Lediga jobb som Verksamhetskonsult i Borlänge

Se lediga jobb som Verksamhetskonsult i Borlänge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borlänge som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetsutvecklare med fokus på processen Planera Trafik

Ansök    Mar 27    Trafikverket    Verksamhetskonsult
Som verksamhetsutvecklare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Verksamhetsutvecklare med fokus på processen Planera Trafik Arbetsuppgifter Vi söker en verksamhetsutvecklare som kommer att arbeta med järnvägsfrågor inom verksamhetsområde Trafik. Verksamhetsområdets uppgift är att se till att vägar är framkomliga, att tågen... Visa mer
Som verksamhetsutvecklare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.


Verksamhetsutvecklare med fokus på processen Planera Trafik

Arbetsuppgifter

Vi söker en verksamhetsutvecklare som kommer att arbeta med järnvägsfrågor inom verksamhetsområde Trafik. Verksamhetsområdets uppgift är att se till att vägar är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell. Vi ger vi service dygnet runt, året om - för att skapa goda möjligheter för resenärer, trafikanter och godstransporter.
Organisatoriskt kommer du att tillhöra Trafikplanera Järnväg vilket ansvarar för förvaltning och utveckling av trafikplaneringen på järnvägen. Du kommer att ingå i en enhet vars uppgift är att förvalta och utveckla dess arbetssätt och it-lösningar.
Som verksamhetsutvecklare initierar och driver du både mindre och större utredningar och utvecklingsprojekt. Det innebär att du kommer att driva det systematiska förbättringsarbetet. Arbetet med förbättringsarbete kommer involvera andra delar av Trafikverkets organisation, och det innebär att du behöver driva förbättring inom många områden och i god samverkan med den övriga organisationen samt med järnvägsföretag och externa parter. Du förväntas även bidra till avdelningens interna arbetssätt och våra gemensamma frågeställningar.

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Tester skickas ut v.16 och intervjuer genomförs under v. 22.
Möjliga placeringsorter: Borlänge, Gävle, Göteborg, Kristianstad, Malmö, Solna, Örebro
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Vem är du?
Som person är du pedagogisk och strukturerad samtidigt som du är bra på att ta initiativ och se vad som behöver göras. Du har en förmåga
att åstadkomma förändring utan att kunna utöva ett direkt ledarskap. Då tjänsten innebär många samarbetsytor behöver du även ha en god
kommunikationsförmåga samt förmåga att samarbeta med andra.
Vi söker dig som:
Har universitets- eller högskoleutbildning (180 hp/120 p) inom relevant område exempelvis kvalitet, teknik eller IT eller annan relevant utbildning och aktuell erfarenhet som kan anses likvärdigt
Har erfarenhet av att arbetat med verksamhetsutveckling inom transportsystem
Har erfarenhet av förändringsledning
Har goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du:
Har erfarenhet av att arbeta med järnvägsfrågor
Har erfarenhet av att utbilda samt coacha medarbetare
Har erfarenhet av projektledning


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till IKT telekominfrastruktur

Ansök    Okt 17    Trafikverket    Verksamhetskonsult
Som verksamhetsutvecklare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Verksamhetsområde IKT har ett helhetsansvar för telekomanläggningen inom Trafikverket, en verksamhet som ständigt utvecklas och pågår dygnet runt året om. Verksamhetsutvecklare till IKT telekominfrastruktur Arbetsuppgifter Avdelningen Telekominfrastruktur på ... Visa mer
Som verksamhetsutvecklare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Verksamhetsområde IKT har ett helhetsansvar för telekomanläggningen inom Trafikverket, en verksamhet som ständigt utvecklas och pågår dygnet runt året om.


Verksamhetsutvecklare till IKT telekominfrastruktur

Arbetsuppgifter

Avdelningen Telekominfrastruktur på IKT ansvarar för att tillhandahålla tillförlitliga kommunikationstjänster internt inom Trafikverket. Vi levererar även telekomtjänster till kunder inom järnvägssektorn och andra myndigheter. Nu söker vi en verksamhetsutvecklare som ska vara länken i såväl strategiska som operativa frågor kring avdelningens leveranser och åtaganden. I den här rollen kommer du att vara representant i det övergripande processarbetet på Trafikverksnivå, samt vara sammanhållande och drivande i arbetet med utveckling och förvaltning av avdelningens processer och arbetssätt.
Dina arbetsuppgifter blir bland annat att:
arbeta med ständiga förbättringar inom avdelningen
planera, genomföra och följa upp verksamhetsspecifika projekt
arbeta med utveckling och effektivisering av verksamheten med förankring i kärnverksamheternas behov nu och på sikt
representera verksamheten i olika typer av forum
omvärldsbevaka ur ett verksamhetsperspektiv


Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet för att vara säker på att du får all information från oss!
Resor i Sverige förekommer i tjänsten.
Möjliga placeringsorter: Borlänge, Gävle, Stockholm (Solna), Örebro, Västerås eller Uppsala.

Kvalifikationer

Vi söker dig som drivs av att ständigt vilja utveckla och förbättra vår verksamhet med ett prestigelöst fokus på våra gemensamma målsättningar. Att kunna initiera och driva frågor från idé till slutlig leverans är en viktig förmåga i verksamhetsutvecklarrollen. Vidare har du god samarbetsförmåga, samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra i samverkan. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbetsledning, där du ansvarat för att fördela arbetsuppgifter och leda andra mot uppsatta mål.
För att lyckas i uppdraget behöver du ha helhetssyn och förmåga att se samband, både ur ett organisations- och systemperspektiv. Vi vill därför att du är analytiskt lagd och kan se logik i komplexa informationsmängder och miljöer. Som verksamhetsutvecklare har du många olika kontaktytor och måste därför kunna förmedla budskap på ett enkelt sätt, vara lyhörd och anpassa din kommunikation till mottagaren.
Vi söker dig som har:
universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp (120p) inom ett för uppdraget relevant område, alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig
förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket
mångårig erfarenhet av att verka i en komplex, större organisation i roller med huvudsakligt fokus på verksamhetsutveckling och förbättringsarbete

Det är meriterande om du:
har erfarenhet av och kunskap om tillgångsförvaltning enligt ISO 55001
har erfarenhet av och kunskap om förvaltningsmodellen PM3
har erfarenhet av kvalitetsarbete
har arbetat med verksamhetsutvecklingsfrågor i en teknikintensiv organisation
har erfarenhet och kunskap inom telekom
kunskaper om och erfarenhet av att tillämpa processorienterat arbetssätt


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle. Visa mindre

PROCESSLEDARE

Ansök    Jun 7    Jobbusters AB    Verksamhetskonsult
Arbetsuppgifter I rollen som Processledare är ditt huvudsakliga uppdrag att leda och stötta funktionens kärnprocesser kopplat till lager och logistik. Du arbetar med kunden i fokus men med hänsyn till verksamhetens kvalitet, effektivitet och lagkrav. Du har en mycket viktig roll och får vara med och både utmana och utveckla arbetssätt och processer för att ta logistik- och lagerverksamheten till nästa nivå. Till dina ansvarsområden hör att stötta den lokal... Visa mer
Arbetsuppgifter
I rollen som Processledare är ditt huvudsakliga uppdrag att leda och stötta funktionens kärnprocesser kopplat till lager och logistik. Du arbetar med kunden i fokus men med hänsyn till verksamhetens kvalitet, effektivitet och lagkrav. Du har en mycket viktig roll och får vara med och både utmana och utveckla arbetssätt och processer för att ta logistik- och lagerverksamheten till nästa nivå. Till dina ansvarsområden hör att stötta den lokala organisationen med att ta fram och följa upp relevanta nyckeltal i syfte att kunna mäta processarbetet. Vidare driver du olika typer av projekt och ansvarar även för att facilitera workshops och utbildningar för att förankra och skapa samsyn kring olika initiativ kopplat till processarbetet.

Du har en viktig roll i organisationen där du leder och stöttar både chefer och medarbetare i förändring och utveckling av verksamheten, processer och metoder. I rollen blir du även en viktig länk, representant och nyckelperson för både lokala och centrala initiativ. Du utgör även stöd gentemot den lokala ledningsgruppen.

Kvalifikationer Du har en gedigenerfarenhet inom process- eller verksamhetsutveckling.
Du har grundläggande förståelse för lean eller andra motsvarande metodiker.
Du harerfarenhet av projekt- och förändringsledning samt att arbeta datadrivet och agilt.
Vi ser även att du har kunskap och erfarenhet av något analysverktyg.
Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom relevant område.
Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Personliga egenskaper
I rollen krävs att du är duktig på att utveckla och coacha andra för att främja lärande och utveckling. Du är lösningsorienterad och duktig på att upptäcka och uppmärksamma förbättringar och initiativ. Du är skicklig att dokumentera, kommunicera samt att skapa engagemang i organisationen kopplat till förändringsarbetet. Som Processledare har du många kontaktytor och vi söker därför dig som är relationsskapande och samarbetsinriktad.
Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-10-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Borlänge. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Visa mindre

Verksamhetsutvecklare teknikutbildningar

Ansök    Dec 8    Högskolan Dalarna    Verksamhetskonsult
Teknikutbildningarna, ska utvecklas för att möta regionens och det nationella behovet av teknikutbildad personal. Vi vill att du leder detta arbete. Din arbetsdag som verksamhetsutvecklare Som verksamhetsutvecklare har du ansvaret för att arbeta fram vår långsiktiga utbildningsportfölj. Du får möjlighet att utveckla och förstärka lärmiljöer och pedagogiska upplägg, att skapa vår framtida organisation samt bereda budgetunderlag för detta. I din roll komme... Visa mer
Teknikutbildningarna, ska utvecklas för att möta regionens och det nationella behovet av teknikutbildad personal. Vi vill att du leder detta arbete.

Din arbetsdag som verksamhetsutvecklare
Som verksamhetsutvecklare har du ansvaret för att arbeta fram vår långsiktiga utbildningsportfölj. Du får möjlighet att utveckla och förstärka lärmiljöer och pedagogiska upplägg, att skapa vår framtida organisation samt bereda budgetunderlag för detta. I din roll kommer du att ha mycket kontakt med gymnasieskolor, näringsliv och offentlig verksamhet för att inhämta de underlag som krävs för att utveckla våra teknikutbildningar. Det är en fördel om du trivs i en miljö där du får jonglera med många bollar och där tempot är högt.

Du rapporterar direkt till prefekt, som är chef för institutionen där teknikutbildning och forskning bedrivs. Du ansvarar även för att projektleda ett utvecklingsteam från Högskolan Dalarna.

Är du personen vi söker?
Du har lång erfarenhet av att vara chef och av att driva projekt. Du har stor förståelse för dagens- och morgondagens teknikutbildningar och vad som skapar intresse bland gymnasieelever. Du har också stor förståelse för näringslivets behov av teknikkompetens. Du är van att jobba mot mål och har kunskap om budgeteringar och kan applicera ekonomiska modeller på olika scenarier.

För denna anställning krävs dessutom


• Att du har ett stort kontaktnät inom gymnasieskolor och näringsliv i Dalarna
• Kunskap och förståelse för teknikutbildningsområdet
• Att du haft budgetansvar
• Erfarenhet av att rekrytera personal

Du är utbildad lärare eller ingenjör samt har byggt på med ledarskapsutbildningar.

Det är meriterande om du


• Har kännedom om Högskolan Dalarna och våra teknikutbildningar
• Har erfarenhet av att leda utveckling av teknikutbildningar inom högskola eller universitet
• Har erfarenhet av undervisning inom teknikområdet
• Är van att tala inför människor i olika sammanhang

Personliga egenskaper som behövs för att lyckas i rollen
Vi tror att du är en relationsskapande person som har lätt för att se nya utvecklingsmöjligheter. Du har en förmåga att snabbt skapa en bild över dina arbetsuppgifter och att se helhetslösningar. Vidare kan du verka både långsiktigt och strategiskt samtidigt som du bidrar till det operativa arbetet. Du behöver vara tydlig och trygg i din ledarroll samt kunna skapa förståelse och motivation i ditt team. Att bygga framgångsrika lag och skapa god harmoni i arbetsgrupper är något du behärskar väl. I ditt ledarskap har du ett ödmjukt och prestigelöst förhållningsätt och du är duktig på att hitta flexibla lösningar.

Bedömningsgrunder
Högskolan kommer i denna rekrytering att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna för att fullgöra uppgifterna i anställningen.

För vidare läsning hänvisar vi till Högskolan Dalarnas anställningsordning.

Anställningen
Tillsvidareanställning med tillträde så snart vi hittat rätt person. Högskolan Dalarna är ett lärosäte som verkar på två orter. Placeringsort för denna anställning är Borlänge och visst arbete förekommer även i Falun.

Övrigt
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och vi använder oss av kompetensbaserad metodik genom hela rekryteringsprocessen.

I de fall rekryteringsprocessen drar ut på tiden tillsätts en vikarie under rekryteringsprocessen. Urvalet sker bland de sökande till anställningen. Var vänlig meddela i din ansökan om du är intresserad av vikariatsanställningen. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare

Ansök    Mar 21    Trafikverket    Verksamhetskonsult
Som verksamhetsutvecklare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Verksamhetsutvecklare Arbetsuppgifter Vi söker en verksamhetsutvecklare som kommer att arbeta med järnvägsfrågor inom verksamhetsområde Trafik. Verksamhetsområdets uppgift är att se till att vägar är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformatio... Visa mer
Som verksamhetsutvecklare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.


Verksamhetsutvecklare

Arbetsuppgifter

Vi söker en verksamhetsutvecklare som kommer att arbeta med järnvägsfrågor inom verksamhetsområde Trafik. Verksamhetsområdets uppgift är att se till att vägar är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell. Vi ger service dygnet runt, året om - för att skapa goda möjligheter för resenärer, trafikanter och godstransporter.
Organisatoriskt kommer du att tillhöra Trafikplanering järnväg vilket ansvarar för förvaltning och utveckling av trafikplaneringen på järnvägen. Du kommer att ingå i en enhet vars uppgift är att förvalta och utveckla dess arbetssätt och it-lösningar.
Som verksamhetsutvecklare initierar och driver du både mindre och större utredningar och utvecklingsprojekt. Det innebär att du kommer att driva det systematiska förbättringsarbetet. Förbättringsarbetet kommer att involvera andra delar av Trafikverkets organisation, och det innebär att du behöver driva förbättring inom många områden och i god samverkan med den övriga organisationen samt med järnvägsföretag och externa parter. Du förväntas även bidra till avdelningens interna arbetssätt och våra gemensamma frågeställningar.
Mycket av arbetet sker idag digitalt, men eftersom vi är en nationell enhet kan det förekomma vissa resor i samband med exempelvis workshops, utvecklingsdagar eller andra liknande arbetsuppgifter.

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Möjliga placeringsorter: Borlänge, Gävle, Göteborg, Kristianstad, Malmö, Solna, Örebro
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Vem är du?
Som person är du pedagogisk och strukturerad samtidigt som du är bra på att ta initiativ och se vad som behöver göras. Du har en förmåga att åstadkomma förändring utan att utöva ett direkt ledarskap. Då tjänsten innebär många samarbetsytor behöver du även ha en god kommunikationsförmåga samt förmåga att samarbeta med andra.
Vi söker dig som:
Har universitets- eller högskoleutbildning (180 hp/120 p) inom relevant område, exempelvis kvalitet, teknik eller IT eller annan relevant utbildning och erfarenhet som vi på Trafikverket bedömer som likvärdig.
Har aktuell och relevant erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsutveckling av arbetssätt.
Har aktuell och relevant erfarenhet av förändringsledning när nya initiativ ska implementeras.
Har goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du:
Har erfarenhet av att arbeta med järnvägsfrågor.
Har erfarenhet av utveckling och arbete i projektet Marknadsanpassad Planering av Kapacitet (MPK).
Har erfarenhet av att utbilda samt coacha medarbetare.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare inom Väg IT

Ansök    Okt 2    Trafikverket    Verksamhetskonsult
Som Verksamhetsutvecklare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Verksamhetsutvecklare inom Väg IT Arbetsuppgifter Inom avdelning Väg IT på Trafikverket har vi den spännande uppgiften att skapa ett säkert och stabilt vägtrafiksystem för oss och kommande generationer. Är du en driven och erfaren verksamhetsutvecklare med led... Visa mer
Som Verksamhetsutvecklare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.


Verksamhetsutvecklare inom Väg IT

Arbetsuppgifter

Inom avdelning Väg IT på Trafikverket har vi den spännande uppgiften att skapa ett säkert och stabilt vägtrafiksystem för oss och kommande generationer. Är du en driven och erfaren verksamhetsutvecklare med ledarförmåga som söker en utmaning där du verkligen gör skillnad på riktigt i samhället. Då är det här jobbet för dig!
Vi söker dig som brinner för verksamhetsutveckling och som tillsammans med oss vill bidra till att utveckla och ständigt förbättra våra leveranser. Vi ser gärna att du som söker har en erfarenhet av att jobba i komplexa organisationer och har en förståelse för våra arbetsuppgifter och utmaningar vår verksamhet hanterar och står inför. 
I rollen som Verksamhetsutvecklare kommer du att bistå leveransledning och chefer i deras arbete, där ni tillsammans kommer att driva utveckling, planering och uppföljning av verksamheten framåt. Det kan t.ex. handla om arbetssätt, samarbeten inom avdelningen men även med vår omvärld, andra avdelningar på IKT (Informations- och Kommunikations Teknik), nyttjande verksamheten på Trafikverket eller externa parter. Det kommer att finnas möjlighet att leda mindre utvecklingsuppdrag inom verksamheten.
Då vi är en nationell organisation kan resor i tjänsten förekomma.

Övrig information

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan den finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Intervjuer är preliminärt planerade att hållas v.45-46, via Skype.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som verksamhetsutvecklare hos oss på Avdelning Väg IT har du en god kommunikations- och samarbetsförmåga vilket innebär att du är en smidig relationsbyggare som kan förmedla budskap på ett enkelt och lyhört sätt. Du drivs av att leverera resultat och har ett mindset för ständiga förbättringar som bidrar till att organisationen når sina mål och skapar nytta.
Vi söker dig som:
har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp med inriktning IT, eller motsvarande kompetens och relevant yrkeserfarenhet inom området som av oss kan bedömas likvärdig
har flerårig aktuell yrkeserfarenhet av verksamhetsutveckling inom större organisationer med välutvecklade processer
har yrkeserfarenhet av att leda projekt och/eller förvaltningsuppdrag
har erfarenhet av leveransuppföljning (ex. nyckeltal, målstyrning etc)
har goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift
har goda kunskaper i engelska språket, både tal och skrift
har körkort för personbil

Vi ser det som meriterande om du:
har bedrivit utvecklingsarbete på en avdelning som innefattar flera enheter
har arbetslivserfarenhet som chef med formellt personalansvar
har kunskap och erfarenhet av förvaltningsmodell PM3 och/eller projektmodell XLPM


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
#LI-Hybrid
#LI-BM1 Visa mindre

Ledare inom förvaltning och utveckling

Ansök    Feb 5    Transportstyrelsen    Verksamhetskonsult
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Just ... Visa mer
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa

kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Just nu har Transportstyrelsen flera spännande förändringsarbeten på gång, bland annat ett förstärkt utifrån- och inperspektiv genom kunddrivet arbetssätt och implementering av en ny modell för projekt- och förvaltningsstyrning. Detta innebär att du kommer få vara med på vår utvecklingsresa och ditt arbete kommer ha fokus på samhällsnyttan genom att anta våra kunders och intressenters perspektiv i vårt nyutvecklings- och förvaltningsarbete!

För att långsiktigt kunna arbeta med samhällsnyttan i sikte, behöver du se helheten, tänka nytt och vara en motiverande teamledare när du identifierar och stöttar verksamheten vid start av nya utvecklingsprojekt likväl som när du planerar och koordinerar det löpande utvecklings- och förvaltningsarbete rörande våra IT-stöd.

Genom att ha en överblick över samtliga utvecklingsinsatser på avdelningen är du även i din roll som förvaltningsledare, ett strategiskt stöd åt avdelningens ledningsgrupp. Din helhetssyn behövs eftersom du kommer vara länken mellan ledning, sakverksamhet, IT-verksamhet och förvaltningsorganisation.



Du kommer att


• driva införande av förändrade arbetssätt med anledning av ny projekt- och förvaltningsstyrning
• samordna avdelningens långsiktiga strategiska utvecklingsplan
• arbeta med att identifiera synergieffekter gällande arbetssätt och utveckling av system
• stödja verksamheten i utvecklingsuppdrag
• leda medarbetare inom verksamhetsnära IT-förvaltning samt medverka till att skapa effektiva team och arbetssätt.
• planera, koordinera och följa upp löpande utvecklings- och förvaltningsarbete
• medverka i myndighetsövergripande forum och arbetsgrupper kring exempelvis vidareutveckling av våra arbetssätt och metoder
• omvärldsbevaka
• medverka i övrigt förekommande uppgifter inom avdelningen, t ex svara på remisser och delta i styr- och referensgrupper.


Du måste ha


• relevant eftergymnasial utbildning
• aktuell erfarenhet av ledarskap inom större uppdrag eller verksamheter
• erfarenhet av verksamhetsutveckling med fokus på kund/användarbehov
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du också har



• relevant akademisk examen
• erfarenhet av förändringsledning
• erfarenhet av att driva utveckling och IT-förvaltning i komplexa organisationer
• erfarenhet av arbete med agilt arbetssätt
• kunskaper och erfarenhet av att arbeta enligt en etablerad förvaltningsmodell, exempelvis pm3
• erfarenhet av budgetarbete
• erfarenhet av arbete utifrån externa kunders behov

Vi vill att du


• tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor
• har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar.
• är självgående och tar ansvar för dina uppgifter
• planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt
• har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter
• kan kommunicera på ett tydligt sätt

Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet!

Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning placering i Borlänge och vi tillämpar normalt provanställning. Du är välkommen att kontakta sektionschef Anna-Lena Källström, 010-49 555 47, [email protected]. Saco, Patrik Sundvall och ST, Anders Bodving nås via vår växel på 0771–503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansökan till oss senast den 28 ferbruari märkt med referensnummer TSG 2021-1022. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. 

Vi kan komma att använda urvalstest i urvalsprocessen.


Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning Väg och järnväg

Väg och järnväg utformar regler, prövar och ger tillstånd, utövar tillsyn och för statistik över olyckor och tillbud inom väg- och järnvägsområdet. Vi arbetar för en effektiv marknad med sund konkurrens. Vi finns på 11 orter. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Göteborg, Kista och Umeå. Vi har 370 medarbetare. Visa mindre

Regelsamordnare med internationell och strategisk inriktning

Ansök    Okt 6    Transportstyrelsen    Verksamhetskonsult
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Ditt framtida a... Visa mer
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.

Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Ditt framtida arbete
Din framtida arbetsplats är avdelning Väg och järnväg bestående av cirka 360 medarbetare med Borlänge som huvudort. Som regelsamordnare kommer du att arbeta på sektion Fordonsregler, inom enhet Teknik Väg, tillsammans med cirka 15 kollegor. Enheten ansvarar för internationell och nationell regelgivning inom områdena vägfordon och infrastruktur. Som regelsamordnare kommer du framförallt att arbeta med att hålla ihop det internationella regelarbetet på enheten. Du kommer även att arbeta med strategiska frågor, säkerställa att arbetet bedrivs i enlighet med övergripande mål och principer samt verka för framtagandet av en mer ensad arbetsprocess tillsammans med andra regelsamordnare. I andra frågor kommer du också att arbeta tillsammans med bland annat tekniska experter, utredare och jurister.

Dina framtida arbetsuppgifter
Ditt huvudområde kommer att vara samordning av internationell regelutveckling inom enhetens regelområde men det kan också innebära att du arbetar operativt med internationellt regelarbete. Du kommer även att:


• arbeta fram mål och inriktningar för det internationella arbetet tillsammans med andra samordnare och sakexperter på enheten
• utgöra en stödjande och vägledande funktion för sakexperterna i deras arbete genom att ha koll på tidsfrister, stötta i framtagandet av raminstruktioner, inriktningsdokument och strategier
• ansvara för att ställa samman och rapportera resultat inom den internationella regelgivningen
• säkerställa att relevant överföring av information från det internationella regelarbetet till det nationella regelarbetet sker för att för det ska finnas god beredskap för nationellt omhändertagande av kommande och beslutade internationella rättsakter
• upprätta regelplan

Du måste ha


• relevant akademisk utbildning på lägst kandidatnivå
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och på engelska
• mycket goda kunskaper i Office-paketet
• aktuell yrkeserfarenhet av arbete i regelstyrd verksamhet

 Det är meriterande om du också har


• erfarenhet av regelutveckling i synnerhet på internationell nivå
• erfarenhet av regelarbete i statlig verksamhet
• erfarenhet av samordning, projektledning eller liknande funktion

Vi vill att du 


• sätter igång aktiviteter och uppnår resultat
• är självgående och tar ansvar för dina uppgifter
• tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor
• planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt
• Har god förmåga att samarbeta

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information

Tjänsten är en tillsvidareanställning placering i Borlänge. Vi vill att du börjar så snart som möjligt. Vi tillämpar normalt provanställning.

Du är välkommen att kontakta sektionschef Janike Rudert, 010–495 55 99 [email protected]

Saco, Patrik Sundvall och ST, Bo Eric Petterson nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 25 oktober 2020 märkt med referensnummer TSG 2020–7548. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Cirka 1 870. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. Kort om avdelning Väg och järnväg: Väg och järnväg utformar regler, prövar tillstånd och bedriver tillsyn inom väg- och järnvägsområdet över till exempel väg- och järnvägstrafik, fordon, förarutbildning, förarprövning och yrkestrafik. Avdelningen deltar i internationellt arbete med utveckling av regler inom EU och ECE. Avdelning Väg och järnväg genomför även analyser av väg- och järnvägstrafiken och tillhandahåller information om skador och olyckor. Vi finns på 11 orter och huvudorten är Borlänge. Visa mindre

Förvaltningsledare

Ansök    Okt 8    Transportstyrelsen    Verksamhetskonsult
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Just n... Visa mer
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Just nu har Transportstyrelsen flera spännande förändringsarbeten på gång, bland annat ett förstärkt utifrån- och inperspektiv genom kunddrivet arbetssätt och utveckling av en ny förvaltningsmodell. Detta innebär att du kommer få vara med på vår utvecklingsresa och ditt arbete kommer ha fokus på samhällsnyttan genom att anta våra kunders och intressenters perspektiv i vårt nyutvecklings- och förvaltningsarbete!

För att långsiktigt kunna arbeta med samhällsnyttan i sikte, behöver du se helheten, tänka nytt och vara en motiverande teamledare när du identifiera och stöttar verksamheten vid start av nya utvecklingsprojekt likväl som när du planerar och koordinerar det löpande utvecklings- och förvaltningsarbete rörande våra IT-stöd. Genom att ha en överblick över samtliga utvecklingsinsatser på avdelningen är du även i din roll ett strategiskt stöd åt avdelningens ledningsgrupp. Din helhetssyn behövs eftersom du kommer vara länken mellan ledning, sakverksamhet, IT-verksamhet och förvaltningsorganisation.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen här. 

Du kommer att


• medverka vid skapandet av avdelningens strategiska utvecklingsportfölj.
• ansvara för framtagandet av förvaltnings- och utvecklingsplan.
• planera och koordinera de löpande utvecklings- och förvaltningsarbete som ingår i utvecklingsplanen.
• stötta verksamheten vid uppstart av nya utvecklingsprojekt.
• leda medarbetare inom verksamhetsnära IT-förvaltning samt medverka till att skapa effektiva team och arbetssätt.
• budgetera och följa upp förvaltningens ekonomiska utfall.
• följa upp förvaltningsorganisationens leveranser och uppdrag.
• medverka i myndighetsövergripande forum och arbetsgrupper kring exempelvis vidareutveckling av våra arbetssätt och metoder.
• medverka i övrigt förekommande uppgifter inom avdelningen, till exempel svara på remisser och delta i styr- och referensgrupper.

Du måste ha


• relevant akademisk utbildning på lägst kandidatnivå.
• aktuell erfarenhet som projektledare eller förvaltningsledare.
• erfarenhet av verksamhetsutveckling.
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• mycket goda kunskaper i Office-paketet.

Det är meriterande om du också har


• erfarenhet av arbete med agila team.
• erfarenhet av att leverera förvaltning i komplexa organisationer.
• erfarenhet av förändringsledning.
• erfarenhet av digitaliseringsinsatser.
• kunskaper och erfarenhet av att arbeta enligt en enligt en etablerad förvaltningsmodell, exempelvis pm3.
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska.
• erfarenhet av budgetarbete.
• erfarenhet av arbete utifrån externa kunders behov.

Vi vill att du


• tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor.
• är självgående och tar ansvar för dina uppgifter.
• har god förmåga att samarbeta.
• planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt
• Har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter.
• Kan kommunicera på ett tydligt sätt.
• Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar.

Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet!

Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning placering i Borlänge och vi tillämpar normalt provanställning.

Du är välkommen att kontakta sektionschef Anna-Lena Källström, 010-49 555 47,
[email protected]

Saco, Patrik Sundvall och ST, Bo Eric Petterson nås via vår växel på 0771–503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansökan till oss senast den 25 oktober 2020 märkt med referensnummer TSG 2020–7790. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Kort om avdelning Väg och järnväg: Vi utformar regler, prövar tillstånd och bedriver tillsyn inom väg- och järnvägsområdet över till exempel väg- och järnvägstrafik, fordon, förarutbildning, förarprövning och yrkestrafik. Avdelningen deltar i internationellt arbete med utveckling av regler inom EU och ECE. Avdelning Väg och järnväg genomför även analyser av väg- och järnvägstrafiken och tillhandahåller information om skador och olyckor. Vi finns på 11 orter och huvudorten är Borlänge. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare IFO

Ansök    Sep 13    HR Dalarna    Verksamhetskonsult
HR Dalarna jobbar för och tillsammans med organisationer som likt oss är övertygade om att kompetenta och välmående medarbetare är avgörande för lönsamhet och framgång. Vi är oerhört kvalitetsmedvetna och kräsna i valet av teknik, arbetsmodeller och arbetssätt. Med vår samlade erfarenhet och vår kompetens är det mesta möjligt. Genom våra moderna, smarta och attraktiva helhetslösningar inom hela HR-området skapar vi förutsättningar för företag och organisa... Visa mer
HR Dalarna jobbar för och tillsammans med organisationer som likt oss är övertygade om att kompetenta och välmående medarbetare är avgörande för lönsamhet och framgång. Vi är oerhört kvalitetsmedvetna och kräsna i valet av teknik, arbetsmodeller och arbetssätt. Med vår samlade erfarenhet och vår kompetens är det mesta möjligt.

Genom våra moderna, smarta och attraktiva helhetslösningar inom hela HR-området skapar vi förutsättningar för företag och organisationer att uppnå sina mål.

Vi är det genuina, enkla och personliga företaget som har stark lokal förankring och verkar i och för hela Dalarnas utveckling.

Fantastisk möjlighet och ett riktigt spännande uppdrag för rätt person.Vi på HR Dalarna har fått uppdraget att hjälpa en partner i deras utvecklingsarbete av Individ och familjeomsorgen (IFO).
Du behöver ha erfarenhet av verksamhetsutveckling alt kvalitetsutveckling. Meriterande är kunskaper av kvalitetsledningssystem och förändringsarbete.
 
Som inledning på uppdraget kommer du genomföra en kartläggning och genomlysning av verksamheten för att på så vis skaffa dig nödvändiga kunskaper och information om verksamheten. Syftet med uppdraget är att förbättra/effektivisera verksamheten. I detta uppdrag kommer du bli anställd av oss på HR Dalarna. Uppdraget startar så snart som möjligt och beräknas pågå minst 6 månader. Visa mindre