Lediga jobb som Kontorist i Borlänge

Se lediga jobb som Kontorist i Borlänge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borlänge som finns hos arbetsgivaren.

Kontorsadministratör Yrkestrafikskolan Dalarna AB

Ansök    Dec 27    Yrkestrafikskolan Dalarna AB    Kontorist
YTS Yrkestrafikskolan Dalarna är ett företag som har som huvuduppgift att utbilda förare för tunga fordon. Vi utbildar även truckförare och personbilsförare. Vi utför också reseuppdrag genom att tillhandahålla bussar och förare åt externa arrangörer. Arbetsuppgifter: Vi söker dig som vill arbeta i den viktiga rollen som administratör och koordinator på vårt kontor i Borlänge. Arbetet innebär att hantera våra administrativa stödsystem, vara kontaktyta mot... Visa mer
YTS Yrkestrafikskolan Dalarna är ett företag som har som huvuduppgift att utbilda förare för tunga fordon. Vi utbildar även truckförare och personbilsförare. Vi utför också reseuppdrag genom att tillhandahålla bussar och förare åt externa arrangörer.


Arbetsuppgifter:
Vi söker dig som vill arbeta i den viktiga rollen som administratör och koordinator på vårt kontor i Borlänge. Arbetet innebär att hantera våra administrativa stödsystem, vara kontaktyta mot våra kunder och ge stöd åt vår personal.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden omfattar bland annat
Kontorets telefonpassning
Bokning av kurser och körlektioner åt kunder
Fakturering
Att ta emot förfrågningar om kurser/utbildningar och utarbeta offerter
Att ta emot förfrågningar om bussresor och utarbeta offerter
Praktiska arrangemang vid kurser
Inköp/ärenden
Löpande lönehantering, semesterberäkningar, pensioner och försäkringar
Arbete med våra fordonsregister
Systemadministration
Sköta kontakt med allt från privata kunder och företag till myndigheter.

Kvalifikationskrav:
Aktuell erfarenhet av att arbeta med administration
Goda kunskaper i att arbeta digitalt
Goda kunskaper i svenska och engelska och du uttrycker dig väl i både tal och skrift
Körkort B-behörighet

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För befattningen krävs att du är strukturerad och noggrann, och kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Arbetet kräver också att du är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du har lätt att anpassa dig till förändringar i såväl rutiner som administrativa stödsystem.
Det är meriterande om du har arbetat med mycket kundkontakt, har tyngre körkortsbehörighet, erfarenhet från arbete på trafikskola och erfarenhet av ekonomiarbete.


Om anställningen:
Anställningen är tillsvidare, provanställning kan tillämpas. Omfattningen är 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Borlänge.
Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat.
Upplysningar om anställningen lämnas av: Thomas Gideon, mobil 073-945 38 57, mail [email protected]
Välkommen att skicka in din ansökan via mail, innehållande CV samt personligt brev senast den 28 januari 2024, ref: YTS Kontadm 2023:12 Visa mindre

Timanställd kontors receptionist

Ansök    Aug 16    Aredu AB    Kontorist
Vi söker en flexibel och engagerad kontorsreceptionist för att täcka in vid sjukdom, semester och annan tillfällig frånvaro från vår ordinarie personal. Vi ser gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning exempelvis studier. Vi är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen och arbetar med olika avtal inom vuxenutbildning. Som en del av vårat team kommer du att vara den första kontaktpunkten för våra besökande och samtidigt få möjlighet att ba... Visa mer
Vi söker en flexibel och engagerad kontorsreceptionist för att täcka in vid sjukdom, semester och annan tillfällig frånvaro från vår ordinarie personal. Vi ser gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning exempelvis studier.

Vi är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen och arbetar med olika avtal inom vuxenutbildning. Som en del av vårat team kommer du att vara den första kontaktpunkten för våra besökande och samtidigt få möjlighet att balansera dina studier eller andra intressen under tiden du bemannar vår reception.

Arbetsuppgifter:

• Välkomna besökare på ett professionellt och vänligt sätt
• Hantera inkommande samtal, svara på förfrågningar och vidarekoppla dem till rätt person.
• Hjälpa till med enklare administrativa uppgifter
• Vara delaktig i att skapa en välkomnande och organiserad arbetsmiljö

Kvalifikationer:

• God kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift

Meriterande:

• Ytterligare språkkunskaper

Ansökan:

Om du är en pålitlig och vänlig person som är redo att stödja vårat team vid behov, samtidigt som du har tid för dina studier eller andra intressen, är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Är du studerande och vill arbeta extra som administratör?

Är du flexibel, social och noggrann? Har du en oklanderlig struktur även då det händer mycket runtomkring dig? Då kan det vara dig vi söker! Dagab Inköp & Logistik AB ingår i Axfoodkoncernen och levererar dagligvarusortiment till ca: 400 egna och samverkande butiker inom Axfood. Dagab ansvarar för att Axfoods sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt. Dagab har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från sortimen... Visa mer
Är du flexibel, social och noggrann? Har du en oklanderlig struktur även då det händer mycket runtomkring dig? Då kan det vara dig vi söker!

Dagab Inköp & Logistik AB ingår i Axfoodkoncernen och levererar dagligvarusortiment till ca: 400 egna och samverkande butiker inom Axfood. Dagab ansvarar för att Axfoods sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt. Dagab har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från sortiment och inköp till lagerhantering och distribution.
Dagabs logistikdel är hjärtat i Axfoods logistikflöde och fungerar som partner till Willys, Hemköp och Axfood Närlivs. Inköps- och logistikmodellen förbättras ständigt för att öka lageromsättningen, förbättra distributionen och skapa effektivare beställningsflöden och transporter. Här är Dagabs uppgift att skapa både storskaliga, flexibla och kundunika lösningar som ska möta kedjornas olika behov och samtidigt dra nytta av samordningsfördelar.

Din profil
Till Dagab i Borlänge söker vi nu en driven, engagerad student som vill arbeta extra, vid sidan av sina studier under terminerna. Vi ser att du som söker kan arbeta heltid under sommarveckorna 26-31.
Arbetstiderna varierar och du kommer att arbeta både förmiddagar och kvällar, mån - fre. Du kommer att bli anställd av StudentConsulting och uthyrd till Dagab i Borlänge. Dina arbetsuppgifter som administratör på Dagabs transportkontor, kommer bestå av b.la:

• Jobba i system SAP och i viss mån Excel
• Pappershantering
• Kontaktperson för kontor/support
• Transportplanering
• Bokningar
• Kundundersökningar

Detta söker vi: För att vara aktuell för denna roll, krävs det att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Vidare har du goda datakunskaper och du behärskar svenska obehindrat i såväl tal som skrift. Har du tidigare erfarenhet av transportplanering, logistik och olika system är det meriterande. Som person är du social och kundmedveten, med hög servicekänsla. Du är strukturerad, noggrann och gillar att organisera och planera dina uppgifter.

Upplärning och introduktion kommer att ske på Dagabs kontor i Borlänge.

Urval och intervjuer sker löpande, så sök tjänsten redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Är du studerande och vill arbeta extra som administratör?

Är du flexibel, social och noggrann? Har du en oklanderlig struktur även då det händer mycket runtomkring dig? Då kan det vara dig vi söker! Dagab Inköp & Logistik AB ingår i Axfoodkoncernen och levererar dagligvarusortiment till ca: 400 egna och samverkande butiker inom Axfood. Dagab ansvarar för att Axfoods sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt. Dagab har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från sortimen... Visa mer
Är du flexibel, social och noggrann? Har du en oklanderlig struktur även då det händer mycket runtomkring dig? Då kan det vara dig vi söker!

Dagab Inköp & Logistik AB ingår i Axfoodkoncernen och levererar dagligvarusortiment till ca: 400 egna och samverkande butiker inom Axfood. Dagab ansvarar för att Axfoods sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt. Dagab har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från sortiment och inköp till lagerhantering och distribution.
Dagabs logistikdel är hjärtat i Axfoods logistikflöde och fungerar som partner till Willys, Hemköp och Axfood Närlivs. Inköps- och logistikmodellen förbättras ständigt för att öka lageromsättningen, förbättra distributionen och skapa effektivare beställningsflöden och transporter. Här är Dagabs uppgift att skapa både storskaliga, flexibla och kundunika lösningar som ska möta kedjornas olika behov och samtidigt dra nytta av samordningsfördelar.

Din profil
Till Dagab i Borlänge söker vi nu en driven, engagerad student som vill arbeta extra, vid sidan av sina studier. Arbetstiderna varierar och du kommer att arbeta både förmiddagar och kvällar, mån - fre. Du kommer att bli anställd av StudentConsulting och uthyrd till Dagab i Borlänge. Dina arbetsuppgifter som administratör på Dagabs transportkontor, kommer bestå av b.la:

• Jobba i system SAP och i viss mån Excel
• Pappershantering
• Kontaktperson för kontor/support
• Transportplanering
• Bokningar
• Kundundersökningar

Detta söker vi: För att vara aktuell för denna roll, krävs det att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Vidare har du goda datakunskaper och du behärskar svenska obehindrat i såväl tal som skrift. Har du tidigare erfarenhet av transportplanering, logistik och olika system är det meriterande. Som person är du social och kundmedveten, med hög servicekänsla. Du är strukturerad, noggrann och gillar att organisera och planera dina uppgifter.

Upplärning och introduktion kommer att ske på Dagabs kontor i Borlänge.

Urval och intervjuer sker löpande, så sök tjänsten redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Administratör sökes till statlig myndighet i Borlänge!

För kunds räkning söker vi nu en duktig administratör. Vi söker dig som gillar att lösa problem, är flexibel och tar egna initiativ i ditt arbete! Har du minst et års arbetslivserfarenhet av likande arbete? Läs då gärna vidare! Arbetsuppgifter: I rollen som administratör kommer du att arbeta med att hantera e-post, förmedla vidare information och fakturering. Utöver det kommer du att arbeta med enklare handläggning av ärenden inom skadeärenden och elabonn... Visa mer
För kunds räkning söker vi nu en duktig administratör. Vi söker dig som gillar att lösa problem, är flexibel och tar egna initiativ i ditt arbete! Har du minst et års arbetslivserfarenhet av likande arbete? Läs då gärna vidare!

Arbetsuppgifter:
I rollen som administratör kommer du att arbeta med att hantera e-post, förmedla vidare information och fakturering. Utöver det kommer du att arbeta med enklare handläggning av ärenden inom skadeärenden och elabonnemang. I rollen kommer du få distribuera information om planerade strömavbrott och mätarbyten, administrera post/e-post, hantera kreditfakturor. Du kommer få hantera vissa inkommande ärenden som berör hantering av elabonnemang. I rollen kommer du hantera skadeärenden och granska underlag i skadeärenden och vid behov begära kompletteringar och fakturera skadeärenden. Kommunikation och kontakt med försäkringsbolag och interna, via telefon och epost.
Vi söker dig som
Är kommunikativ, är bra på att lösa problem samt som gillar att samarbeta med andra. Vidare är du handlingskraftig, organiserad och är bra på att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. För att vara kvalificerad för detta uppdrag har du: 

• Gymnasium inriktning administration, ekonomi eller högskoleförberedande program
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete 
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl tal som skrift 

Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid med preliminär start 2022-05-16 och pågå till och med 2022-12-31 med chans till förlängning. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta kandidatansvarig Elvira Björebäck på [email protected] 

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Visa mindre

Receptionist

Ansök    Maj 27    Forssa Trafikskola AB    Kontorist
Vi söker en kollega till vår reception som kan hoppa in under sommaren och vid behov. Har du skinn på näsan, ett trevligt bemötande och tycker det är roligt att träffa nya människor, tveka inte att söka.I jobbet ingår bl a att planera utbildningar för elever, boka/avboka prov, viss kassa samt att sköta schemat för trafiklärarna.Vi ser gärna att du har någon vana sedan tidigare, men det är inget krav. Upplärning kommer att ske på plats.Tjänsten kan komma at... Visa mer
Vi söker en kollega till vår reception som kan hoppa in under sommaren och vid behov. Har du skinn på näsan, ett trevligt bemötande och tycker det är roligt att träffa nya människor, tveka inte att söka.I jobbet ingår bl a att planera utbildningar för elever, boka/avboka prov, viss kassa samt att sköta schemat för trafiklärarna.Vi ser gärna att du har någon vana sedan tidigare, men det är inget krav. Upplärning kommer att ske på plats.Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum gått ut. Visa mindre

Är du studerande och vill arbeta extra som administratör?

Är du flexibel, social och noggrann? Har du en oklanderlig struktur även då det händer mycket runtomkring dig? Då kan det vara dig vi söker! Dagab Inköp & Logistik AB ingår i Axfoodkoncernen och levererar dagligvarusortiment till ca: 400 egna och samverkande butiker inom Axfood. Dagab ansvarar för att Axfoods sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt. Dagab har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från sortimen... Visa mer
Är du flexibel, social och noggrann? Har du en oklanderlig struktur även då det händer mycket runtomkring dig? Då kan det vara dig vi söker!

Dagab Inköp & Logistik AB ingår i Axfoodkoncernen och levererar dagligvarusortiment till ca: 400 egna och samverkande butiker inom Axfood. Dagab ansvarar för att Axfoods sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt. Dagab har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från sortiment och inköp till lagerhantering och distribution.
Dagabs logistikdel är hjärtat i Axfoods logistikflöde och fungerar som partner till Willys, Hemköp och Axfood Närlivs. Inköps- och logistikmodellen förbättras ständigt för att öka lageromsättningen, förbättra distributionen och skapa effektivare beställningsflöden och transporter. Här är Dagabs uppgift att skapa både storskaliga, flexibla och kundunika lösningar som ska möta kedjornas olika behov och samtidigt dra nytta av samordningsfördelar.

Din profil
Till Dagab i Borlänge söker vi nu en driven, engagerad student som vill arbeta extra, vid sidan av sina studier. Arbetstiderna varierar och du kommer att arbeta både förmiddagar och kvällar, mån - fre. Du kommer att bli anställd av StudentConsulting och uthyrd till Dagab i Borlänge. Dina arbetsuppgifter som administratör på Dagabs transportkontor, kommer bestå av b.la:

• Jobba i system SAP och i viss mån Excel
• Pappershantering
• Kontaktperson för kontor/support
• Transportplanering
• Bokningar
• Kundundersökningar

Detta söker vi: För att vara aktuell för denna roll, krävs det att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Vidare har du goda datakunskaper och du behärskar svenska obehindrat i såväl tal som skrift. Har du tidigare erfarenhet av transportplanering, logistik och olika system är det meriterande. Som person är du social och kundmedveten, med hög servicekänsla. Du är strukturerad, noggrann och gillar att organisera och planera dina uppgifter.

Upplärning och introduktion kommer att ske på Dagabs kontor i Borlänge.

Urval och intervjuer sker löpande, så sök tjänsten redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre