Om jobbet
Vi söker en driven, analytisk och noggrann Kvalitetssäkrare till Gemensam Kundservice som också vill ta sig an rollen som FCP-kontakt och vara med på vår spännande resa mot att bli Sveriges bästa telefonbank.
Som Kvalitetssäkrare och FCP-kontakt ansvarar du för både KYC- och IDD-granskning i våra bank- och försäkringsteam. Du sköter hela granskningsprocessen vilket innebär planering, utveckling och genomförande av processen men också att ge utve... Visa mer
Om jobbet
Vi söker en driven, analytisk och noggrann Kvalitetssäkrare till Gemensam Kundservice som också vill ta sig an rollen som FCP-kontakt och vara med på vår spännande resa mot att bli Sveriges bästa telefonbank.
Som Kvalitetssäkrare och FCP-kontakt ansvarar du för både KYC- och IDD-granskning i våra bank- och försäkringsteam. Du sköter hela granskningsprocessen vilket innebär planering, utveckling och genomförande av processen men också att ge utvecklande feedback och utbilda dina kollegor i AML-frågor.
Utöver granskningen kommer du också ansvara för att skapa, genomföra och vidareutveckla vår kvalitetssäkringsprocess under 2024. Detta kommer att innebära att dagligen kvalitetssäkra ett antal kundkontakter för att säkerställa att vi levererar bästa möjliga kundservice och efterföljer arbetssätt, lagar och regler. Detta arbete kommer också innebära att ge feedback och bidra till att utveckla dina kollegor och våra arbetssätt.
Du kommer att arbeta nära Kundtjänstmedarbetare och Teamledare men samarbeta med alla kollegor på Gemensam Kundservice.
Ansvarsområden
Granskning: Månatligen genomföra KYC- och IDD-granskningen.
Kvalitetskontrollsprocess: Skapa och underhåll en kvalitetssäkringsprocess som överensstämmer med lagar, regler och interna arbetssätt. Skapa och upprätthålla bedömningskriterier och riktmärken för att mäta kvalitet och prestation.
Kvalitetskontroll: Utvärdera kundinteraktioner, inklusive samtal, säkra meddelanden och chattkonversationer, för att säkerställa att de uppfyller verksamhetens kvalitetsstandarder.
Feedback och coachning: Ge feedback och coaching till Kundtjänstmedarbetare baserat på utvärderingarna.
Utbildning: Identifiera utbildningsbehov och utveckla utbildningsprogram tillsammans med utbildningsansvarig.
Rapportering: Skapa regelbundna rapporter om kvalitetsresultaten och presentera dem för ledningen och kundtjänstavdelningen.
Processförbättring: Delta i processförbättringsinitiativ och bidra med insikter för att förbättra effektiviteten och kvaliteten inom kundtjänst.
Uppföljning och åtgärder: Följa upp på åtgärder som vidtas efter utvärderingar och se till att förändringar genomförs och ger önskade resultat.
Samarbete: Samarbeta tätt med FCP-kontakter på andra Länsförsäkringsbolag samt teamledare på Gemensam Kundservice för att säkerställa kännedom om utmaningar och utvecklingsmöjligheter.
Vem är du?
Vi söker dig som minst har en gymnasieexamen men också gärna en relevant kandidatexamen. Vi ser att du har erfarenhet av arbete inom AML och har arbetat inom kundservice på bank och/eller försäkring.
För att trivas i rollen tror vi att du är analytisk, noggrann och detaljfokuserad. Du har en förmåga att förmedla information och kommunicera på ett tydligt och coachande sätt, samtidigt som du drar lärdom av erfarenheter och feedback från din omgivning.
Du trivs i en miljö där du snabbt och effektivt behöver sätta dig in i nya situationer och anpassa dig till nya omständigheter. Det är också viktigt att du är förtroendeingivande och förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt som gör att du får både kollegor och kunder att känna sig bekväma.
Om oss
Gemensam Kundservice består idag av ca 100 medarbetare som i dagsläget är fördelat på flera arbetsgrupper som tillsammans är tillgängliga får våra kunder alla dagar i veckan mellan 07.30-22.00.
Vi erbjuder möjligheten att få jobba i ett stabilt företag och på en avdelning där vi strävar efter att hela tiden utvecklas i det vi gör idag och utveckla verksamheten i stort för att möta kundernas önskemål. Hos oss trivs du som gillar en miljö med hög förändringstakt, tempo och gemenskap.
Övrig information:
Tjänsten avser en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt.
Arbetstiderna innebär måndag-fredag dagtid. Andra arbetstider kan förekomma under semesterperioder.
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
Som en del i vår rekryteringsprocess kan du få genomföra test.
För ytterligare information kontakta: Emma Paunia, Operativ Chef Gemensam Kundservice ,073-824 17 84.
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Visa mindre