Lediga jobb som Materialplanerare i Borlänge

Se lediga jobb som Materialplanerare i Borlänge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borlänge som finns hos arbetsgivaren.

Materialplanerare till Framtidens Talangprogram

Tar du examen till nästa sommar och är ute efter en fantastiks karriärmöjlighet inom logistik och inköp? Nu finns rollen som materialplanerare för dig som är redo att kickstarta karriären hos en fantastisk arbetsgivare! Tveka inte, sök redan idag! Talangprogrammet – Din Utvecklingsresa Framtidens Talangprogram ger dig som nyexaminerad en unik chans att kickstarta din karriär hos vår kund inom energibranschen. Under ett års tid deltar du i månatliga ut... Visa mer
Tar du examen till nästa sommar och är ute efter en fantastiks karriärmöjlighet inom logistik och inköp? Nu finns rollen som materialplanerare för dig som är redo att kickstarta karriären hos en fantastisk arbetsgivare!

Tveka inte, sök redan idag!

Talangprogrammet – Din Utvecklingsresa

Framtidens Talangprogram ger dig som nyexaminerad en unik chans att kickstarta din karriär hos vår kund inom energibranschen. Under ett års tid deltar du i månatliga utbildningsdagar som är utformade för att ge dig en optimal kombination av teknisk kompetensutveckling och personlig tillväxt. Här utvecklar du inte bara din yrkeskunskap utan får även stöd för att stärka dina personliga egenskaper, vilket skapar en stabil grund för din framtida karriär.

Programmet erbjuder en ovärderlig möjlighet att bygga långsiktiga nätverk och relationer med andra deltagare, där ni tillsammans får växa, utbyta erfarenheter och stärka era yrkesroller. Du får dessutom mentorskapsmöjligheter med erfarna kollegor, vilket ger dig en fördjupad förståelse för energibranschen och praktiska insikter som hjälper dig att navigera ditt yrkesområde. Genom att delta i programmet får du en värdefull inblick i branschens krav och en chans att utveckla strategiska färdigheter som är avgörande för framtida framgångar.

Om dig

Du är en kommunikativ och organiserad person som ser vikten av tydlig struktur. Du har förmågan att snabbt överblicka vad som finns till hands och vad som behövs för att kunna driva arbetet framåt, och tar ett systematiskt och strukturerat tillvägagångssätt för att säkerställa att alla detaljer faller på plats. Du har en positiv och vänlig inställning som bidrar till god arbetsmiljö och strävar efter att bygga goda relationer i arbetsgruppen.

Skallkrav:

•Yrkesexamen inom inköp, logistik eller annat likvärdigt område
•Flytande svenska och engelska

Meriterande:

•SAP – kunskaper
Om kundföretaget

Är du redo att göra skillnad inom energiomställning? Vi på Framtiden söker nu talanger till vårt exklusiva talangprogram hos en av våra världsledande kunder. Kundföretaget arbetar med avancerade energilösningar inom högspänd likström (HVDC), transformatorer och högspänningsställverk för att driva en hållbar framtid. Genom innovativa teknologier säkerställer de pålitlig och effektiv energitransport från produktion till användning, med minimal miljöpåverkan.

Med bas i Ludvika och en stark global närvaro, är vår kund en snabbt växande aktör inom hållbarhet och framtidens energiförsörjning. Här finns möjligheten att vara med och skapa lösningar som bidrar till en grönare planet och en tryggare energiförsörjning för samhället!


Om rollen

Du kommer ingå i ett sammansvetsad team av ca 7 person. Du kommer att ha en koordinerande roll och primärt arbeta med plockningsförfrågningar, registrera material och kontroller att materialet finns i rätt lager och säkerställa att det distribueras till rätt leverantör. I dina arbetsuppgifter kommer ingå planering och tät kommunikation med supply chain.


Om oss

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.


Rekryteringsprocess

•Kortare telefonintervju
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden
•Referenstagning
•Intervju med kundföretaget
•Drogtest


Villkor

Startdatum: augusti 2025
Ort: Ludvika
Omfattning: Heltid med möjlighet till hybrid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Säljstöd/Materialplanerare till Dala-Profil AB

Dala-Profil AB skall vara det självklara alternativet när det gäller leveranser av kompletta plåtlösningar för tak- och fasad för plåtslagerier, byggföretag och industrier i Mellansverige. Företaget har ett brett program av tak- och väggprofiler, slätplåt, takavvattning och taksäkerhet. Affärsidén bygger på en flexibel organisation med kompetent personal vilket möjliggör snabba och säkra leveranser, detta säkerställer ett tryggt samarbete för våra kunder. ... Visa mer
Dala-Profil AB skall vara det självklara alternativet när det gäller leveranser av kompletta plåtlösningar för tak- och fasad för plåtslagerier, byggföretag och industrier i Mellansverige. Företaget har ett brett program av tak- och väggprofiler, slätplåt, takavvattning och taksäkerhet. Affärsidén bygger på en flexibel organisation med kompetent personal vilket möjliggör snabba och säkra leveranser, detta säkerställer ett tryggt samarbete för våra kunder. Produktionen sker idag i stora (13 000 m²) och väl anpassade lokaler på Tunavägen i Borlänge. Under hela 2000-talet har utvecklingen och tillväxten varit mycket god och omsättningen har vuxit till f.n. över 200 Mkr. Dala-Profil AB är en del av Ruukki-koncernen som ägs av SSAB

Säljstöd/Materialplanerare

Vill du vara med och bidra till en effektiv logistik- och materialhantering i ett framgångsrikt företag? Dala-Profil söker nu en engagerad person till Säljstöd/Materialplanering. Vi erbjuder en dynamisk och utvecklande roll där du får arbeta med materialplanering, materialavrop, fraktbokningar, fakturering och mycket mer i nära samarbete med leverantörer, kunder och kollegor.

I den här rollen ansvarar du för att optimera och säkerställa att rätt material finns på rätt plats i rätt tid. Detta innebär att planera och optimera inköp och lagerhållning, samt att hantera och boka transporter för att säkerställa smidiga leveransflöden. Du kommer att arbeta i vårt affärssystem Pyramid, där du löpande underhåller produkt- och leverantörsregister samt analyserar data för att identifiera och genomföra förbättringar i våra processer. Som Säljstöd/Materialplanerare rapporterar du till Försäljningschefen. Tjänsten är tillsvidare och heltid med placeringsort Borlänge.

Vi söker dig som har erfarenhet av materialplanering och logistik, gärna i en tillverkande industri. Erfarenhet av affärssystemet Pyramid är en stor fördel. Du är analytisk och noggrann, med en fallenhet för att hitta effektiva lösningar på både kortsiktiga och långsiktiga utmaningar. Erfarenhet av att arbeta med fraktbokningar är också en viktig del av profilen vi söker.

Hos Dala-Profil får du möjlighet att växa och utvecklas i en organisation som värdesätter innovation, kvalitet och samarbete. Vi erbjuder en roll som passar dig som vill arbeta självständigt men ändå vara en del av ett engagerat team där vi tillsammans bygger framtiden.

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar Dala-Profil AB med Lundin & Boström. Ansökningar tas endast emot via ansökningslänk på hemsida: www.lundinbostrom.se . Har du frågor är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Peter Boström, 073-826 71 00. Sista ansökningsdag är 2025-01-13

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Materialplanerare till Framtidens Talangprogram

Tar du examen till nästa sommar och är ute efter en fantastiks karriärmöjlighet inom logistik och inköp? Nu finns rollen som materialplanerare för dig som är redo att kickstarta karriären hos en fantastisk arbetsgivare! Tveka inte, sök redan idag! Talangprogrammet – Din Utvecklingsresa Framtidens Talangprogram ger dig som nyexaminerad en unik chans att kickstarta din karriär hos vår kund inom energibranschen. Under ett års tid deltar du i månatliga ut... Visa mer
Tar du examen till nästa sommar och är ute efter en fantastiks karriärmöjlighet inom logistik och inköp? Nu finns rollen som materialplanerare för dig som är redo att kickstarta karriären hos en fantastisk arbetsgivare!

Tveka inte, sök redan idag!

Talangprogrammet – Din Utvecklingsresa

Framtidens Talangprogram ger dig som nyexaminerad en unik chans att kickstarta din karriär hos vår kund inom energibranschen. Under ett års tid deltar du i månatliga utbildningsdagar som är utformade för att ge dig en optimal kombination av teknisk kompetensutveckling och personlig tillväxt. Här utvecklar du inte bara din yrkeskunskap utan får även stöd för att stärka dina personliga egenskaper, vilket skapar en stabil grund för din framtida karriär.

Programmet erbjuder en ovärderlig möjlighet att bygga långsiktiga nätverk och relationer med andra deltagare, där ni tillsammans får växa, utbyta erfarenheter och stärka era yrkesroller. Du får dessutom mentorskapsmöjligheter med erfarna kollegor, vilket ger dig en fördjupad förståelse för energibranschen och praktiska insikter som hjälper dig att navigera ditt yrkesområde. Genom att delta i programmet får du en värdefull inblick i branschens krav och en chans att utveckla strategiska färdigheter som är avgörande för framtida framgångar.

Om dig

Du är en kommunikativ och organiserad person som ser vikten av tydlig struktur. Du har förmågan att snabbt överblicka vad som finns till hands och vad som behövs för att kunna driva arbetet framåt, och tar ett systematiskt och strukturerat tillvägagångssätt för att säkerställa att alla detaljer faller på plats. Du har en positiv och vänlig inställning som bidrar till god arbetsmiljö och strävar efter att bygga goda relationer i arbetsgruppen.

Skallkrav:

•Yrkesexamen inom inköp, logistik eller annat likvärdigt område
•Flytande svenska och engelska

Meriterande:

•SAP – kunskaper
Om kundföretaget

Är du redo att göra skillnad inom energiomställning? Vi på Framtiden söker nu talanger till vårt exklusiva talangprogram hos en av våra världsledande kunder. Kundföretaget arbetar med avancerade energilösningar inom högspänd likström (HVDC), transformatorer och högspänningsställverk för att driva en hållbar framtid. Genom innovativa teknologier säkerställer de pålitlig och effektiv energitransport från produktion till användning, med minimal miljöpåverkan.

Med bas i Ludvika och en stark global närvaro, är vår kund en snabbt växande aktör inom hållbarhet och framtidens energiförsörjning. Här finns möjligheten att vara med och skapa lösningar som bidrar till en grönare planet och en tryggare energiförsörjning för samhället!


Om rollen

Du kommer ingå i ett sammansvetsad team av ca 7 person. Du kommer att ha en koordinerande roll och primärt arbeta med plockningsförfrågningar, registrera material och kontroller att materialet finns i rätt lager och säkerställa att det distribueras till rätt leverantör. I dina arbetsuppgifter kommer ingå planering och tät kommunikation med supply chain.


Om oss

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.


Rekryteringsprocess

•Kortare telefonintervju
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden
•Referenstagning
•Intervju med kundföretaget
•Drogtest


Villkor

Startdatum: augusti 2025
Ort: Ludvika
Omfattning: Heltid med möjlighet till hybrid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Administrativt stöd mot inköp & beredning!

Nu hjälper vi Log Max att hitta dig som är ute efter en varierande & spännande roll! Detta är en administrativ tjänst för dig som vill bredda dina erfarenheter inom beredning & planering! Välkommen in med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN I denna tjänst kommer du att tillhöra Log Max logistikavdelning där det arbetar såväl tjänstemän som arbetare inom diverse intressanta områden. Du kommer främst att arbeta med stöttning å... Visa mer
Nu hjälper vi Log Max att hitta dig som är ute efter en varierande & spännande roll! Detta är en administrativ tjänst för dig som vill bredda dina erfarenheter inom beredning & planering! Välkommen in med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I denna tjänst kommer du att tillhöra Log Max logistikavdelning där det arbetar såväl tjänstemän som arbetare inom diverse intressanta områden. Du kommer främst att arbeta med stöttning åt avdelningens inköpare och beredare vilket innebär att du ansvarar för förberedande planering mot produktion. I dagsläget är detta ansvarsområde fördelat sinsemellan en av Log Max inköpare och beredare vilket innebär att du kommer att kliva in i en nyetablerad roll med mycket stöd från dina framtida kollegor som arbetar med dessa uppgifter redan idag.

Planeringen du kommer att få möjlighet att ansvara för grundar sig i produktionens framtida arbeten. Detta medför att du kommer att få en övergripande förståelse för såväl inköp, beredning & konstruktions inverkan på Log Max produktion i helhet.

Du erbjuds
- En nyetablerad roll där du får möjlighet att påverka strukturer och rutiner för ditt framtida ansvar i din roll.
- En arbetsplats familjär nog för korta beslutsvägar men stor nog för spännande utvecklingsmöjligheter.
- En varierande roll som ger dig möjlighet att utveckla dina administrativa kunskaper inom planering och beredskap.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planering av framtida materialinköp mot produktionens arbete
* Löpande dialog med inköpare, beredare & konstruktörer för att få en helhetsbild över produktionens planering
* Generell stöttning mot avdelningens inköpare & beredare vilket innebär möten och administrativt arbete


VI SÖKER DIG SOM
- Kan tala & skriva på svenska samt engelska flytande
- Har god datorvana, främst inom Officepaketet
- Med stor fördel har tidigare erfarenhet inom administrativ tjänst mot planering, beredning eller inköp

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Garp
- Erfarenhet av att arbeta med Taric koder

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För denna roll lägger vi stor vikt vid din personliga potential och intresse för tjänsten. Vi ser därmed att du har följande personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Log Max på deras hemsida här! Visa mindre

Materialplanerare till Framtidens Talangprogram

Tar du examen till nästa sommar och är ute efter en fantastiks karriärmöjlighet inom logistik och inköp? Nu finns rollen som materialplanerare för dig som är redo att kickstarta karriären hos en fantastisk arbetsgivare! Tveka inte, sök redan idag! Talangprogrammet – Din Utvecklingsresa Framtidens Talangprogram ger dig som nyexaminerad en unik chans att kickstarta din karriär hos vår kund inom energibranschen. Under ett års tid deltar du i månatliga ut... Visa mer
Tar du examen till nästa sommar och är ute efter en fantastiks karriärmöjlighet inom logistik och inköp? Nu finns rollen som materialplanerare för dig som är redo att kickstarta karriären hos en fantastisk arbetsgivare!

Tveka inte, sök redan idag!

Talangprogrammet – Din Utvecklingsresa

Framtidens Talangprogram ger dig som nyexaminerad en unik chans att kickstarta din karriär hos vår kund inom energibranschen. Under ett års tid deltar du i månatliga utbildningsdagar som är utformade för att ge dig en optimal kombination av teknisk kompetensutveckling och personlig tillväxt. Här utvecklar du inte bara din yrkeskunskap utan får även stöd för att stärka dina personliga egenskaper, vilket skapar en stabil grund för din framtida karriär.

Programmet erbjuder en ovärderlig möjlighet att bygga långsiktiga nätverk och relationer med andra deltagare, där ni tillsammans får växa, utbyta erfarenheter och stärka era yrkesroller. Du får dessutom mentorskapsmöjligheter med erfarna kollegor, vilket ger dig en fördjupad förståelse för energibranschen och praktiska insikter som hjälper dig att navigera ditt yrkesområde. Genom att delta i programmet får du en värdefull inblick i branschens krav och en chans att utveckla strategiska färdigheter som är avgörande för framtida framgångar.

Om dig

Du är en kommunikativ och organiserad person som ser vikten av tydlig struktur. Du har förmågan att snabbt överblicka vad som finns till hands och vad som behövs för att kunna driva arbetet framåt, och tar ett systematiskt och strukturerat tillvägagångssätt för att säkerställa att alla detaljer faller på plats. Du har en positiv och vänlig inställning som bidrar till god arbetsmiljö och strävar efter att bygga goda relationer i arbetsgruppen.

Skallkrav:

•Yrkesexamen inom inköp, logistik eller annat likvärdigt område
•Flytande svenska och engelska

Meriterande:

•SAP – kunskaper
Om kundföretaget

Är du redo att göra skillnad inom energiomställning? Vi på Framtiden söker nu talanger till vårt exklusiva talangprogram hos en av våra världsledande kunder. Kundföretaget arbetar med avancerade energilösningar inom högspänd likström (HVDC), transformatorer och högspänningsställverk för att driva en hållbar framtid. Genom innovativa teknologier säkerställer de pålitlig och effektiv energitransport från produktion till användning, med minimal miljöpåverkan.

Med bas i Ludvika och en stark global närvaro, är vår kund en snabbt växande aktör inom hållbarhet och framtidens energiförsörjning. Här finns möjligheten att vara med och skapa lösningar som bidrar till en grönare planet och en tryggare energiförsörjning för samhället!


Om rollen

Du kommer ingå i ett sammansvetsad team av ca 7 person. Du kommer att ha en koordinerande roll och primärt arbeta med plockningsförfrågningar, registrera material och kontroller att materialet finns i rätt lager och säkerställa att det distribueras till rätt leverantör. I dina arbetsuppgifter kommer ingå planering och tät kommunikation med supply chain.


Om oss

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.


Rekryteringsprocess

•Kortare telefonintervju
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden
•Referenstagning
•Intervju med kundföretaget
•Drogtest


Villkor

Startdatum: augusti 2025
Ort: Ludvika
Omfattning: Heltid med möjlighet till hybrid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

SSAB - Produktkoordinator

Ansök    Aug 26    SSAB Emea AB    Materialplanerare
Som Produktkoordinator jobbar du i ett team med gemensamt ansvar för flera områden inom Produktservice. Att hantera kunders förfrågningar på nya material och utveckling av vårt produkterbjudande är en viktig del i uppdraget. Placeringsort Borlänge. Avsnittet Produktservice stöttar säljprocessen. Innan en order kan läggas arbetar vi med att skapa materialspecifikationer, utveckla ordersystemet, ta emot förfrågningar på nya produkter, hantera dispenser för o... Visa mer
Som Produktkoordinator jobbar du i ett team med gemensamt ansvar för flera områden inom Produktservice. Att hantera kunders förfrågningar på nya material och utveckling av vårt produkterbjudande är en viktig del i uppdraget. Placeringsort Borlänge.
Avsnittet Produktservice stöttar säljprocessen. Innan en order kan läggas arbetar vi med att skapa materialspecifikationer, utveckla ordersystemet, ta emot förfrågningar på nya produkter, hantera dispenser för order samt att visualisera vårt produktprogram. Vi hanterar även eventuella reklamationer samt arbetar med förbättringsarbete och uppföljning av produkter och kvalitet, så kallad produktvård.
I denna hantering ingår såväl utredning och analys av utfall från tidigare produktion, stämma av med materialstandarder samt undersöka och följa upp vad vi klarar av att producera i våra produktionslinjer.
Om kundens förfrågning mynnar ut till en order hanterar vi även den som en dispensorder. Att skapa nya eller modifierade materialspecifikationer i ordersystemet är också en arbetsuppgift för produktkoordinatorerna. Vi arbetar i nära samarbete med produktutveckling, produktchefer och våra motsvarande kollegor i Finland. Teamet ansvarar för att marknadsföra vårt produktprogram internt. Att ta initiativ till och driva förbättringar inom produktvården av befintliga produkter är också en viktig del i arbetet.
Dina kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning med inriktning mot teknik och/eller materialkunskap eller har erfarenheter av liknande arbete. Du har stor vana av att arbeta i datasystem och har lätt för att lära dig nya. Det är en fördel om du har kunskap om SSABs produkter och processer.
Vi söker dig med stor ansvarskänsla som har förmågan att självständigt söka svar och ta beslut om frågor genom att använda din goda analysförmåga samt det breda kontaktnät du kommer att bygga upp i den här tjänsten. För detta arbete behöver du ha en god samarbetsförmåga och ha kunden i fokus. Därför fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
SSAB verkar på en internationell marknad vilket gör att du måste kunna kommunicera på både engelska och svenska, såväl muntligt som skriftligt.
Vi erbjuder
Ett spännande arbete i ett positivt team med goda utvecklingsmöjligheter där du är en del av utvecklingen av SSABs produktutbud.
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Medflyttarservice - Rekryteringslots Dalarna.
Sista ansökningsdag
18 september 2022
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Jessika Schelin chef avsnitt Produktservice, tfn 0243-715 06.
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00.
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
?SSABs ”kokplatta” (Denna använder vi på Arbetsförmedlingen)
SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. www.ssab.com. Följ med oss även i sociala medier: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube. Visa mindre

SSAB - Ämnesbeställare

Ansök    Maj 3    SSAB Emea AB    Materialplanerare
Vill du ha en spännande och betydande roll du där bidrar till att flödet genom våran produktion fungerar? Är du en lagspelare som välkomnar utmaningar, problemlösningar, är flexibel och drivs av att utvecklas? Då kan du vara den som vi söker. Du kommer att bli en del av ett team med dokumenterat utmärkt laganda och får utvecklas tillsammans med SSAB på resan från ledande tillverkning av höghållfasta stål till att kombinera det med en fossilfri ståltillverk... Visa mer
Vill du ha en spännande och betydande roll du där bidrar till att flödet genom våran produktion fungerar? Är du en lagspelare som välkomnar utmaningar, problemlösningar, är flexibel och drivs av att utvecklas? Då kan du vara den som vi söker. Du kommer att bli en del av ett team med dokumenterat utmärkt laganda och får utvecklas tillsammans med SSAB på resan från ledande tillverkning av höghållfasta stål till att kombinera det med en fossilfri ståltillverkning som första stålbolag i världen. Placeringsort Borlänge.
Som ämnesbeställare är du en del i ett team som ansvarar för att beställa ämnen (slabs), i rätt tid, för valsning och vidareförädling i Borlänge. Ditt arbete påverkar såväl vår leveransförmåga till slutkund som att möjliggöra ett högre utbyte i våra metallurgier. SSABs metallurgier är lokaliserade i Luleå, Oxelösund och Raahe. I det dagliga arbetet, förutom att beställa ämnen, ingår även att följa upp produktionsutfall och bedöma eventuella kvalitetsavvikelser genom en daglig kontakt med våra metallurgier.
Då vi ständigt strävar efter att bli bättre är kontinuerligt förbättringsarbete en naturlig del av vardagen.
Arbetstiden är för närvarande kontinuerlig dagtid, men kommer troligtvis att förändras på sikt. Därav bör nattarbete inte vara ett problem för dig.
Dina kvalifikationer
För att lyckas i rollen är du ordningsam, strukturerad samt kan arbeta självständigt och samtidigt inspireras av och se storheten i att arbeta i team. Rollen kräver att du har en god kommunikationsförmåga, är flexibel och gillar utmaningar genom problemlösning.
Arbetet sker tidvis med högt tempo och med krav på problemlösning, så du bör vara stresstålig och ha en mycket god analytisk förmåga.
Som person är du positiv, noggrann och serviceinriktad. Vidare bör du trivas med att jobba så väl självständigt som i grupp. God datorvana förutsätts och du bör bara bekväm i att kommunicera på engelska.
Högskoleutbildning och/eller erfarenhet från liknande tjänster är meriterande.
Vi erbjuder
Ett intressant, utmanande och utvecklande arbete i ett professionellt team på en avdelning under ständig utveckling, som kommer att utveckla dig och ge dig glada dagar på jobbet!
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Medflyttarservice - Rekryteringslots Dalarna. https://rekryteringslots.se/medflyttarservice/
Sista ansökningsdag
22 maj 2022
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Christian Hägglöf, Chef avdelning Supply Planning, tfn 070-220 13 83
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00.
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. www.ssab.com. Följ med oss även i sociala medier: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube. Visa mindre

SSAB - Supply Planning Specialist

Ansök    Maj 5    SSAB Emea AB    Materialplanerare
Drivs du av att utvecklas och ser positivt på utmaningar? Vill du ha en spännande och utvecklande tjänst där du kommer att ha en betydande roll för att utveckla avdelningen framåt? Då kan du vara den vi söker. Du kommer att bli en del av ett team med dokumenterat utmärkt laganda och får utvecklas tillsammans med SSAB på resan från ledande tillverkning av höghållfasta stål till att kombinera det med en fossilfri ståltillverkning som första stålbolag i värld... Visa mer
Drivs du av att utvecklas och ser positivt på utmaningar? Vill du ha en spännande och utvecklande tjänst där du kommer att ha en betydande roll för att utveckla avdelningen framåt? Då kan du vara den vi söker. Du kommer att bli en del av ett team med dokumenterat utmärkt laganda och får utvecklas tillsammans med SSAB på resan från ledande tillverkning av höghållfasta stål till att kombinera det med en fossilfri ståltillverkning som första stålbolag i världen. Placeringsort Borlänge.
Avdelningen Supply Planning ansvarar för planering, styrning, uppföljning och utveckling av våra produktionsflöden inom affärsområde Sverige. Huvudmålen för avdelningen är en god leveranssäkerhet samtidigt som vi ska ge förutsättningar för att maximera försäljningen.
För att möta framtidens spännande utmaningar behöver vi stärka upp vårat team och därigenom växla upp takten på förbättrings- och utvecklingsarbetet.
I din roll som Supply planning specialist ingår du i en grupp om tre som i det dagliga beslutar om möjliga försäljningsvolymer och på längre sikt bidrar till planer för en optimerad försäljning utifrån tillgängliga produktionskapaciteter.
I denna roll är du dessutom ett naturligt stöd för hela supply chain organisationen och har en nyckelroll i förbättringsarbetet/utvecklingsarbetet för att föra avdelningen framåt.
Dina kvalifikationer
För att lyckas i rollen är du ordningsam, strukturerad samt kan arbeta självständigt och samtidigt inspireras av och ser storheten i att arbeta i team. Rollen kräver att du har en god kommunikationsförmåga, är flexibel, är service minded och gillar utmaningar genom problemlösning. Du är lyhörd med stor ansvarskänsla och duktig på att förmedla information i en internationell organisation, såväl muntligt som skriftligt.
God datavana och akademisk bakgrund på civilingenjörsnivå förutsätts. Vi värderar även dina personliga egenskaper högt där den analytiska förmågan, ledaregenskaper och din förmåga att bidra laganda är avgörande för våra framtida utmaningar. Du välkomnar nya utmaningar och har en positiv energi som du gärna delar med dig av.
Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.
Vi erbjuder
Ett intressant, utmanande och utvecklande arbete i ett professionellt team på en avdelning under ständig utveckling. Du kommer att utvecklas och få glada dagar på jobbet.
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Medflyttarservice - Rekryteringslots Dalarna https://rekryteringslots.se/medflyttarservice/
Sista ansökningsdag
22 Maj 2022
Urval sker löpande.
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Christian Hägglöf, Chef avdelning Supply Planning Business Unit Sverige, tfn 0243-715 56
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00.
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Visa mindre

Raw Material Coordinator för uppdrag i Avesta!

Ansök    Okt 18    Poolia Sverige AB    Materialplanerare
Har du ekonomisk bakgrund och trivs i en administrativ roll? Just nu söker vi en Raw Material Coordinator för uppdrag hos vår väletablerade kund i Avesta! Uppdraget är på heltid och önskad start är omgående för att pågå under sex månader, med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag! Om tjänsten Rollen som Raw Material Coordinator är... Visa mer
Har du ekonomisk bakgrund och trivs i en administrativ roll? Just nu söker vi en Raw Material Coordinator för uppdrag hos vår väletablerade kund i Avesta! Uppdraget är på heltid och önskad start är omgående för att pågå under sex månader, med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Rollen som Raw Material Coordinator är administrativ där du tillhör ett team som arbetar med råvaruhantering och inköp. Detta kommer innefatta bland annat beställning av inkommande leveranser, hantera tullklarering och fakturering, samt se till att inköp, prisberäkningar och certifikat görs enligt certifikatbestämmelse. Vidare kommer du ansvara för sammanställning av statistik rörande exempelvis budget, volymer och intäkter.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Raw Material Coordinator söker vi dig med någon form av ekonomisk utbildning och med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har administrativ bakgrund, ekonomisk förståelse och det anses meriterande om du har erfarenhet inom antingen finance controlling, supply chain eller annan administrativ tjänst kopplat till ovan ansvarsområden. Vidare är datorn ett självklart arbetsverktyg för dig och du har lätt för att sätta dig in i nya system. Tidigare kunskaper inom SAP är meriterande. För rollen krävs flytande kunskaper i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift.

Som person besitter du goda kommunikationskunskaper i såväl tal som skrift och trivs i det sociala. Du är administrativt lagd med ett strukturerat och flexibelt arbetssätt. Vidare är du duktig på att se detaljer samtidigt som du har förståelse för helheten i arbetsprocessen.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

SSAB - Ämnesbeställare

Ansök    Nov 3    SSAB Emea AB    Materialplanerare
Vill du bli en del av teamet som ansvarar för att beställa rätt ämnen(slabs), i rätt tid, för valsning i Borlänge? Där ditt arbete påverkar såväl våran leveransförmåga till slutkund som att möjliggöra ett högre utbyte i våra metallurgier? Då är du varmt välkommen att söka denna tjänst redan idag! Placeringsort Borlänge. Som ämnesbeställare är du en del i ett team som ansvarar för att beställa ämnen (slabs) för valsning och vidareförädling i Borlänge. SSAB:... Visa mer
Vill du bli en del av teamet som ansvarar för att beställa rätt ämnen(slabs), i rätt tid, för valsning i Borlänge? Där ditt arbete påverkar såväl våran leveransförmåga till slutkund som att möjliggöra ett högre utbyte i våra metallurgier? Då är du varmt välkommen att söka denna tjänst redan idag! Placeringsort Borlänge.
Som ämnesbeställare är du en del i ett team som ansvarar för att beställa ämnen (slabs) för valsning och vidareförädling i Borlänge. SSAB:s metallurgier är lokaliserade i Luleå, Oxelösund och Raahe. I det dagliga arbetet, förutom att beställa ämnen, ingår även att följa upp produktionsutfall och bedöma eventuella kvalitetsavvikelser genom en daglig kontakt med våra metallurgier. Då vi ständigt strävar efter att bli bättre är kontinuerligt förbättringsarbete en naturlig del av vardagen.
Arbetstiden är för närvarande kontinuerlig dagtid, men kan på sikt förändras.
Dina kvalifikationer
Som person är du analytisk, noggrann och serviceinriktad. Vidare bör du trivas med att jobba så väl självständigt som i grupp.
För att lyckas i rollen som Ämnesbeställare inom Supply Planning har du god datorvana och tidigare erfarenhet av att arbeta i Excel.
Då vårt koncernspråk är engelska är det ett krav att du känner dig bekväm i både engelska och svenska i såväl tal som skrift.
Högskoleutbildning och/eller erfarenhet från liknande tjänster är meriterande.
Vi erbjuder
En utvecklande roll med många samarbetsytor i ett glatt team.
Sista ansökningsdag
28 november 2021
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Christian Hägglöf, Chef Supply Planning, tfn 0243-715 56
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. www.ssab.com. Följ med oss även i sociala medier: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube. Visa mindre

SSAB - Materialman Filarverkstad

Ansök    Feb 28    SSAB Emea AB    Materialplanerare
Vi söker nu en materialman med ett stort engagemang och teknikintresse som vill vara med och skapa ett underhåll i världsklass. Som materialman på Filarverkstaden arbetar du med materialhantering för att stödja hög tillgänglighet och utveckling av våra produktionsanläggningar. I dina arbetsuppgifter ingår följande: - Materialhantering för underhåll av produktionsutrustning inom tung industri och dess ingående komponenter. Till exempel växellådor, hasplar,... Visa mer
Vi söker nu en materialman med ett stort engagemang och teknikintresse som vill vara med och skapa ett underhåll i världsklass. Som materialman på Filarverkstaden arbetar du med materialhantering för att stödja hög tillgänglighet och utveckling av våra produktionsanläggningar.
I dina arbetsuppgifter ingår följande:
- Materialhantering för underhåll av produktionsutrustning inom tung industri och dess ingående komponenter. Till exempel växellådor, hasplar, pumpar, rikt verk, valslagringar, värmeväxlare, kopplingar, tätningar med mera.
- Datoranvändning IFS.
- Ritningsläsning.
- Planering och beredning.
- Orderbevakning/orderhantering.
- Systemvård.
- Delta i förbättringsarbeten
- Hantera verksamhetens verktyg på förråd.
Dina kvalifikationer
Du har lämplig teknisk utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande dokumenterad kunskap. Har du lång erfarenhet och har skaffat dig kunskaper från motsvarande arbete inom processindustri är det meriterande.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom ansvarskänsla, initiativförmåga, samarbetsförmåga och flexibilitet. Du har lätt för att kommunicera med personer på olika nivåer och i olika roller, såväl internt inom SSAB som med externa leverantörer.
På SSAB har vi ett grupp organiserat arbetssätt vilket ställer krav på din förmåga att självständigt och i grupp bereda och planera eget arbete. Din initiativförmåga att vara drivande i förbättringsarbete väger tungt.
Du bör vara öppen för ny teknik då vi står inför ett mer digitaliserat underhåll som kommer att kräva en del förändringsarbete med både människa och teknik.
Vi erbjuder
Ett varierande arbete med goda utvecklingsmöjligheter i en bra arbetsmiljö.
Sista ansökningsdag
28 mars 2022
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Stephan Hebert, Chef sektion Filarverkstad, tfn +46 243-724 25
Facklig information lämnas av IF Metall som nås via vår växel på tfn 0243-700 00.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Visa mindre