Lediga jobb som Affärsområdeschef i Borlänge

Se lediga jobb som Affärsområdeschef i Borlänge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borlänge som finns hos arbetsgivaren.

Distriktschef till Gävle-Dala

Om företaget På Cramo strävar vi efter att alltid ligga i framkant med samhällsutvecklingen. Vi bidrar inte bara till våra kunders framgång utan till samhället i stort. Nyckeln till vår framgång är våra fantastiska medarbetare som har en positiv ”allt är möjligt”-attityd. För oss är det viktigt att arbeta för en mer inkluderande arbetsplats där alla våra medarbetare får möjlighet att uppnå sin fulla potential. Är du en kundorienterad ledare med ett starkt... Visa mer
Om företaget
På Cramo strävar vi efter att alltid ligga i framkant med samhällsutvecklingen. Vi bidrar inte bara till våra kunders framgång utan till samhället i stort. Nyckeln till vår framgång är våra fantastiska medarbetare som har en positiv ”allt är möjligt”-attityd. För oss är det viktigt att arbeta för en mer inkluderande arbetsplats där alla våra medarbetare får möjlighet att uppnå sin fulla potential.

Är du en kundorienterad ledare med ett starkt affärsmannaskap? Motiveras du av att se både affären och dina medarbetare växa? Vi söker nu en distriktschef med ansvar för vårt distrikt Gävle-Dala!

Dina arbetsuppgifter
Som distriktschef ansvarar du för område Gävle-Dala som i nuläget består av åtta depåer belägna i Sälen, Mora, Gävle, Falun, Borlänge, Hedemora och Avesta. I rollen ansvarar du för distriktets affärer, budget och resultat. Tillsammans med depåchefer och den lokala försäljningsorganisationen arbetar du med att utveckla affären för att stärka Cramo på den lokala marknaden.

Distriktschefsrollen innefattar personalansvar för samtliga depåchefer i distriktet och du rapporterar direkt till Regionchef för norra Sverige. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du är synlig i organisationen vilket innebär att du besöker samtliga depåer regelbundet.

Lämplig placering är på någon av orterna inom distriktet.

Din profil
Vi söker en erfaren ledare som är van att leda och utveckla verksamheter, andra ledare och team, gärna från branschnära eller liknande verksamhet. Du behöver ha en god ekonomisk förståelse och erfarenhet av att följa upp budget, resultat och nyckeltal. Du är en van användare av systemstöd och har goda kunskaper i office paketet. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknad eller försäljning ser vi detta som meriterande.

Som ledare är du engagerad och positiv med ett tydligt och coachande ledarskap som skapar förtroende i organisationen. Du är relationsorienterad, engagerad och kommunikativ och har en förmåga att motivera och få med dig dina medarbetare. Du är lyhörd mot dina kunder och skapar förutsättningar för dina medarbetare att hitta kreativa lösningar som möter våra kunders behov.

För rollen krävs ett affärsmässigt tänk och en förmåga att se helheten i verksamheten. Du bryter ner vår vision till tydliga mål och förmedla riktningen till dina medarbetare samt följer upp och leder teamet framåt.

Vi erbjuder dig:
Cramo erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och anställnings- och personalförmåner. Dessutom värnar vi om våra medarbetares hälsa och välmående, och erbjuder en arbetsmiljö, där alla ska trivas och känna sig uppskattade.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Cramo med Clockwork Rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 23 februari 2025. Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Södergren på 0733-51 27 69.

För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt. Visa mindre

Affärsområdeschef Vattentjänster

Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag. Vi är Borlängebornas energibolag och en viktig spelare i samhällsutvecklingen. Med kompetens och engagemang bidrar vi till samhällsnytta och ett mer hållbart samhälle. Vi tillhandahåller produkter och tjänster inom energi, vatten, återvinning, stadsnät och stadsmiljö. Med vår vision Hållbarhet i varje tanke och handling som drivkraft arbetar vi aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ... Visa mer
Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag.
Vi är Borlängebornas energibolag och en viktig spelare i samhällsutvecklingen. Med kompetens och engagemang bidrar vi till samhällsnytta och ett mer hållbart samhälle. Vi tillhandahåller produkter och tjänster inom energi, vatten, återvinning, stadsnät och stadsmiljö. Med vår vision Hållbarhet i varje tanke och handling som drivkraft arbetar vi aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge, både på egen hand och tillsammans med andra.

Borlänge Energi söker
Affärsområdeschef Vattentjänster
Är du en tydlig och kommunikativ ledare som ser helheten? Då kan det vara dig vi söker! Tillsammans bygger vi framtiden!

Därför ska du välja Borlänge Energi
Att jobba på Borlänge Energi är i alla avseenden en meningsfull sysselsättning. Vårt uppdrag är att skapa en bekväm och funktionell vardag för Borlängeborna. Våra medarbetare är en stor del i vår framgång och på Borlänge Energi är arbetsmiljön i fokus. Det är ett företag att växa med och där du får möjlighet att utvecklas. Vi erbjuder en trygg arbetsplats med goda anställningsvillkor och förmåner. Våra kärnvärden är respekt, engagemang och hållbarhet.
Här finns mycket att göra – och du kan med rätta säga att du aktivt är med och bidrar till ett mer hållbart samhälle.


Vi erbjuder dig
I rollen som Affärsområdeschef Vattentjänster har du fullt personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för tre ansvarsområden Reningsverket, Projekt & Planering samt Nätunderhåll. Du har tre direktrapporterande enhetschefer under dig och du tillhör Borlänge Energis ledningsgrupp.
I denna nyckelroll kommer du ansvara för att affärsområdet Vattentjänster fungerar som helhet, med fokus på att utveckla och implementera strategiska planer som ligger i linje med koncernens övergripande mål. Ditt ledarskap kommer att vara avgörande för att alla enheter inom affärsområdet proaktivt arbetar tillsammans för att utvecklas i en positiv riktning.
Ansvaret på denna nivå är att övergripande bidra till hela bolagets utveckling och samtidigt skapa goda förutsättningar för enhetscheferna att kunna skapa resultat i sina respektive verksamheter. Ditt arbete kommer präglas av förändringsledning och utveckling.

Vad vi söker hos dig
Vi ser att du antingen har en akademisk utbildning inom relevanta ingenjörs- och/eller ekonomirelaterade områden, eller så har du förvärvat motsvarande djupa och breda kunskaper inom verksamhetsområdet på annat sätt. Du är strategisk, målstyrd och en god kommunikatör. Erfarenhet från energibranschen eller motsvarande relevant bransch/industri ser vi som starkt meriterande.
Vi förutsätter att du är van användare och besitter tekniska kunskaper i verksamhetsnära IT-system samt behärskar engelska och svenska väl i både tal och skrift.
Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och framför allt din ledarerfarenhet. För att lyckas i rollen har Borlänge Energi identifierat dessa egenskaper
förmåga att motivera, coacha och inspirera
förmåga att se helheten och tänka långsiktigt
är utvecklingsinriktad, vågar agera och fatta beslut
skapar delaktighet och kommunicerar på ett tydligt sätt


Affärsområdet kännetecknas av att den är ett naturligt monopol och då är det särskilt viktigt att kunna visa upp en effektiv verksamhet med ständiga förbättringar. Vi, liksom övriga verksamheter inom företaget, är också en del av kommunkoncernen vilket ställer höga krav på god samverkan både inom företaget samt med övriga delar av kommunkoncernen.

Anställningen
Tjänsten som Affärsområdeschef löper tillsvidare på heltid med placeringsort Borlänge. Du rapporterar till VD och deltar i Borlänge Energis ledningsgrupp. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse.
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Rekryteringslots

Mer om Borlänge Energi
Vi är runt 300 anställda och våra enheter är organiserade i affärsområden:
Kraft och värme, Elnät och stadsnät, Vattentjänster, Återvinning och Stadsmiljö där
avfall, biogas, vatten och fjärrvärme utgör fyra hörnpelare i den cirkulära ekonomin. Vi på Borlänge Energi har alla dessa delar - och fler - i vår verksamhet, och de knyts samman av en "hållbar infrastruktur" som gör den cirkulära ekonomin möjlig. För oss i Borlänge är samarbetet med industrin en framgångsfaktor och en annan viktig nyckel är de insatser som varje Borlängebo hjälper oss med i sin vardag.
Våra stödfunktioner består av HR, Verksamhetsutveckling, Marknad och Ekonomi. Gemensamt arbetar vi för att uppnå företagets mål. Genom att gå före, inspirera och skapa förutsättningar kan vi tillsammans med invånare och företag göra insatser för ett mer hållbart Borlänge.

Så här rekryterar vi
I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 10 november.
?Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kan även komma att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. I enlighet med GDPR-lagstiftningen är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten.
Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30
Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63
För att läsa mer om Borlänge Energi besök gärna deras hemsida: Borlänge Energi

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Avdelningschef till Granitor

Ansök    Okt 17    Bravura Sverige AB    Affärsområdeschef
Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Granitor. Om företaget: Granitor Electro AB är ett av nordens ledande elteknikföretag och ett av de sn... Visa mer
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Granitor.

Om företaget:

Granitor Electro AB är ett av nordens ledande elteknikföretag och ett av de snabbast växande och har idag över 2500 medarbetare. De erbjuder tjänster inom elektrisk installation, instrumentation och laddstationer för elfordon, säkerhetsinstallationer och fastighetsautomation. De är dessutom leverantörsoberoende. Sammantaget innebär det att vi kan skräddarsy lösningar utifrån specifika behov – lösningar som håller över tid och tål att utvecklas.

Strategin bygger på en stark lokal närvaro med lönsamma etableringar över hela Sverige och Norge. Verkar inom branscher som husbyggnation, infrastruktur, kärnkraft, stål, petrokemi och gruvdrift.

Här blir du del av ett väletablerat företag med en stark familjär atmosfär, där gemenskap, sammanhållning och trivsel är viktiga värden. Hos Granitor erbjuds du varierande arbetsuppgifter, trygghet och stora möjligheter för professionell utveckling och karriär.

Affärsområdet fastighetsautomation Borlänge är i en expansiv fas. Granitor levererar kompletta system för mer energieffektiv och driftssäker fastighet. Affärsområdet är känt för sitt helhetsansvar för arbeten inom fastighetsautomation genom energikartläggning, energioptimering och överordnade system. De både projekterar, konstruerar och programmerar sina system.

Arbetsuppgifter:

Som avdelningschef har du ansvar för både resultat och personal, där du leder avdelningen inom fastighetsautomation. Du styr ett engagerat team som arbetar projektbaserat och består av projektledare, konstruktörer, serviceledare, programmerare, tekniker och montörer. Avdelningen är verksam i Borlänge och Ludvika, och du kommer regelbundet att vara närvarande på båda orterna. Arbetet sker i en strukturerad miljö med fokus på uppföljning av personal och kontinuerlig verksamhetsgenomgång.

Du ansvarar för kundkontakt och representerar Granitor inom fastighetsautomation, där du hanterar förfrågningar och skapar offerter. Samarbete över funktioner, grupper, specialister och chefer är en viktig del av din vardag. Som avdelningschef rapporterar du till regionchefen och är en del av ledningsgruppen som ansvarar för fastighetsautomation på Granitor.

En tydlig introduktion och målsättningar kommer att ge dig goda förutsättningar att lyckas i rollen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Teknisk utbildning tillsammans med erfarenhet inom branschen
• Erfarenhet av att leda andra med personalansvar
• Erfarenhet av att skapa affärer
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Körkort B

Som avdelningschef har du erfarenhet av affärsutveckling och en stark drivkraft att leverera effektiva lösningar till kunder. Du är en kommunikativ ledare med förmågan att coacha dina medarbetare till att utveckla fungerande arbetssätt och strategier. Med tydlighet och struktur främjar du effektiva processer och skapar goda samarbeten mellan olika funktioner. Du arbetar kontinuerligt med att utveckla personalens kompetens och bidrar aktivt till att höja teamets prestationer och självledarskap.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Borlänge
Lön: Enligt överenskommelse, möjlighet till tjänstebil

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Avdelningschef till Granitor

Ansök    Aug 28    Bravura Sverige AB    Affärsområdeschef
Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Granitor. Om företaget: Granitor Electro AB är ett av nordens ledande elteknikföretag och ett av de sn... Visa mer
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Granitor.

Om företaget:

Granitor Electro AB är ett av nordens ledande elteknikföretag och ett av de snabbast växande och har idag över 2500 medarbetare. De erbjuder tjänster inom elektrisk installation, instrumentation och laddstationer för elfordon, säkerhetsinstallationer och fastighetsautomation. De är dessutom leverantörsoberoende. Sammantaget innebär det att vi kan skräddarsy lösningar utifrån specifika behov – lösningar som håller över tid och tål att utvecklas.

Strategin bygger på en stark lokal närvaro med lönsamma etableringar över hela Sverige och Norge. Verkar inom branscher som husbyggnation, infrastruktur, kärnkraft, stål, petrokemi och gruvdrift.

Här blir du del av ett väletablerat företag med en stark familjär atmosfär, där gemenskap, sammanhållning och trivsel är viktiga värden. Hos Granitor erbjuds du varierande arbetsuppgifter, trygghet och stora möjligheter för professionell utveckling och karriär.

Affärsområdet fastighetsautomation Borlänge är i en expansiv fas. Granitor levererar kompletta system för mer energieffektiv och driftssäker fastighet. Affärsområdet är känt för sitt helhetsansvar för arbeten inom fastighetsautomation genom energikartläggning, energioptimering och överordnade system. De både projekterar, konstruerar och programmerar sina system.

Arbetsuppgifter:

Som avdelningschef har du ansvar för både resultat och personal, där du leder avdelningen inom fastighetsautomation. Du styr ett engagerat team som arbetar projektbaserat och består av projektledare, konstruktörer, serviceledare, programmerare, tekniker och montörer. Avdelningen är verksam i Borlänge och Ludvika, och du kommer regelbundet att vara närvarande på båda orterna. Arbetet sker i en strukturerad miljö med fokus på uppföljning av personal och kontinuerlig verksamhetsgenomgång.

Du ansvarar för kundkontakt och representerar Granitor inom fastighetsautomation, där du hanterar förfrågningar och skapar offerter. Samarbete över funktioner, grupper, specialister och chefer är en viktig del av din vardag. Som avdelningschef rapporterar du till regionchefen och är en del av ledningsgruppen som ansvarar för fastighetsautomation på Granitor.

En tydlig introduktion och målsättningar kommer att ge dig goda förutsättningar att lyckas i rollen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Teknisk utbildning tillsammans med erfarenhet inom branschen
• Erfarenhet av att leda andra med personalansvar
• Erfarenhet av att skapa affärer
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Körkort B

Som avdelningschef har du erfarenhet av affärsutveckling och en stark drivkraft att leverera effektiva lösningar till kunder. Du är en kommunikativ ledare med förmågan att coacha dina medarbetare till att utveckla fungerande arbetssätt och strategier. Med tydlighet och struktur främjar du effektiva processer och skapar goda samarbeten mellan olika funktioner. Du arbetar kontinuerligt med att utveckla personalens kompetens och bidrar aktivt till att höja teamets prestationer och självledarskap.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Borlänge
Lön: Enligt överenskommelse, möjlighet till tjänstebil

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Chef till Avdelningen Flytt hos Montrab Mellersta AB

Montrab grundades 2010 med visionen om att bygga Sveriges främsta och bästa servicebolag inom flytt, städ, montering och förråd. Idag är vi väletablerade på marknaden med tusentals nöjda kunder över hela landet. Montrab har ca 80 medarbetare med kontor i Falun, Borlänge, Leksand, Västerås, Sundsvall och Gävle. Idén bakom Montrab som arbetsplats är och har alltid varit schysta villkor och trygga anställningar. Det gör att vi kan behålla kompetent personal... Visa mer
Montrab grundades 2010 med visionen om att bygga Sveriges främsta och bästa servicebolag inom flytt, städ, montering och förråd.

Idag är vi väletablerade på marknaden med tusentals nöjda kunder över hela landet. Montrab har ca 80 medarbetare med kontor i Falun, Borlänge, Leksand, Västerås, Sundsvall och Gävle.

Idén bakom Montrab som arbetsplats är och har alltid varit schysta villkor och trygga anställningar. Det gör att vi kan behålla kompetent personal, leverera våra tjänster med högsta kvalitet och hela tiden jobba aktivt för att överträffa våra kunders förväntningar.

Vi har ett stort engagemang i utvecklingen mot ett ekologiskt, socialt och ekonomiskt hållbart samhälle. Vi bedriver ett aktivt miljöarbete, bland annat genom att nyttja den senaste tekniska utvecklingen för att minska miljöpåverkan inom samtliga våra verksamhetsområden.

Arbetet består bland annat i att vi investerar i miljöbilar, städar med biologiskt nedbrytbara rengöringsmedel och energieffektiviserar våra lokaler. Verksamheten är certifierad enligt standarden FR2000.

Vi söker en Avdelningschef för Flytt till Montrab Mellersta AB i Borlänge.

Tjänsten

Som Avdelningschef kommer du tillsammans med teamet samt på egen hand att driva arbetet på avdelningen som arbetar med flytt. Arbetsinnehållet innefattar allt från att uppdraget kommer från säljavdelningen, planering av arbetet till fakturering efter slutfört arbete.

Du ansvarar för att vårt duktiga team utför sitt arbete med kvalitet på utsatt tid till våra kunder. En stor del av innehållet i tjänsten innebär att planera och fördela arbetet, men också att åka på kundbesök för att se omfattning på uppdraget, fördela arbetsuppgifter, svara i växeln samt svara på uppdrag som pågår och slutföra uppdraget genom att fakturera. Rollen har budget-, resultat- och personalansvar, den innebär också att arbeta med rekrytering och verksamhetsutveckling.

Tjänsten är heltid, dagtid med placeringsort Borlänge. Start så snart som möjligt.

Kvalifikationer

Vi tänker att du har arbetslivserfarenhet av att planera, belägga personal och fördela arbetsuppgifter. Vi önskar också någon form av chefs- och ledarskap, gärna från transport, industri eller liknande. Du kanske arbetat som t.ex. transportledare eller koordinator. Svenska i tal och skrift. B-körkort.

Personlighet

För att lyckas i rollen som Avdelningschef hos oss är det viktigt att gilla planering. Du behöver vara lösningsorienterad och ha hög disciplin samtidigt som du ibland behöver vara snabb och fokuserad. Du lever upp lite extra när du får arbeta med flera saker samtidigt och effektivt. Du sätter stort värde på personal och gillar att ge service till kunder. Du har stort ledarskapsfokus och tycker om att engagera för att nå gemensamma mål. Vi lägger stor vikt vid din personlighet då vi är ett härligt team!

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Lundin & Boström och du ansöker via deras hemsida www.lundinbostrom.se
Vi hanterar oftast ansökningarna löpande så ansök så snart som möjligt!

Läs gärna mer om oss på https://montrab.se

Kontakta vår rekryteringskonsult Maria Lindström vid frågor,
070-510 12 50, [email protected] Visa mindre

Avdelningschef för Flytt och Montering till Montrab Mellersta AB

Montrab grundades 2010 med visionen om att bygga Sveriges främsta och bästa servicebolag inom flytt, städ, montering och förråd. Idag är vi väletablerade på marknaden med tusentals nöjda kunder över hela landet. Montrab har ca 80 medarbetare med kontor i Falun, Borlänge, Leksand, Västerås, Sundsvall och Gävle. Idén bakom Montrab som arbetsplats är och har alltid varit schysta villkor och trygga anställningar. Det gör att vi kan behålla kompetent personal... Visa mer
Montrab grundades 2010 med visionen om att bygga Sveriges främsta och bästa servicebolag inom flytt, städ, montering och förråd.

Idag är vi väletablerade på marknaden med tusentals nöjda kunder över hela landet. Montrab har ca 80 medarbetare med kontor i Falun, Borlänge, Leksand, Västerås, Sundsvall och Gävle.

Idén bakom Montrab som arbetsplats är och har alltid varit schysta villkor och trygga anställningar. Det gör att vi kan behålla kompetent personal, leverera våra tjänster med högsta kvalitet och hela tiden jobba aktivt för att överträffa våra kunders förväntningar.

Vi har ett stort engagemang i utvecklingen mot ett ekologiskt, socialt och ekonomiskt hållbart samhälle. Vi bedriver ett aktivt miljöarbete, bland annat genom att nyttja den senaste tekniska utvecklingen för att minska miljöpåverkan inom samtliga våra verksamhetsområden.

Arbetet består bland annat i att vi investerar i miljöbilar, städar med biologiskt nedbrytbara rengöringsmedel och energieffektiviserar våra lokaler. Verksamheten är certifierad enligt standarden FR2000.

Vi söker en Avdelningschef för Flytt och montering till Montrab Mellersta AB i Borlänge.

Tjänsten

Som Avdelningschef kommer du tillsammans med teamet samt på egen hand att driva arbetet på avdelningen som arbetar med flytt och montering. Arbetsinnehållet innefattar allt från att uppdraget kommer från säljavdelningen till fakturering efter slutfört arbete.

Du ansvarar för att vårt duktiga team utför sitt arbete med kvalitet på utsatt tid till våra kunder. Det innebär att planera arbete, åka på kundbesök för att se omfattning på uppdraget, fördela arbetsuppgifter och slutföra uppdraget genom att fakturera. Rollen har budget-, resultat- och personalansvar. Rollen innebär också att arbeta med rekrytering och verksamhetsutveckling.

Tjänsten är heltid, dagtid med placeringsort Borlänge. Start så snart som möjligt.

Kvalifikationer

Vi tänker att du har arbetslivserfarenhet av chefs- och ledarskap, gärna från transport, industri eller liknande. Du behöver också ha erfarenhet av resultatansvar och känsla för lönsamhet. Det är meriterande om du har någon erfarenhet av beläggningsansvar.
Svenska i tal och skrift. B-körkort.

Personlighet

För att lyckas i rollen som Avdelningschef hos oss är det viktigt att vara duktig på planering. Du behöver vara lösningsorienterad och ha hög disciplin samtidigt som du ibland behöver vara snabb och fokuserad. Du sätter stort värde på personal och gillar att ge service till kunder. Du har stort ledarskapsfokus och tycker om att engagera för att nå gemensamma mål. Vi lägger stor vikt vid din personlighet då vi är ett härligt team!

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Lundin & Boström och du ansöker via deras hemsida www.lundinbostrom.se
Vi hanterar oftast ansökningarna löpande så ansök så snart som möjligt!

Läs gärna mer om oss på https://montrab.se

Kontakta vår rekryteringskonsult Maria Lindström vid frågor,
070-510 12 50, [email protected] Visa mindre

Interim Platschef till vår kund i Borlänge

Lundin & Boström jobbar med rekrytering, uthyrning av resurskonsulter och HR-projekt åt företag i olika branscher. Lundin & Boströms kärnvärden är Närhet, Engagemang och Kvalitet. De beskriver vad vi står för och hur vi jobbar. Vi är en expanderande arbetsgivare som värnar om nära relationer med såväl våra medarbetare som våra kunder. Vår huvudsakliga marknad är Dalarna med omnejd, men vi genomför även uppdrag på andra platser i landet och världen. Vi p... Visa mer
Lundin & Boström jobbar med rekrytering, uthyrning av resurskonsulter och HR-projekt åt företag i olika branscher. Lundin & Boströms kärnvärden är Närhet, Engagemang och Kvalitet. De beskriver vad vi står för och hur vi jobbar. Vi är en expanderande arbetsgivare som värnar om nära relationer med såväl våra medarbetare som våra kunder. Vår huvudsakliga marknad är Dalarna med omnejd, men vi genomför även uppdrag på andra platser i landet och världen.

Vi på Lundin & Boström söker nu en interim Platschef till ett företag i Borlänge. Företaget har närvaro på många olika platser i landet.

Nödvändig teknisk kunskap finns så vi söker en trygg ledare som är engagerad, modig och samarbetsinriktad med tydlig kommunikation.

Tjänsten som platschef är ett uppdrag med start omgående. Endast du som är tillgänglig inom någon vecka är aktuell för uppdraget.
Du kommer bli anställd av Lundin & Boström alternativt har du ett eget företag och går in som underkonsult och uthyrd till vår kund. Vi ser en inhyrningsperiod på 3-6 månader som sedan kan bli förlängd eller övergå till anställning hos kund.

Som ledare vet du hur du skapar motivation och delaktighet och du kan driva en verksamhet på ett bra sätt. I ditt ledarskap får du andra att trivas, växa och utvecklas.

Du har flera års erfarenhet i ledande befattning för både kollektiv personal och tjänstemän. Gärna erfarenhet från någon organisation inom teknik, produktion, lager eller logistik.

Varmt välkommen med din ansökan!

Du söker tjänsten på www.lundinbostrom.se Om du blir aktuell för tjänsten så får du veta mer om vilket företag det gäller.

Vill du veta mera så kontakta gärna Per Männikkö 070-592 90 80 eller [email protected], alternativt Maria Lindström, 070-510 12 50, [email protected] Visa mindre

Engagerad områdeschef till Dalarna

Ansök    Mar 5    Enrival AB    Affärsområdeschef
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör ti... Visa mer
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. Vi har stort fokus på resultat och kvalitet och att arbeta tillsammans. Vi vill nu förstärka vårt fantastiska team i Dalarna med en trygg och entusiasmerande ledare i rollen som:

Engagerad Områdeschef Dalarna

Vi på EnRival brinner för att hjälpa människor att växa, finna sysselsättning i form av arbete eller studier som leder till arbete. Kärnverksamheten är utan tvekan matchning av arbetssökande, men vi jobbar också med flera andra projekt inom rekrytering och omställning.

EnRival fortsätter växa i hög fart och vi behöver nu förstärka med en driven ledare som skall ansvara för Dalarna.

I rollen som Områdeschef kommer du ansvara fullt ut för såväl ekonomi, etablering, kvalitet, resultat, personal och övrig operativ verksamhet i ditt område. Du har budgetansvar för hela området och leder den operativa verksamheten tillsammans med dina handledare. Du har ett tätt samarbete med övriga Områdeschefer och våra operativa ledare.

För att lyckas i denna spännande befattning bör du vara trygg i rollen som ledare och van att driva verksamhet tillsammans med dina kollegor och du rapporterar direkt till vår operativa chef.

Vi ser positivt på sökande som har eller är:

• Erfarenheter och förståelse av ekonomiskt arbete och ekonomisk uppföljning.
• Utåtriktad och nätverkande i syfte att skapa möjligheter för att ditt område ska växa.
• Lätt för teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Erfarenhet av praktiskt ledarskap
• En väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• God digital kompetens avseende videomöten samt hanterar Excel bra.
• Erfarenhet av arbete med Arbetsmarknadspolitiska projekt är meriterande men ej krav.

Vi söker dig som har en stark vilja och drivkraft att göra ditt team framgångsrikt, samtidigt som ni bidrar till företagets totala mål.

Du behöver även vara beredd på att kavla upp ärmarna och ta i när det väl gäller, då denna roll innebär ett stort ansvar och ibland innebär mycket arbete och långa dagar.

Tjänsten är på heltid och lön enligt kollektivavtal. Dessutom finns rörliga ersättningsdelar kopplat till områdets budget.

Intresserad?

Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”.
Vi emotser din ansökan snarast, då vi tillämpar löpande urval, dock senast 2024-03-22.

Tillträde enligt överenskommelse, intervjuer kommer ske löpande.

Mer information och ansökan

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta operativ chef Menaida Hasanovic via epost: [email protected] Visa mindre

Distriktschef till Dalarna

Ansök    Jan 16    2Complete AB    Affärsområdeschef
Nu söker vi dig som vill vara med och driva ett framgångsrikt team med servicetekniker i Dalarna, Gävle och Västerås. Det är en kombinerad roll där du har kundkontakt, sköter serviceavtal och har fullt personalansvar för teknikerna i området. Du blir en del av ett spännande företag som är stabila inom hissbranschen. Vad erbjuder vi? Du blir en del av ett team med tretton andra distriktschefer där ni tillsammans arbetar för att utveckla företaget framåt. D... Visa mer
Nu söker vi dig som vill vara med och driva ett framgångsrikt team med servicetekniker i Dalarna, Gävle och Västerås. Det är en kombinerad roll där du har kundkontakt, sköter serviceavtal och har fullt personalansvar för teknikerna i området. Du blir en del av ett spännande företag som är stabila inom hissbranschen.

Vad erbjuder vi?
Du blir en del av ett team med tretton andra distriktschefer där ni tillsammans arbetar för att utveckla företaget framåt. Det finns möjlighet till utveckling i företaget och du kommer tillsammans med din närmsta chef att sätta upp mål för att utveckla avdelningen framåt. Tjänsten innebär mycket frihet under ansvar.

Vem söker vi?
Erfarenhet från en tidigare ledande position inom service, byggbranschen, eftermarknaden eller försäljning av tekniska produkter är en förutsättning för att lyckas i rollen. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbeta mot externa kunder och med försäljning sen tidigare. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet inom teknik-, bygg- eller fastighetsbranschen är det meriterande.

Ditt ledarskap präglas av coaching, uppföljning och engagemang. Rollen kräver att du har hög servicekänsla, klarar av tuffa samtal och har god kommunikativ förmåga. Du är trygg och inger förtroende mot både kunder och medarbetare. Vi söker dig som är hungrig, vågar ta dig ann en utmaning och är driven. Det krävs även att du accepterar de uppsatta regelverk som finns i organisationen. Du är en riktig problemlösare som är strukturerad och som klarar av att ha många bollar i luften.

Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande.

Vad innebär rollen?
Som Distriktschef kommer du ha det operativa ansvaret att förvalta, driva och fortsätta arbetet med att utveckla en lönsam och effektiv eftermarknadsaffär. Detta innebär bland annat att du kommer ha ansvaret för rekrytering och bemanning av personal inom ditt distrikt samt att du kommer leda och ha det övergripande ansvaret för utförande av service och reparationer på hiss- och rulltrappasbeståndet i området.

I detta distrikt arbetar femton mycket skickliga servicetekniker och du kommer ha det direkta personalansvaret för dem. Då serviceteknikerna stöter på många hinder under en arbetsdag kommer det vara ditt ansvar att stötta och coacha dem i allt från hantering av administration till att lösa problem som kan uppstå på fältet.

I rollen kommer du att rapportera direkt till Field Operation Manager. Du förväntas upprätthålla och bearbeta affären framåt med kunder och befintliga serviceavtal i distriktet. Du kommer ha en egen budget för ditt distrikt och arbeta aktivt med merförsäljning och kundvård. Du kommer även ansvara för de lokala affärerna gällande både reparationer och serviceavtal.

2Complete
Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

Om företaget
Mer information om företaget ges vid personlig kontakt. Visa mindre

Engagerad Områdeschef Dalarna

Ansök    Nov 20    Enrival AB    Affärsområdeschef
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör ti... Visa mer
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. Vi har stort fokus på resultat och kvalitet och att arbeta tillsammans. Vi vill nu förstärka vårt fantastiska team i Dalarna med en trygg och entusiasmerande ledare i rollen som:

Engagerad Områdeschef Dalarna

Vi på EnRival brinner för att hjälpa människor att växa, finna sysselsättning i form av arbete eller studier som leder till arbete. Kärnverksamheten är utan tvekan matchning av arbetssökande, men vi jobbar också med flera andra projekt inom rekrytering och omställning.

EnRival fortsätter växa i hög fart och vi behöver nu förstärka med en driven ledare som skall ansvara för Dalarna.

I rollen som Områdeschef kommer du ansvara fullt ut för såväl ekonomi, etablering, kvalitet, resultat, personal och övrig operativ verksamhet i ditt område. Du har budgetansvar för hela området och leder den operativa verksamheten tillsammans med dina handledare. Du har ett tätt samarbete med övriga Områdeschefer och våra operativa ledare.

För att lyckas i denna spännande befattning bör du vara trygg i rollen som ledare och van att driva verksamhet tillsammans med dina kollegor och du rapporterar direkt till vår operativa chef.

Vi ser positivt på sökande som har eller är:

• Erfarenheter och förståelse av ekonomiskt arbete och ekonomisk uppföljning.
• Utåtriktad och nätverkande i syfte att skapa möjligheter för att ditt område ska växa.
• Lätt för teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Erfarenhet av praktiskt ledarskap
• En väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• God digital kompetens avseende videomöten samt hanterar Excel bra.
• Erfarenhet av arbete med Arbetsmarknadspolitiska projekt är meriterande men ej krav.

Vi söker dig som har en stark vilja och drivkraft att göra ditt team framgångsrikt, samtidigt som ni bidrar till företagets totala mål.

Du behöver även vara beredd på att kavla upp ärmarna och ta i när det väl gäller, då denna roll innebär ett stort ansvar och ibland innebär mycket arbete och långa dagar.

Tjänsten är på heltid och lön enligt kollektivavtal. Dessutom finns rörliga ersättningsdelar kopplat till områdets budget.

Intresserad?

Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”.
Vi emotser din ansökan snarast, då vi tillämpar löpande urval, dock senast 2023-12-10.

Tillträde enligt överenskommelse, intervjuer kommer ske löpande.

Mer information och ansökan

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta operativ chef Menaida Hasanovic via epost: [email protected] Visa mindre

Distriktschef till Dalarna

Ansök    Feb 13    2Complete AB    Affärsområdeschef
Nu söker vi dig som vill vara med och driva ett framgångsrikt team med servicetekniker i Dalarna, Gävle och Västerås. Det är en kombinerad roll där du har kundkontakt, sköter serviceavtal och har fullt personalansvar för teknikerna i området. Du blir en del av ett spännande företag som är stabila inom hissbranschen. Vad erbjuder vi? Du blir en del av ett team med tretton andra distriktschefer där ni tillsammans arbetar för att utveckla företaget framåt. D... Visa mer
Nu söker vi dig som vill vara med och driva ett framgångsrikt team med servicetekniker i Dalarna, Gävle och Västerås. Det är en kombinerad roll där du har kundkontakt, sköter serviceavtal och har fullt personalansvar för teknikerna i området. Du blir en del av ett spännande företag som är stabila inom hissbranschen.

Vad erbjuder vi?
Du blir en del av ett team med tretton andra distriktschefer där ni tillsammans arbetar för att utveckla företaget framåt. Det finns möjlighet till utveckling i företaget och du kommer tillsammans med din närmsta chef att sätta upp mål för att utveckla avdelningen framåt. Tjänsten innebär mycket frihet under ansvar.

Vem söker vi?
Erfarenhet från en tidigare ledande position inom service, byggbranschen, eftermarknaden eller försäljning av tekniska produkter är en förutsättning för att lyckas i rollen. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbeta mot externa kunder och med försäljning sen tidigare. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet inom teknik-, bygg- eller fastighetsbranschen är det meriterande.

Ditt ledarskap präglas av coaching, uppföljning och engagemang. Rollen kräver att du har hög servicekänsla, klarar av tuffa samtal och har god kommunikativ förmåga. Du är trygg och inger förtroende mot både kunder och medarbetare. Vi söker dig som är hungrig, vågar ta dig ann en utmaning och är driven. Det krävs även att du accepterar de uppsatta regelverk som finns i organisationen. Du är en riktig problemlösare som är strukturerad och som klarar av att ha många bollar i luften.

Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande.

Vad innebär rollen?
Som Distriktschef kommer du ha det operativa ansvaret att förvalta, driva och fortsätta arbetet med att utveckla en lönsam och effektiv eftermarknadsaffär. Detta innebär bland annat att du kommer ha ansvaret för rekrytering och bemanning av personal inom ditt distrikt samt att du kommer leda och ha det övergripande ansvaret för utförande av service och reparationer på hiss- och rulltrappasbeståndet i området.

I detta distrikt arbetar femton mycket skickliga servicetekniker och du kommer ha det direkta personalansvaret för dem. Då serviceteknikerna stöter på många hinder under en arbetsdag kommer det vara ditt ansvar att stötta och coacha dem i allt från hantering av administration till att lösa problem som kan uppstå på fältet.

I rollen kommer du att rapportera direkt till Field Operation Manager. Du förväntas upprätthålla och bearbeta affären framåt med kunder och befintliga serviceavtal i distriktet. Du kommer ha en egen budget för ditt distrikt och arbeta aktivt med merförsäljning och kundvård. Du kommer även ansvara för de lokala affärerna gällande både reparationer och serviceavtal.

2Complete
Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

Om företaget
Mer information om företaget ges vid personlig kontakt. Visa mindre

Distriktschef till Dalarna

Ansök    Jan 2    2Complete AB    Affärsområdeschef
Nu söker vi dig som vill vara med och driva ett framgångsrikt team med servicetekniker i Dalarna, Gävle och Västerås. Det är en kombinerad roll där du har kundkontakt, sköter serviceavtal och har fullt personalansvar för teknikerna i området. Du blir en del av ett spännande företag som är stabila inom hissbranschen. Vad erbjuder vi? Du blir en del av ett team med tretton andra distriktschefer där ni tillsammans arbetar för att utveckla företaget framåt. D... Visa mer
Nu söker vi dig som vill vara med och driva ett framgångsrikt team med servicetekniker i Dalarna, Gävle och Västerås. Det är en kombinerad roll där du har kundkontakt, sköter serviceavtal och har fullt personalansvar för teknikerna i området. Du blir en del av ett spännande företag som är stabila inom hissbranschen.

Vad erbjuder vi?
Du blir en del av ett team med tretton andra distriktschefer där ni tillsammans arbetar för att utveckla företaget framåt. Det finns möjlighet till utveckling i företaget och du kommer tillsammans med din närmsta chef att sätta upp mål för att utveckla avdelningen framåt. Tjänsten innebär mycket frihet under ansvar.

Vem söker vi?
Erfarenhet från en tidigare ledande position inom service, byggbranschen, eftermarknaden eller försäljning av tekniska produkter är en förutsättning för att lyckas i rollen. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbeta mot externa kunder och med försäljning sen tidigare. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet inom teknik-, bygg- eller fastighetsbranschen är det meriterande.

Ditt ledarskap präglas av coaching, uppföljning och engagemang. Rollen kräver att du har hög servicekänsla, klarar av tuffa samtal och har god kommunikativ förmåga. Du är trygg och inger förtroende mot både kunder och medarbetare. Vi söker dig som är hungrig, vågar ta dig ann en utmaning och är driven. Det krävs även att du accepterar de uppsatta regelverk som finns i organisationen. Du är en riktig problemlösare som är strukturerad och som klarar av att ha många bollar i luften.

Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande.

Vad innebär rollen?
Som Distriktschef kommer du ha det operativa ansvaret att förvalta, driva och fortsätta arbetet med att utveckla en lönsam och effektiv eftermarknadsaffär. Detta innebär bland annat att du kommer ha ansvaret för rekrytering och bemanning av personal inom ditt distrikt samt att du kommer leda och ha det övergripande ansvaret för utförande av service och reparationer på hiss- och rulltrappasbeståndet i området.

I detta distrikt arbetar femton mycket skickliga servicetekniker och du kommer ha det direkta personalansvaret för dem. Då serviceteknikerna stöter på många hinder under en arbetsdag kommer det vara ditt ansvar att stötta och coacha dem i allt från hantering av administration till att lösa problem som kan uppstå på fältet.

I rollen kommer du att rapportera direkt till Field Operation Manager. Du förväntas upprätthålla och bearbeta affären framåt med kunder och befintliga serviceavtal i distriktet. Du kommer ha en egen budget för ditt distrikt och arbeta aktivt med merförsäljning och kundvård. Du kommer även ansvara för de lokala affärerna gällande både reparationer och serviceavtal.

2Complete
Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

Om företaget
Mer information om företaget ges vid personlig kontakt. Visa mindre

Affärsområdeschef till Uniflex (Poolia) i Borlänge

Drivs du av försäljning, affärer och nöjda kunder? Söker du en möjlighet att få starta upp någonting nytt i ett framgångsrikt bolag med stark entreprenörsanda? Då kan detta vara något för dig. Vi söker nu en Affärsområdeschef med placering i Borlänge för uppstart av en ny affärsenhet, där du erbjuds delägarskap för ditt Affärsområde inom Uniflex. Affärsenheten kommer att tillhöra Uniflex Sverige AB och ingå i vår starka internationella börskoncern Pooli... Visa mer
Drivs du av försäljning, affärer och nöjda kunder? Söker du en möjlighet att få starta upp någonting nytt i ett framgångsrikt bolag med stark entreprenörsanda? Då kan detta vara något för dig.

Vi söker nu en Affärsområdeschef med placering i Borlänge för uppstart av en ny affärsenhet, där du erbjuds delägarskap för ditt Affärsområde inom Uniflex. Affärsenheten kommer att tillhöra Uniflex Sverige AB och ingå i vår starka internationella börskoncern Poolia Sverige AB.

Om tjänsten
Uniflex Sverige AB har verkat i bemanning- och rekryteringsbranschen i över 20 år. Den börsnoterade koncernen; Poolia Sverige AB har totalt 2 900 anställda och med en omsättning på 1.7 Mdr SEK genomsyras tydligt av våra värderingar; engagemang, glädje, affärsfokus och ansvarstagande.

Uniflex har i dagsläget kontor på ett 40-tal orter i Sverige och vi planerar nu att utöka verksamheten genom att etablera oss även i Borlänge. Ditt uppdrag är att starta upp verksamheten och genom engagemang och entusiasm skapa ett starkt och välmående affärsområde. Affärsenheten kommer i första hand arbeta under varumärket Uniflex och har även möjlighet att leverera inom Poolias tjänsteutbud.

Rollen är mycket operativ med fokus på försäljning och entreprenörskap. Du driver in nya affärer, skapar tillväxt och kvalitet i leverans men du ansvarar även för den strategiska utvecklingen av verksamheten. Rollen innefattar även budget- och resultatansvar. Du rapporterar direkt till marknadsområdeschef på Uniflex Sverige AB.

Vem är du?
Vi söker dig med arbetserfarenhet inom bemannings- och/eller rekryteringsbranschen. Du har mycket god erfarenhet av försäljning, b2b. Har du dessutom tidigare arbetat i ett entreprenörsdrivet bolag ser vi det som meriterande.

Som affärsområdeschef är du snabb i handling och tanke. Du är mycket prestigelös och har en god strategisk förmåga med en näsa för affärer. Vi ser att du är affärsmässig, relationsbyggande, resultat- och målorienterad, kundorienterad samt har en kommunikativ förmåga och en stark drivkraft att lyckas.


Om verksamheten
Det sedan slutet av 2018 sammanslagna bolaget med varumärkena Poolia, Uniflex, ROI och Qrios är ett starkt bemannings- och rekryteringsföretag med ett brett erbjudande. Verksamheten bedrivs under respektive varumärke.

Uniflex fokuserar framför allt på uthyrning och rekrytering av personal inom yrkesområdena industri, lager, bygg, försäljning och kundservice. Varumärket Poolia fokuserar på uthyrning och rekrytering av personal inom affärsområdena Bank & Finans, Ekonomi, HR & Lön, Administration, Juridik, IT, Inköp och Logistik samt Sälj & Marknad. Varumärket Qrios är ett konsultföretag och är experter inom IT, Life Science och Engineering. ROI med det digitala verktyget Work Space recruit.

Koncernen bedrivet ett konsekvent och långsiktigt personalarbete, med återkommande medarbetarundersökningar och utvecklingssamtal, möjlighet till kompetensutveckling och en god intern kommunikation som viktiga ingredienser.

Koncernens huvudkontor ligger i Stockholm och är noterat på Stockholmsbörsen. Huvudägarna till koncernen är idag Danir Resources, läs mer på https://danir.se/

År 2020 var koncernen nominerad i tre kategorier i Recruitment Awards vilket resulterade i att Poolia/Uniflex tog emot utmärkelsen som Årets Bemanningsföretag.
Varmt välkommen med din ansökan!



Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Visa mindre

Distriktschef till Dalarna

Ansök    Dec 8    2Complete AB    Affärsområdeschef
Nu söker vi dig som vill vara med och driva ett framgångsrikt team med servicetekniker i Dalarna, Gävle och Västerås. Det är en kombinerad roll där du har kundkontakt, sköter serviceavtal och har fullt personalansvar för teknikerna i området. Du blir en del av ett spännande företag som är stabila inom hissbranschen. Vad erbjuder vi? Du blir en del av ett team med tretton andra distriktschefer där ni tillsammans arbetar för att utveckla företaget framåt. D... Visa mer
Nu söker vi dig som vill vara med och driva ett framgångsrikt team med servicetekniker i Dalarna, Gävle och Västerås. Det är en kombinerad roll där du har kundkontakt, sköter serviceavtal och har fullt personalansvar för teknikerna i området. Du blir en del av ett spännande företag som är stabila inom hissbranschen.

Vad erbjuder vi?
Du blir en del av ett team med tretton andra distriktschefer där ni tillsammans arbetar för att utveckla företaget framåt. Det finns möjlighet till utveckling i företaget och du kommer tillsammans med din närmsta chef att sätta upp mål för att utveckla avdelningen framåt. Tjänsten innebär mycket frihet under ansvar.

Vem söker vi?
Erfarenhet från en tidigare ledande position inom service, byggbranschen, eftermarknaden eller försäljning av tekniska produkter är en förutsättning för att lyckas i rollen. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbeta mot externa kunder och med försäljning sen tidigare. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet inom teknik-, bygg- eller fastighetsbranschen är det meriterande.

Ditt ledarskap präglas av coaching, uppföljning och engagemang. Rollen kräver att du har hög servicekänsla, klarar av tuffa samtal och har god kommunikativ förmåga. Du är trygg och inger förtroende mot både kunder och medarbetare. Vi söker dig som är hungrig, vågar ta dig ann en utmaning och är driven. Det krävs även att du accepterar de uppsatta regelverk som finns i organisationen. Du är en riktig problemlösare som är strukturerad och som klarar av att ha många bollar i luften.

Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande.

Vad innebär rollen?
Som Distriktschef kommer du ha det operativa ansvaret att förvalta, driva och fortsätta arbetet med att utveckla en lönsam och effektiv eftermarknadsaffär. Detta innebär bland annat att du kommer ha ansvaret för rekrytering och bemanning av personal inom ditt distrikt samt att du kommer leda och ha det övergripande ansvaret för utförande av service och reparationer på hiss- och rulltrappasbeståndet i området.

I detta distrikt arbetar femton mycket skickliga servicetekniker och du kommer ha det direkta personalansvaret för dem. Då serviceteknikerna stöter på många hinder under en arbetsdag kommer det vara ditt ansvar att stötta och coacha dem i allt från hantering av administration till att lösa problem som kan uppstå på fältet.

I rollen kommer du att rapportera direkt till Field Operation Manager. Du förväntas upprätthålla och bearbeta affären framåt med kunder och befintliga serviceavtal i distriktet. Du kommer ha en egen budget för ditt distrikt och arbeta aktivt med merförsäljning och kundvård. Du kommer även ansvara för de lokala affärerna gällande både reparationer och serviceavtal.

2Complete
Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

Om företaget
Mer information om företaget ges vid personlig kontakt. Visa mindre

Affärsområdeschef till Fiskarhedenvillan

Ansök    Apr 25    Ageniuz AB    Affärsområdeschef
Vill du leda en modern, effektiv organisation som gör skillnad för kunderna och våra medarbetare? Som vår Affärsområdeschef är du ytterst ansvarig för vår småhusverksamhet i Sverige och Norge.  Ditt uppdrag är att, tillsammans med din organisation, utveckla hela vår affär så att vi växer och tar för oss på marknaden. Därför är det viktigt att du drivs av och har kapacitet att göra oss till Sveriges största och mest hållbara småhusleverantör, samtidigt som ... Visa mer
Vill du leda en modern, effektiv organisation som gör skillnad för kunderna och våra medarbetare? Som vår Affärsområdeschef är du ytterst ansvarig för vår småhusverksamhet i Sverige och Norge.  Ditt uppdrag är att, tillsammans med din organisation, utveckla hela vår affär så att vi växer och tar för oss på marknaden. Därför är det viktigt att du drivs av och har kapacitet att göra oss till Sveriges största och mest hållbara småhusleverantör, samtidigt som vi tar ytterligare marknadsandelar i Norge. Rollen ställer stora krav på ditt ledarskap, din kommunikativa och analytiska förmåga samt din förmåga att skapa resultat. 
 
För att lyckas i rollen har du gedigen erfarenhet av ledande befattningar med eget resultat- och personalansvar. Dessutom räknar vi med att du varit verksam i branscher som säljer produkter och tjänster till konsumentmarknaden och du har en akademisk examen inom relevant område. Om du har byggtekniska kunskaper ser vi det som en fördel.
 
Ditt ledarskap kännetecknas av högt engagemang, empati samt att du är synlig och närvarande i organisationen. Det krävs att du är en lagspelare som ser till att driva din verksamhet för att bidra till framgång för hela koncernen.  
 
Du rapporterar till vår koncern-VD och stöttas av våra koncerngemensamma funktioner som till exempel Ekonomi, HR, Marknad och Produktutveckling. Hos oss får du chansen att förverkliga människors husdrömmar och samtidigt leda oss in i framtiden. 
 
Vill du veta mer? Kontakta Ulf Alexandersson, 070 – 260 50 00, på Ageniuz som vi samarbetar med i denna rekrytering. Registrera din ansökan senast 8 maj.



Husleverantören Fiskarhedenvillan har funnits sedan 1993 och vi levererar ungefär 600 villor varje år. Vår affärsidé är att tillsammans med våra kunder utveckla marknadens mest prisvärda och platsbyggda kvalitetshus. De hus vi bygger idag kommer finnas kvar i många generationer och vi ligger i framkant för att redan nu matcha framtidens krav på hållbart boende.

Vår vision är att vi ska vara förstahandsvalet för kvalitetsmedvetna husbyggare med marknadens mest nöjda kunder. Vårt huvudkontor ligger i Borlänge, Dalarna, men vi finns via våra sälj- och regionkontor representerade i Sverige, Norge och på Åland.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Affärsområdeschef till Uniflex (Poolia) i Borlänge

Drivs du av försäljning, affärer och nöjda kunder? Söker du en möjlighet att få starta upp någonting nytt i ett framgångsrikt bolag med stark entreprenörsanda? Då kan detta vara något för dig. Vi söker nu en Affärsområdeschef med placering i Borlänge för uppstart av en ny affärsenhet, där du erbjuds delägarskap för ditt Affärsområde inom Uniflex. Affärsenheten kommer att tillhöra Uniflex Sverige AB och ingå i vår starka internationella börskoncern Pooli... Visa mer
Drivs du av försäljning, affärer och nöjda kunder? Söker du en möjlighet att få starta upp någonting nytt i ett framgångsrikt bolag med stark entreprenörsanda? Då kan detta vara något för dig.

Vi söker nu en Affärsområdeschef med placering i Borlänge för uppstart av en ny affärsenhet, där du erbjuds delägarskap för ditt Affärsområde inom Uniflex. Affärsenheten kommer att tillhöra Uniflex Sverige AB och ingå i vår starka internationella börskoncern Poolia Sverige AB.

Om tjänsten
Uniflex Sverige AB har verkat i bemanning- och rekryteringsbranschen i över 20 år. Den börsnoterade koncernen; Poolia Sverige AB har totalt 2 900 anställda och med en omsättning på 1.7 Mdr SEK genomsyras tydligt av våra värderingar; engagemang, glädje, affärsfokus och ansvarstagande.

Uniflex har i dagsläget kontor på ett 40-tal orter i Sverige och vi planerar nu att utöka verksamheten genom att etablera oss även i Borlänge. Ditt uppdrag är att starta upp verksamheten och genom engagemang och entusiasm skapa ett starkt och välmående affärsområde. Affärsenheten kommer i första hand arbeta under varumärket Uniflex och har även möjlighet att leverera inom Poolias tjänsteutbud.

Rollen är mycket operativ med fokus på försäljning och entreprenörskap. Du driver in nya affärer, skapar tillväxt och kvalitet i leverans men du ansvarar även för den strategiska utvecklingen av verksamheten. Rollen innefattar även budget- och resultatansvar. Du rapporterar direkt till marknadsområdeschef på Uniflex Sverige AB.

Vem är du?
Vi söker dig med arbetserfarenhet inom bemannings- och/eller rekryteringsbranschen. Du har mycket god erfarenhet av försäljning, b2b. Har du dessutom tidigare arbetat i ett entreprenörsdrivet bolag ser vi det som meriterande.

Som affärsområdeschef är du snabb i handling och tanke. Du är mycket prestigelös och har en god strategisk förmåga med en näsa för affärer. Vi ser att du är affärsmässig, relationsbyggande, resultat- och målorienterad, kundorienterad samt har en kommunikativ förmåga och en stark drivkraft att lyckas.


Om verksamheten
Det sedan slutet av 2018 sammanslagna bolaget med varumärkena Poolia, Uniflex, ROI och Qrios är ett starkt bemannings- och rekryteringsföretag med ett brett erbjudande. Verksamheten bedrivs under respektive varumärke.

Uniflex fokuserar framför allt på uthyrning och rekrytering av personal inom yrkesområdena industri, lager, bygg, försäljning och kundservice. Varumärket Poolia fokuserar på uthyrning och rekrytering av personal inom affärsområdena Bank & Finans, Ekonomi, HR & Lön, Administration, Juridik, IT, Inköp och Logistik samt Sälj & Marknad. Varumärket Qrios är ett konsultföretag och är experter inom IT, Life Science och Engineering. ROI med det digitala verktyget Work Space recruit.

Koncernen bedrivet ett konsekvent och långsiktigt personalarbete, med återkommande medarbetarundersökningar och utvecklingssamtal, möjlighet till kompetensutveckling och en god intern kommunikation som viktiga ingredienser.

Koncernens huvudkontor ligger i Stockholm och är noterat på Stockholmsbörsen. Huvudägarna till koncernen är idag Danir Resources, läs mer på https://danir.se/

År 2020 var koncernen nominerad i tre kategorier i Recruitment Awards vilket resulterade i att Poolia/Uniflex tog emot utmärkelsen som Årets Bemanningsföretag.
Varmt välkommen med din ansökan!



Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Visa mindre

Affärsområdeschef till Uniflex (Poolia) i Borlänge

Ansök    Maj 23    Uniflex Sverige AB    Affärsområdeschef
Drivs du av försäljning, affärer och nöjda kunder? Söker du en möjlighet att få starta upp någonting nytt i ett framgångsrikt bolag med stark entreprenörsanda? Då kan detta vara något för dig. Vi söker nu en Affärsområdeschef med placering i Borlänge för uppstart av en ny affärsenhet, där du erbjuds delägarskap för ditt Affärsområde inom Uniflex. Affärsenheten kommer att tillhöra Uniflex Sverige AB och ingå i vår starka internationella börskoncern Pooli... Visa mer
Drivs du av försäljning, affärer och nöjda kunder? Söker du en möjlighet att få starta upp någonting nytt i ett framgångsrikt bolag med stark entreprenörsanda? Då kan detta vara något för dig.

Vi söker nu en Affärsområdeschef med placering i Borlänge för uppstart av en ny affärsenhet, där du erbjuds delägarskap för ditt Affärsområde inom Uniflex. Affärsenheten kommer att tillhöra Uniflex Sverige AB och ingå i vår starka internationella börskoncern Poolia Sverige AB.

Om tjänsten
Uniflex Sverige AB har verkat i bemanning- och rekryteringsbranschen i över 20 år. Den börsnoterade koncernen; Poolia Sverige AB har totalt 2 900 anställda och med en omsättning på 1.7 Mdr SEK genomsyras tydligt av våra värderingar; engagemang, glädje, affärsfokus och ansvarstagande.

Uniflex har i dagsläget kontor på ett 40-tal orter i Sverige och vi planerar nu att utöka verksamheten genom att etablera oss även i Borlänge. Ditt uppdrag är att starta upp verksamheten och genom engagemang och entusiasm skapa ett starkt och välmående affärsområde. Affärsenheten kommer i första hand arbeta under varumärket Uniflex och har även möjlighet att leverera inom Poolias tjänsteutbud.

Rollen är mycket operativ med fokus på försäljning och entreprenörskap. Du driver in nya affärer, skapar tillväxt och kvalitet i leverans men du ansvarar även för den strategiska utvecklingen av verksamheten. Rollen innefattar även budget- och resultatansvar. Du rapporterar direkt till marknadsområdeschef på Uniflex Sverige AB.

Vem är du?
Vi söker dig med arbetserfarenhet inom bemannings- och/eller rekryteringsbranschen. Du har mycket god erfarenhet av försäljning, b2b. Har du dessutom tidigare arbetat i ett entreprenörsdrivet bolag ser vi det som meriterande.

Som affärsområdeschef är du snabb i handling och tanke. Du är mycket prestigelös och har en god strategisk förmåga med en näsa för affärer. Vi ser att du är affärsmässig, relationsbyggande, resultat- och målorienterad, kundorienterad samt har en kommunikativ förmåga och en stark drivkraft att lyckas.


Om verksamheten
Det sedan slutet av 2018 sammanslagna bolaget med varumärkena Poolia, Uniflex, ROI och Qrios är ett starkt bemannings- och rekryteringsföretag med ett brett erbjudande. Verksamheten bedrivs under respektive varumärke.

Uniflex fokuserar framför allt på uthyrning och rekrytering av personal inom yrkesområdena industri, lager, bygg, försäljning och kundservice. Varumärket Poolia fokuserar på uthyrning och rekrytering av personal inom affärsområdena Bank & Finans, Ekonomi, HR & Lön, Administration, Juridik, IT, Inköp och Logistik samt Sälj & Marknad. Varumärket Qrios är ett konsultföretag och är experter inom IT, Life Science och Engineering. ROI med det digitala verktyget Work Space recruit.

Koncernen bedrivet ett konsekvent och långsiktigt personalarbete, med återkommande medarbetarundersökningar och utvecklingssamtal, möjlighet till kompetensutveckling och en god intern kommunikation som viktiga ingredienser.

Koncernens huvudkontor ligger i Stockholm och är noterat på Stockholmsbörsen. Huvudägarna till koncernen är idag Danir Resources, läs mer på https://danir.se/

År 2020 var koncernen nominerad i tre kategorier i Recruitment Awards vilket resulterade i att Poolia/Uniflex tog emot utmärkelsen som Årets Bemanningsföretag.
Varmt välkommen med din ansökan!



Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Visa mindre

Affärsområdeschef Kraft & Värme

Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag Vi bedriver en verksamhet där vi tillhandahåller infrastrukturtjänster inom fjärrvärme, elnät, stadsnät, avfall, vatten och avlopp. Vi producerar och säljer el, erbjuder tjänster inom energisektorn samt vårdar och förnyar kommunens stadsmiljö. Det ska vara tryggt och enkelt att bo i Borlänge, samtidigt som våra kunder ska känna att vår verksamhet är hållbar och prisvärd. Vi är en akt... Visa mer
Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag
Vi bedriver en verksamhet där vi tillhandahåller infrastrukturtjänster inom fjärrvärme, elnät, stadsnät, avfall, vatten och avlopp. Vi producerar och säljer el, erbjuder tjänster inom energisektorn samt vårdar och förnyar kommunens stadsmiljö. Det ska vara tryggt och enkelt att bo i Borlänge, samtidigt som våra kunder ska känna att vår verksamhet är hållbar och prisvärd. Vi är en aktör som kraftfullt arbetar för ett hållbart samhälle.
Vi är i en spännande utvecklingsfas och förstärker nu organisationen och söker dig med kompetens och nyfikenhet att möta framtiden tillsammans med oss.
Till affärsområde Kraft & Värme söker vi en affärsområdeschef som tillsammans med övriga medarbetare är redo att arbeta med och utveckla våra anläggningar för att möta de tekniska, miljömässiga och lönsamhetsmässiga kraven inför framtidens energimarknad. Affärsområdeschefen ingår i företagets ledningsgrupp.
Inom affärsområdet finns fem enheter – Analys & Utveckling, Bränsle, Underhåll, Drift och Distribution, totalt cirka 45 medarbetare.
Arbetsuppgifter
· ta en aktiv roll i Borlänge Energis ledningsgrupp och bidra till koncernens strategiska planering
· driva strategisk planering, målstyrning och uppföljning
· säkerställa affärsområdets affärsutveckling och omvärldsbevakning
· säkerställa att det fysiska, organisatoriska och sociala arbetsmiljöarbetet bedrivs systematiskt
· säkerställa att verksamhetens budget tas fram och följs upp
Kvalifikationer
Vi söker dig som har treårig högskoleutbildning inom för kraft- och fjärrvärmeverksamheten relevant(a) ingenjörs-, ekonomi-, innovations- och/eller affärsutvecklingsrelaterade områden. Du har kompetens inom strategisk planering, affärsutveckling och hur kraft- och värmes huvudsakliga processer ser ut. Du ska ha goda dokumenterade ledaregenskaper.
Som person är du analytisk, strukturerad och kommunikativ. Du har god ledarskapsförmåga som används till att guida medarbetare och säkerställa kontinuerlig utveckling av kompetenser och arbetssätt. Vi ser gärna att du har en tydlig drivkraft och är engagerad i utvecklingsfrågor – självklart har du även ett stort intresse för energifrågor. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning på sex månader.
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttar-service till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på www.rekryteringslots.se
Vänligen respektera att vi inte vill bli kontaktade av annonssäljare, rekryterare eller motsvarande, gällande denna rekrytering.
Mer om oss
Våra affärsdrivande enheter är organiserade i affärsområden – Kraft & Värme, Elnät & Stadsnät, Vattentjänster, Återvinning och Stadsmiljö. Våra stödjande verksamhetsområden består av HR, Verksamhetsutveckling, Marknad och Ekonomi som tillsammans med våra affärsdrivande verksamheter gemensamt arbetar för att uppnå företagets mål.
Miljö och hållbarhet är en viktig del i vårt uppdrag och i vår vardag, i stort och smått. Vi arbetar aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge.
Vår personal är en stor del i vår framgång och på Borlänge Energi är arbetsmiljön i fokus. Det är ett företag att växa med och där du får möjlighet att utvecklas. Visa mindre

Affärsområdeschef till Uniflex (Poolia) i Borlänge

Ansök    Apr 11    Uniflex Sverige AB    Affärsområdeschef
Drivs du av försäljning, affärer och nöjda kunder? Söker du en möjlighet att få starta upp någonting nytt i ett framgångsrikt bolag med stark entreprenörsanda? Då kan detta vara något för dig. Vi söker nu en Affärsområdeschef med placering i Borlänge för uppstart av en ny affärsenhet, där du erbjuds delägarskap för ditt Affärsområde inom Uniflex. Affärsenheten kommer att tillhöra Uniflex Sverige AB och ingå i vår starka internationella börskoncern Pooli... Visa mer
Drivs du av försäljning, affärer och nöjda kunder? Söker du en möjlighet att få starta upp någonting nytt i ett framgångsrikt bolag med stark entreprenörsanda? Då kan detta vara något för dig.

Vi söker nu en Affärsområdeschef med placering i Borlänge för uppstart av en ny affärsenhet, där du erbjuds delägarskap för ditt Affärsområde inom Uniflex. Affärsenheten kommer att tillhöra Uniflex Sverige AB och ingå i vår starka internationella börskoncern Poolia Sverige AB.

Om tjänsten
Uniflex Sverige AB har verkat i bemanning- och rekryteringsbranschen i över 20 år. Den börsnoterade koncernen; Poolia Sverige AB har totalt 2 900 anställda och med en omsättning på 1.7 Mdr SEK genomsyras tydligt av våra värderingar; engagemang, glädje, affärsfokus och ansvarstagande.

Uniflex har i dagsläget kontor på ett 40-tal orter i Sverige och vi planerar nu att utöka verksamheten genom att etablera oss även i Borlänge. Ditt uppdrag är att starta upp verksamheten och genom engagemang och entusiasm skapa ett starkt och välmående affärsområde. Affärsenheten kommer i första hand arbeta under varumärket Uniflex och har även möjlighet att leverera inom Poolias tjänsteutbud.

Rollen är mycket operativ med fokus på försäljning och entreprenörskap. Du driver in nya affärer, skapar tillväxt och kvalitet i leverans men du ansvarar även för den strategiska utvecklingen av verksamheten. Rollen innefattar även budget- och resultatansvar. Du rapporterar direkt till marknadsområdeschef på Uniflex Sverige AB.

Vem är du?
Vi söker dig med arbetserfarenhet inom bemannings- och/eller rekryteringsbranschen. Du har mycket god erfarenhet av försäljning, b2b. Har du dessutom tidigare arbetat i ett entreprenörsdrivet bolag ser vi det som meriterande.

Som affärsområdeschef är du snabb i handling och tanke. Du är mycket prestigelös och har en god strategisk förmåga med en näsa för affärer. Vi ser att du är affärsmässig, relationsbyggande, resultat- och målorienterad, kundorienterad samt har en kommunikativ förmåga och en stark drivkraft att lyckas.


Om verksamheten
Det sedan slutet av 2018 sammanslagna bolaget med varumärkena Poolia, Uniflex, ROI och Qrios är ett starkt bemannings- och rekryteringsföretag med ett brett erbjudande. Verksamheten bedrivs under respektive varumärke.

Uniflex fokuserar framför allt på uthyrning och rekrytering av personal inom yrkesområdena industri, lager, bygg, försäljning och kundservice. Varumärket Poolia fokuserar på uthyrning och rekrytering av personal inom affärsområdena Bank & Finans, Ekonomi, HR & Lön, Administration, Juridik, IT, Inköp och Logistik samt Sälj & Marknad. Varumärket Qrios är ett konsultföretag och är experter inom IT, Life Science och Engineering. ROI med det digitala verktyget Work Space recruit.

Koncernen bedrivet ett konsekvent och långsiktigt personalarbete, med återkommande medarbetarundersökningar och utvecklingssamtal, möjlighet till kompetensutveckling och en god intern kommunikation som viktiga ingredienser.

Koncernens huvudkontor ligger i Stockholm och är noterat på Stockholmsbörsen. Huvudägarna till koncernen är idag Danir Resources, läs mer på https://danir.se/

År 2020 var koncernen nominerad i tre kategorier i Recruitment Awards vilket resulterade i att Poolia/Uniflex tog emot utmärkelsen som Årets Bemanningsföretag.
Varmt välkommen med din ansökan!



Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Visa mindre

Resultatenhetschef fordonsresurser

Ansök    Jun 25    Trafikverket    Affärsområdeschef
Som reultatenhetschef på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.   Resultatenhetschef fordonsresurser Arbetsuppgifter Som resultatenhetschef för fordonsresurser har du det övergripande ansvaret för att fordonsresurser bedriver ett effektivt och kvalitetssäkert arbete och du planerar, leder och följer upp kontinuerligt mot verksamhe... Visa mer
Som reultatenhetschef på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.

 


Resultatenhetschef fordonsresurser

Arbetsuppgifter

Som resultatenhetschef för fordonsresurser har du det övergripande ansvaret för att fordonsresurser bedriver ett effektivt och kvalitetssäkert arbete och du planerar, leder och följer upp kontinuerligt mot verksamhetens mål. Fordonsresurser levererar i första hand tjänster internt till kunder inom Trafikverket men har även en del externa kunder. Resultatenheten består av 25 medarbetare som är utspridda på flera orter i landet.

Resultatenheten är uppdelad i två avdelningar, avdelningen för beredskapsresurser och avdelningen för spårfordon, båda dessa avdelningar har varsin chef. Du har personalansvar för de två avdelningscheferna samt för stabsfunktionen som består av stabsansvarig, en controller och enhetens administratör. Du leder resultatenhetens ledningsgrupp om fem personer och du har även en viktig uppgift att bidra till helheten på Trafikverket. Som resultatenhetschef  rapporterar du till en internstyrelse med överdirektören för Trafikverket som ordförande. I rollen representerar du resultatenheten fordonsresurser både internt och externt.

Under de senaste åren har resultatenheten varit med om en förändringsresa och vi söker dig som vill ta vid och fortsätta arbetet för fortsatt utveckling för att kunna möta framtidens behov. Du får tillfälle att ge dig in i komplexa beredskaps- och järnvägsfrågor och arbetet ger dig en bredd i utmaningar där du bland annat får vara med och vidareutveckla plattformar, tjänster och nya arbetssätt.

 

Övrig information

Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år.

Trafikverkets Fordonsresurser är en av Trafikverkets resultatenheter och verksamheten drivs i bolagsliknande former. Vårt uppdrag är att ansvara för Trafikverkets fordonspark och beredskapsresurser. Detta inkluderar förvaltning av verksamheten som järnvägsföretag, leverera och hyra ut spårfordon och vägfordon. Uppdraget omfattar även att leverera beredskapsresurser som bandvagnar, tillfälliga broar och elverk. Fordonsresurser ska vara en resurs i samhällets krishantering.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Intervjuer är planerade till 25-26 augusti. 

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp inom ett för tjänsten relevant område, eller annan utbildning ihop med relevant erfarenhet som vi sammantaget bedömer likvärdig.

minst ett par års chefserfarenhet

arbetslivserfarenhet från kundorienterad och leveransinriktad organisation

drivit förändringsarbete t.ex. gällande förändrade arbetssätt eller kulturförändring

god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket



Vi ser gärna att du har:


arbetslivserfarenhet av arbete vid myndighet

arbetslivserfarenhet av spårfordon och/eller beredskapsplanering

arbetslivserfarenhet inom offentlig upphandling av tekniskt komplexa system



Vi söker dig som trivs i komplexa sammanhang och som med självständigt driv har förmågan att analysera strategiska frågeställningar utifrån helhetsperspektiv.

Som ledare i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver utvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas.

Om du har frågor eller funderingar angående tjänsten så kan du kontakta Hanan Åberg, du når henne på telefon 070-8397862. 

Ansökan

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster. Kontakta Trafikverket för mer information om denna tjänst.

Din ansökan ska ha inkommit till Trafikverket senast sista ansökningsdatum. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Vi använder mail för att göra utskick och kallelser, så vänligen kolla din mail regelbundet under denna tid, bevaka även din skräppost så att du inte missar någon information. Visa mindre

Servicechef till Bilmetro Lastbilar i Borlänge

Ansök    Jun 7    Randstad AB    Affärsområdeschef
Servicechef Är du en ledare som har förmågan att utveckla verksamheter och medarbetare? Brinner du för affärer och att skapa goda kundrelationer? Gillar du att arbeta nära verksamheten på både en operativ och strategiskt nivå? Vill du dessutom arbeta för en arbetsgivare som ger stor frihet till beslut och påverkan? Då kan du vara vår nya Servicechef för vår lastbilsverkstad i Borlänge. Arbetsbeskrivning I rollen som servicechef kommer du ha ett helhets... Visa mer
Servicechef
Är du en ledare som har förmågan att utveckla verksamheter och medarbetare? Brinner du för affärer och att skapa goda kundrelationer? Gillar du att arbeta nära verksamheten på både en operativ och strategiskt nivå? Vill du dessutom arbeta för en arbetsgivare som ger stor frihet till beslut och påverkan? Då kan du vara vår nya Servicechef för vår lastbilsverkstad i Borlänge.

Arbetsbeskrivning

I rollen som servicechef kommer du ha ett helhetsansvar för vår lastbilsverkstad i Borlänge. Bilmetro lastbilar är återförsäljare av Scania och ansvarar för försäljning, service och underhåll av Scanias lastbilar. Verkstaden består av en verkstadsdel och en servicedel med totalt 40 anställda. I uppdraget ingår det att leda, utveckla och driva affärsområdet inom servicemarkanden med fokus på lönsamhet och affärer. Du kommer att arbeta med såväl strategiska frågor som operativa frågor. Du rapporterar till servicemarkandschefen.

För oss är arbetsmiljön och utvecklingen av våra medarbetare viktig och därför är din uppgift att se till så att våra medarbetare i Borlänge har de bästa förutsättningarna för att lyckas hos oss.

• Ekonomiskt ansvar
• Personalansvar
• Försäljning, kundplaner, kundrelationer
• Strategiskt utvecklingsarbete med fokus på lönsamhet och affärer
• Operativt verksamhetsnära arbete

Som servicechef hos oss erbjuder vi dig en spännande tjänst med stor frihet till beslut och påverkan. Vi litar på våra medarbetare och gillar att ge frihet under ansvar. Att visa uppskattning för våra medarbetares prestationer är viktigt för oss och därför erbjuder vi ett bra förmånspaket och goda möjligheter till utveckling och karriär.

Kvalifikationer

Du har en relevant gymnasial utbildning samt flera års erfarenhet av arbete i ledande befattningar. Har du en universitet-/högskoleexamen inom teknik eller ledarskap är det meriterande. B-körkort är ett krav, har du C/CE kort är det meriterande. Det är meriterande men ej ett krav om du har branscherfarenhet. För att lyckas i rollen behöver du ha en god problemlösningsförmåga och en förmågan att bygga långsiktiga relationer med såväl kunder som dina medarbetare. Du har ett stort intresse för försäljning och service samt att sätta kunden i fokus. Som ledare är du trygg, lyhörd, närvarande och kommunikativ. Du besitter förmågan att kunna anpassa ditt ledarskap efter rådande situation och behov. Då tjänsten innefattar kontakt med kunder och medarbetare ställer det krav på goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Utöver krav och meriter lägger vi även stor vikt vid personliga egenskaper till denna tjänst.

Om Företaget

Bilmetro Lastbilar är idag Sveriges största privata Scaniaåterförsäljare och finns idag med verksamhet på sju orter i Gävleborg, Dalarna och Uppland. Bilmetro Lastbilar har ca 200 anställda och omsätter över 1 miljard SEK per år. Bilmetro Lastbilar ingår i Bilmetrogruppen som även representerar Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Kia och Honda.



Sista ansökningsdag: 2019-06-25 , urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad och har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Linnea Nyström, Rekryteringskonsult, 072-973 38 22, [email protected] [ mailto:[email protected] ] Visa mindre

Resultatenhetschef

Ansök    Jun 25    Trafikverket    Affärsområdeschef
Som reultatenhetschef på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.   Resultatenhetschef Arbetsuppgifter Som resultatenhetschef för fordonsresurser har du det övergripande ansvaret för att fordonsresurser bedriver ett effektivt och kvalitetssäkert arbete och du planerar, leder och följer upp kontinuerligt mot verksamhetens mål. Fordon... Visa mer
Som reultatenhetschef på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.

 


Resultatenhetschef

Arbetsuppgifter

Som resultatenhetschef för fordonsresurser har du det övergripande ansvaret för att fordonsresurser bedriver ett effektivt och kvalitetssäkert arbete och du planerar, leder och följer upp kontinuerligt mot verksamhetens mål. Fordonsresurser levererar i första hand tjänster internt till kunder inom Trafikverket men har även en del externa kunder. Resultatenheten består av 25 medarbetare som är utspridda på flera orter i landet.

Resultatenheten är uppdelad i två avdelningar, avdelningen för beredskapsresurser och avdelningen för spårfordon, båda dessa avdelningar har varsin chef. Du har personalansvar för de två avdelningscheferna samt för stabsfunktionen som består av stabsansvarig, en controller och enhetens administratör. Du leder resultatenhetens ledningsgrupp om fem personer och du har även en viktig uppgift att bidra till helheten på Trafikverket. Som resultatenhetschef  rapporterar du till en internstyrelse med överdirektören för Trafikverket som ordförande. I rollen representerar du resultatenheten fordonsresurser både internt och externt.

Under de senaste åren har resultatenheten varit med om en förändringsresa och vi söker dig som vill ta vid och fortsätta arbetet för fortsatt utveckling för att kunna möta framtidens behov. Du får tillfälle att ge dig in i komplexa beredskaps- och järnvägsfrågor och arbetet ger dig en bredd i utmaningar där du bland annat får vara med och vidareutveckla plattformar, tjänster och nya arbetssätt.

 

Övrig information

Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år.

Trafikverkets Fordonsresurser är en av Trafikverkets resultatenheter och verksamheten drivs i bolagsliknande former. Vårt uppdrag är att ansvara för Trafikverkets fordonspark och beredskapsresurser. Detta inkluderar förvaltning av verksamheten som järnvägsföretag, leverera och hyra ut spårfordon och vägfordon. Uppdraget omfattar även att leverera beredskapsresurser som bandvagnar, tillfälliga broar och elverk. Fordonsresurser ska vara en resurs i samhällets krishantering.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Intervjuer är planerade till 25-26 augusti. 

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp inom ett för tjänsten relevant område, eller annan utbildning ihop med relevant erfarenhet som vi sammantaget bedömer likvärdig.

minst ett par års chefserfarenhet

arbetslivserfarenhet från kundorienterad och leveransinriktad organisation

drivit förändringsarbete t.ex. gällande förändrade arbetssätt eller kulturförändring

god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket



Vi ser gärna att du har:


arbetslivserfarenhet av arbete vid myndighet

arbetslivserfarenhet av spårfordon och/eller beredskapsplanering

arbetslivserfarenhet inom offentlig upphandling av tekniskt komplexa system



Vi söker dig som trivs i komplexa sammanhang och som med självständigt driv har förmågan att analysera strategiska frågeställningar utifrån helhetsperspektiv.

Som ledare i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver utvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas.

Om du har frågor eller funderingar angående tjänsten så kan du kontakta Hanan Åberg, du når henne på telefon 070-8397862. 

Ansökan

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster. Kontakta Trafikverket för mer information om denna tjänst.

Din ansökan ska ha inkommit till Trafikverket senast sista ansökningsdatum. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Vi använder mail för att göra utskick och kallelser, så vänligen kolla din mail regelbundet under denna tid, bevaka även din skräppost så att du inte missar någon information. Visa mindre