Lediga jobb som Redovisningschef i Borlänge

Se lediga jobb som Redovisningschef i Borlänge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borlänge som finns hos arbetsgivaren.

Byråchef till Avanta Borlänge med möjlighet att bli partner

Ansök    Feb 7    Avanta Ekonomi AB    Redovisningschef
Om rollen Är du en erfaren ekonom eller redovisningskonsult med starkt intresse för ledarskap, relationer och affärsutveckling? På Avanta, en familjär och växande ekonomi- och redovisningsbyrå, får du möjlighet att driva utveckling, stärka vår lokala marknadsposition och bli partner. Som Byråchef i Borlänge blir du en nyckelspelare i vår expansion i Dalarna. Du får både strategiskt och operativt ansvar för att leda och utveckla verksamheten, stärka kundrel... Visa mer
Om rollen
Är du en erfaren ekonom eller redovisningskonsult med starkt intresse för ledarskap, relationer och affärsutveckling? På Avanta, en familjär och växande ekonomi- och redovisningsbyrå, får du möjlighet att driva utveckling, stärka vår lokala marknadsposition och bli partner.
Som Byråchef i Borlänge blir du en nyckelspelare i vår expansion i Dalarna. Du får både strategiskt och operativt ansvar för att leda och utveckla verksamheten, stärka kundrelationer och samtidigt coacha dina medarbetare till nya höjder. Ditt stora intresse för människor och relationer kombineras här med ditt intresse för affärer och ekonomi.
Med personalansvar för dina 4 medarbetare, resultatansvar, budgetansvar och stöttning från kollegor får du en mångsidig roll med goda förutsättningar att utvecklas och prestera enligt dina målsättningar. Inom Avanta finns likasinnade byråchefer, tidigare byråchef i Borlänge i ny roll och en intern stödfunktion (HR-ansvarig, ekonomiansvarig och VD) här för dig. Med återkommande forum för dialog och kunskapsutbyte får du stöttning i din roll som chef.
Vi är på en spännande resa där digitalisering och affärsutveckling står högt på agendan. På Borlängekontoret finns stor potential att effektivisera och modernisera arbetssätt för våra kunder, vilket gör att vi söker dig som motiveras av att driva förändring och skapa långsiktig kundnytta.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Strategisk arbetsplanering och resursplanering (t.ex. genom månadsmöten med kontoret, kontorsledningsmöten, kundfördelning och rekrytering av medarbetare tillsammans med HR-ansvarig)
Operativ arbetsplanering (t.ex. genom veckomöten med teamet, 1-2-1-samtal med medarbetare och resursplanering vid frånvaro)
Coachning och målstyrning av medarbetare
Utvecklingssamtal och lönesamtal
Stöttning av medarbetare och eget arbete med kundrelationer, klurigare redovisning, bokslutsarbete, deklarationer och företagsrådgivning
Implementering och efterlevnad av arbetsrutiner
Arbete med systematiskt arbetsmiljöarbete för det egna kontoret
Leda och driva det affärsmässiga arbetet genom ett aktivt marknadsarbete lokalt och regionalt (representera Avanta på nätverksevent och aktivt arbeta för att dra in nya affärer).

Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande.
Vem är du?För att trivas som Byråchef ser vi att du tycker om att ta ansvar och anta utmaningar för att växa. Du är en erfaren ekonomikonsult med starka färdigheter inom bokföring, affärsrådgivning, inkomstdeklarationer samt boksluts- och årsredovisningsfrågor. Du har förmåga att driva försäljning och förändringsprocesser och har intresse för verksamhetsutveckling och relationer.
Erfarenhet som chef är ett plus, men det är viktigare du har erfarenhet inom ledarskap som medför att du känner dig motiverad och trygg i att arbeta i en chefsroll framåt.
Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror dock på mycket mer än din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper.
Du är en driven och resultatorienterad ledare med god lyhördhet och kommunikativ förmåga. Du uppskattar relationen mellan dig som chef och dina medarbetare och motiveras av att coacha dina medarbetare mot uppsatta mål. Du tycker om att skapa och underhålla starka kundrelationer och har god förmåga att driva in affärer. Du trivs i sociala miljöer och är gärna Avantas ansikte utåt i professionella sammanhang. För oss är det även viktigt att du har förmågan att ta initiativ och fatta genomtänka beslut.
Viktigt för rollen: Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens förvärvad inom branschen
Trygghet i din kompetens inom löpande redovisning, affärsrådgivning, inkomstdeklarationer, bokslutsarbete och lönehantering
Erfarenhet från byrå eller annan konsultverksamhet
Erfarenhet av ledarskap (genom arbetsledning eller personalansvar)
Erfarenhet av försäljning och kundintagande
God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
God kund- och affärsförståelse
Coachande förhållningssätt som ledare
God samarbetsförmåga
Lyhörd och kommunikativ
Relationsskapande
Initiativtagande
Resultatorienterad
Lösningsorienterad
Kundcentrerad


Meriterande för rollen:
Erfarenhet av förändringsledning
Erfarenhet som chef på redovisningsbyrå
Erfarenhet av kunder med större koncernstruktur och avancerade deklarationer
Erfarenhet av att implementera strategier
Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön.
Vi erbjuder dig:
Hos oss på Avanta Ekonomi får du möjligheten att arbeta i en mångsidig och ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även:
Möjlighet till partnerskap.
Flytt till trevliga kontorslokaler med parkeringsmöjligheter och gångavstånd från Borlänge centralstation sommaren 2025.
En nyckelroll i en växande organisation där du kan påverka och forma verksamhetens framtid.
Möjlighet att arbeta och coacha i utmanade kundprojekt där förändringsledning, digitalisering och automatisering samt affärsutveckling står i fokus.
Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar.
Flexibla arbetstider och möjlighet till delvis distansarbete för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten.
Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar.
Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur.
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Uppstart enligt överenskommelse.
Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra till vårt team! Visa mindre

SSAB - Redovisningschef

Ansök    Jun 11    SSAB Emea AB    Redovisningschef
Gillar du redovisning och ledarskap? Vill du dessutom kombinera dessa på ett företag med ambitionen av att bli världens första fossilfria stålföretag? Då är detta något för dig! Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förb... Visa mer
Gillar du redovisning och ledarskap? Vill du dessutom kombinera dessa på ett företag med ambitionen av att bli världens första fossilfria stålföretag? Då är detta något för dig!
Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin.
Som redovisningschef på SSAB är du en del av SSAB:s koncernfunktion för redovisning och rapportering – SSAB Global Business Services (GBS) med medarbetare i flera länder.
Du kommer du att leda GBS redovisningsteam i Sverige som består av ett tiotal specialister. Teamet hjälper koncernens svenska enheter med bland annat månads-, kvartals- och årsbokslut, koordinering av interna och externa revisioner och stöd i skattefrågor.
Du är stationerad i Borlänge och rapporterar till GBS Sverige-chef och ingår i GBS svenska ledningsgrupp.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
Ansvar för det löpande redovisningsarbetet.
Ansvar för månads- och årsbokslut samt skatte- och avgiftsdeklarationer.
Ansvar för att utveckla företagets ekonomiska rutiner och processer.
Analys och uppföljning av ekonomiska nyckeltal.

Om dig
Du har en utbildning inom ekonomi och 5-10 års dokumenterad erfarenhet av arbete med redovisning, gärna i större internationella bolag.
Du har goda ledaregenskaper.
Du är självgående, noggrann och ansvarsfull.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du har goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem.

Vårt erbjudande
På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa.
Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det:
Vinstdelning
Flexibla villkor för arbetstidsförkortning
Friskvårdsbidrag
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på
Medflyttarservice - Rekryteringslots Dalarna
Rekryteringsprocessen
1. Ansök
2. Intervju
3. Referenstagning
4. Hälsoundersökning
5. Signera
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Vi kommer att intervjua kandidater löpande för denna tjänst, så om du är intresserad av rollen – ansök redan idag!
Har du frågor angående tjänsten?
Kontakta Krister Gustafsson, Head of GBS
Kontakta Krister via mail - [email protected]
Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00.
Några ord från din blivande chef
"Jag har en bakgrund som elitidrottare och är van att sätta höga mål och jobba hårt för att nå dem. Bygger och förstärker en engagerande och involverande kultur där alla medarbetare bidrar. Tror stenhårt på att verksamheten kan utvecklas samtidigt som medarbetarna växer. Jag kommer att ge dig ett stort förtroende och säkerställa att vi tar vara på dina unika talanger och drivkrafter på bästa sätt. Självklart finns jag också där för att stötta och hjälpa dig i de utmaningar du möter." Visa mindre

Redovisningsbyråchef till HAC Borlänge

Vi på Hästsportens Administrativa Center är den självklara leverantören av ekonomi- och lönerelaterade tjänster. Vi tillhandahåller idag ekonomi- och löneadministrativa tjänster till de flesta av Sveriges travbanor och även till andra företag och föreningar. Vi erbjuder ett flexibelt paketerat tjänsteutbud för effektiv hantering. Det är anpassat efter respektive kunds behov, baserat på storlek, resursstruktur och andra lokala förutsättningar. Vi hänger m... Visa mer
Vi på Hästsportens Administrativa Center är den självklara leverantören av ekonomi- och lönerelaterade tjänster. Vi tillhandahåller idag ekonomi- och löneadministrativa tjänster till de flesta av Sveriges travbanor och även till andra företag och föreningar.

Vi erbjuder ett flexibelt paketerat tjänsteutbud för effektiv hantering. Det är anpassat efter respektive kunds behov, baserat på storlek, resursstruktur och andra lokala förutsättningar.

Vi hänger med i dagens utveckling och jobbar helt digitalt med redovisningstjänsterna. Hästsportens Administrativa Center ägs av Svensk Travsport och är syskonbolag till bland annat AB Trav och Galopp (ATG).

OM TJÄNSTEN

Vi erbjuder en fantastiskt spännande tjänst som Byråchef på Hästsportens Administrativa Center (HAC). Här kommer du få förtroendet att leda den fortsatta utvecklingen av hela vårt kontor i Borlänge. Det primära ansvaret ligger inom ekonomi- och redovisningssidan men du är även övergripande ansvarig för att säkerställa kvaliteten inom lönehanteringen.

Förutom det övergripande verksamhetsansvaret jobbar du också operativt med ekonomitjänster i våra kunduppdrag samt leder ekonomer och löneadministratörer i det dagliga arbetet. I ditt team har du 12 kompetenta medarbetare med olika ansvarsområden. Du rapporterar till CFO på Svensk Travsport tillika styrelseordförande på Hästsportens Administrativa Center.

Du bidrar med kunskap, erfarenhet, engagemang och tillsammans med din personal arbetar ni för att leverera den bästa servicen till våra kunder.

Då våra kunder outsourcar ekonomifunktionen till oss så jobbar du aktivt med stöttning och rådgivning för deras verksamheter. En viktig del i detta arbete är att uppdatera och utveckla system och processer så att vi levererar rätt tjänster med hög kvalitet till våra kunder.

Vi söker dig som på bästa sätt vill ta ansvar för följande:

• Långsiktigt och hållbart arbetsmiljö-, resultat- och personalansvar för vår verksamhet
• Ansvara för att verksamheten bedrivs på ett effektivt och utvecklande sätt
• Kompetensutveckling och kompetensförsörjning
• Verksamhetens ekonomiska processer, såsom budget, prognos, bokslut och årsredovisningar
• Analys och uppföljning
• Etablera och vidareutveckla långsiktiga kundrelationer samt kvalitetssäkra leveranser

DIN PROFIL

Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss. Du har ett närvarande, tryggt och lyhört ledarskap med förmåga att bygga ett engagerat, kunnigt team som förstår och kan leverera det kunden vill ha.

Att ge stöd, råd och styrning till medarbetare är något du trivs med. Vi ser gärna att du vill hantera frågor som omvärldsbevakning och ständiga förbättringar för att vi tillsammans ska kunna utvecklas på ett långsiktigt och hållbart sätt.

Du har troligen högskoleutbildning inom ekonomi eller har motsvarande erfarenhet från arbetslivet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har gedigen kompetens inom ekonomi och redovisning och vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande uppdrag men att du känner dig redo för nya utmaningar tillsammans med oss.

Du är en van användare av olika ekonomisystem då dessa är kopplade till uppdrag som servicecenter och redovisningsbyrå för travet i Sverige. Är du inte redan insatt så kommer vi sätta in dig i den fantastiska travsporten.

Vi erbjuder

En ledande roll där du tillsammans med ett engagerat team levererar ekonomitjänster med kvalitet och skapar mervärde för våra kunder runt om i Sverige.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Lundin & Boström och du lämnar in din ansökan på hemsidan www.lundinbostrom.se Har du frågor så kontaktar du Peter Boström, 073-826 71 00 alternativt Per Männikkö, 070-592 90 80. Sista ansökningsdag är 2024-03-25. Vi ser fram mot din ansökan! Visa mindre

Redovisningsansvarig sökes till Vic Energy AB

Om företaget Vic Energy AB, en del av Victor Energy, är ett företag inom elkraftsbranschen verksamt i Sverige, Norge, Kroatien, Polen och Tyskland, och expanderar aktivt till nya marknader över hela Europa. Företaget bygger transmissions- och distributionsledningar samt transformatorstationer. Vi är över 200 medarbetare bestående av ingenjörer, projektledare, specialister, logistikchefer, och arbetare. Victor Energy är ett företag i JAVA-koncernen. Dina a... Visa mer
Om företaget
Vic Energy AB, en del av Victor Energy, är ett företag inom elkraftsbranschen verksamt i Sverige, Norge, Kroatien, Polen och Tyskland, och expanderar aktivt till nya marknader över hela Europa. Företaget bygger transmissions- och distributionsledningar samt transformatorstationer. Vi är över 200 medarbetare bestående av ingenjörer, projektledare, specialister, logistikchefer, och arbetare. Victor Energy är ett företag i JAVA-koncernen.

Dina arbetsuppgifter
Är du en lagspelare som brinner för siffror, ekonomi och analyser? Då kan rollen som redovisningsansvarig hos Vic Energy passa dig. Rollen bjuder på varierade arbetsdagar där du självständigt jobbar med bolagets ekonomi samtidigt som du har ett nära samarbete med andra kollegor både i Sverige och i andra länder. Huvudsakliga arbetsuppgifter är operativt arbete, så som löpande redovisning, prognosarbete och på sikt även bokslutsarbete. Strategiskt arbete, så som förbättring och utveckling av bolagets ekonomi präglar rollen. Din vardag består även av avstämningar, fakturering, hantering av moms med mera.
Eftersom Vic Energy är ett internationellt företag förekommer resor till andra länder samt inom Sverige ett antal gånger per år.

Arbetsomfattning: Heltid
Tjänstgöringsort: Grängesberg

Din profil
Det här jobbet passar dig som är initiativtagande, strukturerad och kvalitetsmedveten i de arbetsuppgifter du tar dig an. Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med redovisning och vill bli en del av ett framgångsrikt företag. Vi tar för givet att du är en organiserad och prestigelös person som är mån om att göra ett bra jobb. Det är även meriterande om du har god kunskap inom Excel samt Fortnox eller något annat ekonomisystem. Då arbetet innebär nära arbete med kollegor från andra arbetsområden är det viktigt att du är flexibel att göra olika typer av arbetsuppgifter och trivs med att samarbeta. Det är även viktigt att du är engagerad, har ett positivt förhållningssätt och trivs med att ta stort ansvar. God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning för rollen.

I denna roll kommer du få chansen att vara med i den omställning som krävs för att ta nästa steg till ett hållbart samhälle. Hos Vic Energy kommer du få arbeta tillsammans med några av branschens bästa medarbetare inom miljö, kvalitet, hälsa och säkerhet.

Vill du bli en viktig medarbetare för Vic Energys framgång? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Vic Energy AB med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Veronica Rönngren på telefon: 0733-51 27 67.
Ansök via www.clockworkpeople.se senast den 27 november. Visa mindre

Redovisningsbyråchef till HAC Borlänge

Vi på Hästsportens Administrativa Center är den självklara leverantören av ekonomi- och lönerelaterade tjänster. Vi tillhandahåller idag ekonomi- och löneadministrativa tjänster till de flesta av Sveriges travbanor och även till andra företag och föreningar. Vi erbjuder ett flexibelt paketerat tjänsteutbud för effektiv hantering. Det är anpassat efter respektive kunds behov, baserat på storlek, resursstruktur och andra lokala förutsättningar. Vi hänger m... Visa mer
Vi på Hästsportens Administrativa Center är den självklara leverantören av ekonomi- och lönerelaterade tjänster. Vi tillhandahåller idag ekonomi- och löneadministrativa tjänster till de flesta av Sveriges travbanor och även till andra företag och föreningar.

Vi erbjuder ett flexibelt paketerat tjänsteutbud för effektiv hantering. Det är anpassat efter respektive kunds behov, baserat på storlek, resursstruktur och andra lokala förutsättningar.

Vi hänger med i dagens utveckling och jobbar helt digitalt med redovisningstjänsterna. Hästsportens Administrativa Center ägs av Svensk Travsport och är syskonbolag till bland annat AB Trav och Galopp (ATG).

OM TJÄNSTEN

Vi erbjuder en fantastiskt spännande tjänst som Byråchef på Hästsportens Administrativa Center (HAC). Här kommer du få förtroendet att leda den fortsatta utvecklingen av hela vårt kontor i Borlänge. Det primära ansvaret ligger inom ekonomi- och redovisningssidan men du är även övergripande ansvarig för att säkerställa kvaliteten inom lönehanteringen.

Förutom det övergripande verksamhetsansvaret jobbar du också operativt med ekonomitjänster i våra kunduppdrag samt leder ekonomer och löneadministratörer i det dagliga arbetet. I ditt team har du 12 kompetenta medarbetare med olika ansvarsområden. Du rapporterar till CFO på Svensk Travsport tillika styrelseordförande på Hästsportens Administrativa Center.

Du bidrar med kunskap, erfarenhet, engagemang och tillsammans med din personal arbetar ni för att leverera den bästa servicen till våra kunder.

Då våra kunder outsourcar ekonomifunktionen till oss så jobbar du aktivt med stöttning och rådgivning för deras verksamheter. En viktig del i detta arbete är att uppdatera och utveckla system och processer så att vi levererar rätt tjänster med hög kvalitet till våra kunder.

Vi söker dig som på bästa sätt vill ta ansvar för följande:

• Långsiktigt och hållbart arbetsmiljö-, resultat- och personalansvar för vår verksamhet
• Ansvara för att verksamheten bedrivs på ett effektivt och utvecklande sätt
• Kompetensutveckling och kompetensförsörjning
• Verksamhetens ekonomiska processer, såsom budget, prognos, bokslut och årsredovisningar
• Analys och uppföljning
• Etablera och vidareutveckla långsiktiga kundrelationer samt kvalitetssäkra leveranser

DIN PROFIL

Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss. Du har ett närvarande, tryggt och lyhört ledarskap med förmåga att bygga ett engagerat, kunnigt team som förstår och kan leverera det kunden vill ha.

Att ge stöd, råd och styrning till medarbetare är något du trivs med. Vi ser gärna att du vill hantera frågor som omvärldsbevakning och ständiga förbättringar för att vi tillsammans ska kunna utvecklas på ett långsiktigt och hållbart sätt.

Du har troligen högskoleutbildning inom ekonomi eller har motsvarande erfarenhet från arbetslivet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har gedigen kompetens inom ekonomi och redovisning och vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande uppdrag men att du känner dig redo för nya utmaningar tillsammans med oss.

Du är en van användare av olika ekonomisystem då dessa är kopplade till uppdrag som servicecenter och redovisningsbyrå för travet i Sverige. Är du inte redan insatt så kommer vi sätta in dig i den fantastiska travsporten.

Vi erbjuder

En ledande roll där du tillsammans med ett engagerat team levererar ekonomitjänster med kvalitet och skapar mervärde för våra kunder runt om i Sverige.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Lundin & Boström och du lämnar in din ansökan på hemsidan www.lundinbostrom.se Har du frågor så kontaktar du Peter Boström, 073-826 71 00 alternativt Per Männikkö, 070-592 90 80. Sista ansökningsdag är 2024-03-25. Vi ser fram mot din ansökan! Visa mindre

Redovisningschef

Gillar du redovisning och ledarskap? Vill du dessutom kombinera dessa på ett företag med ambitionen av att bli världens första fossilfria stålföretag?Då är detta något för dig! Företagspresentation SSAB är på den globala marknaden en ledande producent av avancerade höghållfasta och seghärdade stål. SSAB utvecklar stål med kvalitet i världsklass och tillhandahåller tjänster och produkter för bättre prestanda utifrån visionen om en starkare, lättare och me... Visa mer
Gillar du redovisning och ledarskap? Vill du dessutom kombinera dessa på ett företag med ambitionen av att bli världens första fossilfria stålföretag?Då är detta något för dig!

Företagspresentation

SSAB är på den globala marknaden en ledande producent av avancerade höghållfasta och seghärdade stål. SSAB utvecklar stål med kvalitet i världsklass och tillhandahåller tjänster och produkter för bättre prestanda utifrån visionen om en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB:s produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA har en årlig produktionskapacitet av stål på cirka 8,8 miljoner ton.

SSAB är ett företag med ambitionen att bli världens första fossilfria stålföretag. Resan har på allvar inletts och genom att klicka på länken nedan kan du ta del av mer information om detta.
https://open.spotify.com/embed/episode/1H2S8PXfcP6UgVUkwvKlGN

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Redovisningschef kommer du att vara en del av Global Business Services som har till uppdrag att leverera flexibla, kostnadseffektiva och standardiserade stödtjänster inom områdena finans, lön, tidrapportering och reseräkning. Att vara en del av Global Business Services innebär att du arbetar för att leverera gemensamma, harmoniserade och kostnadseffektiva tjänster (shared services) till divisioner, group finance samt till andra interna och externa kunder.
Dina huvuduppgifter är att leda och utveckla det team som ska säkerställa korrekthet i redovisning och månadsredovisning. Det innebär att du arbetar för efterlevnad, korrekta redovisningsregler och tar ansvar för att analysera och förstå balansräkningen. Du kommer bland annat att ansvara för upprättande av månads- och årsbokslut, förberedelser och koordinering för interna och externa revisioner samt uppföljning och stöd gällande skattefrågor.
Du kommer vara stationerad i Borlänge och kommer ha personalansvar för medarbetare både i Borlänge och Oxelösund vilket gör att resor kan förekomma. Som Redovisningschef rapporterar du till GBS Country Manager Sweden och ingår i GBS Swedens ledningsgrupp.
Denna position erbjuder en fantastisk möjlighet att vara en del av en serviceorganisation under SSABs transformationsresa framåt.

Din profil

Som person är du lösningsorienterad och har en fallenhet för struktur och noggrannhet. Du står stadigt även när det blåser och trivs i en miljö där planering och samarbete är viktiga ingredienser för att lyckas. Vi lägger stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha några hårda ”skallkrav” med dig:
· Eftergymnasial utbildning/kurser i ekonomi med relevant inriktning · Minst 5 års arbetslivserfarenhet varav minst 3 år inom redovisning · God kunskap i redovisningens alla delar · Goda kunskaper i Office-paketet · God datorvana · Flytande svenska, i tal och skrift · Mycket goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift Det är starkt meriterande om du har ledarerfarenhet. Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: Självkännedom, samarbete, planering, problemlösning, relationsbyggande, resultatorientering

Ansök redan idag!

Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Hoppas att vi möts i processen! Anastasia Almasidis, 0790–984164, [email protected] Daniel Edqvist, 0721–426923, [email protected]

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Redovisningschef

Gillar du redovisning och ledarskap? Vill du dessutom kombinera dessa på ett företag med ambitionen av att bli världens första fossilfria stålföretag?Då är detta något för dig! Företagspresentation SSAB är på den globala marknaden en ledande producent av avancerade höghållfasta och seghärdade stål. SSAB utvecklar stål med kvalitet i världsklass och tillhandahåller tjänster och produkter för bättre prestanda utifrån visionen om en starkare, lättare och me... Visa mer
Gillar du redovisning och ledarskap? Vill du dessutom kombinera dessa på ett företag med ambitionen av att bli världens första fossilfria stålföretag?Då är detta något för dig!

Företagspresentation

SSAB är på den globala marknaden en ledande producent av avancerade höghållfasta och seghärdade stål. SSAB utvecklar stål med kvalitet i världsklass och tillhandahåller tjänster och produkter för bättre prestanda utifrån visionen om en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB:s produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA har en årlig produktionskapacitet av stål på cirka 8,8 miljoner ton.

SSAB är ett företag med ambitionen att bli världens första fossilfria stålföretag. Resan har på allvar inletts och genom att klicka på länken nedan kan du ta del av mer information om detta.
https://open.spotify.com/embed/episode/1H2S8PXfcP6UgVUkwvKlGN

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Redovisningschef kommer du att vara en del av Global Business Services som har till uppdrag att leverera flexibla, kostnadseffektiva och standardiserade stödtjänster inom områdena finans, lön, tidrapportering och reseräkning. Att vara en del av Global Business Services innebär att du arbetar för att leverera gemensamma, harmoniserade och kostnadseffektiva tjänster (shared services) till divisioner, group finance samt till andra interna och externa kunder.
Dina huvuduppgifter är att leda och utveckla det team som ska säkerställa korrekthet i redovisning och månadsredovisning. Det innebär att du arbetar för efterlevnad, korrekta redovisningsregler och tar ansvar för att analysera och förstå balansräkningen. Du kommer bland annat att ansvara för upprättande av månads- och årsbokslut, förberedelser och koordinering för interna och externa revisioner samt uppföljning och stöd gällande skattefrågor.
Du kommer vara stationerad i Borlänge och kommer ha personalansvar för medarbetare både i Borlänge och Oxelösund vilket gör att resor kan förekomma. Som Redovisningschef rapporterar du till GBS Country Manager Sweden och ingår i GBS Swedens ledningsgrupp.
Denna position erbjuder en fantastisk möjlighet att vara en del av en serviceorganisation under SSABs transformationsresa framåt.

Din profil

Som person är du lösningsorienterad och har en fallenhet för struktur och noggrannhet. Du står stadigt även när det blåser och trivs i en miljö där planering och samarbete är viktiga ingredienser för att lyckas. Vi lägger stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha några hårda ”skallkrav” med dig:
· Eftergymnasial utbildning/kurser i ekonomi med relevant inriktning · Minst 5 års arbetslivserfarenhet varav minst 3 år inom redovisning · God kunskap i redovisningens alla delar · Goda kunskaper i Office-paketet · God datorvana · Flytande svenska, i tal och skrift · Mycket goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift Det är starkt meriterande om du har ledarerfarenhet. Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: Självkännedom, samarbete, planering, problemlösning, relationsbyggande, resultatorientering

Ansök redan idag!

Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Hoppas att vi möts i processen! Anastasia Almasidis, 0790–984164, [email protected] Daniel Edqvist, 0721–426923, [email protected]

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

SSAB - Service Manager for Accounting & Reporting

Ansök    Maj 5    SSAB Emea AB    Redovisningschef
Do you want a challenging and stimulating position in an international environment with opportunity to develop yourself professionally and personally? In this role you will have the opportunity to grow as an leader and further develop our financial services. Welcome to apply to this position that is based in Borlänge or Oxelösund. About the position The position is placed in the organization Global Business Services. Global Business Services (GBS) is a sha... Visa mer
Do you want a challenging and stimulating position in an international environment with opportunity to develop yourself professionally and personally? In this role you will have the opportunity to grow as an leader and further develop our financial services. Welcome to apply to this position that is based in Borlänge or Oxelösund.
About the position
The position is placed in the organization Global Business Services.
Global Business Services (GBS) is a shared services organization in SSAB that delivers finance and master data - services for SSAB Divisions and Group Functions.
We are seeking a manager with a proven leadership capabilities and a great interest in finding the potential in people, as well as in ways of working and who has the courage to develop that potential. To be part of Global Business Services means that you work towards delivering common, harmonized and cost efficient services to Divisions, Group Finance as well as to other internal and external customers. This position offers a great opportunity to be part of a service organization during SSABs transformation journey ahead. You will be a leader for a team that continuously grow stronger through individual and team knowledge, competence and collaboration.
Key tasks of the role
As Service Manager for Accounting and Reporting in Sweden your main tasks are to lead and manage the team that will ensure correctness in accounting and monthly financial reporting. The work means to be proactive, professional and transparent about the figures and work closely with GBS customers both to support and challenge the business.
In this role you will secure service delivery within scope, manage and oversee daily operations as well as develop the function short and long term.
We constantly strive to be agile and adaptable to the changing environment and drive for excellence and efficient processes. This means you work for compliance, correct accounting rules and take ownership to analyze and understand the balance sheet. You will be responsible for preparation of monthly and annual accounts, risk reviews together with controllers and business owners, preparation and coordination for internal and external audits, monitoring and supporting with taxation issues, and other ad-hoc questions from business owners and finance team.
The main internal customer are Director of Finance and Accounting in Divisional Finance, as well as other business owners. To do this it is important to establish and manage good relationships with internal and external customers.
You will report to GBS Country Manager Sweden and be part of the GBS Sweden management team.
Your qualifications
Masters or Bachelor’s degree in Accounting or equivalent education
Good knowledge of accounting rules, tax rules, IFRS, company law etc
Experience of managerial roles, financial processes, projects and customer services
Strong skills within leadership and communication
Independent, result-oriented and good self-awareness
Excellent written and spoken Swedish and English
Good to very good user knowledge in Microsoft Office (Excel, Word, Powerpoint)
SAP knowledge is considered an advantage
Business understanding skills

We expect you to travel to some extent, mostly within Sweden.
We offer
A challenging and stimulating position in an international environment with opportunity to develop yourself professionally and personally. GBS is a group support function that deliver services in the area of Finance, Sales and Purchase support.
In this recruitment, we have the opportunity to offer co-migration service to you and your family if you move to Dalarna. Read more at Medflyttarservice - Rekryteringslots Dalarna https://rekryteringslots.se/medflyttarservice/
Application
Send your application no later than 29th of May 2022
For more information, please contact
Dennis Frisell, Acting Country Manager GBS Sweden, phone +46 155 254 422
Information regarding the Unions, phone +46 243 700 00
Background check may be a part of the recruitment process.
We decline contacts from recruitment agencies and ad sellers regarding this advertisement.
SSAB is a Nordic and US-based steel company. SSAB offers value added products and services developed in close cooperation with its customers to create a stronger, lighter and more sustainable world. SSAB has employees in over 50 countries. SSAB has production facilities in Sweden, Finland and the US. SSAB is listed on Nasdaq Stockholm and has a secondary listing on Nasdaq Helsinki. www.ssab.com. Join us also on social media: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter and YouTube Visa mindre

Kontorschef sökes till Borlänge och Ludvika

Ansök    Apr 8    NXTjobb    Redovisningschef
Vi söker en engagerad kontorschef som tillsammans med medarbetarna ska fortsätta utveckla verksamheten i Borlänge och Ludvika. Vi tillhandahåller rådgivningstjänster inom ekonomi och skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling till småföretagare i alla branscher. Arbetsuppgifter Som kontorschef leder du och utvecklar verksamheten i arbetet med att skapa god lönsamhet, ökad tillväxt och hög kvalitet. Du coachar, inspirerar och utvecklar meda... Visa mer
Vi söker en engagerad kontorschef som tillsammans med medarbetarna ska fortsätta utveckla verksamheten i Borlänge och Ludvika.

Vi tillhandahåller rådgivningstjänster inom ekonomi och skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling till småföretagare i alla branscher.

Arbetsuppgifter
Som kontorschef leder du och utvecklar verksamheten i arbetet med att skapa god lönsamhet, ökad tillväxt och hög kvalitet. Du coachar, inspirerar och utvecklar medarbetarna på kontoret till ett starkt team med energi och framåtanda.

Tillsammans med övriga medarbetare på kontoren arbetar du aktivt för att hjälpa våra kunder att driva och utveckla sina företag. I rollen som kontorschef ges du möjligheten att påverka, såväl din egen som verksamhetens framtida utveckling. Du kommer att erbjudas utbildningar, och möjlighet att dela erfarenheter med andra kollegor inom företaget och du ingår i kontorsenheten för Dalarna och rapporterar till kontorsenhetschefen. Din utgångspunkt är på vårt kontor i Borlänge eller i Ludvika.

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen tror vi att du har 3-5 års arbetslivserfarenhet inom någon eller några av våra affärsområden som konsult- och/eller en linjebefattning. Du bör ha några års erfarenhet av att leda och motivera andra att arbeta mot uppställda mål. Som person är du driven, kommunikativ och förtroendeingivande. Ditt ledarskap bygger på energi, tydlighet och engagemang.

Vad erbjuder vi dig?
Vi är en av Sveriges Bästa Arbetsgivare enligt Universums årliga mätning. Vi erbjuder dig en inspirerande arbetsmiljö, utvecklingsmöjligheter och en positiv företagskultur. För att kunna utvecklas till Sveriges bästa rådgivare tror vi också att sunda värderingar i en hållbar arbetsmiljö, med kollegor som stöttar varandra är helt avgörande. Välkommen att växa med oss!

I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med NXTjobb. Har du några frågor så är du välkommen att ta kontakt med Eva-Marie Vernersdotter Ryan, 070-781 05 66 eller Jan Hedman, 076-014 81 00. Urval och intervjuer sker löpande.

Din ansökan gör du på talang.nxtjobb.se

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Enhetschef Redovisning

Ansök    Jun 18    AB Borlänge Energi    Redovisningschef
Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag. Vi bedriver en verksamhet där vi tillhandahåller infrastrukturtjänster inom fjärrvärme, elnät, stadsnät, avfall, vatten och avlopp. Vi producerar och säljer el, erbjuder tjänster inom energisektorn samt vårdar och förnyar kommunens stadsmiljö. Det ska vara tryggt och enkelt att bo i Borlänge, samtidigt som våra kunder ska känna att vår verksamhet är hållbar och prisvärd. Vi är en akt... Visa mer
Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag.
Vi bedriver en verksamhet där vi tillhandahåller infrastrukturtjänster inom fjärrvärme, elnät, stadsnät, avfall, vatten och avlopp. Vi producerar och säljer el, erbjuder tjänster inom energisektorn samt vårdar och förnyar kommunens stadsmiljö. Det ska vara tryggt och enkelt att bo i Borlänge, samtidigt som våra kunder ska känna att vår verksamhet är hållbar och prisvärd. Vi är en aktör som kraftfullt arbetar för ett hållbart samhälle.
Vi är i en spännande utvecklingsfas och förstärker nu organisationen och söker dig med kompetens och nyfikenhet att möta framtiden tillsammans med oss.
Är du en person som trivs i en ledande position?
Uppskattar du arbetet med att utveckla processer?
Då kanske du är den vi söker!
Till stödfunktionen Ekonomi och enheten Redovisning söker vi en enhetschef. Enheten ansvarar för bolagets redovisning, bokslut, krav- och kredithantering försäkringar samt internfakturering. På enheten arbetar fem medarbetare.
Arbetsuppgifter
· Driva strategisk planering, målstyrning och uppföljning inom enheten
· Utveckla och digitalisera processer inom redovisningsenheten
· Upprätta bokslut och kvalitetssäkra redovisningen
· Bidra till stödfunktionens långsiktiga planering
· Säkerställa att delegerade uppgifter inom det fysiska,
organisatoriska och sociala arbetsmiljöarbetet bedrivs systematiskt
· Säkerställa att enhetens budget tas fram och följs upp
· Säkerställa resurs- och kompetensförsörjningen inom enheten
· Utbilda och ge stöd i ekonomifrågor
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller kompetens och erfarenhet som motsvarar minst tre års heltidsstudier inom relevant(a) ekonomirelaterade områden. Du har flera års arbetslivserfarenhet från boksluts- och års-redovisningsarbete, budget och uppföljning, både på strategisk och operativ nivå. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som redovisningschef, revisor eller controller.
Du är en analytisk, affärsmässig, samverkansorienterad och kommunikativ person. Vi tror att du drivs av att utveckla och förbättra processer, systemstöd och arbetssätt och uppskattar att arbeta målstyrt. Vi ser att du har en god ledarskapsförmåga som används till att guida medarbetare och säkerställa kontinuerlig utveckling av kompetenser och arbetssätt. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttar-service till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på www.rekryteringslots.se
Vänligen respektera att vi inte vill bli kontaktade av annonssäljare, rekryterare eller motsvarande, gällande denna rekrytering.
Mer om oss
Våra affärsdrivande enheter är organiserade i affärsområden –
Kraft & Värme, Elnät & Stadsnät, Vattentjänster, Återvinning och Stadsmiljö. Våra stödjande verksamhetsområden består av HR, Verksamhetsutveckling, Marknad och Ekonomi som tillsammans med våra affärsdrivande verksamheter gemensamt arbetar för att uppnå företagets mål.
Miljö och hållbarhet är en viktig del i vårt uppdrag och i vår vardag, i stort och smått. Vi arbetar aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge.
Vår personal är en stor del i vår framgång och på Borlänge Energi är arbets-miljön i fokus. Det är ett företag att växa med och där du får möjlighet att utvecklas. Visa mindre