Lediga jobb som Lagerplanerare i Borlänge

Se lediga jobb som Lagerplanerare i Borlänge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borlänge som finns hos arbetsgivaren.

Material Coordinator / Stockkeper (61014)

Do you have warehouse experience and wants to be a part of a global company? Are you good at communicating and are a detail-oriented person who also can see the bigger picture? Then we have the position for you! Vestas is looking for a Stockkeeper to our team in Borlänge! Region NCE > SBU NCE Service > Stock Keepers Sweden Vestas North and Central Europe is a sales business unit responsible for the Sales function, Project, Installation and Service of win... Visa mer
Do you have warehouse experience and wants to be a part of a global company? Are you good at communicating and are a detail-oriented person who also can see the bigger picture? Then we have the position for you! Vestas is looking for a Stockkeeper to our team in Borlänge!


Region NCE > SBU NCE Service > Stock Keepers Sweden
Vestas North and Central Europe is a sales business unit responsible for the Sales function, Project, Installation and Service of wind farms throughout these regions. We aim to be the No. 1 performing business unit within Vestas, and we aim to make Vestas North and Central Europe the best place to work. Borlänge Warehouse is part of Vestas Service Sweden and the primary responsibility of the warehouse is to store materials and tools to the crews of technicians working in the area.
As a stock keeper you have a central role in focusing on LEAN improvements as well as keeping control of the daily material handling. Moreover, there is a high focus on delivering good service and not least to always prioritize safety and quality.


Responsibilities
Inventories, regular and yearly
Order tools/make replacements, keeping track of calibration of tools and transfer tools/parts in collaboration with the Dispatcher team
Pick Pack Ship (PPS) of materials, tools, and create returns of defect material and surplus material
Adjust and optimize Fill-up for workcenters (Van Stock) as well as move material between workcenters within the system
Find material that do not show up within the system - investigate material issues
First point of contact for subcontractors
Handle non-conformities and transport damaged deliveries



Qualifications
Computer literate, able to use MS Office and in-house database and workload management systems
SAP MM experience (warehouse transactions) is a merit
Previous experience with warehousing
Fluent in English and Swedish, written and spoken
Drivers licence B in Sweden (unrestricted)



Competencies
A flexible approach
Good communication skills
A structured and independent working approach
A service and customer-oriented mindset
Good problem-solving skills
Furthermore, it is necessary that you are a great collaborator that doesn't mind repetitive and varying workload.



What we offer
We offer an exciting job with great opportunities for professional and personal development in an inspiring, hard-working, and international work environment in the renewable energy sector. We highly value initiative, responsibility and the right balance between creativity and quality in all solutions. You will have good opportunities to build your career in Vestas, when demonstrating aspiration, capacity, and potential.


Additional information
Your primary work location will be Borlänge, Sweden. The working hours are 7:00 - 15:30. With a schedule from Monday to Friday.
You should expect some travel activity, approximately 15 days per year.
If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 05.01.2025. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.
For additional information about the position, please contact: Team leader Begum Demirtas at [email protected] or Recruiter Rebecka Thorell at [email protected]. Visa mindre

Planerare

Om tjänsten Som planerare hos vår kund i Ludvika kommer du att spela en central roll i att optimera deras projektplanering och resurshantering. Du kommer bland annat att ansvara för att koordinera arbetsuppgifter och säkerställa att tidsramar och budgetar hålls. Om du är en strukturerad och social person som gillar att ha kontroll på detaljerna kan detta vara något för dig! Ansvarsområden • Ansvara för planering av lager från början till slut, inklusive f... Visa mer
Om tjänsten
Som planerare hos vår kund i Ludvika kommer du att spela en central roll i att optimera deras projektplanering och resurshantering. Du kommer bland annat att ansvara för att koordinera arbetsuppgifter och säkerställa att tidsramar och budgetar hålls. Om du är en strukturerad och social person som gillar att ha kontroll på detaljerna kan detta vara något för dig!

Ansvarsområden
• Ansvara för planering av lager från början till slut, inklusive försäljning före fakturering och inköpsbegäran till kundfaktura.
• Stödja interna kundserviceförfrågningar, sätta lagerparametrar och lagermål, samt säkerställa adekvat påfyllning av lager genom inköpsorder.
• Ha ett nära samarbete med inköpare.
• Hantering av MRP (Material Resource Planning) och lagerprestanda.

Ort: Ludvika Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid
 

Om dig
Vi söker dig som är noggrann, lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö. Du har erfarenhet av projektplanering och är duktig på att kommunicera effektivt med olika teammedlemmar. Din förmåga att analysera och förbättra processer kommer att vara avgörande för att driva kundens projekt framåt och nå deras mål. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
• Tidigare erfarenhet av att jobba som planerare för bland annat material och personal
• Tidigare erfarenhet från en industri- eller tillverkningsmiljö.
• Flytande engelska & svenska.

Meriterande
• Teknisk utbildningsbakgrund, gärna med vidare utbildning inom materialhantering.

Om oss 
Vi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. 

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Planerare

Ansök    Sep 17    Dala Industrisupport AB    Lagerplanerare
Om tjänsten Som planerare hos vår kund i Ludvika kommer du att spela en central roll i att optimera deras projektplanering och resurshantering. Du kommer bland annat att ansvara för att koordinera arbetsuppgifter och säkerställa att tidsramar och budgetar hålls. Om du är en strukturerad och social person som gillar att ha kontroll på detaljerna kan detta vara något för dig! Ansvarsområden • Ansvara för planering av lager från början till slut, inklusive f... Visa mer
Om tjänsten
Som planerare hos vår kund i Ludvika kommer du att spela en central roll i att optimera deras projektplanering och resurshantering. Du kommer bland annat att ansvara för att koordinera arbetsuppgifter och säkerställa att tidsramar och budgetar hålls. Om du är en strukturerad och social person som gillar att ha kontroll på detaljerna kan detta vara något för dig!

Ansvarsområden
• Ansvara för planering av lager från början till slut, inklusive försäljning före fakturering och inköpsbegäran till kundfaktura.
• Stödja interna kundserviceförfrågningar, sätta lagerparametrar och lagermål, samt säkerställa adekvat påfyllning av lager genom inköpsorder.
• Ha ett nära samarbete med inköpare.
• Hantering av MRP (Material Resource Planning) och lagerprestanda.

Ort: Ludvika Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid
 

Om dig
Vi söker dig som är noggrann, lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö. Du har erfarenhet av projektplanering och är duktig på att kommunicera effektivt med olika teammedlemmar. Din förmåga att analysera och förbättra processer kommer att vara avgörande för att driva kundens projekt framåt och nå deras mål. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
• Tidigare erfarenhet av att jobba som planerare för bland annat material och personal
• Tidigare erfarenhet från en industri- eller tillverkningsmiljö.
• Flytande engelska & svenska.

Meriterande
• Teknisk utbildningsbakgrund, gärna med vidare utbildning inom materialhantering.

Om oss 
Vi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. 

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

SSAB - Lagerstyrare

Ansök    Nov 29    SSAB Emea AB    Lagerplanerare
Customer and Delivery Support söker en lagerstyrare till vårt team i Borlänge. Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du kontrollerar och fyller på våra externa lager. Är du en lagspelare som ser nyfiket på utmaningar och problemlösningar, då kan du vara den vi söker för att komplettera vårt team. Placeringsort Borlänge. I arbetet ingår det att fylla på lager baserat på försäljningshistorik och/eller prognos från kund. Du kommer att ha direktkontakt med s... Visa mer
Customer and Delivery Support söker en lagerstyrare till vårt team i Borlänge. Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du kontrollerar och fyller på våra externa lager. Är du en lagspelare som ser nyfiket på utmaningar och problemlösningar, då kan du vara den vi söker för att komplettera vårt team. Placeringsort Borlänge.
I arbetet ingår det att fylla på lager baserat på försäljningshistorik och/eller prognos från kund. Du kommer att ha direktkontakt med sälj och andra funktioner inom SSAB. I arbetet ingår att följa reservationer och reservationsförändringar, samt att följa upp lagren så att de följer SSABs kriterier och rapporterar om åtgärder behöver vidtas.
Vi arbetar i SSAB SAP, Diwa och Global SAP (CssM).
Vi erbjuder
Ett intressant och utmanande multikulturellt arbete i ett professionellt team som kommer ge dig bra kunskap och erfarenheter genom samarbete med flera gränssnitt inom SSAB.
• En arbetsplats där vi jobbar med framtidens stållösningar.
• Arbetstider som fungerar för ett balanserat arbetsliv och privatliv.
• En plats där du kan fördjupa eller bredda dina kunskaper och utvecklas.
• För dig som tycker om att träna erbjuder vi en fri träningsanläggning samt ett utbud av varierande träningsformer.
• SSABs medarbetarportal där det finns en hel värld av förmåner för olika skeden i livet.
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Medflyttarservice - Rekryteringslots Dalarna, www.rekryteringslots.se/medflyttarservice/.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller där erfarenhet från liknande arbete kan anses som motsvarande.
Du är en trygg person som vågar tänka nytt och söker nya utmaningar att ta dig an, du tar initiativ och driver dina uppgifter i mål.
För att lyckas i rollen som lagerstyrare är du en god och van administratör som är ordningsam, strukturerad samt kan arbeta självständigt och samtidigt inspireras av att arbeta i team. Rollen kräver att du har en god kommunikations- och anpassningsförmåga gentemot olika individer och kulturer. Du är lyhörd med stor ansvarskänsla och duktig på att förmedla information i en internationell organisation, såväl muntligt som skriftligt. Att behärska engelska flytande är därmed ett krav.
Du trivs med att jobba i en miljö där det tidvis är högt tempo och du drivs och motiveras av att arbeta med problemlösning. Du har mycket god datavana och kunskap i Officepaketet. Har du erfarenhet av att arbeta i SAP är det meriterande.
Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan.
Om du har några frågor eller funderingar, hör av dig till
Malin Hansson, chef Customer & Delivery support, tfn 0243-70915.
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00.
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. www.ssab.com. Följ med oss även i sociala medier: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare lager/logistik till ICA Sverige Borlänge

Ansök    Sep 17    ICA Sverige AB    Lagerplanerare
Brinner du för att utveckla, optimera och förbättra processer? Vi söker dig med erfarenhet inom verksamhetsutveckling, processledning eller projektledning för att leda arbetet med att utveckla och förbättra processer kopplade till lager och logistik! Om jobbet som processledare DE Borlänge är ett av ICAs fem lager och förser ca 70% av landets yta med varor, från Askersund till Riksgränsen. Som processledare är ditt huvudsakliga uppdrag att leda och stötta... Visa mer
Brinner du för att utveckla, optimera och förbättra processer? Vi söker dig med erfarenhet inom verksamhetsutveckling, processledning eller projektledning för att leda arbetet med att utveckla och förbättra processer kopplade till lager och logistik!
Om jobbet som processledare
DE Borlänge är ett av ICAs fem lager och förser ca 70% av landets yta med varor, från Askersund till Riksgränsen. Som processledare är ditt huvudsakliga uppdrag att leda och stötta verksamhetens kärnprocesser kopplat till lager och logistik. Du arbetar med kunden i fokus men med hänsyn till verksamhetens kvalitet, effektivitet och lagkrav. Du har en mycket viktig roll och får vara med och både utmana och utveckla arbetssätt och processer för att ta logistik- och lagerverksamheten till nästa nivå. Till dina ansvarsområden hör att stötta den lokala organisationen med att ta fram och följa upp relevanta nyckeltal i syfte att kunna mäta processarbetet. Vidare driver du olika typer av projekt och ansvarar även för att facilitera workshops och utbildningar för att förankra och skapa samsyn kring olika initiativ kopplat till processarbetet.
I din roll leder och stöttar du både chefer och medarbetare i förändring och utveckling av verksamheten, processer och metoder. Du blir även en viktig länk, representant och nyckelperson för både lokala och centrala initiativ. Du utgör även stöd gentemot den lokala ledningsgruppen.
Som processledare tillhör du avdelningen verksamhetsstöd bestående av fem medarbetare. Vår gemensamma uppgift är att driva förbättrings- och utvecklingsarbete inom områdena kärnprocesser, arbetsmiljö, teknik och fastighet samt digitala arbetssätt. Vi jobbar tätt med ledningsgrupp, chefer och andra lagerenheter för att vara ett stöd för alla delar av verksamheten och driva den framåt.
Är du den vi söker?
För den här rollen söker vi dig med erfarenhet inom process- eller verksamhetsutveckling. Har du högskoleutbildning inom motsvarande område eller exempelvis projektledning är det önskvärt men inget krav. Du som söker har grundläggande förståelse för lean eller andra motsvarande metodiker samt erfarenhet av projekt- och förändringsledning och att arbeta datadrivet och agilt. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av något analysverktyg.
I rollen krävs att du är duktig på att utveckla och coacha andra för att främja lärande och utveckling. Du är lösningsorienterad och duktig på att upptäcka och uppmärksamma förbättringar och initiativ. Du är skicklig att dokumentera, kommunicera samt att skapa engagemang i organisationen kopplat till förändringsarbetet. Som processledare har du många kontaktytor och vi söker därför dig som är relationsskapande och samarbetsinriktad.
Därför ska du välja ICA
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också rätt bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen.
Läs mer om livet på ICA här.
https://karriar.icagruppen.se/se/sv#!/livet-pa-ica
Vad händer nu?
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten eller processen kan du kontakta ansvariga rekryterare Emma Wass på [email protected] eller per telefon på 076 531 46 02 rekryterande chef, Marcus Alm på [email protected] eller per telefon på 072 220 07 16.
Sista ansökansdag är 3/10. Vi tillämpar ett löpande urvalet vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas även innan sista ansökningsdag.
ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser. Om roller kräver det så behöver du genomgå tester, bakgrundskontroller och drogtestning innan anställning.
Läs mer om hur det är att jobba på ICA.
https://karriar.icagruppen.se/se/sv Visa mindre

SSAB - Contract manager Warehousing

Ansök    Jul 1    SSAB Emea AB    Lagerplanerare
Drivs du av att utvecklas och ser positivt på utmaningar? Vill du utvecklas tillsammans med SSAB på resan från ledande tillverkning av högkvalitativa stål till att kombinera det med resan mot att bli världens första fossilfria ståltillverkare? Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst där du kommer att ha mycket kontakt med externa leverantörer både inom Sverige och i övriga Europa. Placeringsort Borlänge. För att uppfylla kundernas krav gällande led... Visa mer
Drivs du av att utvecklas och ser positivt på utmaningar? Vill du utvecklas tillsammans med SSAB på resan från ledande tillverkning av högkvalitativa stål till att kombinera det med resan mot att bli världens första fossilfria ståltillverkare? Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst där du kommer att ha mycket kontakt med externa leverantörer både inom Sverige och i övriga Europa. Placeringsort Borlänge.
För att uppfylla kundernas krav gällande ledtider, produktutbud och leveranssäkerhet köper SSAB Europe lagringstjänster hos externa leverantörer runt om i Europa.
I din roll som kontraktsansvarig för lager kommer du ansvara för att starta upp nya lagerlösningar, följa upp befintliga lagerhållare och vara spindeln i nätet för flödet via våra externa lager. Du är ansvarig för att förhandla kontrakten och se till att befintliga kontrakt hålls uppdaterade.
Du kommer även att vara ansvarig för att inventeringen i lagren görs årligen, både fysiskt och systemmässigt. Detta innebär en del resande både inom Sverige och till lagren i Europa.
Dina kvalifikationer
Vi söker en person som är flexibel, strukturerad, har ett driv att agera självständigt och med stor social kompetens. Rollen kräver att du har en god kommunikationsförmåga och är service minded. Du är lyhörd med stor ansvarskänsla och duktig på att förmedla information i en internationell organisation, såväl muntligt som skriftligt både på engelska och svenska.
Du bör vara en van förhandlare och ha erfarenhet av inköpsarbete.
God datavana och akademisk bakgrund förutsätts. Vi värderar även dina personliga egenskaper högt.
Vi erbjuder
Ett intressant, utmanande och utvecklande arbete i ett professionellt team på en avdelning under ständig utveckling på resan att revolutionera stålindustrin till att bli fossilfri.
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Medflyttarservice - Rekryteringslots Dalarna
Sista ansökningsdag
14 augusti 2022
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Malin Fredriksson, avdelningschef Logistics Business Unit Sverige, tfn 0243-724 73.
På grund av semestertider så kan frågor om tjänsten besvaras först efter den 8 augusti
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00.
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Visa mindre

Team Manager

Ansök    Jul 6    Instabox Group AB    Lagerplanerare
Om rollen som Team Manager: Du kommer i rollen som Team Manager i Borllänge arbeta nära och rapportera till Borlänges Site Manager. I rollen kommer du att ha personalansvar vilket innebär att du kommer att ha medarbetarsamtal samt uppföljning av allt från KPI:er, frånvaro till att ansvara över att se över och effektivisera våra processer ute i vår terminal. Du kommer att arbeta strategiskt men även väldigt operativt för att få terminalen att fungera. I den... Visa mer
Om rollen som Team Manager:
Du kommer i rollen som Team Manager i Borllänge arbeta nära och rapportera till Borlänges Site Manager. I rollen kommer du att ha personalansvar vilket innebär att du kommer att ha medarbetarsamtal samt uppföljning av allt från KPI:er, frånvaro till att ansvara över att se över och effektivisera våra processer ute i vår terminal. Du kommer att arbeta strategiskt men även väldigt operativt för att få terminalen att fungera. I denna roll kommer du att ha fokus på våra Drivers som varje dag levererar våra paket

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

Personalansvar samt kompetensutveckling och medarbetarsamtal

Schemaläggning och bemanningsplanering

Säkerställa så att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell

Kontinuerligt följa upp, utvärdera och förbättra processer och kvalitet.

Stöd till övriga funktioner som verksamheten kräver

Om dig:
Vi tror att du som Team Manager är en naturlig problemlösare som sporras av utmaningar och har förmågan att motivera teamet omkring dig och är ett föredöme för både övriga ledare och medarbetare. Du är även en god kommunikatör med förmåga att ta beslut och skapa klarhet och struktur i en rörlig organisation.

Tidigare erfarenhet av ledande roll, Arbetsledare, Personalansvar

Du har förståelse för att plötsliga avvikelser i arbetet kan förekomma, därför lägger vi stort värde vid flexibilitet och en förmåga att prioritera och prestera i en snabbrörlig miljö.

Flytande i svenska och engelska, både muntligt och i skrift.

B-Körkort

Erfarenhet från en logistikmiljö är meriterande

Övrigt
Som en del av vårt arbete med att skapa en trygg arbetsplats genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Resultatet är offentliga handlingar som hanteras konfidentiellt.

Välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Förrådsmedarbetare med administrativt ansvar

Tillsammans har vi under fem års tid byggt upp vårt fina företag från grunden. Vår utvecklingsresa startade hösten 2016 och med stort hjärta och hårt arbete kan vi idag stolt erbjuda alla samarbetspartners högsta kvalité och heltäckande kompetenser inom alla våra affärsområden. Vi är Dalarnas nya moderna HR-partner och vi verkar i hela vårt vackra län. Hos oss på HR Dalarna brinner vi oerhört mycket för regionens företag och dess utveckling - för oss är ... Visa mer
Tillsammans har vi under fem års tid byggt upp vårt fina företag från grunden. Vår utvecklingsresa startade hösten 2016 och med stort hjärta och hårt arbete kan vi idag stolt erbjuda alla samarbetspartners högsta kvalité och heltäckande kompetenser inom alla våra affärsområden.

Vi är Dalarnas nya moderna HR-partner och vi verkar i hela vårt vackra län. Hos oss på HR Dalarna brinner vi oerhört mycket för regionens företag och dess utveckling - för oss är varje samarbete unikt och något vi lägger ner vår själ i. Vi vill helt enkelt skapa förutsättningar för regionens företag och organisationer att växa, utvecklas och nå sina mål.

Nu lyfter vi blicken, tar nästa steg och påbörjar skapandet av den framtida historien för HR Dalarna. Vi kommer alltid att vara företaget som går vår egen väg och vi gör det tillsammans med våra fina samarbetspartners. Hos oss är sunda värderingar oerhört viktiga och något vi själva aldrig kommer tumma på. Vi är ytterst noggranna och målmedvetna när det handlar om marknadsföring av vårt fina varumärke.

Vi på HR Dalarna är auktoriserade inom våra affärsområden bemanning, rekrytering samt omställning. Känner du att vårt företag, det vi står för och den här tjänsten passar dig? Då tycker vi att du att du ska höra av dig till oss.

Vi på HR Dalarna växer tillsammans med våra samarbetspartners. Till en av våra partners i Borlänge söker vi just nu en Förrådsmedarbetare med administrativt ansvar. Då företagets kompetenser är efterfrågade behöver vi förstärka med nya medarbetare till deras team. Den här spännande tjänsten erbjuder en varationsrik och rolig vardag. Verkar det intressant så hoppas vi att du hör av dig till oss...
 
OM TJÄNSTEN
Som lokal Förrådsadministratör skall du på ett säkert, effektivt, kvalitets- och kostnadsmedvetet sätt handha materialförsörjningen på orten. Ansvara för lokalt reservdelsförråd och kommunicera med vår centrala materialadministration och inköp. Vara serviceinriktad och hålla god kommunikation med Verkstadschef och Beredare för optimal materialplanering.
 
Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:

• Lokal förrådshantering såväl fysiskt som systemmässigt (IFS)
• Beställning av gods, hjul och transporter, lossning och lastning samt inventering
• Uppmärkning av lagerplats för eget samt kund ägt material
• Beställa frakt och packa material som ska skickas
• Kontrollera att kemiska artiklar som ämnas köpas in följer vårt regelverk
• Lokala inköp av ej förrådsfört material (artikelnummer)
• Arbeta aktivt med materialförsörjning
• Vara kundkontakt vid materialfrågor
• Ansvarar för lokal sophantering och skrothantering
• Samarbeta med Verkstadschef, Beredare, Reparatörer och Lagledare 

Tjänsten kräver truck och lastmaskinsbehörighet
 
 I vår verksamhet är ständiga förbättringar och en bra arbetsmiljö A och O. Vårt arbete består av att hjälpa våra kunder med service, underhåll, felsökning och reparationer av deras maskiner. Vi är en liten arbetsgrupp som trivs bra ihop. Tjänsten innebär en perfekt mix av både samarbete och självständigt arbete.
 
DIN PROFIL
Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss. För att lyckas i tjänsten så ser vi gärna att du är självgående, initiativtagande och ordningssam. Du har en god förmåga att lösa problem och kan ta egna beslut. Önskvärt är erfarenheter av gods/lagerhantering. Vi tror att du är systemkunnig samt tidigare har arbetat i någon form av ordersystem så du på ett bra sätt kan komma in i våra system och lära dig snabbt. Du har B-körkort. Svenska och engelska i tal och skrift är önskvärt.
 
ÖVRIGT
Tjänsten är placerad i Borlänge och inleds med en anställning hos HR Dalarna med målet att du senare ska övergå till en tillsvidare anställning hos vår samarbetspartner. Tjänsten kan innebära både dagtid och skiftarbete. Varmt välkommen att söka tjänsten hos oss. Ansökningar behandlas löpande. 

 


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre