett tätt samarbete. Du arbetar med standardiserade processer, optimerar och genomför lättare underhåll och reparationer och bistår vid större reparationer. I dina arbetsuppgifter ingår också rondering och avvikelsehantering, där du rapporterar och korrigerar avvikelser och störningar i driften. Du jobbar även med ständiga förbättringar av existerande processer och skapande av nya processer.

Tjänsten innebär fem-skift vintertid och dagtid med beredskapstjänst under vår sommar och höst. På grund av beredskap krävs att du kan inställa dig inom 60 minuter.





Vem är du?
Du är utbildad driftstekniker från YH-utbildning, högskola eller universitet. Det är givetvis meriterande om du inriktat dig mot energibranschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete inom energibranschen eller inom processindustri. B-körkort är ett krav.

Att vara noggrann och strukturerad är naturligt för dig och du trivs att arbeta utifrån fastställda standarder och processer. Du jobbar gärna självständigt och är trygg i din roll som drift- och underhållstekniker men när det behövs det fungerar du även bra i samarbete med andra kollegor. Du tar ansvar för arbetet med ständiga förbättringar och är aktiv i gruppens gemensamma arbetsuppgifter.

Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i något underhållssystem och har datavana

Om verksamheten
Värmevärden levererar hållbara energilösningar till bostäder, industrier och lokaler. Verksamheten finns i 12 kommuner i Mellansverige och totalt har vi ca 100 anställda – alla engagerade för en trygg och säker leverans till våra kunder. I flera av våra nät finns ett nära samarbete med industrin på orten, på det sättet kan vi använda restvärme från industrin till att värma bostäder och lokaler, en miljövänlig och effektiv metod att tillvarata jordens resurser. www.varmevarden.se.

Läs mer på www.varmevarden.se Visa mindre