Lediga jobb som HR-assistent i Borlänge

Se lediga jobb som HR-assistent i Borlänge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borlänge som finns hos arbetsgivaren.

HR-generalist till Räddningstjänsten Dala Mitt

Ansök    Jun 21    Adecco Sweden AB    HR-assistent
Är du en kommunikativ och relationsbyggande person med förmåga att inspirera andra i sina yrkesroller? Har du erfarenhet av brett HR-arbete och drivs av att göra skillnad och nå uppsatta mål? Till Räddningstjänsten Dala Mitt söker vi nu en HR-generalist - en roll där du får stora möjligheter att bidra och utvecklas i en spännande och samhällsviktig miljö! Om tjänsten Som HR-generalist arbetar du brett med operativa HR-frågor och driver verksamhetens HR-ar... Visa mer
Är du en kommunikativ och relationsbyggande person med förmåga att inspirera andra i sina yrkesroller? Har du erfarenhet av brett HR-arbete och drivs av att göra skillnad och nå uppsatta mål? Till Räddningstjänsten Dala Mitt söker vi nu en HR-generalist - en roll där du får stora möjligheter att bidra och utvecklas i en spännande och samhällsviktig miljö!

Om tjänsten
Som HR-generalist arbetar du brett med operativa HR-frågor och driver verksamhetens HR-arbete framåt. Du arbetar konsultativt som ett kvalificerat stöd för chefer och den övriga ledningsstaben, där du även kommer att ingå. Dina arbetsuppgifter varierar dagligen och du arbetar med såväl löpande personalarbete som projekt och mer strategiska frågor. I den här rollen tar du ansvar och styr dig själv. Du har en fast arbetsplats, men rör dig inom ett geografiskt område där du blir en viktig kugge i förbundets dagliga arbete och värdegrund. I ditt direkta team finns även löneadministratör samt personalplanerare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bland annat:
• Dagligt stöd till chefer i HR relaterade frågor
• Anställningsprocess, On- och offboarding
• Rekryteringsprocess/rekryteringsarbete
• Löneprocessen
• Hälsa och arbetsmiljöfrågor (ex. Arbetsmiljöprocess, psykosocial arbetsmiljö)
• Avtalsprocess för kollektivavtal. MBL
• Diverse löpande personaladministration

Om dig
Vi söker dig som brinner för HR-frågor och har utbildning inom personalvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som person är du kommunikativ, har en god förmåga att skapa relationer på ett naturligt sätt och få förtroende hos de människor du möter. Du har en god förmåga att utveckla och driva förändringar samtidigt som du hanterar flertalet frågor på ett strukturerat arbetssätt. Du är resultatinriktad, initiativrik och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Vidare så är du positivt inställd till att ha en bred variation av arbetsuppgifter.

Är du van att samarbeta och agera konsultativt till kollegor och chefer? Trivs du med att arbeta i en operativ miljö och samtidigt är intresserad av strategiska frågor? Då är det här en roll för dig!

Viktigt för tjänsten:
• Du har B-körkort och tycker om en rörlig roll inom ett givet geografiskt område, då en stor del av ditt arbete sker på plats hos de olika enheterna i Falun, Borlänge, Ludvika, Säter och Gagnef .
• Du kan uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• God erfarenhet av att arbeta i Office och är en van datoranvändare
• Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av dokumentering och diarieföring från kommunal sektor.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Räddningstjänsten Dala Mitt
Räddningstjänsten Dala Mitt är ett kommunalförbund som bildades 1998. Vi ansvarar för räddningstjänsten i fem kommuner: Falun, Borlänge, Ludvika, Säter och Gagnefs kommuner. Vi styrs av en politisk direktion med representanter från alla fem medlemskommunerna. Läs mer under rubriken Förbundsdirektionen. Vårt uppdrag är i förenklat att skydda och rädda människor, egendom och miljö inom våra medlemskommuner. Vi ska även minska sannolikheten för att bränder inträffar samt minska konsekvenserna av de bränder som inträffar. För att erbjuda trygghet i förbundets kommuner har vi 72 st. medarbetare i beredskap dygnet runt, varje dag året om. Läs gärna mer på Räddningstjänsten Dala Mitts hemsida - https://www.dalamitt.se/.

Om ansökan och anställningen
Räddningstjänsten Dala Mitt har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco, frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco. Tjänsten är en heltidstjänst, tillsvidareanställning. Du har möjlighet att ha din utgångsplacering vid Räddningstjänstens enhet i Falun, Borlänge eller Ludvika. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anders Ericsson via 0736-84 74 91 alt. [email protected]

Sista ansökningsdag är 2023-07-30. Då vi står inför semestertider kan svarstid på ev. frågor vara lite längre än vanligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord
HR-generalist, HR, personal, HR-specialist, HR-medarbetare, HR-frågor, personalvetenskap, lön, arbetsmiljö, rekrytering, Räddningstjänsten, Dala Mitt, Adecco, Falun, Borlänge, Ludvika, Säter, Gagnef Visa mindre

Är du vår nya studentmedarbetare på HR-kontoret?

Ansök    Feb 9    Borlänge kommun    HR-assistent
Studerar du på personal- och arbetslivsprogrammet och vill samla på dig erfarenheter på sidan av dina studier? Vi erbjuder nu dig att bli en del i vårt härliga gäng på HR-kontoret! Som studentmedarbetare blir du en del i ett gäng som karaktäriseras av kompetens, värme, skratt och mycket driv. Och det här med mycket driv är inte specifikt för bara HR-kontoret på Borlänge kommun, utan det är något som känns igen i hela organisationen. Vi letar nu efter tv... Visa mer
Studerar du på personal- och arbetslivsprogrammet och vill samla på dig erfarenheter på sidan av dina studier? Vi erbjuder nu dig att bli en del i vårt härliga gäng på HR-kontoret!

Som studentmedarbetare blir du en del i ett gäng som karaktäriseras av kompetens, värme, skratt och mycket driv. Och det här med mycket driv är inte specifikt för bara HR-kontoret på Borlänge kommun, utan det är något som känns igen i hela organisationen.

Vi letar nu efter två studentmedarbetare som kan stötta upp i det dagliga arbetet på två av våra enheter; HR-Arbetsmiljö och HR-Arbetsrätt. Innan vi beskriver mer ingående vad din uppgift kommer att vara vill vi beskriva det som är centralt för alla oss i Borlänge kommun, en viktig del som fungerar som en stöttepelare och ledstjärna för oss i vårt arbete och det är nämligen vår värdegrund.

Vår värdegrund lyder:
Jag finns här för Borlängebon
Jag gillar utmaningar
Jag möter varje människa med öppenhet

Välkommen till oss!


Borlänge kommun värnar om alla Borlängebor vi möter i vår arbetsvardag samt våra anställda. Vi ser gärna att du som söker arbete hos oss är vaccinerad mot covid-19.

ARBETSUPPGIFTER
HR-kontoret på Borlänge kommun består av fyra enheter, HR-Arbetsmiljö, HR-Arbetsrätt, HR-Lön och HR-Kompetensförsörjning, som tillsammans förenas av uppdraget att erbjuda organisationens chefer ett samordnat och professionellt stöd i personalfrågor.

Du som studentmedarbetare kommer agera som en tillgång till dina kollegor och stötta i deras dagliga arbete, utöver det kommer du också att arbeta med en del administrativa arbetsuppgifter inom HR-området. Det kan exempelvis vara att ta fram olika typer av underlag och information, sammanställa statistik, analysera nyckeltal och upprätta rutiner. Och på längre sikt kommer du även kunna hantera enklare ärenden. Som du förstår kommer du oavsett enhet ha ett nära samarbete med dina kollegor på HR-kontoret där du kan räkna med att du kan bolla dina frågor och få stöd och hjälp. Vi ser gärna att du som söker har en idé av vilken av de två enheterna du är mest intresserad av att arbeta hos.

Vad arbetar HR-Arbetsmiljö med?
Enheten består av kollegor som arbetar som HR-konsult, HR-strateg, HR-Specialist, HR-Generalist samt en enhetschef. HR arbetsmiljö arbetar med att stötta chefer vid rehabilitering, friskvård, det systematiska arbetsmiljöarbetet samt organisatoriskt och social arbetsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att Borlänge kommun ska vara en arbetsplats med ett öppet, respektfullt och stödjande arbetsklimat, som skapar en grund för arbetsglädje och uppmuntrar medarbetares delaktighet att utvecklas yrkesmässigt och som individer.

Är du mer nyfiken på HR-Arbetsrätt?
Här arbetar förhandlare, HR-strateg, personalassistent och en förhandlingschef. Vårt fokus ligger på att ge stöd i frågor kring lönebildning, personalärenden och personalregistret. Vi arbetar kontinuerligt med att bevaka lagar och avtal och tar fram styrande dokument eller andra typer av stöddokument för att stödja Borlänge kommuns chefer. Vårt mål är att arbeta aktivt med att bidra till ökad kunskap och kunskapsöverföring hos cheferna för att stödja dem i sin ledarroll.

KVALIFIKATIONER
Som studentmedarbetare hos oss ser vi att det är av största vikt att du kan förstå och möta kollegor och våra chefers behov, du kan konsultera och lyssna. Du är en initiativtagare och innehar en problemlösningsförmåga som gör att du kan analysera det problem som uppstår och använder relevant information för att lösa problemet. Ditt kommande jobb som studentmedarbetare innebär att du behöver planera på både kort och lång sikt. En förmåga att strukturera och se till att uppgifter blir slutförda i tid är därför viktigt.

Du pluggar just nu på personal- och arbetslivsprogrammet. Du har tidigare erfarenhet av ett administrativt arbete, ett serviceyrke och/eller en kundtjänst. Du ska ha en förmåga av att lätt sätta dig in i nya system och datorn blir ditt främsta arbetsredskap. Har du dessutom erfarenhet av personalfrågor ser vi det som meriterande.

Vi ser fram emot att få välkomna dig till oss! Här händer det alltid något och det hoppas vi att du gillar och vill bidra till!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693. Visa mindre

Studentambassadör till Clockwork

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande hand... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Dina arbetsuppgifter
Vi expanderar och söker idag en engagerad och flexibel studentambassadör till vårt kontor i Falun. Som studentambassadör hos oss på Clockwork ingår du i ett team om drygt 15 personer lokalt i Falun med bland annat konsultchefer och rekryterare som dina närmsta kollegor.

Till vardags skriver du annonser, hanterar ansökningar, håller i intervjuer samt referenstar kandidater. Du har ett nära samarbete med studenter där du blir ansiktet utåt för Clockwork. Du kommer att representera Clockwork på arbetsmarknadsdagar, mässor samt arbeta aktivt kring samarbete med våra skolor i regionen. Arbetet är flexiblet men förslagsvis arbetar du 2-3 pass i veckan, beroende på dina studier och arbetsbelastningen på kontoret.

Din profil
Du är idag student på Högskolan Dalarna, förslagvis läser du ditt första eller andra år på PA-programmet och vill ha ett jobb vid sidan av dina studier. Vi söker dig som drivs av att skapa nya kontakter samt arbeta i en organisation med högt tempo och ett härligt teamwork.

Glädje, engagemang, närhet och affärsmässighet är Clockworks fyra kärnvärden. Det sätter tonen för vårt sätt att agera, både med varandra och i relationen med våra kunder och kandidater. För att vi ska trivas med varandra är det viktigt att du är lösningsorienterad samt trivs bra i ett varierat arbete. Att du är lyhörd, prestigelös och en fena på att kommunicera är av stor vikt för att du ska trivas i rollen som studentambassadör.

Ansökan
Är det dig vi söker? Sök då tjänsten via vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt. För vidare frågor kontakta Jennifer Lundgren på 070-821 53 40 eller [email protected]. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

HR-administratör

Ansök    Feb 24    Trafikverket    HR-assistent
Som HR-administratör på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Trafikverket har till uppdrag att ansvara för den långsiktiga infrastrukturplaneringen i Sverige. Våra drygt 10 000 medarbetare över hela landet arbetar för att skapa förutsättningar för att bra, trygga och miljövänliga resor kan ske över hela landet. Detta viktiga uppdr... Visa mer
Som HR-administratör på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.


Trafikverket har till uppdrag att ansvara för den långsiktiga infrastrukturplaneringen i Sverige. Våra drygt 10 000 medarbetare över hela landet arbetar för att skapa förutsättningar för att bra, trygga och miljövänliga resor kan ske över hela landet. Detta viktiga uppdrag kräver kompetenta och engagerade medarbetare som lever upp till våra värderingar om att vara pålitliga, engagerade och modiga.
För att vi ska kunna leverera hög kvalitet behöver vi ha rätt person på rätt plats och varje år rekryterar vi in flera hundra nya medarbetare över hela landet. Vi har en stor bredd vad gäller befattningar inom anläggning, IT, inköp, underhåll, kommunikation, kundtjänst o.s.v. Alla våra rekryteringar hanteras av enheten Attrahera och Rekrytera och det är hit som vi nu ska rekrytera en visstidsanställd administratör. 


HR-administratör

Arbetsuppgifter

Idag har vi fyra medarbetare som ansvarar för den övergripande rekryteringsadministrationen. Återkommande arbetsuppgifter är att hantera dokumentation, handlägga utlämnande av handlingar, uppdatera statistikunderlag och besvara frågor från allmänheten. I rollen som administratör kommer du även att stötta i visa delar av rekryteringsärenden. Så som att administrera annonser, göra utskick till kandidater, lägga upp intervjutider, kontrollera rekryteringsbeslut o dyl. Du kommer då att ha kontakt med Trafikverkets chefer och rekryterare.
Du kommer att arbeta i vårt rekryteringssystem Heroma, i vårt ärendehanteringssystem Lime liksom med administration i Word/Excel.
För att skapa gemenskap och kunna hjälpa varandra så är alla i administratörsgruppen väl insatta i varandras vardag - att ha kollegor att utbyta idéer och erfarenheter med är inte bara utvecklade, det är kul också!

Övrig information

I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta på distans vissa dagar i veckan.
Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Kvalifikationer

Du gillar att skapa struktur, du är noggrann och har lätt för att lära in rutiner. Eftersom vi kan få in akuta ärenden så är du flexibel och kan prioritera om när det är nödvändigt - allt för att hantera de viktigaste arbetsuppgifterna först. Som person trivs du med att samarbeta med andra för att lösa uppgifter och hantera arbetstoppar. nte minst för att ge bra service till chefer och medarbetare inom Trafikverket. och du sätter stort värde i att vi levererar kvalitet till både medborgare och Trafikverkets medarbetare.
Vi söker dig som:
har gymnasial examen
har minst ett års erfarenhet av att arbeta som administratör i en statlig myndighet eller i annan offentlig verksamhet.
har erfarenhet av att arbeta med ärenden i ett ärendehanteringssystem, exempelvis Lime.
har god skriftlig förmåga i svenska vilket innebär att du är van att ta till dig skriftlig information och du är bra på att formulera dig på ett tydligt sätt.
talar flytande svenska

Det är meriterande om du har arbetat som administratör inom rekrytering och om du har eftergymnasial utbildning inom kommunikation, HR eller administration. 

Ansökan

För att bidra till ett strukturerat och fördomsfritt urval så är det här en helt CV-fri rekrytering. Det innebär att du varken ska bifoga något CV eller något personligt brev. För att kunna ansöka så kommer du ändå, på grund av hur vårt rekryteringssystem är uppbyggt, att uppmanas att bifoga CV men bifoga istället ett word-dokument med dina kontaktuppgifter. Det första urvalet kommer alltså bara att baseras på svaren du ger på urvalsfrågorna. De senare urvalen görs utifrån tester, intervjuer och arbetsprover.
Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
På HR arbetar du tillsammans med verksamheten för att skapa en modern och attraktiv arbetsplats. Fokus för oss är att hitta talanger, i rätt tid, på rätt plats och med rätt profil. Vi bidrar med stöd och styrning inom hela HR-området till både organisation och chefer. Tillsammans med verksamheten arbetar vi för att skapa en stimulerande arbetsmiljö som präglas av arbetsglädje och engagemang - och vi hoppas du vill vara en del av den.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle. Visa mindre

Uthyrare till Klarabo

Ansök    Jul 13    Adecco Sweden AB    HR-assistent
Är du serviceinriktad, strukturerad och trivs i en roll med många kontaktytor? Då är tjänsten som uthyrare hos vår kund KlaraBo något för dig! Om tjänsten KlaraBo uppför, äger och förvaltar attraktiva bostäder med rimliga hyror. Vi förvärvar mark i tillväxtregioner och bygger sedan snabbt och enkelt kostnadseffektiva och ytsmarta egenutvecklade KlaraBo-hus. Vi kan effektivt kombinera antalet lägenheter och lägenhetsstorlekar efter kommunens behov. Med vår... Visa mer
Är du serviceinriktad, strukturerad och trivs i en roll med många kontaktytor? Då är tjänsten som uthyrare hos vår kund KlaraBo något för dig!

Om tjänsten
KlaraBo uppför, äger och förvaltar attraktiva bostäder med rimliga hyror. Vi förvärvar mark i tillväxtregioner och bygger sedan snabbt och enkelt kostnadseffektiva och ytsmarta egenutvecklade KlaraBo-hus. Vi kan effektivt kombinera antalet lägenheter och lägenhetsstorlekar efter kommunens behov. Med vårt flexibla byggsätt kan vi också enkelt anpassa oss till tomternas storlek och utformning. KlaraBo startade sin verksamhet 2016, har huvudkontor i Malmö och agerar över hela landet.

KlaraBo söker nu en uthyrare som ska ha ansvar för uthyrningen av bostäder i Region Mitt, där orterna Borlänge, Grängesberg, Smedjebacken, Gävle, Skokloster och Motala ingår. Resor förekommer i tjänsten, oftast över dagen. Du kommer att vara ansiktet utåt mot både hyresgäster och entreprenörer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av bostadsuthyrning, upprättning av hyresavtal, besiktningar, utlämning av nycklar, uppsägningar, visningar av lägenheter, handlägga ansökningar samt generell administration. Du ansvarar även för marknadsföring av befintliga objekt för att hålla beläggningsgraden på goda nivåer. Du har även ekonomisk uppföljning av befintliga kontrakt.

Tjänsten som uthyrare är en rekrytering vilket innebär att du kommer att anställas direkt av Klarabo. KlaraBo tillämpar 6 månaders provanställning.

Om dig
Vi söker dig som är en lyhörd problemlösare och som med hyresgästen i fokus visar engagemang och stort intresse. Du uppfattas som serviceinriktad och har ett tydligt kundfokus. Det är viktigt att du som person trivs i en bred roll med stort eget ansvar. För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan arbeta självständigt och strukturerat och har en bra kommunikation med kunder och kollegor. Då organisation är relativt liten, är det av vikt att du är prestigelös och beredd att utföra olika arbetsuppgifter.

Du har god datorvana och kunskaper i Excel och är bra på att uttrycka dig på ett tydligt sätt i tal och skrift. Du behöver B-körkort. Mycket meriterande om du har erfarenhet som uthyrare eller förvaltare om har utbildning inom fastighetsförvaltning eller likvärdig utbildning. Stort plus om du har kunskaper i hyresjuridik och affärssystemet Vitec.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve via 023 -70 55 96 alt. [email protected].

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected].

Sista ansökningsdag 17 augusti, vi behandlar ansökningarna löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Uthyrare, fastighetsförvaltning, fastigheter, KlaraBo, Adecco, Borlänge, Smedjebacken, Grängesberg Visa mindre

Assistent till Ludvika!

Inledning: Är du kommunikativ som person och vill arbeta administrativt? Ta då chansen och ansök redan idag. Hos vår kund får du möjligheten att utvecklas i rollen som assistent! Varmt välkommen med din ansökan.  Information om tjänsten Professionals Nord söker för kunds räkning en assistent. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund med start så snart som möjligt fram t... Visa mer
Inledning:
Är du kommunikativ som person och vill arbeta administrativt? Ta då chansen och ansök redan idag. Hos vår kund får du möjligheten att utvecklas i rollen som assistent! Varmt välkommen med din ansökan. 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för kunds räkning en assistent. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund med start så snart som möjligt fram till 31 augusti 2022 med chans till eventuell förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter
I rollen som assistent hos vår kund är dina primära arbetsuppgifter att stötta ledningen och underlätta den dagliga driften för chefer och medarbetare på avdelningen med administrativa arbetsuppgifter. I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att delta i ledningsmöten, administrera entrékort, bokningar och event. Vidare stöttar du ledningen med personalrelaterad administration som onboarding av ny personal, anställda och konsulter där du säkerställer att de får tillgång till alla system och program m.m. I rollen som assistent kommer du i största mån utgå hemifrån och arbeta på distans inledningsvis.

Vi söker dig som:
Har en avslutad gymnasial utbildning och trivs att arbeta i en administrativ roll. Då både svenska och engelska förekommer i arbetet krävs det att du har goda kunskaper i både tal och skrift. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som assistent hos vår kund. Du är kommunikativ i ditt arbetssätt och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare genomför du ditt arbete med noggrannhet och struktur.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, tidsbegränsad anställning
STAD: Ludvika
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Grundin
Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Account Assistent till Randstad Inhouse , Borlänge/Insjön

Ansök    Feb 24    Randstad AB    HR-assistent
Arbetsbeskrivning I rollen som Account assistant har du en viktig funktion som administrativt ansvarig i ett av våra Account team. Teamet består av Randstadmedarbetare som jobbar i ett nära strategiskt samarbete med någon av våra inhousekunder. Du jobbar nära bland annat Account specialist och blir väl insatt i vår affär som helhet och våra arbetsprocesser i synnerhet och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
I rollen som Account assistant har du en viktig funktion som administrativt ansvarig i ett av våra Account team. Teamet består av Randstadmedarbetare som jobbar i ett nära strategiskt samarbete med någon av våra inhousekunder.
Du jobbar nära bland annat Account specialist och blir väl insatt i vår affär som helhet och våra arbetsprocesser i synnerhet och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders verksamheter och dagliga liv.

Ansvarsområden
• Olika typer av administration kopplad till våra kandidater och medarbetare
(exempel på detta kan vara orderläggning, tidrapportering m.m).
• Registrering och kontinuerlig uppdatering av affärsviktig information om kunder, kandidater och medarbetare i vårt affärssystem. 
• Annonsering, screening, urval och intervjuer.
• Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och PuL.

Arbetstider
Heltid

Kvalifikationer
För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har: 
• Någon typ av erfarenhet av arbete med administration, gärna i kombination med service. 
  Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av just HR-administration sedan 
  tidigare.
• Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. 
• Samarbetsvilja, du är någon som sätter laget före jaget och som förhåller dig prestigelöst 
  till olika typer av arbetsuppgifter och ansvarsområden. 
• Vi ser också att du har flexibiliteten att snabbt kunna ”växla upp” då verksamheten ibland kräver detta. 
• Tjänsten förutsätter att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift då vi möter kunder på båda språken. 

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-03-31
Ansökan sker via Randstad's hemsida

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

HR-administratör

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tretton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Dina arbetsuppgifter
Vi söker HR-administratörer för kommande uppdrag hos våra kunder i Borlänge med omnejd. Dina arbetsuppgifter kan variera beroende på uppdrag men genomgående för tjänsten fungerar du som en länk mellan chefer och medarbetare samt sökande kandidater. Du hanterar schemaläggning av medarbetare, bokning av avtalssignering och arkivering av avtal. Visst lönearbete kan förekomma beroende på uppdrag.

Din profil
Du har utbildning inom HR-området alternativt annan erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har arbetat några år med administration, allra helst inom personalområdet. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönearbete, rekrytering och schemaläggning.

Som person är du är noggrann, strukturerad och tar ett stort personligt ansvar. Du är serviceinriktad, självgående och klarar av att ha många bollar i luften. Du kan hantera obekväma situationer så som missförstånd och andra motgångar på ett professionellt sätt.

Arbetet som konsult på Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

Om du funderar på något är du varmt välkommen att kontakta Julia Wiklund via [email protected] Visa mindre

Junior HR - partner med administrativ inriktning

Ansök    Maj 15    Trafikverket    HR-assistent

Vill du vara med och forma framtidens transportsystem? Vill du vara en del i att skapa ett tillgängligt Sverige till nytta för medborgare och näringsliv? Då ska du läsa extra noga! Trafikverkets IT-organisation har ett helhetsansvar för it och telekom inom Trafikverket, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om. Som medarbetare inom IT-organisationen får du möjlighet att vara med och bidra i en spännande förändring. Digitaliseringen ställer allt... Visa mer

Vill du vara med och forma framtidens transportsystem? Vill du vara en del i att skapa ett tillgängligt Sverige till nytta för medborgare och näringsliv? Då ska du läsa extra noga! Trafikverkets IT-organisation har ett helhetsansvar för it och telekom inom Trafikverket, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om. Som medarbetare inom IT-organisationen får du möjlighet att vara med och bidra i en spännande förändring. Digitaliseringen ställer allt större krav på Trafikverket och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Som pålitlig, engagerad och modig medarbetare får du möjlighet att delta och bidra i den fantastiska digitaliseringsresa som pågår.



Junior HR-partner med administrativ inriktning

Vi söker en junior HR-partner med administrativ inriktning till IKT, Trafikverkets IT-organisation. Vi söker dig som är nyutexaminerad senaste 1-2 åren och har påbörjat din utveckling mot HR-partner rollen genom att arbeta brett med HR-administration.



De arbetsuppgifter som kommer att förekomma innefattar:




  • Framtagande och analys av HR-statistik

  • Ansvara för att driva utveckling av någon eller några HR-processer

  • Sammankallande och möteskoordinator för ledningsgrupper och fackliga samverkansforum

  • Minnesanteckningar/protokoll vid ledningsmöten och facklig samverkan

  • Framtagande av underlag för HR punkter för verksamhetsområdets ledningsgrupper

  • Biträda HR-partner i ledningsgrupper

  • Skapande av aktivitetslistor

  • Fakturahantering



Vi söker dig som




  • kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket

  • har högskoleexamen från Personal- och arbetslivsprogrammet

  • har en bred erfarenhet av något års HR-arbete inom statlig myndighet



Det är meriterande om du




  • har erfarenhet av Trafikverkets interna processer

  • har erfarenhet av deltagande i ledningsgruppsmöten

  • har vana av att ta fram, jobba med och sammanställa personaldata/statistik



Som person 




  • är du en lyhörd och serviceinriktad problemlösare med engagemang och driv. Vi ser att du kan samarbeta och kommunicera med både interna och externa kontakter samt att du kan nå resultat genom självständigt arbete.

Visa mindre