Lediga jobb Lyko Group AB (publ) i Borlänge

Se alla lediga jobb från Lyko Group AB (publ) i Borlänge. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Borlänge som finns inom det yrket.

Team Manager Customer Support

Ansök    Jun 26    Lyko Group AB (publ)    Kundtjänstchef
Kundservice finns vi till för våra kunder, vi ger dem ett FABULOUS bemötande och guidar dem rätt i Lyko-djungeln. Vi som jobbar på kundservice är grymma på kommunikation och har en vana att möta många olika människor. Om du också har en SUPER SKILL i sociala relationer och kommunikation så läs gärna vidare! På Lyko vill vi ta över världen. I alla fall den delen av världen som älskar skönhet. Med över 65 000 produkter från fler än 1 000 varumärken online ... Visa mer
Kundservice finns vi till för våra kunder, vi ger dem ett FABULOUS bemötande och guidar dem rätt i Lyko-djungeln. Vi som jobbar på kundservice är grymma på kommunikation och har en vana att möta många olika människor. Om du också har en SUPER SKILL i sociala relationer och kommunikation så läs gärna vidare!

På Lyko vill vi ta över världen. I alla fall den delen av världen som älskar skönhet. Med över 65 000 produkter från fler än 1 000 varumärken online erbjuder vi idag marknadens bredaste sortiment inom hårvård och skönhet. Men på Lyko vill vi inte bara att våra kunder ska gilla oss. Vi vill att de ska ÄLSKA oss. Vi vill inte bara vara ett ställe de handlar på någon gång ibland. Nej, vi vill att Lyko är det första stället de vänder sig till för att köpa sina skönhetsprodukter. Vi vill bli den självklara och naturliga startpunkten för alla skönhetsintresserade på alla marknader där vi finns.

Love it! Kan ni berätta mer om tjänsten?
På kundservice är vi kundens personliga rådgivare och support. Vi ger service via alla våra olika kommunikationskanaler; telefon, chatt och mail. Ärendena som vi hanterar handlar om allt ifrån leverans- till produktfrågor, samt returer & reklamationer. Här har du stor möjlighet att göra skillnad för kundens helhetsupplevelse av oss som företag och påverka om kunden kommer att återkomma till oss eller inte. Om DET inte är en BIG deal så säg.

Som Team Manager ansvarar du för utvecklingen av kundservice och dina medarbetare på Customer Service. Du kommer arbeta aktivt med att driva, leda, entusiasmera och coacha ditt team. Du är den som säkerställer att dina medarbetare har rätt kompetens både på kort och lång sikt. I rollen ingår bland annat arbete med rekrytering, utbildning av nyanställda, schemaläggning samt att hålla utvecklings- och prestationssamtal med dina medarbetare. Du kommer också ha ett nära samarbete med övriga Team Manager-kollegor, både i Sverige och i andra länder.

Stort fokus kommer ligga vid att se till att medarbetarna trivs, är motiverade att nå resultat tillsammans med dig och övriga kollegor. Rollen innebär även att vid behov hjälpa till med att besvara mail, chat och telefon.

Placering för tjänsten är på vårt härliga kontor i Borlänge och du kommer att tillhöra ett engagerat team som idag är 8 personer men vem vet hur många vi är när året är slut? Inte vi! Vi vet bara att vi växer, att det går fort och att vi har kul på vägen ???? Du kommer att rapportera till Operation Manager Nordics och tillträde för tjänsten enligt överenskommelse. I rollen kommer det även att ingå kontinuerliga resor till vårt kontor och lager i Vansbro.

Vem är det vi söker?
Du brinner för att se till att ditt team levererar kundservice i världsklass och vill självklart vara med och ”wowa” våra kunder! Du har en kommunikations- och relationsskapande förmåga samt trivs i en tillväxtmiljö. Vi kommer också lägga stor vikt vid ledarskapet – vi vet att du är en driven, engagerad ledare som älskar att sprida energi. Du har erfarenhet av formellt personalansvar sedan tidigare och gillar att motivera och coacha människor till att göra ett bra jobb. Ditt fokus ska i första hand vara kvalité och kundnöjdhet före effektivitet. Du är trygg med engelska i tal och skrift, dock är svenska ditt primära arbetsspråk.

Därför kommer du trivas på Lyko
”Vi lägger stor vikt på rätt person i denna rekrytering” är rätt vanligt att läsa i platsannonser. På Lyko lägger vi ALLTID stor vikt på rätt person OAVSETT rekrytering. Och med ”rätt” person menar vi någon som, liksom de flesta som arbetar här, vill vara med och växa med bolaget, växa är viktigt för oss. Både som individer och som bolag. Det gör också att en dag sällan är den andra lik på Lyko; här händer det grejer (nästan) hela tiden!
Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet. Därför har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och tester när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ?

Så vad väntar du på?! Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök idag eller allra senast 9 juli 2024, urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten maila till Talent Acquisition Specialist Jessica Bengmark, [email protected].

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka dig vidare nedan. Lycka till!

Lyko är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen. Visa mindre

Kundservicemedarbetare

På Lyko vill vi ta över världen. I alla fall den delen av världen som älskar skönhet. Men, vad är det som gäller när det kommer till skönhet? Som ett ledande skönhetsföretag har vi naturligtvis ett svar. Nämligen, att det inte finns något svar. I vår värld finns varken regler eller facit, bara tiotusentals möjliga sätt som är rätt. Hur fel kan det bli? Inte fel alls, om du frågar oss! ???? Med över 62000 produkter från fler än 1000 varumärken online erbjud... Visa mer
På Lyko vill vi ta över världen. I alla fall den delen av världen som älskar skönhet. Men, vad är det som gäller när det kommer till skönhet? Som ett ledande skönhetsföretag har vi naturligtvis ett svar. Nämligen, att det inte finns något svar. I vår värld finns varken regler eller facit, bara tiotusentals möjliga sätt som är rätt. Hur fel kan det bli? Inte fel alls, om du frågar oss! ???? Med över 62000 produkter från fler än 1000 varumärken online erbjuder vi idag marknadens bredaste sortiment och vi på kundservice finns till för alla våra kunder, genom ett FABULOUS bemötande guidar vi dem i Lyko-djungeln ????. Vi som jobbar på kundservice är grymma på kommunikation och har en vana att möta många olika människor. Om du också har en SUPER SKILL i sociala relationer och kommunikation så läs gärna vidare! Vi söker just nu en ny kollega till vår kundservice i Borlänge. ????

Din vardag
Du kommer att tillhöra vårt härliga kundservice-team i Borlänge som idag består av åtta Lyko-stars! Tillsammans med dina kollegor kommer du att vara kundens personliga rådgivare och support. Inom teamet ges service via flera olika kommunikationskanaler; telefon, chatt och mail ??????. Ärendena som hanteras handlar om allt från leverans- till produktfrågor. Här har du stor möjlighet att göra skillnad för kundens helhetsupplevelse av oss som företag och påverka om kunden kommer tillbaka eller inte. Ofta är just du den enda kontaktpersonen våra kunder har med oss. Om det inte är en BIG deal, så säg?

Inom kundservice-teamet samarbetar vi tätt och värdesätter att ha roligt på jobbet. Vi har energi, fart och fläkt och har samtidigt tydliga spelregler hur vi bemöter våra kunder och varandra. På jobbet måste man kunna vara sig själv - det är otroligt viktigt tycker vi! Det är då man vågar uttrycka sig, komma med nya idéer och bidra till förändring. På kontoret är vi cirka 35 medarbetare med flera affärsområden representerade och vi växer ständigt. Vi hittar även på andra aktiviteter som fredagsträning med sportcoach (för de som vill) och har roliga tema dagar - har du förslag på vad vi mer kan hitta på tillsammans så är det självklart välkommet!

Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? Besök våra karriärssidor!

Vem du är
Du brinner för att leverera kundservice i världsklass och vill självklart vara med och ”wowa” våra kunder! Du har en kommunikations- och relationsskapande förmåga samt trivs i en tillväxtmiljö. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundbemötande samt är intresserad av skönhetsprodukter. För att skapa bästa förutsättningarna för att du ska kunna göra ett riktigt bra jobb börjar anställningen med åtminstone en introduktionsvecka. Arbetet kräver att du behärskar svenska skriftligt och muntligt, det är även en fördel om du har goda kunskaper i engelska.

Detaljer om anställningen
Arbetstiderna är lite varierande; 7–16, 7-16.30, 8.45–18 och 11–20 samt var fjärde söndag 11–20. Tjänsten är en tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning initialt med start enligt överenskommelse. Placering för tjänsten är vårt härliga nya kontor i Borlänge och vi ser att du jobbar från kontoret samtliga vardagar, helgpasset kan vara flexibelt, det ger bäst förutsättningar tycker vi! ????
På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, så var inte rädd att söka även om du inte bockar av allt i vår önskelista! I linje med det har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och personlighetstest när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ?

Låter det här som rätt utmaning för dig? Ansök redan idag eller senast den 7 maj 2024, urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten maila till Jennifer Lundgren, Team Manager Customer Service, [email protected].

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till!

This text is hidden Visa mindre

Sommarjobb Kundservicemedarbetare ????

På Lyko vill vi ta över världen. I alla fall den delen av världen som älskar skönhet. Men, vad är det som gäller när det kommer till skönhet? Som ett ledande skönhetsföretag har vi naturligtvis ett svar. Nämligen, att det inte finns något svar. I vår värld finns varken regler eller facit, bara tiotusentals möjliga sätt som är rätt. Hur fel kan det bli? Inte fel alls, om du frågar oss! ???? Med över 62000 produkter från fler än 1000 varumärken online erbjud... Visa mer
På Lyko vill vi ta över världen. I alla fall den delen av världen som älskar skönhet. Men, vad är det som gäller när det kommer till skönhet? Som ett ledande skönhetsföretag har vi naturligtvis ett svar. Nämligen, att det inte finns något svar. I vår värld finns varken regler eller facit, bara tiotusentals möjliga sätt som är rätt. Hur fel kan det bli? Inte fel alls, om du frågar oss! ???? Med över 62000 produkter från fler än 1000 varumärken online erbjuder vi idag marknadens bredaste sortiment och vi på kundservice finns till för alla våra kunder, genom ett FABULOUS bemötande guidar vi dem i Lyko-djungeln ????. Vi som jobbar på kundservice är grymma på kommunikation och har en vana att möta många olika människor. Om du också har en SUPER SKILL i sociala relationer och kommunikation så läs gärna vidare!

Sommar sommar sommaaar..!???? Det kan vara svårt att tro, men sommaren närmar sig faktiskt med stormsteg. Har du bestämt än vad du ska hitta på? Vi söker nu en ny kollega till vår kundservice med placering i antingen Borlänge eller Vansbro. Det är ett sommarjobb på heltid från början på juni till slutet på augusti! ????

Din vardag
Du kommer att tillhöra vårt härliga kundservice-team och tillsammans med dina kollegor vara kundens personliga rådgivare och support. Inom teamet ges service via flera olika kommunikationskanaler; telefon, chatt och mail. Ärendena som teamet hanterar handlar om allt från leverans- till produktfrågor. Här har du stor möjlighet att göra skillnad för kundens helhetsupplevelse av oss som företag och påverka om kunden kommer tillbaka eller inte. Om DET inte är en BIG deal så säg. ????

Inom kundservice-teamet samarbetar vi tätt och värdesätter att ha roligt på jobbet. Vi har energi, fart och fläkt och har samtidigt tydliga spelregler hur vi bemöter våra kunder och varandra. På jobbet måste man kunna vara sig själv - det är otroligt viktigt tycker vi! Det är då man vågar uttrycka sig, komma med nya idéer och bidra till förändring. Vi hittar även på andra aktiviteter som fredagsträning med sportcoach (för de som vill) och har roliga tema dagar - har du förslag på vad vi mer kan hitta på tillsammans så är det självklart välkommet!

Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? Besök våra karriärssidor!

Vem du är
Du brinner för att leverera kundservice i världsklass och vill självklart vara med och ”wowa” våra kunder! Du har en kommunikations- och relationsskapande förmåga samt trivs i en tillväxtmiljö. För att skapa bästa förutsättningarna för att du ska kunna göra ett riktigt bra jobb börjar anställningen med åtminstone en introduktionsvecka. Arbetet kräver att du behärskar svenska och engelska skriftligt och muntligt.

Detaljer om anställningen
Arbetstiderna är lite varierande; 7–16, 7-16.30, 8.45–18 och 11–20 samt var fjärde söndag 11–20.

???? Placering för tjänsten är Vansbro eller Borlänge.
På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, så var inte rädd att söka även om du inte bockar av allt i vår önskelista! I linje med det har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och personlighetstest när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ?

Låter det här som rätt utmaning för dig? Ansök redan idag eller senast 28e april 2024, urval sker löpande.

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till!

This text is hidden Visa mindre

UX/UI Solutions Designer

Är du redo att dyka in i en värld där dina designfärdigheter direkt påverkar varje del av vår verksamhet? Lyko är mer än en ledande aktör inom e-handel, vi är en symfoni av processer som rör allt från inköp, produktion, lagerverksamhet till masterdatahantering och kundsupport. Vi växer inom alla områden och söker nu en UX/UI-designer med en hands-on mentalitet, någon som är redo att ta sig an utmaningen att förena komplexa dataflöden med intuitiv design fö... Visa mer
Är du redo att dyka in i en värld där dina designfärdigheter direkt påverkar varje del av vår verksamhet? Lyko är mer än en ledande aktör inom e-handel, vi är en symfoni av processer som rör allt från inköp, produktion, lagerverksamhet till masterdatahantering och kundsupport. Vi växer inom alla områden och söker nu en UX/UI-designer med en hands-on mentalitet, någon som är redo att ta sig an utmaningen att förena komplexa dataflöden med intuitiv design för att stödja våra interna användare över hela företaget. ????

Ditt uppdrag
Som UX/UI Solutions Designer hos oss är ditt uppdrag att inte bara visualisera data på ett sätt som förvandlar insikter till handlingar för vår inköpsavdelning, utan också att skapa enkla och effektiva gränssnitt för våra lagermedarbetare, där varje detalj räknas. Din förmåga att förstå och designa utifrån unika behov hos våra olika användargrupper inom företaget kommer att vara avgörande för vår framgång. Och ja, ditt ansvar sträcker sig till att vara väktaren av vår interna CSS – att säkerställa att stil och kvalité genomsyrar våra digitala plattformar.

Vad vi söker
Vi uppskattar designern som kan visa på tidigare erfarenheter där du har hanterat och förenklat komplexa informationsmängder för att skapa klara och handlingsbara användargränssnitt. Du är en erfaren UX/UI-designer med ett starkt intresse för Front-End utveckling. Du skapar magi med din kreativitet och samtidigt är den som till stor del kan stötta dina kollegor i kodningsarbetet.

För att vara lyckosam i rollen har du tidigare:

- Designat applikationer som erbjuder beslutsstöd genom att integrera stora datamängder från olika delar av verksamheten. Samt på egen hand fört genomtänkta resonemang för att på bästa sätt angripa dessa utmaningar.
- Effektiviserat användarupplevelsen för interna processer, som har gett direkt resultat för dina medarbetare på exempelvis lager eller kundservice.
- Operativt ansvarat och realiserat dina designförslag.

"What's in it for me?"
Detta är din möjlighet att verkligen påverka och bidra till vår fortsatta framgång, genom att skapa användarupplevelser som inte bara är funktionella utan också estetiskt tilltalande och intuitiva. Vi erbjuder en arbetsplats där din kreativitet och tekniska skicklighet kommer att värderas högt och där du har möjlighet att växa tillsammans med oss. Detta är en ny tjänst hos oss och du kommer att ingå i ett team av programmerare som jobbar med en teknikstack främst byggd på Angular, React och Blazor i front-end och till C# och Server i backend. Och ja, vi gör allt detta med en kreativ twist och har såklart en hel del annat spännande i vår verktygslåda! ????

Blir du en del av vårt IT gäng så kommer du att haka på vår fortsätta resa mot att bli en ledare inom skönhetsbranschen och en pionjär inom intern effektivisering och användarupplevelse. ?????

Du kanske undrar hur det är att arbeta inom IT hos oss? ????
Att jobba inom IT på Lyko innebär att du får vara en del av ett drivet företag med korta beslutsvägar och möjlighet att påverka. Vår IT avdelning hanterar flöden som pratar med allt från maskiner till webben. Vi driver en dynamisk verksamhet som är i ständig förändring och tillväxt vilket gör att vi utvecklar mjukvaran på egen hand. Det ska gå snabbt att förändra, förbättra och skala upp! Med över 6 miljoner utsända paket ifjol, e-handel på åtta marknader, ett stort butiksnät och en automatiserad lagerverksamhet med över 60 000 produkter så innebär det att vi hanterar ett brett teknikområde.


Vill du veta mer om hur det är att arbeta med IT på Lyko? Här kan du lyssna på Kodsnacks intervju med vår CTO, Peter Gunnarsson, som berättar om vad Lyko gör och hur vi tänker kring utveckling. Eller läs vidare på våra karriärssidor!



Placering?
Vi har huvudkontor i Stockholm och Vansbro, samt hubbar i Borlänge och Lund. Vilken ort passar dig bäst? Vi tillämpar hybridarbete och generellt brukar vi säga att 3 dagar i veckan är vi på plats och de andra 2 är upp till dig. En härlig mix tycker vi! ???? Givetvis kan vi vara mer flexibla än så om du är senior och trygg i din yrkesroll. För att ha absolut bäst förutsättningar för att lyckas i den här rollen tror vi att du initialt behöver spendera mycket tid på plats med våra interna användare.
På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, så var inte rädd att söka även om du inte bockar av allt i vår önskelista! I linje med det har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss istället av urvalsfrågor när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ?

Så vad väntar du på? Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök redan idag men senast 10 mars 2024. Urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten maila Jessica Bengmark, Talent Acquisition Specialist, [email protected].

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till!

This section is hidden in the ad. Visa mindre

Frisör till Beauty Scan

Ansök    Maj 25    Lyko Group AB (publ)    Frisör
Är du utbildad frisör men känner att det är dags för något nytt? Har du en känsla för styling och hårfärg? Vill du arbeta med att hjälpa människor och ge kunden den WOW-service som de förtjänar? ???? Vi söker nu efter en person till vårat Beauty Scan team! Du kommer arbeta inom hår i rollen som Customer Support. Om du också har en SUPER SKILL i sociala relationer och kommunikation så läs gärna vidare! ???? Beauty Scan arbetar med att sätta ihop personlig... Visa mer
Är du utbildad frisör men känner att det är dags för något nytt? Har du en känsla för styling och hårfärg? Vill du arbeta med att hjälpa människor och ge kunden den WOW-service som de förtjänar? ???? Vi söker nu efter en person till vårat Beauty Scan team! Du kommer arbeta inom hår i rollen som Customer Support. Om du också har en SUPER SKILL i sociala relationer och kommunikation så läs gärna vidare! ????

Beauty Scan arbetar med att sätta ihop personliga rekommendationer till kunder genom en hud/hår/makeuprutin som passar just för den kunden. Man kommunicerar genom text och förinspelade videos (HUR du använder produkten). Teamet gör omkring 6000 rekommendationer varje månad, samt svarar på tusentals mail och Lyko Social. För den här rollen måste du alltså, inte gilla, utan ÄLSKA kundservice! Kundservice + WOW = ökad försäljning ????

Rollen
Beauty Scan teamet består av hudterapeuter, makeupartister, frisörer och farmaceut. De är experter på sina respektive områden och supportar även resten av Customer Relations när de får kluriga frågor.

Du kommer arbeta inom hår och vara kundens personliga rådgivare och support. Det är allt inom hårtest, hårfärgtest, skäggtest och styling. Här har du stor möjlighet att göra skillnad för kundens helhetsupplevelse av oss som företag och påverka om kunden kommer tillbaka eller inte. Om DET inte är en BIG deal så säg.

Lyko är en energifylld och varm arbetsplats som har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? – besök våra karriärssidor!

Vem du är
Du är en tvättäkta beautyjunkie som är utbildad frisör. Du brinner för att leverera kundservice i världsklass och vill självklart vara med och ”wowa” våra kunder! Du har en kommunikations- och relationsskapande förmåga samt trivs i en tillväxtmiljö. Du älskar att möta kunder, att guida dem rätt och ge de WOW-upplevelser. Last but not least – att kommunicera i skrift gör du proffsigt och med lyko-tonalitet. ?

Detaljer om anställningen
Arbetstiderna är kontorstider, måndag till fredag antingen 7.00-16.00 eller 8.00-17.00. Du bestämmer! ?

Placering: Det är en stor fördel om du kan arbeta från vårt kontor i Borlänge eller Vansbro.
På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, så var inte rädd att söka även om du inte bockar av allt i vår önskelista! I linje med det har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor när vi rekryterar. ?

Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök idag eller allra senast 31 maj 2023. Urval kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten maila till Michaela Pettersson, Talent Acqusition Specialist på [email protected]

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka dig vidare nedan. Lycka till!

This text is hidden Visa mindre

Customer Service Representative

På Lyko vill vi ta över världen. I alla fall den delen av världen som älskar skönhet. Men, vad är det som gäller när det kommer till skönhet? Som ett ledande skönhetsföretag har vi naturligtvis ett svar. Nämligen, att det inte finns något svar. I vår värld finns varken regler eller facit, bara tiotusentals möjliga sätt som är rätt. Hur fel kan det bli? Inte fel alls, om du frågar oss! ???? Med över 62000 produkter från fler än 1000 varumärken online erbjud... Visa mer
På Lyko vill vi ta över världen. I alla fall den delen av världen som älskar skönhet. Men, vad är det som gäller när det kommer till skönhet? Som ett ledande skönhetsföretag har vi naturligtvis ett svar. Nämligen, att det inte finns något svar. I vår värld finns varken regler eller facit, bara tiotusentals möjliga sätt som är rätt. Hur fel kan det bli? Inte fel alls, om du frågar oss! ???? Med över 62000 produkter från fler än 1000 varumärken online erbjuder vi idag marknadens bredaste sortiment och vi på kundservice finns till för alla våra kunder, genom ett FABULOUS bemötande guidar vi dem i Lyko-djungeln ????. Vi som jobbar på kundservice är grymma på kommunikation och har en vana att möta många olika människor. Om du också har en SUPER SKILL i sociala relationer och kommunikation så läs gärna vidare! Vi söker just nu en ny kollega till vår kundservice i Borlänge. ????

Din vardag
Du kommer att tillhöra vårt härliga kundservice-team i Borlänge som idag består av åtta Lyko-stars! Tillsammans med dina kollegor kommer du att vara kundens personliga rådgivare och support. Inom teamet ges service via flera olika kommunikationskanaler; telefon, chatt och mail ??????. Ärendena som hanteras handlar om allt från leverans- till produktfrågor. Här har du stor möjlighet att göra skillnad för kundens helhetsupplevelse av oss som företag och påverka om kunden kommer tillbaka eller inte. Ofta är just du den enda kontaktpersonen våra kunder har med oss. Om det inte är en BIG deal, så säg?

Inom kundservice-teamet samarbetar vi tätt och värdesätter att ha roligt på jobbet. Vi har energi, fart och fläkt och har samtidigt tydliga spelregler hur vi bemöter våra kunder och varandra. På jobbet måste man kunna vara sig själv - det är otroligt viktigt tycker vi! Det är då man vågar uttrycka sig, komma med nya idéer och bidra till förändring. På kontoret är vi cirka 35 medarbetare med flera affärsområden representerade och vi växer ständigt. Vi hittar även på andra aktiviteter som fredagsträning med sportcoach (för de som vill) och har roliga tema dagar - har du förslag på vad vi mer kan hitta på tillsammans så är det självklart välkommet!

Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? Besök våra karriärssidor!

Vem du är
Du brinner för att leverera kundservice i världsklass och vill självklart vara med och ”wowa” våra kunder! Du har en kommunikations- och relationsskapande förmåga samt trivs i en tillväxtmiljö. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundbemötande samt är intresserad av skönhetsprodukter. För att skapa bästa förutsättningarna för att du ska kunna göra ett riktigt bra jobb börjar anställningen med åtminstone en introduktionsvecka. Arbetet kräver att du behärskar svenska skriftligt och muntligt, det är även en fördel om du har goda kunskaper i engelska.

Detaljer om anställningen
Arbetstiderna är lite varierande; 7–16, 7-16.30, 8.45–18 och 11–20 samt var fjärde söndag 11–20. Tjänsten är antingen en tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning initialt eller ett längre vikariat till efter sommaren med goda chanser till förlängning, start enligt överenskommelse. Placering för tjänsten är vårt härliga nya kontor i Borlänge och vi ser att du jobbar från kontoret samtliga vardagar, helgpasset kan vara flexibelt, det ger bäst förutsättningar tycker vi! ????
På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, så var inte rädd att söka även om du inte bockar av allt i vår önskelista! I linje med det har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och personlighetstest när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ?

Låter det här som rätt utmaning för dig? Ansök redan idag eller senast den 17 mars 2024, rekrytering sker löpande. Har du frågor om tjänsten maila till Jennifer Lundgren, Team Lead Customer Service, [email protected].

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till!

This text is hidden Visa mindre

Butikssäljare till Lyko Kupolen

På Lyko vill vi ta över världen. I alla fall den delen av världen som älskar skönhet. Med över 55 000 produkter från fler än 1 000 varumärken online erbjuder vi idag marknadens bredaste sortiment inom hårvård och skönhet. När man som vi har 55 000 produkter så kan det vara lite svårt att veta vilken man ska välja. Det är därför vi behöver dig! Med din kunskap och intresse för hårvård och skönhet kan du hjälpa kunden att välja rätt produkt, eller varför int... Visa mer
På Lyko vill vi ta över världen. I alla fall den delen av världen som älskar skönhet. Med över 55 000 produkter från fler än 1 000 varumärken online erbjuder vi idag marknadens bredaste sortiment inom hårvård och skönhet. När man som vi har 55 000 produkter så kan det vara lite svårt att veta vilken man ska välja. Det är därför vi behöver dig! Med din kunskap och intresse för hårvård och skönhet kan du hjälpa kunden att välja rätt produkt, eller varför inte flera.

Vi söker nu efter en ny kollega till vårt härliga team i Lyko Kupolen! ???? Vi söker dig som kan arbeta extra i sommar. Under juli månad är det ca 15 timmar i veckan. Vi ser det som en fördel om du kan vara flexibel? Lyko är en energifylld och varm arbetsplats som har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? – spana in våra karriärssidor!

Vad du kommer att fokusera på
Tillsammans strävar vi hela tiden efter att ge våra kunder en upplevelse i absolut världsklass, och i det arbetet står våra butikssäljare i frontlinjen. Som butikssäljare kan du vara den första (och enda?) fysiska Lyko-kontakt en kund har. Därför är det en rätt stor grej för oss.

Som butikssäljare på Lyko arbetar du med personlig rådgivning och försäljning av professionella skönhetsprodukter. Du är en riktig expert på hårvård, hudvård och smink och är alltid uppdaterad kring de senaste trenderna. Att ta aktiv kundkontakt och dela med dig av din kunskap för bästa service och rådgivning är en självklarhet. I rollen som butikssäljare bidrar du genom ditt ordningssinne till en inspirerande säljmiljö utöver det vanliga.

Vem är du?

- Du älskar skönhet! Att dela kunskap och idéer med kunder och kollegor är det roligaste du vet
- Du är en passionerad säljare som älskar kundmötet och drivs av att uppnå resultat
- Som person är du en prestigelös och engagerad energispridare
- Du är flexibel och trivs att arbeta i team så väl som självständigt
- Du är van att hantera många olika arbetsuppgifter i ditt dagliga arbete och har ett strukturerat arbetssätt
- Du är troligtvis utbildad makeup-artist, frisör eller hudterapeut

På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, så var inte rädd att söka även om du inte bockar av allt i vår önskelista! I linje med det har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och tester när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ?

Låter det här som rätt utmaning för dig? Ansök redan idag! Har du frågor om tjänsten maila Butikschef, Jasmine Hellman på [email protected]

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till!

This text is hidden Visa mindre

Hårexpert

Ansök    Maj 17    Lyko Group AB (publ)    Frisör
Är du utbildad frisör men känner att det är dags för något nytt? Har du en känsla för styling och hårfärg? Vill du arbeta med att hjälpa människor och ge kunden den WOW-service som de förtjänar? ???? Vi söker nu efter en person till vårat Beauty Scan team! Du kommer arbeta inom hår i rollen som Customer Support. Om du också har en SUPER SKILL i sociala relationer och kommunikation så läs gärna vidare! ???? Beauty Scan arbetar med att sätta ihop personlig... Visa mer
Är du utbildad frisör men känner att det är dags för något nytt? Har du en känsla för styling och hårfärg? Vill du arbeta med att hjälpa människor och ge kunden den WOW-service som de förtjänar? ???? Vi söker nu efter en person till vårat Beauty Scan team! Du kommer arbeta inom hår i rollen som Customer Support. Om du också har en SUPER SKILL i sociala relationer och kommunikation så läs gärna vidare! ????

Beauty Scan arbetar med att sätta ihop personliga rekommendationer till kunder genom en hud/hår/makeuprutin som passar just för den kunden. Man kommunicerar genom text och förinspelade videos (HUR du använder produkten). Teamet gör omkring 6000 rekommendationer varje månad, samt svarar på tusentals mail och Lyko Social. För den här rollen måste du alltså, inte gilla, utan ÄLSKA kundservice! Kundservice + WOW = ökad försäljning ????

Rollen
Beauty Scan teamet består av hudterapeuter, makeupartister, frisörer och farmaceut. De är experter på sina respektive områden och supportar även resten av Customer Relations när de får kluriga frågor.

Du kommer arbeta inom hår och vara kundens personliga rådgivare och support. Det är allt inom hårtest, hårfärgtest, skäggtest och styling. Här har du stor möjlighet att göra skillnad för kundens helhetsupplevelse av oss som företag och påverka om kunden kommer tillbaka eller inte. Om DET inte är en BIG deal så säg.

Lyko är en energifylld och varm arbetsplats som har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? – besök våra karriärssidor!

Vem du är
Du är en tvättäkta beautyjunkie som är utbildad frisör. Du brinner för att leverera kundservice i världsklass och vill självklart vara med och ”wowa” våra kunder! Du har en kommunikations- och relationsskapande förmåga samt trivs i en tillväxtmiljö. Du älskar att möta kunder, att guida dem rätt och ge de WOW-upplevelser. Last but not least – att kommunicera i skrift gör du proffsigt och med lyko-tonalitet. ?

Detaljer om anställningen
Arbetstiderna är kontorstider, måndag till fredag antingen 7.00-16.00 eller 8.00-17.00. Du bestämmer! ?

Placering: Det är en stor fördel om du kan arbeta från vårt kontor i Borlänge eller Vansbro.
På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, så var inte rädd att söka även om du inte bockar av allt i vår önskelista! I linje med det har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor när vi rekryterar. ?

Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök idag eller allra senast 31 maj 2023. Urval kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten maila till Michaela Pettersson, Talent Acqusition Specialist på [email protected]

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka dig vidare nedan. Lycka till!

This text is hidden Visa mindre