Lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Borlänge

Se lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Borlänge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borlänge som finns hos arbetsgivaren.

Studerande Personaladministratör till Borlänge

Är du en strukturerad och kommunikativ person som vill ta dina första steg inom rekrytering och personalfrågor? Kommer du fortsatt vara student minst ett år framöver? Då kan du vara den vi söker! Som personaladministratör hos oss arbetar du i en dynamisk miljö där det ständigt händer saker. Du blir en viktig del av teamet och stöttar dina kollegor med att skapa en smidig process för både kandidater och konsulter. Arbetsuppgifterna är varierande och innebä... Visa mer
Är du en strukturerad och kommunikativ person som vill ta dina första steg inom rekrytering och personalfrågor? Kommer du fortsatt vara student minst ett år framöver? Då kan du vara den vi söker!

Som personaladministratör hos oss arbetar du i en dynamisk miljö där det ständigt händer saker. Du blir en viktig del av teamet och stöttar dina kollegor med att skapa en smidig process för både kandidater och konsulter. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär både administrativt arbete och direktkontakt med konsulter och kandidater. Du kommer även att ingå i vårt centrala jourteam och hantera sjukfrånvaro på våra uppdrag.

Arbetsuppgifter inkluderar:

• Skapa och publicera jobbannonser
• Urval, telefonintervjuer, boka intervjuer och ta referenser
• Delta i arbetsmarknadsaktiviteter som mässor
• Schemaläggning och bemanning
• Telefonkontakt med konsulter och kunder
• Administrera och uppdatera listor och dokument
• Ingå i vårt jourteam med möjlighet till extraarbete på kvällar och helger

Vi erbjuder en flexibel deltidstjänst på 10–20 timmar per vecka under terminstid. Arbetstiderna är förlagda till dagtid, måndag till fredag, med möjlighet till halvdagar och extraarbete vid behov. Vi ser gärna att du är flexibel och kan rycka in med kort varsel. Som en del av vårt jourteam finns det även möjlighet att jobba extra under kvällar och helger.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som studerar på universitet eller högskola inom personal, ekonomi eller liknande och har minst ett år kvar av dina studier. Tidigare erfarenhet av personalarbete, service eller rekrytering är meriterande men inget krav.

Som person är du:

• Kommunikativ och duktig på att bygga långsiktiga relationer
• Självgående, handlingskraftig och strukturerad
• Bra på att prioritera och leverera mot mål och deadlines
• En lagspelare med en positiv inställning och vilja att anta nya utmaningar

Du behärskar svenska flytande i tal och skrift och har god datorvana. B-körkort är ett krav då resor till kunder kan förekomma.

I denna rekrytering använder vi personlighetstester och kunskapstester som del av urvalsprocessen. Testerna finner under din profil på www.studentconsulting.com.

Låter tjänsten intressant? Skick in din ansökan till oss!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Bemanningskoordinator sökes till vår nationella jour - nattarbete!

Vill du bli en viktig pusselbit i ett av nordens största bemannings- och rekryteringsbolag? Vi söker nu engagerade bemanniningskoordinatorer till StudentConsultings nationella jour som vill arbeta natt! Nu behöver vi förstärka vårt bemanningsteam med flertalet bemanningskoordinatorer till StudentConsultings nationella jour med placering i Borlänge. I rollen som bemanningskoordinator ansvarar du för att hantera beställningar utanför kontorstid från våra k... Visa mer
Vill du bli en viktig pusselbit i ett av nordens största bemannings- och rekryteringsbolag? Vi söker nu engagerade bemanniningskoordinatorer till StudentConsultings nationella jour som vill arbeta natt!

Nu behöver vi förstärka vårt bemanningsteam med flertalet bemanningskoordinatorer till StudentConsultings nationella jour med placering i Borlänge.

I rollen som bemanningskoordinator ansvarar du för att hantera beställningar utanför kontorstid från våra kunder samt att snabbt boka ut rätt person till kunden.

Arbetsuppgifterna i rollen innebär bland annat,
- Schemaläggning
- Telefonkontakt med konsulter
- Telefonkontakt med kunder
- Hjälpa kunderna med deras behov av personal

Tjänsten är på deltid och vi behöver att du är tillgänglig för att arbeta minst 2 pass i veckan under terminen där arbetstiderna varierar mellan 17.00-08.00. Under denna tid kommer du ha "vaken jour" från ditt hem och då finnas tillgänglig när våra kunder eller konsulter behöver din hjälp. För rätt person kan du utöver jouren även få arbeta med andra delar av rekryteringsprocessen såsom urval och administrativa uppgifter.

DETTA SÖKER VI

Krav för tjänsten att du är studerande på minst 50 % samt har erfarenhet av arbete med service. Din datorvana är god och du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Tempot är ofta högt därför tror vi att du har en hög tålighet mot stress och en förmåga att ta snabba beslut är ett måste.

Vi ser också att du är självständig, noggrann och utåtriktad. Vi tror att du har ett stort intresse för människor och genom ett helhjärtat engagemang kommer vara en god representant för StudentConsulting. Du brinner för att ge service till kunder och vill alltid lämna ett bra arbete efter dig.

Tjänsten kommer starta så fort vi hittar rätt personer, du kommer få en grundlig introduktion och utbildning på vårt kontor i Borlänge. Vill du bli vår nästa kollega och arbeta med branschens nöjdaste kunder? Sök då tjänsten redan idag!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Studerande Personaladministratör till Borlänge

Är du en strukturerad och kommunikativ person som vill ta dina första steg inom rekrytering och personalfrågor? Kommer du fortsatt vara student minst ett år framöver? Då kan du vara den vi söker! Som personaladministratör hos oss arbetar du i en dynamisk miljö där det ständigt händer saker. Du blir en viktig del av teamet och stöttar dina kollegor med att skapa en smidig process för både kandidater och konsulter. Arbetsuppgifterna är varierande och innebä... Visa mer
Är du en strukturerad och kommunikativ person som vill ta dina första steg inom rekrytering och personalfrågor? Kommer du fortsatt vara student minst ett år framöver? Då kan du vara den vi söker!

Som personaladministratör hos oss arbetar du i en dynamisk miljö där det ständigt händer saker. Du blir en viktig del av teamet och stöttar dina kollegor med att skapa en smidig process för både kandidater och konsulter. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär både administrativt arbete och direktkontakt med konsulter och kandidater. Du kommer även att ingå i vårt centrala jourteam och hantera sjukfrånvaro på våra uppdrag.

Arbetsuppgifter inkluderar:

• Skapa och publicera jobbannonser
• Urval, telefonintervjuer, boka intervjuer och ta referenser
• Delta i arbetsmarknadsaktiviteter som mässor
• Schemaläggning och bemanning
• Telefonkontakt med konsulter och kunder
• Administrera och uppdatera listor och dokument
• Ingå i vårt jourteam med möjlighet till extraarbete på kvällar och helger

Vi erbjuder en flexibel deltidstjänst på 10–20 timmar per vecka under terminstid. Arbetstiderna är förlagda till dagtid, måndag till fredag, med möjlighet till halvdagar och extraarbete vid behov. Vi ser gärna att du är flexibel och kan rycka in med kort varsel. Som en del av vårt jourteam finns det även möjlighet att jobba extra under kvällar och helger.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som studerar på universitet eller högskola inom personal, ekonomi eller liknande och har minst ett år kvar av dina studier. Tidigare erfarenhet av personalarbete, service eller rekrytering är meriterande men inget krav.

Som person är du:

• Kommunikativ och duktig på att bygga långsiktiga relationer
• Självgående, handlingskraftig och strukturerad
• Bra på att prioritera och leverera mot mål och deadlines
• En lagspelare med en positiv inställning och vilja att anta nya utmaningar

Du behärskar svenska flytande i tal och skrift och har god datorvana. B-körkort är ett krav då resor till kunder kan förekomma.

I denna rekrytering använder vi personlighetstester och kunskapstester som del av urvalsprocessen. Testerna finner under din profil på www.studentconsulting.com.

Låter tjänsten intressant? Skick in din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer påbörjas efter julledigheten den 7 januari.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Studerande personaladministratör till team Dalarna

Är du en strukturerad och kommunikativ person som vill ta dina första steg inom rekrytering och personalfrågor? Vi söker en personaladministratör på deltid till vårt team för att stötta våra rekryterare och konsultchefer i deras dagliga arbete. Som personaladministratör hos oss får du chansen att arbeta i en dynamisk miljö där det ständigt händer saker. Du kommer att vara en viktig del av teamet och stötta dina kollegor i deras dagliga arbete med att hant... Visa mer
Är du en strukturerad och kommunikativ person som vill ta dina första steg inom rekrytering och personalfrågor? Vi söker en personaladministratör på deltid till vårt team för att stötta våra rekryterare och konsultchefer i deras dagliga arbete.

Som personaladministratör hos oss får du chansen att arbeta i en dynamisk miljö där det ständigt händer saker. Du kommer att vara en viktig del av teamet och stötta dina kollegor i deras dagliga arbete med att hantera personalfrågor och skapa en smidig process för både kandidater och konsulter.

I denna roll får du ett varierande arbete där du både får arbeta administrativt och ha direktkontakt med våra konsulter och kandidater. Du blir också en del av vårt centrala jourteam och hanterar sjukfrånvaro på våra uppdrag.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta:

* Skapa och publicera jobbannonser
* Urval, genomföra telefonintervjuer, boka in möten och ta referenser
* Delta i arbetsmarknadsaktiviteter, exempelvis mässor
* Schemaläggning och bemanning
* Telefonkontakt med konsulter och i viss mån med kunder
* Administrativa uppgifter som uppdatering av listor och dokument
* Ingå i vårt centrala jourteam med möjlighet att arbeta extra vardagar och helger kvälls- och natt.

Vi erbjuder dig en flexibel deltidstjänst där vi räknar med att du kan arbeta 10–20 timmar per vecka under terminstid. Arbetstiderna är främst mån–fre dagtid, men halvdagar kan förekomma. Då arbetsbelastningen kan variera från vecka till vecka, ser vi gärna att du är flexibel och kan rycka in med kort varsel.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som studerar på universitet eller högskola inom personal, ekonomi eller liknande, och har minst ett år kvar av dina studier. Tidigare erfarenhet av personalarbete, service eller rekrytering är meriterande, men inget krav.

Vi tror att du är en person med hög social kompetens som älskar att träffa nya människor och bygga långsiktiga relationer. Du är självgående, handlingskraftig och har en god förmåga att prioritera uppgifter som påverkar ditt resultat. Att leverera på uppsatta mål och deadlines är något som driver dig.

Som en del av vårt team är du en naturlig lagspelare med lätt för att samarbeta med andra. Du har en positiv inställning, är orädd för nya utmaningar och ser alltid möjligheter där andra kanske ser problem.

B-körkort är ett krav, då du ibland behöver ta dig till kunder.


I den här rekryteringen tillämpar vi personlighets- och kunskapstester som vi ber dig genomföra i samband med att du söker tjänsten.

Om du söker en roll där du får arbeta nära människor, hantera varierade arbetsuppgifter och samtidigt vara en viktig del av ett härligt team, då är det här tjänsten för dig! Vi går igenom ansökningar löpande och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt person. Välkommen med din ansökan!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Vi söker en rekryteringsassistent till SC transport Sverige!

Våra konsultchefer behöver stöttning i deras dagliga arbete, vi söker därför dig som studerar och som vill utveckla din kunskap kring bemanning och rekrytering! SC transport Sverige arbetar nationellt med rekrytering och bemanning av yrkeschaufförer inom transportbranschen. Du kommer att arbeta från kontoret i Borlänge, men kunder/kandidater och konsulter finns över hela landet. I rollen som rekryteringsassistent kommer du att arbeta med bland annat: - A... Visa mer
Våra konsultchefer behöver stöttning i deras dagliga arbete, vi söker därför dig som studerar och som vill utveckla din kunskap kring bemanning och rekrytering!

SC transport Sverige arbetar nationellt med rekrytering och bemanning av yrkeschaufförer inom transportbranschen. Du kommer att arbeta från kontoret i Borlänge, men kunder/kandidater och konsulter finns över hela landet.

I rollen som rekryteringsassistent kommer du att arbeta med bland annat:
- Annonsutformning
- Urval, telefonintervjuer, inbokning av intervjuer
- Referenstagning, samt insamling och dokumentation av uppgifter
- Teams och fysiska intervjuer
- Schemaläggning av konsulter
- Telefonkontakt med kandidater och konsulter
- Samt övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter

Tjänsten är på deltid och vi söker dig som är tillgänglig för att arbeta minst 20 timmar/vecka under terminstid och 50–100% mellan jun-aug. Arbetstiderna är vanligtvis under kontorstid måndag-fredag.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som är hungrig på att ta dig an arbetslivet parallellt med dina studier och applicera teori i praktik. Vi tror att du är mitt uppe i dina studier, gärna inom området för personal- och arbetslivsfrågor, ekonomi, marknadsföring eller liknande. För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har minst 1 år kvar på dina studier. Du ska kunna arbeta minst 20 h/vecka under vårterminen. Som person trivs du i en dynamisk organisation där den ena dagen inte är den andra lik. För att passa in i vårt team bör du vara en lagspelare, ha ett stort intresse för människor och genom ett helhjärtat engagemang vara en god representant för SC transport. Du är självständig, noggrann, effektiv och utåtriktad. Vi ser att du är driven som person och att du likt en jonglör är en fena på att ha många bollar i luften.

Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök då tjänsten redan idag. Tjänsten beräknas starta i Januari 2025 och arbetet med urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering kan utdrag ur belastningsregistret komma att bli aktuellt.

Vid frågor, kontakta affärschef Linda Tegelberg: [email protected]

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Vikarierande Bemanningsassistent till Särskilt boende och Ordinärt boende

Bemanningsenheten är en servicefunktion som riktar sig till särskilt boende och ordinärt boende inom sociala sektorn. Borlänge kommun värnar om alla Borlängebor vi möter i vår arbetsvardag samt våra anställda. Vi ser gärna att du som söker arbete hos oss är vaccinerad mot covid-19. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som... Visa mer
Bemanningsenheten är en servicefunktion som riktar sig till särskilt boende och ordinärt boende inom sociala sektorn.

Borlänge kommun värnar om alla Borlängebor vi möter i vår arbetsvardag samt våra anställda. Vi ser gärna att du som söker arbete hos oss är vaccinerad mot covid-19.

Självklart lockar vår värdegrund dig!
- Jag finns här för Borlängebon
- Jag gillar utmaningar
- Jag möter varje människa med öppenhet



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vikariera med att samordna det dagliga arbetet för timanställda inom verksamheterna SÄBO och OBO.

Du kommer att vara en viktig del av bemanningsenhetens team som består av enhetschef, bemanningsassistenter och administrativ assistent.

Arbetet innebär och förutsätter ett nära samarbete med verksamhetens samtliga timvikarier samt enhetschefer, samordnare, assistenter vars enheter du bemannar.

IT-system och telefon är ditt viktigaste arbetsverktyg men också din ambition och vilja till att planera och koordinera effektiv bemanning

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har administrativ utbildning och/eller erfarenhet från administrativt arbete.
Krav är att du har erfarenhet inom vård och omsorg, bemanningsarbete inom kommunal eller annan offentlig sektor samt systemvana framförallt Heroma och SwedTime.

Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska språket både i tal och skrift.
Det är även meriterande om du har bra kunskaper i engelska.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper såsom flexibilitet, god samarbetsförmåga, självständighet i arbetet och kapacitet att hantera högt arbetstempo. Vi ser även att du är serviceinriktad, lösningsfokuserad samt har god initiativförmåga.

ÖVRIGT
För den som erbjuds anställning krävs utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693. Visa mindre

Är du nästa Personaladministratör till team Dalarna?

Brinner du för personalärenden, bemanning och rekrytering? Gillar du att arbeta i snabba processer och med människor? Är du studerande på minst 50%? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som Personaladministratör hos oss på SC! Som personaladministratör hos oss kommer du tillhöra ett härligt team med framåtanda, engagemang och där något hela tiden händer. I rollen innebär det att stötta kollegor i deras dagliga arbete. I tjänsten ingår både administrativa... Visa mer
Brinner du för personalärenden, bemanning och rekrytering? Gillar du att arbeta i snabba processer och med människor? Är du studerande på minst 50%? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som Personaladministratör hos oss på SC!

Som personaladministratör hos oss kommer du tillhöra ett härligt team med framåtanda, engagemang och där något hela tiden händer. I rollen innebär det att stötta kollegor i deras dagliga arbete. I tjänsten ingår både administrativa arbetsuppgifter, kontakt med kandidater och konsulter. Du kommer även ingå i det centrala jourteamet, där du hanterar sjukfrånvaro på våra uppdrag.

Arbetsuppgifterna i rollen innebär bland annat,
- Annonsutformning
- Urval, telefonintervjuer, inbokning av intervjuer samt referenstagning
- Arbetsmarknadsaktiviteter, såsom affischering, deltagande på mässor mm
- Schemaläggning
- Telefonkontakt med konsulter och delvis kunder
- Administrativa uppgifter, såsom sortering, uppdatering av listor mm
- Tillhöra centrala jouren, på ca 1 pass i veckan (natt)
- Bemanning av kontor

Tjänsten är på deltid och vi behöver att du är tillgänglig för att arbeta ca 10-20 timmar/vecka under terminstid. Arbetstiderna är mån-fre dagtid, även halvdagar kan förekomma, jourpass är från 17:00-08:00. Då vår arbetsbelastning är väldigt varierad kan behovet av din hjälp variera mycket från vecka till vecka. Vi ser gärna att du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel.

Din profil
Vi söker dig som läser på Universitet eller Högskola inom personal/försäljning/service/ekonomi eller liknande och har minst 1 år kvar av dina studier. Har du arbetslivserfarenhet inom personalarbete, service, rekrytering ses detta som mycket meriterande, dock är det inget krav.

Vi tror att du som person har hög social kompetens och älskar att möta nya människor och skapa goda relationer över tid. Du är självgående och handlingskraftig med förmåga att prioritera det som i slutändan påverkar ditt resultat. Du drivs av att leverera mot uppsatta mål och deadlines.

I Teamet är du lagspelaren som har lätt för att samarbeta med personer i din omgivning. Du har en positiv inställning och är orädd för nya uppgifter och du är den som ser möjligheter i utmaningar.

Vi ser att du har b-körkort för att kunna transportera dig till kunder.

Inkommande ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kommer att tillsättas så fort vi hittar rätt person. Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Administratör med inriktning HR

Om arbetsplatsen Wallners är en ledande tillverkare av solskydd, med en närvaro i Sverige sedan 1965. Som en del av Hunter Douglas-gruppen, är Wallners en nyckelspelare på den svenska marknaden för solavskärmning. Wallners söker nu en engagerad och erfaren administratör med inriktning HR för att stärka vårt team och vara med på vår resa av tillväxt och etablering över svenska marknaden. Vi söker dig som är driven, självgående och trivs att arbeta med varie... Visa mer
Om arbetsplatsen
Wallners är en ledande tillverkare av solskydd, med en närvaro i Sverige sedan 1965. Som en del av Hunter Douglas-gruppen, är Wallners en nyckelspelare på den svenska marknaden för solavskärmning. Wallners söker nu en engagerad och erfaren administratör med inriktning HR för att stärka vårt team och vara med på vår resa av tillväxt och etablering över svenska marknaden. Vi söker dig som är driven, självgående och trivs att arbeta med varierande arbetsuppgifter.

Om tjänsten
I rollen som administratör med inriktning HR kommer du att spela en central roll och arbeta brett med alla aspekter av HR, där du utgör ett viktigt stöd för såväl ledning som anställda. Ditt uppdrag innebär att vara en pålitlig partner och coach för organisationens ledare i frågor som rör HR. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Månadsvis lönehantering och löneadministration för ca 50 medarbetare.
Tolkning och tillämpning av lagar och kollektivavtal.
Stödja och coacha ledning.
Fackliga förhandlingar.
Hantera rekrytering samt onboarding och offboarding.
HR-rutiner och policys.
Personaladministration.
Fordonsadministration
Administration kopplat till IT.
Behjälplig i kundsupport.
Stöd vid tillgång till nya fastigheter.

Utöver dessa arbetsuppgifter kommer du också att stötta vid HR-relaterade projekt.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en utbildning inom lön/HR, eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är van att arbeta med lagar och kollektivavtal. Du behöver vara van att arbeta Officepaketet och behärska svenska obehindrat i tal och skrift. För att lyckas i denna roll behöver du vara kommunikativ och ha en god förmåga att samarbete och bygga relationer med både chefer och medarbetare. Det är meriterande om du har en ekonomisk bakgrund samt arbetat med lön i Fortnox.
Vidare behöver du vara strukturerad, noggrann och trivas i att arbeta i en mångsidig och proaktiv roll. Som person behöver du arbeta för att skapa en positiv arbetsmiljö och bidra till organisationens framgång. Vi ser fram emot att jobba med dig som är trygg i rollen och har vana att arbeta självständigt och lösningsorienterat


Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning tillämpas.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Så här rekryterar vi
Du ansöker genom att skicka ditt CV och personliga brev via epost till [email protected] senast den 21/1. Märk gärna ansökan med ”Administratör Borlänge”. Vi rekryterar löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet så tveka inte att skicka in din ansökan.
Du är varmt välkommen att kontakta Caroline Byström på [email protected] eller 023-79 46 87 under hela processen vid frågor om tjänsten eller processen. För att läsa mer om oss besök gärna vår hemsida: https://www.wallners.se
Varmt välkommen med din ansökan – lås oss tillsammans vara med på resan när vi tar solskyddsbranschen i Sverige till nya höjder. Visa mindre

Extraarbete som rekryteringsassistent

Uniflex i Borlänge växer och vi söker nu en rekryteringsassistent som ska stötta affärsområdeschefen med rekrytering samt HR-administration. Ett jobb som är perfekt att kombinera med studier inom HR-området där du dels bygger ditt CV med erfarenheter men det finns också goda möjligheter till en heltidstjänst efter studierna. Om tjänsten Det nystartade Uniflex kontoret i Borlänge växer och vi söker nu dig som vill jobba som rekryteringsassistent. Du kommer... Visa mer
Uniflex i Borlänge växer och vi söker nu en rekryteringsassistent som ska stötta affärsområdeschefen med rekrytering samt HR-administration. Ett jobb som är perfekt att kombinera med studier inom HR-området där du dels bygger ditt CV med erfarenheter men det finns också goda möjligheter till en heltidstjänst efter studierna.

Om tjänsten
Det nystartade Uniflex kontoret i Borlänge växer och vi söker nu dig som vill jobba som rekryteringsassistent. Du kommer att arbeta med att stötta affärsområdeschefen med rekrytering samt HR-Administration. Det finns även goda utvecklingsmöjligheter för rätt person i och med att kontoret är i en expansiv fas. Du kommer få vara med på en spännande resa hos Uniflex Borlänge där vi brinner för att utveckla dalarna med ett stabilt nationellt varumärke i ryggen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Vara behjälplig i rekryteringsprocesser med bland annat annonsering, urval, matchning och referenstagning
- HR-administration
- Utöver klassisk annonsering vara uppdaterad på andra sätt att hitta kandidater på; exempelvis kontakt med skolor, arbetsförmedling eller dylikt samt headhunting på sociala medier eller via andra kanaler.


Vem är du?
Vi söker dig som studerar på mer än 51% och som söker ett extrajobb vid sidan av, gärna en utbildning inom personal och arbetsliv eller administration. Som person är du engagerad, motiverad och har lätt för att lära dig nya saker. Meriterande om du tidigare har arbetat med rekrytering och bemanning, eller serviceyrken där du mött mycket människor.
Inom Uniflex finns det goda karriärmöjligheter då vi arbetar aktivt med internrekrytering.


Om verksamheten
Varmt välkommen med din ansökan!


Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att vår process är kvalitetssäkrad.Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.

Varmt välkommen med din ansökan.Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.uniflex.se.

Uniflex är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Personaladministratör

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Lockas du av omväxlande arbete med ett högt tempo och att tillsammans med dina kollegor planera o... Visa mer
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet

Lockas du av omväxlande arbete med ett högt tempo och att tillsammans med dina kollegor planera och organisera arbete?  Har du dessutom ett intresse för att ständigt förbättra och utveckla? Då tror vi att du kommer att trivas hos oss! Du kommer att kunna välja placeringsort mellan Borlänge, Norrköping eller Örebro. Då verksamheten har arbetsplatser på flera orter i landet kan det innebära en del resor.

Om enhet Personal

Vi har i uppgift att styra, stödja och utmana inom hela personalområdet. Våra huvudområden är arbetsmiljö, kompetensförsörjning, ledarskap och organisationskultur samt administration/digitalisering. För att vara en enhet i framkant, som ligger steget före och är till nytta för verksamheten, är vi modiga, hjälpsamma och en självklar partner till våra chefer.

Ditt framtida arbete


• rekryteringsadministration inklusive att skriva anställningsavtal och beslutsunderlag
• strukturera och organisera olika typer av dokument och arbetsmaterial inklusive diarieföring och arkivering, registervård
• aktivt delta i att effektivisera och förenkla våra rutiner och processer
• hantera allmänna handlingar och registerutdrag.

Du måste ha


• lägst gymnasieutbildning
• minst två års erfarenhet av rekryteringsadministration
• mycket god datorvana samt ha arbetat i olika datorsystem
• erfarenhet av arkivering och diarieföring.

Det är meriterande om du också har erfarenhet av


• arbete i rekryteringssystemet ReachMee
• arbete i annat rekryteringssystem
• rekryteringsadministration inom staten
• arbete i lönesystemet Primula
• att utveckla arbetssätt, rutiner och /eller processer.

Vi vill att du


• har hög integritet
• är flexibel på så vis att du har lätta att anpassa dig till ändrade förutsättningar, ser möjligheter i förändringar
• har en förmåga att vara lugn och kontrollerad i stressituationer
• har en känsla för service, ett intresse och förmåga att hjälpa andra
• har ett strukturerat arbetssätt, planerar och organiserar egna arbetet på ett effektivt sätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Intresserad?
Anställningen är tidsbegränsad på 12 månader med möjlighet till förlängning med placering i Örebro, Norrköping eller Borlänge. Tillsättning i början av 2021 eller enligt överenskommelse. 

Du är välkommen att kontakta personalchef Malin Ågehäll,  010 –495 59 53 [email protected]  Saco, Johan Stenborg och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2020-10863.  Vi behöver din ansökan senast den 5 februari 2021. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

 


Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning Personal

Avdelning Personal stöder alla avdelningar i deras arbete med personal-, arbetsmiljö- och kompetensutvecklingsfrågor. Vi finns i Borlänge, Norrköping och Örebro och har ca 20 medarbetare. Visa mindre

Extraarbete som rekryteringsassistent

Uniflex i Borlänge växer och vi söker nu en rekryteringsassistent som ska stötta affärsområdeschefen med rekrytering samt HR-administration. Ett jobb som är perfekt att kombinera med studier inom HR-området där du dels bygger ditt CV med erfarenheter men det finns också goda möjligheter till en heltidstjänst efter studierna. Om tjänsten Det nystartade Uniflex kontoret i Borlänge växer och vi söker nu dig som vill jobba som rekryteringsassistent. Du kommer... Visa mer
Uniflex i Borlänge växer och vi söker nu en rekryteringsassistent som ska stötta affärsområdeschefen med rekrytering samt HR-administration. Ett jobb som är perfekt att kombinera med studier inom HR-området där du dels bygger ditt CV med erfarenheter men det finns också goda möjligheter till en heltidstjänst efter studierna.

Om tjänsten
Det nystartade Uniflex kontoret i Borlänge växer och vi söker nu dig som vill jobba som rekryteringsassistent. Du kommer att arbeta med att stötta affärsområdeschefen med rekrytering samt HR-Administration. Det finns även goda utvecklingsmöjligheter för rätt person i och med att kontoret är i en expansiv fas. Du kommer få vara med på en spännande resa hos Uniflex Borlänge där vi brinner för att utveckla dalarna med ett stabilt nationellt varumärke i ryggen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Vara behjälplig i rekryteringsprocesser med bland annat annonsering, urval, matchning och referenstagning
- HR-administration
- Utöver klassisk annonsering vara uppdaterad på andra sätt att hitta kandidater på; exempelvis kontakt med skolor, arbetsförmedling eller dylikt samt headhunting på sociala medier eller via andra kanaler.


Vem är du?
Vi söker dig som studerar på mer än 51% och som söker ett extrajobb vid sidan av, gärna en utbildning inom personal och arbetsliv eller administration. Som person är du engagerad, motiverad och har lätt för att lära dig nya saker. Meriterande om du tidigare har arbetat med rekrytering och bemanning, eller serviceyrken där du mött mycket människor.
Inom Uniflex finns det goda karriärmöjligheter då vi arbetar aktivt med internrekrytering.


Om verksamheten
Varmt välkommen med din ansökan!


Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att vår process är kvalitetssäkrad.Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.

Varmt välkommen med din ansökan.Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.uniflex.se.

Uniflex är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Administrativ samordnare , Yrkes - & Studieförberedande Moduler i ORT

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en b... Visa mer
Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.

Din utmaning

Som Hermods Administrativa samordnare för Yrkes- och Studieförberedande Moduler (YSM) i Borlänge ansvarar du för samordning och koordinering av uppdraget åt Arbetsförmedlingen (AF).

Målgruppen för YSM är ett stort antal arbetssökande med kortare utbildningsbakgrund som är i behov av förberedande, kompletterande och vägledande insatser inför en etablering på arbetsmarknaden. Många i denna målgrupp är nyanlända till Sverige eller utrikes födda som bott i landet en längre tid och har svaga kunskaper i svenska.

Målet med insatsen YSM är att deltagaren efter genomförd utbildning har fått en klar inriktning mot framtida studier och/eller mot ett framtida yrke.

I rollen ingår bland annat:

• Att ha ett sammanhållande ansvar för orten/orterna i leveransområdet. Du kan komma att ansvara för fler än en leveransort.
• Att samordna & koordinera personella resurser
• Löpande kontakter med AF lokalt
• Kvalitetssäkring och att Hermods personal känner till och följer avtalet med AF
• Samordning och planering vid behov av arbetsplatsförlagd språkträning eller praktikplats
• Säkerställa att verksamheten följer pedagogisk modell och metod
• Att verksamheten uppnår mål för kvalitet och ekonomi


Din profil:

Vi söker dig som är en utåtriktad person med erfarenhet av att framgångsrikt samordna och leda en liknande verksamhet. Du gillar att bygga upp, driva, och att motivera din personalgrupp till bästa resultat. Meriterande är att ha erfarenhet av kund- och arbetsgivarkontakter. Som ledare är du en förebild för organisationen och är inte rädd för att hjälpa till där det behövs. Hermods är uppbyggt på olika projekt där arbete över gränserna är A och O varför din öppenhet och samarbetsvilja är av största vikt.

För att söka tjänsten behöver du uppfylla följande kompetenskrav:

• Eftergymnasial utbildning inom projektledning/administrativ samordning/HR-, alt. högskoleutbildning minst två år med samhällspedagogisk/beteendevetenskaplig eller ekonomisk inriktning
• Minst fem års erfarenhet av att samordna och koordinera liknande verksamhet (gymnasie- eller vuxenutbildning)


Vi erbjuder dig

Vårt mål är att alla hittar sina styrkor i sin yrkesroll och att ständigt utmanas för att utvecklas vidare och nå sin fulla potential. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag är karriärmöjligheterna hos oss stora. Bli en del av vårt samhällsbyggande där kunskap, engagemang och drivkraft blandas med vilja till utveckling och prestigelöshet!

Anställningsform

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning: heltid. Placering i Borlänge. Resor kan förekomma då tjänsten kan komma att levereras även på närliggande orter. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega/Utbildningsföretagen och Unionen/SI. Start efter överenskommelse.

Varmt Välkommen med din Ansökan!

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan snarast. Vi tar inte emot ansökan via e-post utan sök tjänsten via länken nedan.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Regionchef Therese Fröberg på [email protected] Visa mindre

Administratör , semestervik till personalavdelningen

Då den efterlängtade sommarsemestern närmar sig och vår ordinarie personal skall få en välförtjänt vila, söker vi nu en sommarvikarierande administratör till vår personalavdelning. Arbetsuppgifter som du efter upplärning kommer arbeta med:TransPA (tidsrapportering och schemaplanering för transportbranschen) hantering. Såsom sjukskrivningar, flytta pass mmRegelverk tillhörande ovanstående punktHantera ett av våra kvällsuppdrag, främst personaltillsättning v... Visa mer
Då den efterlängtade sommarsemestern närmar sig och vår ordinarie personal skall få en välförtjänt vila, söker vi nu en sommarvikarierande administratör till vår personalavdelning. Arbetsuppgifter som du efter upplärning kommer arbeta med:TransPA (tidsrapportering och schemaplanering för transportbranschen) hantering. Såsom sjukskrivningar, flytta pass mmRegelverk tillhörande ovanstående punktHantera ett av våra kvällsuppdrag, främst personaltillsättning vid extrabilar.Skriva och hantera anställningsbevis för behovsanställdaMaterialutlämning så som kläder, tankkort mm. Samt den administration detta kräver.Förbereda systemet TransPA för löneutbetalning. Utjämning på två veckor.Skicka lönHantera lättare personalärenden, då du under vissa timmar är själv på personalavdelningen.Du bör ha lätt för att prata i telefon och vara duktig på att administrera i en ibland stressig miljö. Har du erfarenhet av Transportavtalet ser vi detta som en stor merit!Upplärning för detta vikariat startar under V.19 så du skall vara tillgänglig från den vecka.Vi ser gärna att du har eller håller på att utbilda dig inom HR. Eller har erfarenhet av personalfrågor från tidigare arbeten. Vikariatet sträcker sig från den 6 maj till den 9 augusti. Stationeringsort är Borlänge. Visa mindre

Personalsamordnare

                              Räddningstjänsten Dala Mitt söker en Personalsamordnare till RäddningsavdelningenTjänsten är heltid och tillsvidare.OrganisationRäddningstjänsten Dala Mitt svarar för räddningstjänsten i Borlänge, Falun, Gagnef, Ludvika och Säter kommuner. Vår verksamhet är både att hantera olyckor och ... Visa mer
                              Räddningstjänsten Dala Mitt söker en Personalsamordnare till RäddningsavdelningenTjänsten är heltid och tillsvidare.OrganisationRäddningstjänsten Dala Mitt svarar för räddningstjänsten i Borlänge, Falun, Gagnef, Ludvika och Säter kommuner. Vår verksamhet är både att hantera olyckor och arbeta olycksförebyggande. Vi undersöker olyckor, kartlägger och följer upp risker. Allt detta som en del i vår strävan mot huvudmålen som är att:             Färre olyckor ska inträffaFärre ska omkomma vid olyckor Färre ska skadas och mindre ska förstöras vid olyckor. Räddningstjänsten Dala Mitt arbetar för ökad jämställdhet och likabehandling, såväl internt som gentemot medborgare. Därför är det viktigt att aktivt arbeta med utgångspunkt från förbundets värdegrund som du hittar på vår hemsida. Tjänstens verksamhetsområdeVår personalsamordnare ska samordna, administrera och utveckla personalbemanningen av våra operativa heltidsstyrkor i Borlänge, Falun och Ludvika. Heltidsenheten består av cirka 100 operativa brandmän och brandbefäl. Personalsamordnaren stödjer chefen Heltidsenheten med att det finns långsiktig bemanning och schemalösningar. Ger riktlinjer och stöd till styrkeledare för bemanningslösning. Placering av tjänsten är i Borlänge. Ansvar och arbetsuppgifter  Personalsamordnaren är ansvarig för eller delaktig i att:·        Kartlägga och analysera verksamhetens personalbehov på lång sikt.·        Identifiera och ge anvisningar för personalutjämning och personalförstärkning (schemabemanning)·        Stödja styrkeledare med bemanningslösningar på kort sikt.·        Vara administratör för personalplaneringssystemet (Daedalos Personal).·        Hantera vikariepoolen för heltidsenheten.·        Rekrytera operativ personal till Heltidsenheten.·        Ha nära samarbete med HR-ansvarig och lönespecialist för att tjänstgöring ska ge rätt ersättning.·        Samordna yrkespraktik från Skydd Mot Olyckor- och Brandingenjörsutbildningarna.·        Samordna vidareutbildningar för operativ personal. UtbildningskravGymnasie-examen MeriterandeEftergymnasial- eller Högskoleutbildning relevant för tjänstenDokumenterad erfarenhet från liknande tjänst.Erfarenhet av räddningstjänst. Kunskap om personalplaneringssystem för räddningstjänsten. FörmågorFöljande förmågor är betydelsefulla i tjänsten:Strukturerad: förmåga att se behov både på lång och kort sikt.Analytisk: förmåga att se helheter i verksamheten och påverkansfaktorer.Kommunikativ: god förmåga att kommunicera i tal och skrift.Chefsstöd: vara ansvarstagande för uppdragen och våga handla i chefens anda.Fackkunskap: kunskap om samhällsstyrning och arbetsrätt.Utvecklingsinriktad: följa nyhetsflöden och omvärldsutveckling, framförallt nationell. Följa och delta i relevanta nätverk och verksamhetsträffar.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och referenser.Frågor besvaras avChef Heltidsenheten                            Per-Anders Berthlin 0243-48 89 22Facklig företrädare Kommunal           Johan Wahrén         Nås via växel: 023 – 48 88 00Facklig företrädare för Vision             Anna Nyström        Nås via växel: 023 – 48 88 00AnsökanAnsökan innefattar CV och personligt brev, görs via vårt ansökningsformulär på hemsidan www.dalamitt.se /[email protected]  senast 2019-10-13. Tillträde enligt överenskommelse och sex månaders provanställning Visa mindre