Lediga jobb som Regionchef, butik i Borlänge

Se lediga jobb som Regionchef, butik i Borlänge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borlänge som finns hos arbetsgivaren.

Regionansvarig till ett längre vikariat i Dalarna

Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen är idag ca100 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funkt... Visa mer
Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen är idag ca100 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.



Vi söker nu dig som vill arbeta för att Moderaterna fortsätter att vara ett
attraktivt parti för väljarna i Dalarna.  

Arbetsuppgifter
Rollen som regionansvarig är i första hand utåtriktad, vårt fokus i Dalarna är att kommunicera med våra
medborgare och väljare. Det kommer vara ditt ansvar att driva kampanjer,
valrörelser och aktiviteter som syftar till att stärka Moderaterna i Dalarna.
Det här gör givetvis inte du ensam, men det är du som måste vara den naturliga
kampanjledaren som får andra att vilja knacka en dörr till eller ställa sig på
torget trots att det är regn idag.

Som regionansvarig utgör man en viktig brygga mellan regional och nationell nivå.
Du arbetar med att utveckla organisation och politisk verksamhet i nära samspel
med – och på uppdrag av – förbundsstyrelsen. Du stödjer de moderata
föreningarna, fullmäktigegrupperna och enskilda företrädare i Dalarna – i
arbetet med att utveckla den lokala politiken liksom kommunikationen med
medlemmar och invånare/potentiella väljare.   

Du ansvarar för ekonomisk förvaltning, budgetuppföljning och årsredovisning. Vidare att
säkerställa en god intern kontroll och ansvara för administration vid
förbundskansliet med tillhörande beredning av ärenden och möten till
styrelsemöten. I tjänsten ingår att medverka i möten, utbildningar och
föreningsaktiviteter som sker på kvällstid och helger.  

Kvalifikationer
Tjänsten är en nyckelroll som spindeln i nätet mellan partiföreningar, ledande befattningshavare för
moderaterna i kommuner, region och riksdag. Det ställer krav på hög integritet
och lyhördhet. Du har arbetat i självständiga roller med eget ansvar för att
prioritera och strukturera verksamhet. Vi ser att du har erfarenhet av att coacha och leda
liksom att ge kloka och goda råd i stort som smått. Du vet hur man bedriver
kommunikations- och opinionsbildningsarbete i olika kanaler och det är
meriterande om du även har erfarenhet av att bedriva politisk sådan. 

Tjänsten kräver att du har körkort och är/blir medlem i moderaterna. 

Personliga egenskaper
Som person gillar du att växla mellan strategiskt och operativt arbete samt har erfarenhet av att planera dina åtaganden utifrån oregelbundna arbetstider. I denna rekrytering kommer vi särskilt att värdera sökanden utifrån personliga egenskaper, där dina kreativa egenskaper och ledarförmåga kommer att vara avgörande.

Vi erbjuder
På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi arbetar i team som tillsammans når
framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål. För oss är det viktigt att våra
medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi erbjuder ett
bra nätverk och erfarenheter i form av varierade arbetsuppgifter i en
stimulerande miljö.

Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar. Du får
möjlighet att komma in i en spännande tid hos oss. Med Moderaterna i
regeringsställning händer det mycket i organisationen och ditt stöd kommer att
värdesättas högt. 

Tjänsten är på heltid med placering vid Moderaternas länsförbundskansli i Borlänge och avser ett vikariat fram till 12 januari 2026. Tillträdesdag 6 januari 2025 eller efter överenskommelse. Frågor om tjänsten besvaras av förbundsordförande Jan Wiklund, telefon 070-536 12 01 och fältchef Aleksander Lestaric 070-409 30 22. Vänta inte med att skicka in din ansökan eftersom vi gör löpande urval. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktinformation
Aleksander Lestaric, Fältchef, 070-409 30 22, [email protected]

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57, [email protected]

Arbetsplats
Målaregatan 14B

784 33 Borlänge Visa mindre

Vi söker Regionchef NEW YORKER

NEW YORKER söker en ny regionchef till butikerna i Karlstad, Västeras, Örebro, Eskilstuna, Uppsala, Borlänge, Norkköping samt Linköping.   Du som är intresserad av denna tjänst har flera års butikserfarenhet inom försäljning, budget- och personalplanering och du trivs som bäst i en omväxlande och fartfylld vardag.  Huvudsakligen blir dina arbetsområden   • Leda butikerna i överenskommen region, enligt New Yorkers koncept • Ansvar för försäljning... Visa mer
NEW YORKER söker en ny regionchef till butikerna i Karlstad, Västeras, Örebro, Eskilstuna, Uppsala, Borlänge, Norkköping samt Linköping.

 

Du som är intresserad av denna tjänst har flera års butikserfarenhet inom försäljning, budget- och personalplanering och du trivs som bäst i en omväxlande och fartfylld vardag. 


Huvudsakligen blir dina arbetsområden

 



• Leda butikerna i överenskommen region, enligt New Yorkers koncept

• Ansvar för försäljning, omsättning och inventering

• Ansvar för rekrytering, anställning och personalplanering

• Uppföljning av företagsekonomiska nyckeltal

• Planering och optimering av kostnader och försäljningsaktiviteter

• Leda, coacha och motivera teamet, i ditt fall framförallt butikschefer.  

• Upplärning och kontinuerlig utveckling av underställda chefer och medarbetare

• Omvärldsbevakning och marknadsföringsaktiviteter

• Samarbete med andra avdelningar i ett teamorienterat New Yorker

• Planera och genomföra nyöppningar tillsammans med försäljningschef och teamet

• Kontinuerliga resor och besök till butikerna i din region


Din profil

 



• Minst 4 års erfarenhet av personalledning inom retail

• Erfarenhet av säljledning, ekonomiskt ansvar, personaladministration och försäljningsadministration

• Gymnasieutbildning samt gärna högre utbildning inom arbetsledning, ekonomi och/eller handel och mode

• Affärsmässig med fokus på kostnader och lönsamhet

• Strukturerad, organiserad och tänker gärna strategiskt och långsiktigt

• Teamorienterad och coachar dina medarbetare

• Kommunikativ, tydlig och lyhörd

• Flexibel, stresstålig och trivas att arbeta i högt tempo

• Hög modemedvetenhet och gärna erfarenhet från modebranschen

• Engagerad och teamorienterad

• Goda kunskaper i svenska och engelska, meriterande är kunskaper i tyska

• Goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel samt gärna erfarenhet av Cognos eller annat program för att följa upp omsättning och nyckeltal


Vi erbjuder


NEW YORKER erbjuder dig en attraktiv arbetsmiljö med spännande utmaningar och gott om utrymme för egna idéer. Förutom intressanta erbjudanden väntar dig ett öppet och dynamiskt team med en platt organisation och öppen kommunikation. Har vi väckt ditt intresse? Då ser vi fram emot din ansökan online!


Arbetstid/Varaktighet: Heltid B-körkort krävs. 


Upplysningar lämnas av: I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Du är välkommen att kontakta vår rekryteringspartner Olle Mikkelsen/ Senior Executive Recruiter, [email protected] / 0703 - 37 44 05.


Med över 1.100 butiker i 45 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 16.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team!

Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Regional Försäljning & Driftchef Norr , MAXI Special

Ansök    Jul 2    ICA Sverige AB    Regionchef, butik
Regional Försäljning & Driftchef Norr, MAXI Special MAXI Special är ett dotterbolag till ICA Sverige som ansvarar för drift och försäljning av sällanköpsvaror i MAXI butikerna i Sverige. Bolaget bedrivs som en helintegrerad kedja med 85 enheter som drivs i ICA Maxi Stormarknad med ca 600 medarbetare och en omsättning på ca 3,5 miljarder. Region Norr innefattar 13 MAXI butiker som är spridda geografiskt från Gävle i söder till Haparanda i norr. Rollen som... Visa mer
Regional Försäljning & Driftchef Norr, MAXI Special

MAXI Special är ett dotterbolag till ICA Sverige som ansvarar för drift och försäljning av sällanköpsvaror i MAXI butikerna i Sverige. Bolaget bedrivs som en helintegrerad kedja med 85 enheter som drivs i ICA Maxi Stormarknad med ca 600 medarbetare och en omsättning på ca 3,5 miljarder. Region Norr innefattar 13 MAXI butiker som är spridda geografiskt från Gävle i söder till Haparanda i norr.

Rollen som Regional Försäljning och driftchef Norr innebär att du har totalt ansvar för att leda/utveckla butikernas personal för att skapa försäljning och resultat i din region. I varje butik har du chefsansvaret för en butikschef samt försäljningsansvarig som du leder och stöttar för att nå uppsatta resultatmål. I din roll är du en viktig del i MAXI Special ledningsgrupp.

Arbetsuppgifter

I rollen så är ditt huvudsakliga uppdrag att leda butikscheferna inom regionen för att leverera på verksamhetsplanen samt nå uppsatta mål och nyckeltal.

Som regionschef ska du skapa rätt förutsättningar för att de lokala enheterna på regionen når uppsatta mål genom att:

· Upprätta en regional verksamhetsplan som tar avstamp i den centrala planen.

· Leda och coacha butikscheferna.

· Följa upp och säkerställa beslutade aktiviteter eller fokusområden centralt samt på din region.

· Aktivt verka för ett bra samarbete med regionens Maxihandlare samt ansvara för handlardialogen regionalt.


Du är en del av MAXI Special ledningsgrupp och arbetar därigenom aktivt i framtagande av verksamhetsplaner samt ansvar för att driva frågor kopplade till effektiva arbetssätt som stödjer den strategiska riktningen.

Du rapporterar till Affärschef MAXI Special.

Din profil

Du är en person som är senior och trygg i att leda. Har mångårig erfarenhet av att arbeta i ledande befattningar i eller tillsammans med butik och att du har tidigare haft resultatansvar för en enhet. Din förmåga att skapa förtroende och samsyn i arbetssätt samt att motivera andra är en stor nyckel till framgång tillsammans med erfarenhet från att arbeta och leda en helintegrerad kedja med tydliga koncept och manualer. Du trivs i att leda på distans och klarar av att hantera flera dagar ute på resande fot. Du är har en god förmåga att planera och är strukturerad i din vardag. Du behöver en god kommunikativ förmåga så att du på ett enkelt och förståeligt sätt kan förmedla taktiska och strategiska förflyttningar. Då du är en del av ledningsgruppen för MAXI Special är det viktigt att du är affärsinriktad med helikopterseende, utan att förlora väsentliga detaljer.

Vi ser att du har erfarenhet av arbete i butik och ledarerfarenhet i minst 5 år.

God förståelse för ICA, dess affärsmodell och verksamhet är meriterande.

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Mycket goda kunskaper i Microsoft Office (framför allt Excel och Powerpoint). Goda kunskaper i kommunikation och presentationsteknik, både muntlig och skriftlig. Erfarenhet av ledningsgruppsarbete är meriterande då du kommer vara en del av att utveckla verksamheten.

Tjänten är en tillsvidareantällning.

Kontaktperson

Andreas Rydén, Affärschef MAXI Special; [email protected]

Tel: 0761177095

HR Catrin Hedberg, [email protected]

Sista dag för ansökan

Den 5 augusti 2019

ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet Visa mindre

Regionchef

Vi tror att frihet skapar engagemang. Ett engagemang som förenar. Som definierar. Hos oss är den individuella friheten central och omtanken lokal. Fundamental. Det lilla bolagets charm och det storas muskler: det är Renta det. Med 44 år av maskinuthyrarerfarenhet har vi de senaste åren förenat oss nationellt. Vi är ett tiotal maskinuthyrarentreprenörer som samlats under samma flagg. 59 depåer som tror på samma sak: att bygga är en lagsport. Vi bryr oss om ... Visa mer
Vi tror att frihet skapar engagemang. Ett engagemang som förenar. Som definierar. Hos oss är den individuella friheten central och omtanken lokal. Fundamental. Det lilla bolagets charm och det storas muskler: det är Renta det. Med 44 år av maskinuthyrarerfarenhet har vi de senaste åren förenat oss nationellt. Vi är ett tiotal maskinuthyrarentreprenörer som samlats under samma flagg. 59 depåer som tror på samma sak: att bygga är en lagsport. Vi bryr oss om den lokala byggaren och närområdet hela vägen ut till riksbyggaren och hela Sverige. Om varandra och om dig.

Vi omsätter idag 2 000 Msek per år. Vår tillväxtresa är stark vilket beror på lika delar organisk tillväxt och lika delar förvärv.




Renta Maskinuthyrning söker
REGIONCHEF
till Dalarna och Gästrikland


Välkommen till ett entreprenörsdrivet gäng som värnar om stor individuell frihet, ett lokalt engagemang och styrkan i att vara förenade tillsammans! Vill du vara med?


Därför ska du välja Renta
Vi finns för hela Sverige. Från norr till söder, öst till väst. För vi bryr oss om hur Sverige byggs. Som maskinuthyrare till hela bygg- och anläggningsbranschen erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar och hissar för byggarbetsplatser. Vi är 609 anställda som vet att frihet skapar engagemang, och det är det som förenar oss. Vi växer eftersom vi fortsätter investera i nya depåer och utrustning av högsta kvalitet. Men framför allt för att vi bryr oss om det lokala närområdet, om varandra och vår nr 10 = kunderna, för bygga är en lagsport.

Jim Rendahl kommer bli din närmaste chef. Efter att ha förvaltat fastigheter i merparten av sitt yrkesverksamma liv började han på Renta för fyra år sen och stormtrivs med det höga tempot och möjligheten att fatta egna beslut inom givna ramar och älskar att gå till jobbet varje dag!


Utmaningar
Det här är en utmaning du inte kan tacka nej till. Plocka med dina två lyhörda öron och din näsa för affärer så gör vi det här till ditt roligaste jobb i livet. Det är en utmanande roll, men vem har någonsin sagt att framgång kommer utan lite slit?

För att konkretisera utmaningarna så ser vi att inom ett par år har vi fem lönsamma depåer i regionen med bra marknadsandel, den bästa mixen av grymma medarbetare och en hög nivå av kundbearbetning!



Våra förväntningar på dig
Vi söker dig som vet att det är genom engagemang och energi man skapar en drivande och välmående organisation. Ditt uppdrag är att bygga en robust organisation och en sälj- och marknadsbearbetning som är framåtlutad och relevant. Vi vill växa, vi är ett tillväxtbolag där du som Regionchef kommer ges stort mandat och frihet att driva din verksamhet framåt. Och för att växa framgångsrikt behöver vi skapa en stabil plattform med stor frihet hos varje depå.

Initialt kommer du vara ansvarig för tre depåer, Gävle, Borlänge och Falun och ha 7 direktrapporterande, varav 3 är depåchefer.

Du leder och utvecklar företagets försäljning och operativa verksamhet inom regionen mot uppställda mål enligt verksamhetsplanen. Ditt ansvar är att säkerställa en säker och attraktiv arbetsplats med en verksamhet som är kvalitetsmässig och lönsam.

Att ansvara för uppbyggnaden av en organisation och olika driftsenheter innebär att du blir vår kulturbärare, en som gillar att inspirera andra och som satsar på människorna eftersom du förstår att duktiga människor är lika med framgång.


Vad vi söker hos dig
Vi söker dig som vet att B2B- och B2C-försäljning handlar om människor, people to people (P2P) mer än något annat. Och att vi människor kan skapa stordåd när vi jobbar för varandra, där lagbygget är fundamentalt i ledarskap.

Våra fyra önskemål till dig:
Ditt moderna ledarskap har byggts upp över tid – i med- och motgång.
Du är van vid en stor spelplan, dvs har jobbat i utspridd organisation förr.
Du har erfarenhet från service- och/eller byggbranschen och det har gett dig ett starkt kontaktnät samt en bred förståelse för dess utmaningar.
Din diplomati är lika självkörande som ditt körkort.

Vi ser att du är van att arbeta med siffror och van att rapportera såväl ekonomiska nyckeltal som aktuella KPI:er uppåt i organisationen.

Du kan ha en akademisk bakgrund inom teknik, bygg eller ekonomi men framför allt kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom ett mycket stort driv, hög stresstålighet, en förmåga att arbeta strukturerat och framför allt en makalös förmåga att skapa och bibehålla goda relationer. Dina kontaktytor kommer vara omfattande i denna roll och viktiga kontaktytor utöver dina medarbetare, din chef och regionchefskollegor är andra stabsfunktioner internt och också de större kunderna inom regionen.

Ett närvarande och engagerat ledarskap är framgångsfaktorn hos oss. Det innebär att det blir en del resor när du åker runt och besöker dina driftsenheter för att stötta dina depåchefer.

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.


Anställningen
Tjänsten som Regionchef löper tillsvidare på heltid med placeringsort på någon av våra depåer i regionen. Du rapporterar till Operativ chef och sitter i den operativa ledningsgruppen tillsammans med regionchefskollegor, affärsutvecklare och kvalitetsansvarig. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse.


Så här rekryterar vi
I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 27 augusti.

Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer kring de kompetenser vi ser är viktigast för rollen.

Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten.

Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63
Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30


Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre